Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Completarea declaratiei 101 pe anul 2009

08-Apr-2010
3604

Va rugam sa ne ajutati la completarea declaratiei 101 pe anul 2009. Avem urmatorul caz : La sfarsitul anului societatea este pe pierdere , deci are impozit pe profit 0 .

Impozite declarate :

trim 1 = 0

trim 2 =impozit minim 1833

 trim 3 = impozit minim 2750

 trim 4 = impozit pe profit 2750 (de fapt este tot impozit minim dar asa ne-au pus cei de la finante sa declaram altfel nu ne primeau declaratia) .

Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Vezi detalii
Contabilitatii microintreprinderilor
Contabilitatii microintreprinderilor
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii

Solutie oferita de Serviciul de Consultanta

al Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili

Beneficiaza si tu de consultanta personalizata.. detalii aici

Ref: completare declaratie 101/2009

Calculul si declararea anuala a impozitului pe profit se face conform prevederilor art. 34 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Potrivit dispozitiilor Ordinului presedintelui ANAF nr. 1607/2009 pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 101/2008 privind aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor, taxelor si contributiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa, publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 757 din 5 noiembrie 2009, incepand cu raportarea privind anul fiscal 2009, platitorii de impozit pe profit au la dispozitie un nou model de declaratie 101, cu termen de depunere pana la 25 februarie 2010 (25 aprilie 2010).

Potrivit dispozitiilor acestui ordin, declaratia privind impozitul pe profit se completeaza si se depune anual de catre platitorii de impozit pe profit pana la data de 25 aprilie inclusiv a anului urmator.

Societatile care definitiveaza pana la data de 25 februarie inchiderea exercitiului financiar anterior, organizatiile nonprofit, precum si cele care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor si a plantelor tehnice, din pomicultura si viticultura au obligatia sa completeze si sa depuna declaratia privind impozitul pe profit pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul.

Societatile care au definitivat inchiderea exercitiului financiar anterior pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui de raportare depun declaratia anuala de impozit pe profit fara sa mai depuna formularul 100 pentru impozitul pe profit pentru trimestrul IV al anului de raportare.

In cazul in care se corecteaza declaratia depusa initial, declaratia rectificativa se intocmeste pe acelasi model de formular, inscriind "X" in spatiul special prevazut in acest scop.

Randurile 1?10 se completeaza cu datele corespunzatoare, inregistrate in evidenta contabila. In totalul cheltuielilor de exploatare este inscrisa si cheltuiala cu impozitul pe profit (impozitul pe veniturile microintreprinderilor, in cazul in care societatea a in cursul anului fiscal a devenit platitoare de impozit pe profit potrivit art. 107^1)

 In cazul in care se inregistreaza un rezultat negativ (pierdere), acesta se inregistreaza cu semnul "-" (minus). Randurile 20 si 21 se completeaza cu veniturile neimpozabile prevazute la art. 20 si 20^1 din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.

 Randul 24 se completeaza cu sumele reprezentand cheltuielile cu impozitul pe profit inregistrate in evidenta contabila. In cazul societatilor care in cursul anului 2009 au devenit platitoare de impozit pe profit potrivit art. 107^1 din Codul fiscal, la acest rand se inscriu si sumele reprezentand cheltuielile cu impozitul pe veniturile microintreprinderilor inregistrate in evidenta contabila.

Randul 34 se completeaza cu sumele reprezentand alte cheltuieli nedeductibile, cum sunt: ? depasirile limitelor admisibile, stabilite prin dispozitiile art. 21 alin. (3) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia:

 - cheltuielilor de protocol,

- cheltuielilor cu provizioanele si rezervele, expres prevazute la art. 22 din Cod,

- cheltuielilor cu dobanda si diferentele de curs aferente acesteia expres prevazute la art. 23,

 - cheltuielilor cu amortizarea fiscala, expres prevazute la art. 24 din Cod.

* cheltuielile prevazute la art. 21 alin. (4) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia:

- cheltuielilor cu impozitul pe profit/venit si a diferentelor calculate cu aceeasi destinatie din anii anteriori,

- cheltuielilor reprezentand penalitati de intarziere calculate conform prevederilor Codului de procedura fiscala,

 - cheltuielilor aferente veniturilor neimpozabile.

Din aceste cheltuieli se scad cele pentru care nu s-a acordat deducere initial, cum sunt cheltuielile cu impozite (rambursate), cheltuielile cu penalitati de intarziere (rambursate), cheltuieli cu provizioane nedeductibile (recunoscute ulterior),

- cheltuielilor cu sponsorizarea si mecenatul, cu bursele private si cele acordate bibliotecilor de drept public, limitate expres la art. 21, alin. (4), lit. p) din Cod. ? alte cheltuieli care nu sunt efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile.

Sectiunea C II se completeaza de catre ceilalti platitori de impozit, astfel:

La randul 1 se preia suma inscrisa la randul 44, din sectiunea B reprezentand impozitul pe profit anual.

Pentru a exemplifica utilizam informatiile furnizate de d-voastra: In timpul anului 2009 au fost platite sume reprezentand impozitul pe profit (minim), astfel:

- trim. I = 0 lei impozit pe profit,

- trim. II = 1.833 lei impozit minim,

 - trim. III = 2.750 lei impozit minim,

- trim. IV = 2.750 lei impozit minim la nivelul trim. III.

Declaratia 101 se depune la 25.04.2010

Din formularul 101 rezulta urmatoarele date:

La rd. 1 = 0

La rd. 2 = 0 (se inscrie suma reprezentand diferenta de impozit pe profit stabilita de organele de inspectie fiscala pentru anul fiscal de raportare).

La rd. 3 = 0 (suma reprezentand impozitul pe profit datorat, declarata prin formularul 100, pentru trimestrul I 2009, preluata de la rd. 1, respectiv la rd. 2).

La rd. 4 = 2.750 ( se inscrie suma datorata la nivelul impozitului calculat si evidentiat pentru trimestrul III 2009).

I n cazul prezentat este vorba de impozit minim.

La rd. 5 = 4.583 (s-a inscris suma reprezentand impozitul minim, declarat pentru trimestrele II si III prin formularul 100).

 Randurile 6,7 nu s-au completat.

La rd. 8 = 0 La rd. 9 = 2.750 (s-a completat cu impozitul minim aferent trimestrului IV, prevazut la art. 18 alin. (2) si (3) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, conform transelor de venit).

 La rd. 11 = 2.750 In final, rezulta ca societatea nu mai datoreaza impozit pe profit/minim pentru anul 2009.

La rd. 9 se inscrie valoarea impozitului minim aferent transei de venit realizat de fiecare societate.

In cazul prezentat este vorba de suma de 2.750 lei reprezentand transa de 11.000 lei.

Toate societatile completeaza acest rand deoarece impozitul minim aferent trimestrului IV (trecuta la rd. 9) se compara cu ceea ce rezulta din formularul 101.

Suma de 7.333 lei declarata ca impozit minim nu se recupereaza. (1.833 + 2.750 + 2.750). Incepand cu anul 2010, toate societatile comerciale fac plati trimestriale anticipate in contul impozitului pe profit, conform art. 34 din Codul fiscal.

Platile se fac in cuantum de 1/4 din impozitul pe profit, declarat prin declaratia 101 pentru anul precedent.

Aceste plati sunt actualizate cu indicele de inflatie.

 Pentru anul 2010 indicele de inflatie comunicat prin ordin al ministrului finantelor publice este de 3,5%.

Sunt exceptate de la aceasta prevedere:

- societatile nou infiintate, care fac plati la nivelul impozitului minim anual aferent primei transe de venituri, prevazuta la art. 18 alin. (3) din Codul fiscal,

- societatile care in anul anterior au beneficiat de scutire de la plata impozitului si in anul 2010 nu mai aplica aceasta facilitate.

Daca in cursul anului anterior o societate a beneficiat de scutire de la plata impozitului pe profit (ex. profit reinvestit), pentru anul 2010 plateste la nivelul impozitului declarat pentru anul anterior fara sa se scada valoarea scutirii.

 In cazul mai sus prezentat platile anticipate se fac la nivelul sumei inregistrate in ct. 691 ?Cheltuieli cu impozitul pe profit?, respectiv (7.333 x 3,5%): 4.

 In timpul anului 2010 nu calculati impozit pe profit decat pentru informatiile societatii. Se fac plati anticipate la nivelul impozitului declarat in anul 2009 si nu sunt influentate de veniturile si cheltuielile realizate in timpul anului, chiar daca in sistem real societatea realizeaza profit impozabil.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Completarea declaratiei 101 pe anul 2009":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi reglementari privind Registrul general de evidenta a salariatilor
    • Prin HG 877/2016 au fost aduse modificari si completari Hotararii Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, modificari ce au intrat in vigoare la data de 28 noiembrie 2016. Principalele modificari vizeaza: 1. Gestiunea separata a registrului general de evidenta a salariatilor care lucreaza in mediul privat si a registrului general de evidenta a personalului platit din fonduri publice. Astfel, incepand cu 28.11.2016 registrul general de evidenta a salariatilor...» citeste mai departe aici

  • Subventii noi pentru firme si salariati! Masurile luate de Guvern se aplica deja de la 3 decembrie!
    • Pachetul de masuri active pentru stimularea ocuparii fortei de munca va intra in vigoare incepand cu 3 decembrie 2016, dupa ce Guvernul a adoptat astazi normele de aplicare a OUG 60/2016, iar finantarea este asigurata din fonduri nationale si europene. Normele metodologice adoptate la 29 noiembrie stabilesc modalitatea practica de acordare a primelor de activare, incadrare, instalare de care beneficiaza la angajare persoanele fara un loc de munca, precum si documentele in baza carora se obtin...» citeste mai departe aici

  • Campanie ANAF: Cum ne afecteaza coruptia in plan personal, economic si social
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala deruleaza o campanie nationala pentru constientizarea modului in care faptele de coruptie ne afecteaza in plan personal, economic si social. Campania este formata din doua componente, care se adreseaza publicului larg, pe de-o parte, si personalului ANAF pe de alta parte. 85% din finantare - 1,07 mil lei - provine din Granturi Norvegiene 2009-2014, in cadrul proiectului "Cresterea integritatii in Agentia Nationala de Administrare Fiscala prin cooperare...» citeste mai departe aici

  • Se declara in Declaratia 394 facturile unor livrari cu valoare individuala sub 10.000 lei?
    • In Declaratia 394 pana in ianuarie 2017 nu se declara livrarile catre persoane fizice care au valoarea individuala sub 10.000 lei. Stabilim daca seriile acestor facturi se declara sau in Declaratia 394. Conform prevederilor din Ghidul ANAF din 4.11.2016, pagina 27: Facturile emise catre persoanele fizice se raporteaza in Declaratia 394 la sectiunea D. Pentru perioada 1 octombrie 2016 -31 decembrie 2016, vor fi cuprinse in lista de detaliu, numai facturile emise cu valoare individuala mai mare de...» citeste mai departe aici

  • Guvernul majoreaza cu 75% indemnizatiile acordate invalizilor, veteranilor si vaduvelor de razboi
    • Indemnizatiile pentru invalizi, veterani si vaduve de razboi au fost majorate cu 75%, potrivit unei ordonante de urgenta aprobate de Executiv la finele lunii noiembrie. Conform actului normativ, cele trei categorii vor primi indemnizatii majorate, de la 1 ianuarie 2017, dupa cum urmeaza: a) pentru invalizii de razboi - marii mutilati si cei incadrati in gradul 1 de invaliditate vor primi o indemnizatie de 259 de lei lunar (majorata de la 148 de lei) - cei incadrati in gradul II de invaliditate...» citeste mai departe aici

  • Tratament fiscal pentru ambalaje. Care sunt implicatiile TVA?
    • In cazul pe care vi-l prezentam, o firma isi desfasoara activitatea in sistem lohn in domeniul confectii textile. Societatea primeste materie prima prin transfer, pentru prelucrare, o incorporeaza in produsul finit si incaseaza doar contravaloarea manoperei. Pana acum ambalarea articolelor se facea in cutii speciale, personalizate si primite in acelasi regim. Firmei i se cere ca, din aceasta luna, sa achizitioneze aceste cutii direct din Romania facturate catre firma direct si de asemenea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.