Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Completarea Declaratiei 101. Trimestrul IV

08-Mai-2011
4068
Intrebare:
O firma are urmatoarea situatie:

TRIM I 2010 10.375 RON impozit profit (declaratia 100)
TRIM II 2010 2.750 RON firma are pierdere dar se plateste impozit minim) (declaratia 100)
TRIM III 2010 2.750 RON (impozit minim) (declaratia 100)

Per total la sfarsitul lui septembrie 2010 firma are platit in plus
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
impozit in valoare de 4.464 RON (declaratia 101 la nivelul lui septembrie)

La nivelului TRIM IV 2010 firma are profit si ar trebui sa plateasca 8.400 ron impozit, deci mi se pare logic sa platesc 3.754 RON

Intrebarea este unde se trece in declaratia 101 de la nivelul TRIM IV impozitul de recuperat de la nivelul trim III? astfel ca pe total sa imi reiasa ca am de platit doar 3.754 ron?


Raspuns oferit de Dana Hristu, valabil la 08-Mai-2011
In conditiile in care la sfarsitului exercitiului financiar rezulta impozit pe profit de recuperat ? conform Declaratiei 101 ? impozitul pe profit platit in plus se poate recupera.

Prin declaratiile de impozit pe profit aferent celor doua perioade fiscale sunteti obligat sa completati in cadrul formularului, impozit pe profit declarat in timpul anului prin formularul 100. Daca impozitul pe profit rezultat in fiecare din cele doua perioade fiscale este mai mic decat impozitul pe profit inregistrat in contabilitate trebuie sa stornati partea care depaseste respectiv prin articolul contabil:
 
691 ?Cheltuilii cu impozitul pe profit ? =441 ? Impozit pe profit? ? (minus) 4464 lei

Nu ati precizat daca ati depus situatiile financiare pentru anul 2010, pentru ca numai in acest caz nu mai puteti storna impozitul pe profit constituit in plus in 2010. In cazul in care ati depus situatiile financiare aferente anului 2010, puteti face corectia in anul 2011 pe seama rezultatului reportat (cont 117).
 
Intrucat anul 2010 a fost impartit in doi ani fiscali respectiv: 01-09.2010 si 10-12.2010, aveati obligatia depunerii doua declaratii 101 pana la termenul limita 25.02.2011. In cazul in care ati optat pentru definitivarea exercitiului financiar al anului 2010, pana la aceasta data, aveati posibilitatea sa corectati impozitului pe profit in trimestrul III (inregistrati stornarea) si sa recuperati pierderea fiscala din prima perioada fiscala prin formularul 101 pentru perioada 10-12.2010.
 
In cazul in care ati gresit puteti depune declaratii rectificative pentru 101 sau in cazul in care nu ati depus situatiile financiare ale anului 2010, puteti face corectiile in contabilitate.
 
Rezulta ca in fisa sintetica pe platitor si in contabilitate va rezulta impozit pe profit de recuperat (achitat in plus), pe care il puteti recupera ulterior la urmatoarele termene de plata al impozitului pe profit. In decalaratia 101 aferanta primei perioade fiscale va reiesi impozit pe profit de recuperat 4464 lei.

Pentur a primii solutii personalizate va invitam aici: www.portalcontabilitate.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Completarea Declaratiei 101. Trimestrul IV":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Din februarie inregistrati firmele si PFA-urile gratuit
    • Incepand cu luna februarie 2017, ca urmare a eliminarii a 102 taxe nefiscale, veti putea inregistra in mod gratuit, la Registrul Comertului, o societate cu raspundere limitata (SRL) sau o forma de organizare de tip persoana fizica autorizata (P.F.A). Astfel, noile reglementari privind taxele eliminate se regasesc in Legea nr. 1/2017. In cuprinsul legii se mentioneaza astfel ca se elimina si taxele cerute pana in prezent de catre Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) pentru...» citeste mai departe aici

  • PFA si baza de calcul contributii pensii. Ce includem la cheltuieli?
    • In randurile urmatoare, vom vedea cum se calculeaza baza pentru contributia la pensii datorata de un PFA: VENITURI - CHELTUIELI (exclusiv cheltuieli cu asigurarile sociale) si daca la cheltuieli includem si cheltuiala cu impozitul si cheltuiala cu sanatatea. Iata raspunsul specialistului: Conform art. 148 alin. (3) din Codul fiscal, pentru persoanele fizice fizice care realizeaza venituri din activitati independente si care determina venitul net anual in sistem real baza lunara de calcul al...» citeste mai departe aici

  • Cesiune parti sociale. Cum intocmim monografia contabila?
    • In cazul urmator, actionariatul societatii A este detinut de doua persoane fizice in proportii egale 50% X si 50% Y. Persoana X cedeaza partile sociale societatii B care devine actionar in A. Capitalul social al lui A este 200 lei. Vom vedea care este monografia contabila si ce declaratii trebuie depuse de cele doua societati A si B. Iata raspunsul specialistului: La nivelul societatii A, nu exista inregistrari contabile (schimbare asociatilor nu genereaza modificari). Daca partile sociale sunt...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.