Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Comunicat ANAF: Intrarea in sistemul TVA la incasare in 2013

18-Feb-2013
1947
Autoritatile fiscale au emis un comunicat prin care informeaza asupra modului in care se efectueaza in 2013 intrarea in sistemul TVA la incasare, precum si asupra modalitatilor de aplicare a sistemului de TVA la incasare.

SISTEMUL TVA LA INCASARE 1.INTRAREA IN SISTEMUL TVA LA INCASARE

Persoanele care au obligatia sa aplice sistemul TVA la incasare:

1. Persoanele impozabile inregistrate normal in scopuri de TVA conform art. 153 a caror cifre de afaceri in perioada 1 octombrie 2011 - 30 septembrie 2012 inclusiv nu depaseste plafonul de 2.250.000 lei aplica sistemul TVA la incasare de la 1 ianuarie 2013. [art. II OG nr. 15/2012]

Aceste persoane au obligatia sa depuna la organul fiscal pana la data de 25 octombrie 2012 inclusiv o NOTIFICARE - formular 097 din care sa rezulte ca cifra de afaceri in perioada 1 octombrie 2011 - 30 septembrie 2012 inclusiv nu depaseste plafonul de 2.250.000 lei.
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii

In situatia in care persoana impozabila nu depune notificarea va fi inregistrata din oficiu de organul fiscal in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare si va aplica acest sistem incepand cu data de 1 ianuarie 2013.
[art. II alin. (2) teza a treia OG nr. 15/2012, OPANAF nr. 1529/2012]

Persoanele impozabile inregistrate normal in scopuri de TVA conform art. 153 care au depasit plafonul de 2.250.000 lei nu aplica sistemul TVA la incasare si nu depun notificarea.

2. Persoanele impozabile care se inregistreaza in scopuri de TVA conform art. 153 dupa data de 1 octombrie 2012 si nu depasesc cifra de afaceri de 2.250.000 lei in perioada in care au fost inregistrate in scopuri de TVA, aplica acest sistem incepand cu 1 februarie 2013 - cei care au perioada fiscala luna si cu 1 aprilie 2013 - cei care au perioada fiscala trimestrul. [art. 1342 alin. (3) lit. a) Cod fiscal]

Aceste persoane au obligatia sa depuna la organul fiscal pana la data de 25 ianuarie 2013 o NOTIFICARE - formular 097 din care sa rezulte ca cifra de afaceri la 31 decembrie 2012 nu depaseste plafonul de 2.250.000 lei. [art. 1563 alin. (11) Cod fiscal, OPANAF nr. 1529/2012]

3. Persoanele impozabile care se inregistreaza in scopuri de TVA conform art. 153 in cursul anului 2013 aplica acest sistem incepand cu data inregistrarii in scopuri de TVA. [art. 1342 alin. (3) lit. b) Cod fiscal]

Aceste persoane NU au obligatia sa depuna NOTIFICAREA, fiind inregistrati din oficiu de organul fiscal in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare. -art. 1563 alin. (11) Cod fiscal]

CIFRA DE AFACERI pentru calculul plafonului de 2.250.000 lei este constituita din valoarea totala a livrarilor de bunuri si a prestarilor de servicii taxabile si/sau scutite cu drept de deducere, precum si a operatiunilor rezultate din activitati economice pentru care locul livrarii/prestarii se considera ca fiind in strainatate, conform art. 132 si 133, realizate in cursul unui an calendaristic.
[art. 1342 alin. (3) lit. a) Cod fiscal]


2. APLICAREA SISTEMULUI TVA LA INCASARE

Obligatiile persoanelor care aplica sistemul TVA la incasare:

I. Obligatii privind livrarile/prestarile efectuate:

- sa emita facturi cu TVA pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii taxabile cu mentiunea "TVA la incasare"; [art. 155 alin. (19) lit. p) Cod fiscal]

- sa declare, in decontul de TVA, TVA-ul colectat aferent livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii taxabile pana la data de 25 a lunii urmatoare perioadei fiscale (luna/trimestru) in care a incasat contravaloarea integrala sau partiala.

In cazul in care nu incaseaza contravaloarea integrala sau partiala a livrarii de bunuri / prestarii de servicii in termen de 90 de zile calendaristice de la data emiterii facturii, are obligatia sa declare in decontul de TVA, TVA-ul colectat aferent, pana la data de 25 a lunii urmatoare perioadei fiscale (luna/trimestru) in care se implineste cea de-a 90-a zi calendaristica, de la data emiterii facturii.
[art. 1342 alin. (3) si (5), art. 1562 Cod fiscal]

OBSERVATII:

1. Factura se emite pana cel tarziu in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care ia nastere faptul generator al taxei (data livrarii /data prestarii).

In cazul in care se incaseaza avansuri, factura se emite pana cel tarziu in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care a incasat avansurile, pentru suma avansurilor incasate in legatura cu o livrare de bunuri/prestare de servicii. [art. 155 alin. (15) Cod fiscal]

2. Daca factura nu a fost emisa in termenul prevazut de lege, exigibilitatea TVA aferenta contravalorii neincasate intervine in cea de-a 90-a zi calendaristica de la termenul-limita prevazut de lege pentru emiterea facturii, respectiv TVA-ul se declara in decontul de TVA aferent perioadei fiscale (luna/trimestru) in care se implineste cea de-a 90-a zi calendaristica de la termenul-limita prevazut de lege pentru emiterea facturii. in mod corespunzator se declara si in declaratia 394.
[art. 1562, art. 1342 alin. (5) Cod fiscal]

3. TVA-ul exigibil, respectiv TVA-ul care trebuie declarat in decontul de TVA, este TVA-ul aferent incasarii integrale sau partiale, care se determina pentru fiecare incasare in parte prin aplicarea urmatorului mecanism de calcul: 24 x 100 / 124, in cazul cotei standard, si 9 x 100 / 109 ori 5 x 100 / 105, in cazul cotelor reduse.

[art. 1342 alin. (8) Cod fiscal]


CONCLUZIE:

Exigibilitatea TVA colectata, respectiv obligatia declararii acesteia in decontul de TVA, intervine la data incasarii facturii daca incasarea are loc in termen de 90 de zile de la data emiterii facturii.
Daca incasarea nu are loc in termen de 90 de zile de la data emiterii facturii exigibilitatea TVA colectata, respectiv obligatia declararii acesteia in decontul de TVA, intervine in cea de-a 90-a zi calendaristica de la emiterea facturii sau de la termenul-limita prevazut de lege pentru emiterea facturii in cazul in care factura nu a fost emisa in termenul prevazut de lege.




Sursa: DGFP Brasov


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Comunicat ANAF: Intrarea in sistemul TVA la incasare in 2013":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Modificarile valabile in 2017 pentru Declaratia 300 decont TVA
    • OPANAF 591/2017 a modificat la acest inceput de an modelul si continutul pentru Declaratia 300 (Decont TVA). De retinut ca se utilizeaza noul model de formular 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata” in varianta impusa de OPANAF nr. 591/27 ianuarie 201 pentru obligatiile fiscale valabile incepand cu 1 ianuarie 2017. Principalele modificari aduse in ce priveste Declaratia 300 decont TVA in 2017: Click aici pentru D 300 model 2017! - s-a introdus randul 26: Compensatia in cota...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • In ce conditii se poate incheia un contract de antrepriza reglementat de Codul civil?
    • Regasiti mai jos conditiile in care se poate incheia un contract de antrepriza, reglementat de Codul Civil, art. 1851-1873, cu o persoana fizica, cu exceptia persoanei fizice autorizate. Iata raspunsul oferit de specialist: In functie de tipul activitatii, se va putea incheia fie un contract individual de munca, fie un contract de antrepriza incheiat in baza Codului civil. Daca activitatea este dependenta se va incheia contract individual de munca cu timp partial sau norma intreaga. Daca...» citeste mai departe aici

  • Sinteza Fiscalitatea.ro: Noutati din legislatia fiscala si modificari TVA
    • In ultima perioada au fost propuse mai multe modificari legislative si au fost adoptate masuri noi care schimba din nou reglementarile din domeniul fiscal. Avem astfel o procedura clarificata de ANAF in ce priveste anularea codului de TVA, beneficii noi pentru bugetari, un termen-limita de depunere pentru unele declaratii si, totodata, se va aplica TVA zero pentru vanzarea de cladiri si alte tranzactii. ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA ANAF a transmis recent...» citeste mai departe aici

  • Ce regim TVA se aplica pentru bunuri expediate in afara UE de catre furnizor in contul cumparatorului din UE?
    • In randurile de mai jos, stabilim cum se procedeaza in situatia unui contract cu un partener din Austria, iar marfa este transportata in Turcia in calitate de furnizor sau o persoana in contul meu (firma transportatoare). Stabilim daca factura emisa catre partenerul din statul strain UE va fi fara TVA, caz in care vom vedea daca se va mentiona pe factura locul livrarii (Turcia). De asemenea, stabilim ce documente sunt necesare pentru a justifica scutirea de TVA. Iata raspunsul specialistului:...» citeste mai departe aici

  • Acordare tichete de incentivare. Care e regimul fiscal?
    • Stabilim prin cele de mai jos ce tratament fiscal se aplica la acordarea de tichete incentivare catre partenerii comerciali in vederea stimularii vanzarilor si care este cadrul legal. Tichetele de incentivare se acorda in cadrul campaniilor pentru fidelizarea clientilor care, pentru un numar de achizitii, beneficiaza de aceste tichete in locul reducerilor comerciale. Potrivit punctului 437 alin. (3) din OMFP 1802/2014, in cazul in care entitatea practica alte sisteme de fidelizare a clientilor...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.