Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Comunicat ANAF: Restituirea sumelor din taxele de poluare

25-Iun-2014
2310
ANAF a emis un nou comunicat cu privire la procedura de efectuare a platilor sumelor prevazute prin hotarari judecatoresti avand ca obiect restituirea taxei pe poluare pentru autovehicule si a taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule.

Astfel, contribuabilii sunt informati ca, in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 454/20.06.2014 a fost publicat Ordinul comun al ministrului Finantelor Publice si ministrului Mediului si Schimbarilor Climatice nr. 741/365/2014 privind aprobarea Procedurii de efectuare a platilor sumelor prevazute prin hotarari judecatoresti avand ca obiect restituirea taxei pe poluare pentru autovehicule si a taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si a modelului si continutului unor formulare si pentru modificarea Anexei nr. 4 la Ordinul ministrului Mediului si Schimbarilor Climatice si al viceprim-ministrului, ministrul Finantelor Publice, nr. 490/407/2013 pentru aprobarea Procedurii de restituire a sumelor prevazute la art. 7, 9 si 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule, precum si a sumelor stabilite de instantele de judecataprin hotarari definitive si irevocabile.

Plata sumelor prevazute prin hotarari judecatoresti avand ca obiect restituirea taxei pe poluare
pentru autovehicule si a taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, dobanzile calculate pana la data platii integrale si cheltuielile de judecata, precum si alte sume stabilite de instantele judecatoresti, devenite executorii pana la data de 31 decembrie 2015, se va realiza pe par
cursul a 5 ani calendaristici, prin plata in fiecare an a 20% din valoarea acestora.

Cererile de restituire a sumelor mentionate mai sus, depuse de contribuabili, se solutioneaza
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii

conform prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in termen de 45 de zile de la inregistrare, iar plata transelor anuale se efectueaza conform graficului transelor anuale aprobate la restituire.

Cererile de restituire a sumelor se depun de catre contribuabili la autoritatea obligata prin hotarare
judecatoreasca sa efectueze restituirea, respectiv Agentia Nationala de Administrare Fiscala prin organele fiscale competente sau Administratia Fondului pentru Mediu, dupa caz. Taxa pe poluare pentru autovehicule si taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, cheltuielile de judecata, precum si alte sume stabilite de instantele judecatoresti se actualizeaza cu indicele preturilor de consum comunicat de Institutul National de Statistica (I.N.S.).

Procedura de restituire a sumelor prevazute la art. XV alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 8/2014 pentru modificarea si completarea unor acte normative si alte masuri financiar-bugetare, in situatia in care Agentia Nationala de Administrare Fiscala este obligata la restituirea acestora.

Contribuabilul care, in baza unei hotarari judecatoresti executorii, are dreptul la restituirea sumelor reprezentand taxa pe poluare pentru autovehicule si taxa pentru emisiile poluante provenite de la
autovehicule, dobanzile calculate pana la data platii integrale si cheltuielile de judecata, precum
si orice alte sume stabilite de instantele judecatoresti, depune, in vederea restituirii, la organul fisc
al competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala o cerere al carei model este prevazut in Anexa nr. 2 la ordin.

Sumele se restituie, la cererea contribuabilului, persoana fizica sau juridica, in conformitate cu
prevederile art. 117 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, de catre organul fiscal competent, care reprezinta:

a) in cazul persoanelor juridice, al persoanelor fizice care desfasoara activitati economice in mod
independent sau exercita profesii libere - organul fiscal la care persoana este inregistrata ca platitor de impozite si taxe;
b) in cazul persoanelor fizice - organul fiscal in a carui raza teritoriala persoana fizica isi are domiciliul fiscal.

Cererea de restituire trebuie sa fie depusa in cadrul termenului legal de prescriptie a dreptului de a
cere restituirea, respectiv in termen de 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care a luat nastere dreptul la restituire. Data la care a luat nastere dreptul la restituire este data hotararii judecatoresti executorii.

La cererea de restituire se anexeaza, in vederea verificarii acestora, urmatoarele documente:

a) hotararea judecatoreasca executorie, in copie legalizata;
b) actul de identitate al persoanei fizice/al reprezentantului persoanei juridice, impreuna cu imputernicirea data acestuia, in copie;

Cererea de restituire, insotita de documentele mentionate mai sus, se poate depune la registratura
organului fiscal competent sau se poate transmite prin posta cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire.


In baza cererii depuse de contribuabil, organul fiscal competent, prin compartimentul cu atributii
de compensare/restituire, verifica in baza de date centralizata daca pentru autovehiculul indicat in cerere afost restituita/compensata suma solicitata la restituire. Dupa verificarea prealabila si in situatia in care se constata ca nu a fost restituita/compensata suma solicitata la restituire de catre contribuabil, organul fiscal competent intocmeste Referatul privind restituirea sumelor stabilite de instantele de judecata prin hotarari judecatoresti executorii, Referatul, precum si copii dupa cererea de restituire si documentele depuse de contribuabil vor fi transmise Administratiei Fondului pentru Mediu, care va stabili graficul transelor anuale aprobate la restituire. Graficul transelor anuale aprobate la restituire stabilit de Administratiei Fondului pentru Mediu va fi comunicat organului fiscal si va cuprinde, in mod obligatoriu, perioada de restituire pentru fiecare transa anuala, precum si cuantumul acestora. P

Perioada de restituire pentru fiecare transa anuala din grafic este urmatoarea:

a) pentru prima transa anuala, perioada de restituire este luna urmatoare datei comunicarii graficului, de catre Administratia Fondului pentru Mediu, organului fiscal competent;

b) pentru urmatoarele transe anuale perioada de restituire este:

- pentru cererile de restituire depuse in primul semestru al fiecarui an, perioada de restituire a
transei este luna aprilie a fiecaruia din urmatorii 4 ani;
- pentru cererile de restituire depuse in cel de-al doilea semestru al fiecarui an, perioada de restituire a transei este luna noiembrie a fiecaruia din urmatorii 4 ani.

Contribuabilii vor primi din partea organului fiscal competent: graficul transelor anuale aprobate
la restituire, decizia de solutionare a cererii de restituire, instiintare de restituire a unor sume stabilite prin hotarari judecatoresti, decizia privind compensarea obligatiilor fiscale, dupa caz si decizia de restituire a sumelor de la buget.

In cazul contribuabililor persoane juridice, restituirea sumelor cuvenite se efectueaza numai prin
decontare bancara in contul bancar
indicat prin cererea de restituire, iar, in cazul contribuabililor persoane fizice, restituirea se efectueaza fie in contul bancar indicat de acestia, fie in numerar, la ghiseul unitatii Trezoreriei Statului, in baza notei privind restituirea unor sume. Daca pana la restituirea integrala a sumelor intervin schimbari privind datele de identificare ale contribuabilului sau ale contului bancar mentionate in cerere, contribuabilul are obligatia de a instiinta organul fiscal competent de indata.

Atentie! in situatia in care autoritatea obligata prin hotarare judecatoreasca sa efectueze restituirea este Administratia Fondului pentru Mediu, contribuabilii trebuie sa se adreseze acesteia in vederea punerii in aplicare a hotararii judecatoresti.



Sursa: ANAF



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Comunicat ANAF: Restituirea sumelor din taxele de poluare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • Modificarile valabile in 2017 pentru Declaratia 300 decont TVA
    • OPANAF 591/2017 a modificat la acest inceput de an modelul si continutul pentru Declaratia 300 (Decont TVA). De retinut ca se utilizeaza noul model de formular 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata” in varianta impusa de OPANAF nr. 591/27 ianuarie 201 pentru obligatiile fiscale valabile incepand cu 1 ianuarie 2017. Principalele modificari aduse in ce priveste Declaratia 300 decont TVA in 2017: Click aici pentru D 300 model 2017! - s-a introdus randul 26: Compensatia in cota...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Firmele pot emite cereri de finantare nerambursabila. Ce conditii trebuie indeplinite?
    • Intreprinderile mici si mijlocii pot aplica, incepand de azi, pentru finantare nerambursabila cuprinsa intre 200.000 euro si 1 milion de euro. Ajutorul nerambursabil, cuprins intre 200.000 de euro si 1 milion de euro, se acorda ca ajutor nerambursabil firmelor pentru investii in active corporale noi, construirea si extinderea spatiilor de productie, dotari diverse, investitii in realizarea de instrumente de comercializare online. Obiectivul prezentei masuri de sprijin il reprezinta imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate si eliminate prin planul de reorganizare. Ce cheltuieli se deduc?
    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societate comerciala A, parte afiliata a societatii B, are creante (clienti neincasati) fata de societatea B. Societatea B se afla in inolventa conform Legii 85/2006. I se aproba un plan de reorganizare conform caruia creantele societatii A nu se vor putea achita vreodata. Stabilim ce trebuie sa faca societate A pentru a asigura o imagine fidela a patrimoniului, daca sunt deductibile cheltuielile cu anularea acestor creante, precum si in ce fel se...» citeste mai departe aici

  • Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar
    • Redam mai jos Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2017 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. nr. 126 din 16/02/2017. Art. 1. - Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art. 26 alin. (2) si art. 29 alin. (1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata. Art. 2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.