Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Comunicat CAFR: Modificarea paragrafului din raportul de audit privind raportul administratorului

27-Ian-2016
2802

In urma modificarilor aduse de Directiva 34/2013 in ceea ce priveste obligatia raportarii auditorului cu privire la raportul administratorilor, va atragem atentia ca incepand cu rapoartele de audit privind situatiile financiare ale anului 2015, paragraful din raportul auditorului privind raportul administratorului va trebui sa tina cont de modificarile legislative aferente.

In legislatia nationala, conform art. 563 alin (4) din OMFP 1802/2014 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, cu modificarile si completarile ulterioare, se prevad urmatoarele cerinte:

"(4) Totodata, auditorul (auditorii) statutar(i) sau firma (firmele) de audit:
a) exprima o opinie privind:
(i)consecventa raportului administratorilor cu situatiile financiare pentru acelasi exercitiu financiar;si
(ii)intocmirea raportului administratorilor in conformitate cu cerintele legale aplicabile;
b) declara daca, pe baza cunoasterii si a intelegerii dobandite in cursul auditului cu privire la entitate si la mediul acesteia, a(au) identificat informatii eronate semnificative prezentate in raportul administratorilor, indicand natura acestor informatii eronate."

Tinand cont de aceste prevederi legale, in vederea asigurarii unei practici unitare si relevante, CAFR vine cu o propunere (care se doreste a fi o recomandare de buna practica ) pentru redactarea paragrafului privind raportul administratorului din cadrul Raportului de audit.

Recomandam pe aceasta cale ca paragraful privind raportul administratorului sa atinga punctele ilustrate in exemplul urmator:

PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii


Raport de audit
- Extras -

[ Continutul raportului de audit conform ISA 700 – 705 ]

Opinia

[...]

Raport asupra raportului /(consolidat al) administratorilor

Administratorii sunt responsabili pentru intocmirea si prezentarea raportului (consolidat al) administratorilor in conformitate cu cerintele OMFP nr. 1802/2014 Reglementari contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, punctele 489-492 [punctele 554-555], care sa nu contina denaturari semnificative si pentru acel control intern pe care conducerea il considera necesar pentru a permite intocmirea raportului (consolidat al) administratorilor care sa nu contina denaturari semnificative, datorate fraudei sau erorii.

Raportul (consolidat al) administratorilor este prezentat de la pagina 1 la x si nu face parte din situatiile financiare (consolidate)/(individuale).

Opinia noastra asupra situatiilor financiare (consolidate)/(individuale) nu acopera raportul (consolidat al) administratorilor.

In legatura cu auditul nostru privind situatiile financiare (consolidate)/(individuale), noi am citit raportul administratorilor anexat situatiilor financiare (consolidate)/(individuale) si prezentat de la pagina 1 la x si raportam ca:
a) in raportul (consolidat al) administratorilor nu am identificat informatii care sa nu fie consecvente, in toate aspectele semnificative, cu informatiile prezentate in situatiile financiare (consolidate)/(individuale) anexate;
b) raportul (consolidat al) administratorilor identificat mai sus include, in toate aspectele semnificative, informatiile cerute de OMFP nr. 1802/2014, punctele 489-492 [punctele 554-555] (reglementari contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate);
c) in baza cunostintelor si intelegerii noastre dobandite in cursul auditului situatiilor financiare (consolidate)/(individuale) pentru exercitiul financiar incheiat la data de 31 decembrie 2015 cu privire la Societate si la mediul acesteia, nu am identificat informatii incluse in raportul (consolidat al) administratorilor care sa fie eronate semnificativ.

[...]


In cazul in care auditorul identifica informatii inconsecvente, incomplete sau denaturate semnificativ, se vor aplica prevederile ISA relevante si raportul de audit va fi modificat in consecinta.


Sursa: CAFR

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Comunicat CAFR: Modificarea paragrafului din raportul de audit privind raportul administratorului":
Rating:

Nota: 3.17 din 3 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA
    • ANAF a transmis recent informatii oficiale referitoare la modul de anulare a codului de TVA. Raspunsul a vizat cateva interventii ale domnului Adrian Benta, consultant fiscal, in ce priveste anularea codului de TVA. Iata explicatiile oferite de ANAF: Procedura efectiva de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA se realizeaza in urma unei discutii fata in fata cu persoana impozabila, identificata cu risc fiscal. Aceste persoane sunt invitate la sediul organului fiscal, in vederea evaluarii...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii fiscale depunem pana la 27 februarie?
    • Prin cele ce urmeaza, reamintim contribuabililor interesati ca, luni, 27 ianuarie 2017, inclusiv, este ultima zi in care se pot depuna la administratiile financiare teritoriale, urmatoarele declaratii: - Formular 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica. Se completeaza, pentru anul 2017, de persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 indeplinesc...» citeste mai departe aici

  • Luni, 27 februarie 2017, expira termenul pentru declararea impozitului pe profit pentru anumite categorii de contribuabili
    • Potrivit art.41, alin.(5) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul, urmatoarele categorii de contribuabili: - organizatiile nonprofit; - contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor, a plantelor tehnice si a cartofului, pomicultura si viticultura. Intrucat termenul limita...» citeste mai departe aici

  • Trecerea de la micro la impozit pe profit. Cum procedam la aplicarea plafonului de 45.000 euro?
    • In analiza de mai jos, avem o societate a trecut de la data de 01.01.2017 la impozitul pe venit. La data de 31.12.2016 veniturile erau sub 100.000 euro. Capitalul social al societatii este de 69.000 lei, societatea opteaza sa treaca la impozit pe profit de la data de 01.02.2017. Vom vedea cum trebuie depusa declatia 100 pentru primul trimestru si daca se depune D100 cu impozit microintreprindere pentru luna ianuarie pana in data de 25.02.2017 si pana in data de 25.04.2017 se va depune D100 cu...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 010 microintreprindere dizolvare cu lichidare. Ce ne sfatuieste specialistul?
    • In analiza noastra de mai jos, avem ca exemplu o societate comerciala, platitoare de impozit pe venit, care hotaraste dizolvarea cu lichidare a intreprinderii. Vom stabili cand trebuie depusa la ANAF declaratia 010 cu trecere de la platitor de impozit pe venit la platitor de impozit pe profit. Microintreprinderea este persoana juridica romana care indeplineste cumulativ la data de 31 decembrie a anului anterior conditiile prevazute la art. 47 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Asigurarea medicala de sanatate pentru companii, deductibilitate fiscala de 400 de euro pe an
    • La inceput de 2017, una dintre cele mai cunoscute companii de servicii profesionale, de consultanta si audit din lume, PWC, afirma ca rata de crestere a costurilor medicale va fi de 6,5%, procent egal cu cel din anul precedent. In ceea ce priveste companiile care ofera planuri de asigurare de sanatate ca beneficiu la angajare, cea mai mare contributie la costurile angajatorului o au serviciile medicale in regim de spitalizare continua. Mai exact, ponderea acestora in costurile medicale suportate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.