Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Comunicat MFP privind plata indemnizatiilor si alocarea bugetelor

19-Oct-2012
2182
MFP a emis un comunicat prin care ofera informatii complexe privind alocarea bugetelor pe 2012 si distributia fondurilor catre plata unor indemnizatii, precum si pentru plata pensiilor.

I. Referitor la finantarea spitalelor:

Cu privire la faptul ca alocarile bugetare pentru spitale acopera numai 10 luni si jumatate din necesarul anual de cheltuieli, mentionam urmatoarele:

Potrivit art.21, alin. (4) din Legea nr.500/2002 privind finantele publice, ordonatorii principali de credite repartizeaza creditele bugetare aprobate prin legea bugetara anuala dupa retinerea a 10% din prevederile aprobate acestora, pentru asigurarea unei executii bugetare prudente. Repartizarea sumelor retinute in proportie de 10% se face in semestrul al doilea, dupa examinarea de catre Guvern a executiei bugetare pe primul semestru. Prin Ordonanta Guvernului nr.13/2012 privind rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, la finele lunii august au fost deblocate sumele retinute in proportie de 10% sectorului de sanatate si au fost repartizate suplimentar spitalelor.
Potrivit art.3, alin.(2) din Hotararea Guvernului nr.1389/2010 pentru aprobarea Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anii 2011 – 2012, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate calculeaza o cota de rezerva de 5% din prevederile aprobate anual prin legea bugetului de stat pe domenii de asistenta medicala. Aceasta suma se repartizeaza caselor de asigurari de sanatate judetene si se utilizeaza in situatii justificate, pe parcursul executiei bugetare, in conditiile stabilite prin norme.

La inceputul lunii octombrie, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate a repartizat si sumele constituite ca fond de rezerva conform prevederilor mai sus mentionate catre spitalele cu un volum mai mare de servicii medicale prestate fata de cele programate.
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii


Totodata, mentionam ca numarul de bolnavi, in cursul anului 2012 a fost mai mare decat cel estimat initial si, ca urmare, la rectificarea bugetara care va fi efectuata la finele lunii octombrie se are in vedere alocarea de sume suplimentare in bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, pentru asigurarea necesarului de finantare.

II. Cu privire la finantarea drepturilor asistentilor personali ai persoanelor cu handicap grav si/sau a indemnizatiillor lunare in anul 2012:

Modul de finantare a sistemului de protectie a persoanelor cu handicap este reglementat de Legea nr.448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, care la art.40 stipuleaza ca autoritatile administratiei publice locale au obligatia sa prevada si sa garanteze in bugetul local sumele necesare din care se suporta salarizarea, precum si celelalte drepturi cuvenite asistentului personal, iar la art.44 se stabileste ca autoritatile administratiei publice locale au obligatia de a angaja si salariza asistentul personal al persoanei cu handicap grav, in conditiile legii si de a asigura si garanta plata indemnizatiei lunare, in cazul in care persoana cu handicap grav sau reprezentantul ei legal a optat pentru aceasta.

Prin Legea nr.293/2011 privind bugetul de stat pe anul 2012 a fost alocata suma de 665.694 mii lei pentru finantarea drepturilor asistentilor personali si a indemnizatiilor persoanelor cu handicap grav. Conform prevederilor art.5 alin.(7), din aceeasi lege, pentru finantarea drepturilor salariale ale asistentilor personali, precum si a indemnizatiei persoanelor cu handicap grav, autoritatile administratiei publice locale aloca pe langa sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata si sume din veniturile proprii ale bugetelor locale .

Avand in vedere aceste prevederi, rezulta ca finantarea drepturilor salariale ale asistentilor personali, precum si a indemnizatiei persoanelor cu handicap grav, se suporta atat din bugetul de stat, cat si din bugetul local, fara ca legea sa stabileasca proportiile respective.

Deoarece pe parcursul executiei bugetare s-au primit numeroase solicitari de suplimentare a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea drepturilor asistentilor personali si a indemnizatiilor persoanelor cu handicap grav, ca urmare a nerealizarii veniturilor proprii de catre autoritatile administratiei publice locale, prin Ordonanta Guvernului nr.13 din luna august 2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, s-a luat masura suplimentarii acestor sume la nivel de tara cu 100.000 mii lei.

Repartizarea acestor sume pe orase, comune, municipii si sectoare, s-a facut la nivel local, in functie de numarul de persoane cu dizabilitati si a asistentilor personali.
Ca urmare a analizarii situatiilor primite in lunile septembrie si octombrie a.c. de la autoritatile locale cu privire la numarul persoanelor mentionate mai sus, a reiesit faptul ca sumele alocate cu aceasta destinatie nu acopera necesarul pentru finantarea acestor cheltuieli pana la finele anului 2012.

Avand in vedere cele prezentate, in contextul in care autoritatile locale estimeaza o nerealizare a veniturilor proprii programate, se vor suplimenta de la bugetul de stat sumele alocate pentru finantarea acestor cheltuieli, cu ocazia rectificarii bugetare ce se va efectua in aceasta luna.

III. Cu privire la stingerea arieratelor inregistrate de unitatile administrativ-teritoriale

Luand in considerare opiniile si recomandarile Fondului Monetar International, Comisiei Europene si Bancii Mondiale referitoare la intarirea disciplinei financiare la nivelul autoritatilor administratiei publice locale si necesitatea reducerii volumului de arierate inregistrate de acestea, precum si incadrarea in tinta stabilita, s-au luat urmatoarele masuri:

Prin Ordonanta Guvernului nr.13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, au fost alocate 500 milioane lei in scopul achitarii arieratelor inregistrate de catre unele unitati administrativ-teritoriale si institutii publice finantate integral din bugetele locale, din subordinea acestora, rezultate din relatii cu operatori economici furnizori de bunuri, servicii si lucrari, inclusiv cu operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat.

Sumele alocate unitatilor administrativ-teritoriale s-au utilizat exclusiv pentru:

a) stingerea obligatiilor fiscale restante catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, ale operatorilor economici furnizori de bunuri, servicii ori lucrari ai unitatilor administrativ-teritoriale si institutiilor publice finantate integral din bugetele locale, din subordinea acestora, inclusiv ale operatorilor economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat;

b) stingerea obligatiilor fiscale restante catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, ale operatorilor economici care au de incasat sume restante de la operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat.

In scopul diminuarii in continuare a arieratelor inregistrate de autoritatile locale si, implicit, a fluidizarii asigurarii bunurilor si serviciilor la nivel local, la rectificarea bugetara din aceasta luna se vor aloca sumele suplimentare necesare.

IV. Referitor la asigurarea fondurilor necesare pentru plata pensiilor, precizam urmatoarelor:

Mentionam ca in temeiul Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.1/2011 privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniti din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala, au fost revizuite pensiile pentru pensionarii din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala. In urma procesului de revizuire incheiat in luna septembrie a.c., au rezultat diferente de plata in plus, care vor fi achitate pana la finele anului 2012. Prin urmare, cu ocazia urmatoarei rectificari a bugetului asigurarilor sociale de stat vor fi asigurate suplimentar sumele necesare pentru plata acestor drepturi de pensii.

Subliniem faptul ca sumele care se vor aloca suplimentar pentru destinatiile mentionate anterior, nu vor conduce la cresterea deficitului bugetar de 2,2% din PIB, convenit cu institutiile financiare internationale.

Acestea vor fi suportate din veniturile suplimentare, totalizand 900 milioane lei, realizate prin vanzarea licentelor de telefonie mobila si prin redistribuire de la unele pozitii bugetare la care s-au inregistrat economii, fara afectarea functionarii institutiilor publice respective si cu respectarea principiului eficientei alocarilor bugetare.

Sursa: MFP

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Comunicat MFP privind plata indemnizatiilor si alocarea bugetelor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Articole similare

Cum motiveaza Ialomitianu mentinerea TVA-ului la 24%
Mai multe articole despre buget 2012




Subiectele saptamanii

  • 28 februarie e ultima zi de depunere pentru mai multe obligatii fiscale. Se depune si D 394
    • Va reamintim ca pana marti, 28 februarie 2017, trebuie depuse, dupa caz, la unitatile fiscale, urmatoarele: - Declaratia informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venit pentru anul precedent - formularul 205 - Declaratia informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti - formularul 207 - Declaratia informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF: Ce formulare se depun in martie 2017?
    • Regasiti mai jos principalele obligatii declarative si de plata cu termen in luna martie 2017. Acestea sunt formularele pe care trebuie sa le depuneti la organul fiscal competent, dupa caz, la termenele limita precizate mai jos, in luna martie 2017 si in privinta platilor pe care trebuie sa le efectuati, dupa caz, pana la data de 27 martie 2017. I. Obligatii declarative 30 zile de la data infiintarii/ data eliberarii actului legal de functionare/ data inceperii activitatii/ data eliberarii...» citeste mai departe aici

  • 15 martie 2017: Termen pentru depunerea formularului 204 de catre asocierile fara personalitate juridica
    • Va informam ca miercuri, 15 martie 2017, este termenul-limita pentru depunerea declaratiei anuale de venit aferente anului 2016 pentru asocieri (formularul 204), cu exceptia celor care realizeaza venituri din activitati agricole impuse pe baza normelor de venit. Cine depune declaratia Declaratia 204 se completeaza si se depune in cazul asocierilor fara personalitate juridica, constituite intre persoane fizice care realizeaza venituri din activitati independente - activitati de productie, comert,...» citeste mai departe aici

  • Platile anticipate la impozitul pe venit si contributiile sociale aferente Trim. I din 2017. Data-limita e la 27 martie
    • Informam contribuabilii - persoane fizice ca, in conformitate cu prevederile art. 74, ale art. 151 si ale art. 174 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt obligati sa efectueze in cursul anului plati anticipate cu titlu de impozit, contributii de asigurari sociale si contributii de asigurari sociale de sanatate, exceptandu-se cazul veniturilor pentru care platile anticipate se stabilesc prin retinere la sursa. Platile anticipate aferente...» citeste mai departe aici

  • Nu ai inca Gestiunea in cloud? Mai gandeste-te! 37 de motive ca sa folosesti aplicatia Smart Bill
    • Dragi contabili, cu siguranta cunoasteti deja aplicatia Smart Bill. Daca nu o folositi in mod direct, unul dintre colegii sau cunoscutii dvs. o foloseste cu siguranta. De aceea am decis sa va prezentam sucint cele mai importante facilitati ale aplicatiei de gestiune, facturare si contabilitate primara. Gestiunea - elementul cheie Puncte forte - Iti permite sa lucrezi atat cu gestiuni cantitativ-valorice, cat si cu cele global -valorice; - Rezolva toate problemele legate de stocuri: modalitatile...» citeste mai departe aici

  • Franciza stat strain. Cand trebuie sa retinem impozit pe venituri nerezidenti?
    • In randurile de mai jos, analiza noastra are ca subiect o societate din Romania care inchiriaza imprimante si care plateste franciza catre o firma straina. Vom vedea daca societatea romana trebuie sa retina impozit pe venituri nerezidenti, cu mentiunea ca exista conventie intre cele doua tari. Redeventele obtinute de la un rezident constituie venituri impozabile obtinute din Romania, indiferent daca veniturile sunt primite in Romania sau in strainatate, in conformitate cu prevederile art. 223...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.