Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Comunicat MFP privind plata indemnizatiilor si alocarea bugetelor

19-Oct-2012
2152
MFP a emis un comunicat prin care ofera informatii complexe privind alocarea bugetelor pe 2012 si distributia fondurilor catre plata unor indemnizatii, precum si pentru plata pensiilor.

I. Referitor la finantarea spitalelor:

Cu privire la faptul ca alocarile bugetare pentru spitale acopera numai 10 luni si jumatate din necesarul anual de cheltuieli, mentionam urmatoarele:

Potrivit art.21, alin. (4) din Legea nr.500/2002 privind finantele publice, ordonatorii principali de credite repartizeaza creditele bugetare aprobate prin legea bugetara anuala dupa retinerea a 10% din prevederile aprobate acestora, pentru asigurarea unei executii bugetare prudente. Repartizarea sumelor retinute in proportie de 10% se face in semestrul al doilea, dupa examinarea de catre Guvern a executiei bugetare pe primul semestru. Prin Ordonanta Guvernului nr.13/2012 privind rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, la finele lunii august au fost deblocate sumele retinute in proportie de 10% sectorului de sanatate si au fost repartizate suplimentar spitalelor.
Potrivit art.3, alin.(2) din Hotararea Guvernului nr.1389/2010 pentru aprobarea Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anii 2011 – 2012, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate calculeaza o cota de rezerva de 5% din prevederile aprobate anual prin legea bugetului de stat pe domenii de asistenta medicala. Aceasta suma se repartizeaza caselor de asigurari de sanatate judetene si se utilizeaza in situatii justificate, pe parcursul executiei bugetare, in conditiile stabilite prin norme.

La inceputul lunii octombrie, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate a repartizat si sumele constituite ca fond de rezerva conform prevederilor mai sus mentionate catre spitalele cu un volum mai mare de servicii medicale prestate fata de cele programate.
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice
Vezi detalii


Totodata, mentionam ca numarul de bolnavi, in cursul anului 2012 a fost mai mare decat cel estimat initial si, ca urmare, la rectificarea bugetara care va fi efectuata la finele lunii octombrie se are in vedere alocarea de sume suplimentare in bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, pentru asigurarea necesarului de finantare.

II. Cu privire la finantarea drepturilor asistentilor personali ai persoanelor cu handicap grav si/sau a indemnizatiillor lunare in anul 2012:

Modul de finantare a sistemului de protectie a persoanelor cu handicap este reglementat de Legea nr.448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, care la art.40 stipuleaza ca autoritatile administratiei publice locale au obligatia sa prevada si sa garanteze in bugetul local sumele necesare din care se suporta salarizarea, precum si celelalte drepturi cuvenite asistentului personal, iar la art.44 se stabileste ca autoritatile administratiei publice locale au obligatia de a angaja si salariza asistentul personal al persoanei cu handicap grav, in conditiile legii si de a asigura si garanta plata indemnizatiei lunare, in cazul in care persoana cu handicap grav sau reprezentantul ei legal a optat pentru aceasta.

Prin Legea nr.293/2011 privind bugetul de stat pe anul 2012 a fost alocata suma de 665.694 mii lei pentru finantarea drepturilor asistentilor personali si a indemnizatiilor persoanelor cu handicap grav. Conform prevederilor art.5 alin.(7), din aceeasi lege, pentru finantarea drepturilor salariale ale asistentilor personali, precum si a indemnizatiei persoanelor cu handicap grav, autoritatile administratiei publice locale aloca pe langa sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata si sume din veniturile proprii ale bugetelor locale .

Avand in vedere aceste prevederi, rezulta ca finantarea drepturilor salariale ale asistentilor personali, precum si a indemnizatiei persoanelor cu handicap grav, se suporta atat din bugetul de stat, cat si din bugetul local, fara ca legea sa stabileasca proportiile respective.

Deoarece pe parcursul executiei bugetare s-au primit numeroase solicitari de suplimentare a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea drepturilor asistentilor personali si a indemnizatiilor persoanelor cu handicap grav, ca urmare a nerealizarii veniturilor proprii de catre autoritatile administratiei publice locale, prin Ordonanta Guvernului nr.13 din luna august 2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, s-a luat masura suplimentarii acestor sume la nivel de tara cu 100.000 mii lei.

Repartizarea acestor sume pe orase, comune, municipii si sectoare, s-a facut la nivel local, in functie de numarul de persoane cu dizabilitati si a asistentilor personali.
Ca urmare a analizarii situatiilor primite in lunile septembrie si octombrie a.c. de la autoritatile locale cu privire la numarul persoanelor mentionate mai sus, a reiesit faptul ca sumele alocate cu aceasta destinatie nu acopera necesarul pentru finantarea acestor cheltuieli pana la finele anului 2012.

Avand in vedere cele prezentate, in contextul in care autoritatile locale estimeaza o nerealizare a veniturilor proprii programate, se vor suplimenta de la bugetul de stat sumele alocate pentru finantarea acestor cheltuieli, cu ocazia rectificarii bugetare ce se va efectua in aceasta luna.

III. Cu privire la stingerea arieratelor inregistrate de unitatile administrativ-teritoriale

Luand in considerare opiniile si recomandarile Fondului Monetar International, Comisiei Europene si Bancii Mondiale referitoare la intarirea disciplinei financiare la nivelul autoritatilor administratiei publice locale si necesitatea reducerii volumului de arierate inregistrate de acestea, precum si incadrarea in tinta stabilita, s-au luat urmatoarele masuri:

Prin Ordonanta Guvernului nr.13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, au fost alocate 500 milioane lei in scopul achitarii arieratelor inregistrate de catre unele unitati administrativ-teritoriale si institutii publice finantate integral din bugetele locale, din subordinea acestora, rezultate din relatii cu operatori economici furnizori de bunuri, servicii si lucrari, inclusiv cu operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat.

Sumele alocate unitatilor administrativ-teritoriale s-au utilizat exclusiv pentru:

a) stingerea obligatiilor fiscale restante catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, ale operatorilor economici furnizori de bunuri, servicii ori lucrari ai unitatilor administrativ-teritoriale si institutiilor publice finantate integral din bugetele locale, din subordinea acestora, inclusiv ale operatorilor economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat;

b) stingerea obligatiilor fiscale restante catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, ale operatorilor economici care au de incasat sume restante de la operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat.

In scopul diminuarii in continuare a arieratelor inregistrate de autoritatile locale si, implicit, a fluidizarii asigurarii bunurilor si serviciilor la nivel local, la rectificarea bugetara din aceasta luna se vor aloca sumele suplimentare necesare.

IV. Referitor la asigurarea fondurilor necesare pentru plata pensiilor, precizam urmatoarelor:

Mentionam ca in temeiul Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.1/2011 privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniti din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala, au fost revizuite pensiile pentru pensionarii din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala. In urma procesului de revizuire incheiat in luna septembrie a.c., au rezultat diferente de plata in plus, care vor fi achitate pana la finele anului 2012. Prin urmare, cu ocazia urmatoarei rectificari a bugetului asigurarilor sociale de stat vor fi asigurate suplimentar sumele necesare pentru plata acestor drepturi de pensii.

Subliniem faptul ca sumele care se vor aloca suplimentar pentru destinatiile mentionate anterior, nu vor conduce la cresterea deficitului bugetar de 2,2% din PIB, convenit cu institutiile financiare internationale.

Acestea vor fi suportate din veniturile suplimentare, totalizand 900 milioane lei, realizate prin vanzarea licentelor de telefonie mobila si prin redistribuire de la unele pozitii bugetare la care s-au inregistrat economii, fara afectarea functionarii institutiilor publice respective si cu respectarea principiului eficientei alocarilor bugetare.

Sursa: MFP

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Comunicat MFP privind plata indemnizatiilor si alocarea bugetelor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Articole similare

Cum motiveaza Ialomitianu mentinerea TVA-ului la 24%
Mai multe articole despre buget 2012




Subiectele saptamanii

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 ianuarie 2017
    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nationale si cercetarii...» citeste mai departe aici

  • MFP si ANAF extind spatiul privat virtual si pentru persoanele juridice
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, contribuabilii...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Scoaterea din evidenta vectorului fiscal a impozitului pe constructii se va face la nivel centralizat
    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

  • Sedinta ANAF privind Formularul 088. Deschidere totala a ANAF catre mediul de afaceri
    • Intr-un comunicat recent, se arata ca presedintele ANAF, domnul Bogdan-Nicolae Stan, impreuna cu specialisti ai institutiei au participat in data de 17 ianuarie, la prima sedinta a grupului de lucru care va identifica solutiile pentru posibile probleme generate de eliminarea formularului 088. Cu aceasta prima ocazie, presedintele ANAF a anuntat deschiderea totala a institutiei fata de mediul de afaceri, astfel incat activitatea acesteia sa simplifice interactiunea contribuabililor cu organele...» citeste mai departe aici

  • Calculul si declararea impozitului pe profit pentru organizatiile nonprofit. Cum procedam?
    • Prin cele ce urmeaza, facem referire la o asociatie care are drept obiect de activitate practicarea medicinei alternative si care inregistreaza in anul 2016 atat venituri din cotizatii si donatii, cat si venituri din predarea cursurilor in domeniu. In cazul in care cheltuielile asociatiei sunt de 1500 lei respectiv veniturile din cotizatii 1000 lei, iar cele din predarea de cursuri de 4000 lei (activitate economica), stabilim daca asociatia datoreaza impozit pe profit pe anul 2016, precum si...» citeste mai departe aici

  • Cifra de afaceri pentru plafon perioada fiscala. Cum procedam privind includerea in plafon a vanzarii de mijloace fixe?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care realizeaza venituri brute din: - incasari pe anul 2016 - aproximativ 200.000 lei - vanzari mijloace fixe (apartament) - aproximativ 300.000 lei - plafonul perioada TVA (lunar/trimestru) 2016 = 454.110 lei. Stabilim daca la calculul plafonului TVA de 100.000 euro se includ si veniturile din vanzarea mijloacelor fixe. De asemenea, cu precizarea ca in anul 2016 este cu TVA la trimestru, vom vedea daca pentru anul 2017 este cu TVA lunar. Potrivit art. 322...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.