Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Conditii pe care trebuie sa le respectam cand acordam tichete-cadou! Ce probleme pot aparea?

07-Oct-2015
874

Daca discutam despre acordarea de tichete cadou subdistribuitorilor si/sau salariatilor acestora, in campania de crestere a vanzarilor, exista mai multe conditii pe care trebuie sa le respectam. V-ati lovit vreodata de unele obstacole in aceasta privinta? Fiindca urmeaza sa discutam si despre unele probleme care se intalnesc in acest sector.

Vorbim azi de o societate care va derula o campanie pentru cresterea vanzarilor in lanturile de clientii subdistribuitori in cadrul careia intentioneaza sa ofere tichete cadou angajatilor respectivilor agenti in functie de performantele stabilite in programul campaniei.

Campania este adusa la cunostinta partenerilor (clientii firmei subdistribuitori), dar tichetele-cadou vor fi achizitionate de PPD si distribuite fie subdistribuitorilor, fie direct angajatilor acestora.

In cele doua variante prezentate, care este tratamentul fiscal privind costul cu tichetele si cine este considerat platitorul de venit si care sunt obligatiile?

Sunt impozitele de declarat si platit care cad in sarcina firmei si/sau a distribuitorului in cazul in care el acorda mai departe tichetele angajatului?

Pe langa intrebarile lansate, in mod specific, in cazul in care firma e considerata platitoare de venit si trebuie sa retina impozitul precizam:

1. Procentul de 16% se aplica la valoarea reprezentand tichetele de masa sau se se aplica la suta marita (respectiv la Valoarea tichetelor * 119%) deoarece premiul nu este in bani sa fie posibila retinerea din suma?

2. In declaratia 100 (si 205) ce tip de obligatie se preia?

 

Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Vezi detalii


Tichetele-cadou pot fi utilizate, potrivit prevederilor art.2 alin.(1) din Legea nr. 193/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru pentru campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi, pentru protocol, pentru cheltuielile de reclama si publicitate, precum si pentru cheltuieli sociale.

Ele pot fi acordate fie societatilor partenere fie unor persoane fizice, aflate in afara unei relatii de angajare, fie salariatilor proprii si in functie de destinatia si scopul urmarit, deductibilitatea cheltuielilor poate fi limitata sau nu.

Atunci cand tichetele cadou sunt utilizate pentru protocol si se adreseaza societatilor distribuitoare, deductibilitatea cheltuielilor respective este limitata la cota de 2% din baza de calcul reglementata la art. 21, alin. (3), lit. a) din Codul fiscal.

Daca tichetele cadou sunt acordate partenerilor de afaceri in cadrul unui program prevazut pentru stimularea vanzarilor deductibilitatea cheltuielilor de aceasta natura este integrala potrivit dispozitiilor art. 21, alin. (2), lit. d) din Codul fiscal. Pentru aceasta este necesara existenta unui contract, in care sa fie prevazute conditiile de realizare a campaniei, perioada desfasurarii, termenii operatiunii, care este segmentul de piata caruia i se adreseaza, modul de organizare si de derulare etc.

Daca beneficiarul tichetelor este o persoana fizica (care nu se afla intr-o relatie de angajare) asa cum este cazul prezentat de d-voastra privind salariatii societatilor subdistribuitoare, sunt aplicabile prevederile art. 78, alin. (2) din Codul fiscal si ale pct. 152 din normele metodologice aprobate prin HG nr. 44/2004, cu modificarile ulterioare, potrivit carora veniturile din aceasta sursa sunt impozabile prin retinere la sursa prin aplicarea cotei de 16%. Recomandabila ar fi utilizarea borderoului de predare-primire, completat conform cerintelor minimale prevazute de Omef nr. 3512/2008, cu modificarile ulterioare. Avand in vedere forma sub care se prezinta aceste tichete si faptul ca nu se poate solicita impozitul pe venit de la persoana fizica beneficiara, impozitul se determina prin metoda sutei majorate, astfel incat valoarea tichetului sa reprezinte un venit net dupa determinarea impozitului.

Cheltuiala stabilita cu impozitul neretinut, inregistrata de societate, este nedeductibila fiscal la calculul impozitului pe profit (art. 21 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal).

Declararea impozitului pe veniturile din alte surse este obligatia societatii distribuitoare (platitoare de venit) prin formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" impozit ce se vireaza la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost retinut.
Obligatia se refera la "Impozitul pe veniturile din alte surse" care in varianta actuala este 21 (690).

In anul urmator, pana in ultima zi a lunii februarie se depune declaratia informativa privind impozitul retinut pentru fiecare beneficiar de venit (art. 93 din Codul fiscal).

Nu aveti obligatia calcularii si retinerii contributiilor sociale obligatorii deoarece aceasta se calculeaza si se comunica de catre organul fiscal competent prin decizia de impunere anuala (art. 296^27 alin. (2) si (3) si art. 296^28 din Codul fiscal).

In cea de a doua varianta in care tichetele cadou sunt oferite subdistribuitorilor persoane juridice, acestia isi inregistreaza in evidenta proprie un venit.

In masura in care, la randul lor acestia le distribuie salariatilor proprii, obligatiile privind calculul, retinerea, plata si declararea impozitului pe venit, le revine.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Ionescu, expert contabil si auditor

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Conditii pe care trebuie sa le respectam cand acordam tichete-cadou! Ce probleme pot aparea?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cum se pot evita problemele generate de o acuzatie de aparenta evaziune fiscala
    • Noul Cod de Procedura Fiscala, intrat in vigoare pe 1 ianuarie 2016, permite "criminalizarea" litigiilor fiscale, adica posibilitatea ca organele fiscale sa considere evaziune fiscala sau frauda fiscala aplicarea unui tratament fiscal diferit fata de cel avut in vedere de organul fiscal. Practica judiciara recenta a organelor de urmarire penala confirma tendinta acestora de a considera ca s-a savarsit o infractiune de evaziune fiscala ori de cate ori regimul fiscal al unei cheltuieli...» citeste mai departe aici

  • Reguli importante actuale privind deductibilitatea amortizarii fiscale
    • Retineti, in primul rand, ca pentru mijloacele fixe amortizabile, deducerile de amortizare se determina fara a lua in calcul amortizarea contabila. * Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin...» citeste mai departe aici

  • Se pregatesc noi masuri impotriva evaziunii fiscale
    • Ministrii de Finante din Uniunea Europeana au discutat saptamana aceasta, la Bruxelles, despre combaterea evaziunii fiscale, in special despre masurile de stopare a practicilor prin care societatile exploateaza neconcordantele dintre sistemele fiscale ale statelor membre si cele ale tarilor terte, pentru a se sustrage de la plata impozitelor. Subiectul va fi si pe agenda presedintiei malteze, pentru a se ajunge la un acord asupra propunerii de directiva. "Apreciem si sustinem propunerea Comisiei...» citeste mai departe aici

  • Infiintare punct de lucru. Ce regim fiscal se aplica si ce procedura urmam?
    • In randurile de mai jos, cazul pe care vi-l propunem azi se refera la o firma cu sediu social intr-un judet care efectueaza import de marfuri in alt judet unde nu are deschis punct de lucru, dar are incheiat un contract de prestari servicii cu o firma specializata in domeniu. Firma asigura efectuarea urmatoarelor servicii: formalitati vamale, descarcare, incarcare in mijloace auto. Toata marfa care se importa in respectiva locatie este livrata la un singur client in baza unui contract de...» citeste mai departe aici

  • Imprumuturi acordate. Aflam de la un auditor financiar cu experienta care sunt implicatiile fiscale!
    • Avem urmatorul exemplu: o persoana fizica, asociat in cadrul unei societati comerciale, imprumuta suma de 175.000 euro pe care ii depune direct in contul unui creditor al societatii imprumutate. In contractul de imprumut se prevede ca durata imprumutului este de 6 ani, iar nivelul dobanzii este de 456.000 euro. Dobanda este foarte mare, ea depaseste cu mult nivelul dobanzii de pe piata. Vom vedea care sunt implicatiile fiscale pentru societate, cat si pentru persoana fizica (asociatul care a...» citeste mai departe aici

  • Romania Competitiva: 18 miliarde de euro pentru atingerea a 44 de obiective
    • Ministerul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri a publicat documentul final "Romania Competitiva - un proiect pentru o dezvoltare economica sustenabila 2016 - 2020", care integreaza comentariile si observatiile primite in urma sesiunilor consultative. "Romania competitiva" a inceput ca o initiativa a Guvernului Romaniei, care isi propune, ca printr-un plan de reforme economice pe termen mediu, sa ofere o varianta coerenta de dezvoltare si sa le redea romanilor increderea in...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.