Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Consiliul Concurentei: sistemul bancar are comisioane mai mari cu pana la 50% decat in restul Europei

30-Mai-2013
923
Dupa scandalul in care inca mai sunt implicate Visa si MasterCard in SUA, Romania s-a hotarat sa caute la comisioane interbancare institutiile de aici. Concluzia este una usturatoare: nivelul comisioanelor interbancare la plata cu cardul este mai mare in Romania decat in multe tari din Uniunea Europeana. Din acest motiv, Consiliul Concurentei vrea sa gaseasca cele mai eficiente masuri ce pot conduce la scaderea costurilor tranzactiilor bancare cu carduri, a

”Nivelul comisioanelor interbancare la plata cu cardul este mai mare in Romania decat in multe tari din Uniunea Europeana. Nu este justificat economic in sensul ca bancile au deja profit din platile cu cardul si daca excludem profitul din aceste comisioane si deja exista un efort la nivelul Uniunii Europene de a reduce aceste comisioane”, a spus presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu.

In Romania, comisionul interbancar in sistemele VISA si MasterCard este de 1% si respectiv 1,2%, in timp ce in tari precum Belgia, Franta, Italia Suedia, Olanda, Ungaria, Letonia sau Marea Britanie nivelul comisionului nu depaseste 0,8%, adia cu 25 pana la 50% mai mari decat in tarile mult mai bogate decat noi.

Investigatia celor de la Consiliul Concurentei a fost declansata in 2011, de atunci acestia au urmarit piata serviciilor de plati bancare. Ancheta a avut patru directii principale: modul de determinare a comisioanelor interbancare pe piata cardurilor de plata; modul de determinare a nivelului comisioanelor si taxelor platite de comercianti catre banca acceptanta (care detine POS-ul aflat la comerciant) pentru serviciile prestate in cazul tranzactiilor cu carduri; profitabilitatea sectorului cardurilor de plata; gradul de concentrare a pietei serviciilor de plata cu carduri.

Consiliul Concurentei arata ca rata medie a profitului inregistrata in activitatea de emitere de carduri, in perioada 2009-2011, a fost intre 62,1% si 101,1%, pentru jumatate din bancile intervievate. veniturile incasate de bancile emitente din comisioanele interbancare reprezinta intre 8,1% si 11,2% din totalul veniturilor din activitatea de emitere carduri. Comisioanele interbancare sunt platile realizate intre bancile emitente si cele acceptante pentru tranzactiile care presupun utilizarea cardurilor de plata. In cazul tranzactiilor la POS, comisionul interbancar este platit de banca acceptanta catre banca emitenta a cardului si este suportat de catre comerciant si, indirect, de catre consumatori. 
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Consiliul Concurentei: sistemul bancar are comisioane mai mari cu pana la 50% decat in restul Europei":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Analiza zilei: Formularul 088 va fi eliminat de la 1 februarie 2017
    • Prin ordinul Agentiei de Administrare Fiscala nr. 210 din 13 ianuarie 2017 a fost abrogat Ordinul nr. 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA". Astfel, incepand cu 01 februarie 2017 nu se mai depune Formularul 088. Formularul 088 a fost mult contestat de catre mediul de afaceri. De la introducerea acestuia, in...» citeste mai departe aici

  • Conditia cu privire la salariati in 2017. Impozit pe venit microintreprinderi
    • In randurile urmatoare, avem cazul unei societati care are in 2017 doi angajati cu timp partial de cate 4 ore/fiecare. Vom vedea daca se poate considera ca fiind un angajat cu 8 ore si sa se aplice astfel cota de impozit pe venit de 1%. Conform prevederilor de la art. 51 alin.(4) din Codul fiscal, prin salariat se intelege persoana angajata cu contract individual de munca cu norma intreaga, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Toate modificarile aduse de OUG 3/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 16/06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificare si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va prezentam principalele modificari aduse de actul normativ mentionat anterior: >> Scutirea de impozit pe profit a contribuabililor care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare. - Contribuabilii care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare, definite potrivit O.G. nr. 57/2002, precum si activitati conexe...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Capital social mai mare de 45.000 lei si impozit pe profit in anul 2017
    • In analiza de mai jos, la 31.12.2016, o societate platitoare de impozit pe profit are venituri totale in suma de 308.321 lei si indeplineste si celelalte conditii de la art.47 Cod fiscal (Definitia microintreprinderii). Societatea are la 31.12.2016, capital social in suma de 200.000 lei. Incepand cu 01.01.2017, stabilm daca ar trebui sa treaca la impozit pe veniturile microintreprinderii. Fiind platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderii, vom vedea daca ar putea sa-si exercite...» citeste mai departe aici

  • Noul formular pentru declararea veniturilor nerezidentilor. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu
    • Incepand cu acest an, pentru veniturile nerezidentilor se depune formularul 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti", cod 14.13.01.13/v.n. Aceasta declaratie inlocuieste formularul fara numar utilizat in anii trecuti pentru declararea impozitului retinut la sursa/veniturilor scutite obtinute de nerezidenti din Romania. Formularul 207 si instructiunile de completare au fost aprobate prin OANAF 3695 din 30 decembrie...» citeste mai departe aici

  • Noutati ANAF: Inregistrarea fiscala a nerezidentilor de catre platitorii de venit
    • Va reamintim prevederile legale referitoare la inregistrarea fiscala a nerezidentilor de catre platitorii de venit, pentru veniturile supuse regulilor de impunere la sursa, pentru care impozitul retinut este final: Pentru nerezidentii care obtin venituri impozabile din Romania, platitorul de venit are obligatia de a calcula, retine,declara si plati bugetului de stat impozit pe venit sau impozit pe profit, dupa caz. Potrivit art.82 alin.1 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.