Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Constituirea Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale

25-Mar-2011
3733
Guvernul Romaniei a emis Hotararea pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 9/2007 privind constituirea, componenta si functionarea Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale

In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 63 din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si al art. 11 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul bugetar, aprobata cu modificari prin Legea nr. 275/2008, cu modificarile si completarile ulterioare,

Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

Art. I. ? Hotararea Guvernului nr. 9/2007 privind constituirea, componenta si functionarea Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 71 din 30 ianuarie 2007, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 1 se introduc doua noi alineate, alineatele (2) si (3), cu urmatorul cuprins:
?(2) Comisia autorizeaza finantarile rambursabile care urmeaza a fi contractate de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, reprezentand datorie publica locala, precum si tragerile ce se pot efectua din finantarile rambursabile contractate sau care urmeaza a fi contractate si in limita carora se pot efectua plati, cu incadrarea in limitele anuale, in conditiile legii.
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii


(3) Pentru finantarile rambursabile si tragerile din acestea, exprimate in alte valute, la incadrarea in limitele anuale pentru contractare si pentru trageri se utilizeaza echivalentul in lei al sumelor respective, calculat la cursul de schimb valutar mediu prognozat pentru anul respectiv.?

2. La articolul 2, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu urmatorul cuprins:
?(21) In lipsa presedintelui, conducerea Comisiei este asigurata de unul dintre membri, desemnat de presedintele Comisiei.?

3. La anexa nr. 1 articolul 1 alineatul (5), dupa litera i) se introduce o noua litera, litera j), cu urmatorul cuprins:
?j) situatia platilor restante ale bugetului local la data de 31 decembrie a anului anterior, achitate pana la data solicitarii avizului Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale, intocmita conform anexei nr. 1.6, vizata de unitatea de trezorerie a statului la care este arondat solicitantul autorizarii finantarii rambursabile.?

4. La anexa nr. 1 articolul 1, alineatele (51) si (52) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(51) Pentru calculul gradului de indatorare se va avea in vedere media aritmetica a veniturilor proprii, prevazute la art. 5 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, diminuate cu veniturile din valorificarea unor bunuri, pe ultimii 3 ani anteriori anului in care se solicita autorizarea finantarii rambursabile, care urmeaza sa fie contractata si/sau garantata.

(52) Totalul datoriilor aferente finantarilor rambursabile contractate si/sau garantate, reprezentand ratele scadente, dobanzile si comisioanele aferente acestora, inclusiv al finantarilor rambursabile pentru a caror contractare si/sau garantare se solicita autorizarea, nu poate depasi 30% din media prevazuta la alin. (51), pe fiecare an din intreaga durata a serviciului datoriei publice locale a finantarilor respective, cu exceptia finantarilor rambursabile contractate si/sau garantate de unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale pentru asigurarea prefinantarii si/sau cofinantarii proiectelor care beneficiaza de fonduri externe nerambursabile de preaderare si postaderare, de la Uniunea Europeana.?

5. La anexa nr. 1 articolul 1, dupa alineatul (52) se introduce un nou alineat, alineatul (53), cu urmatorul cuprins:
?(53) Sunt exceptate de la prevederile alin. (5), lit. j) unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale care se afla in procedura de criza financiara sau insolventa si care solicita imprumuturi sau garantii pentru refinantarea datoriei publice locale, potrivit planului de redresare a crizei financiare sau insolventei, dupa caz, precum si cele care contracteaza/garanteaza finantari rambursabile pentru asigurarea prefinantarii si/sau cofinantarii proiectelor care beneficiaza de fonduri externe nerambursabile de preaderare si postaderare, de la Uniunea Europeana.?

6. La anexa nr. 1 articolul 3, dupa alineatul (41) se introduce un nou alineat, alineatul (42), cu urmatorul cuprins:
?(42) Unitatea/subdiviziunea administrativ-teritoriala, prin ordonatorul principal de credite, solicita Comisiei autorizarea, in conditiile legii, a efectuarii de trageri din finantarea rambursabila contractata, printr-o cerere intocmita potrivit anexei 1.7.? (Sursa: Guvernul Romaniei)
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Constituirea Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA
    • ANAF a transmis recent informatii oficiale referitoare la modul de anulare a codului de TVA. Raspunsul a vizat cateva interventii ale domnului Adrian Benta, consultant fiscal, in ce priveste anularea codului de TVA. Iata explicatiile oferite de ANAF: Procedura efectiva de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA se realizeaza in urma unei discutii fata in fata cu persoana impozabila, identificata cu risc fiscal. Aceste persoane sunt invitate la sediul organului fiscal, in vederea evaluarii...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii fiscale depunem pana la 27 februarie?
    • Prin cele ce urmeaza, reamintim contribuabililor interesati ca, luni, 27 ianuarie 2017, inclusiv, este ultima zi in care se pot depuna la administratiile financiare teritoriale, urmatoarele declaratii: - Formular 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica. Se completeaza, pentru anul 2017, de persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 indeplinesc...» citeste mai departe aici

  • Luni, 27 februarie 2017, expira termenul pentru declararea impozitului pe profit pentru anumite categorii de contribuabili
    • Potrivit art.41, alin.(5) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul, urmatoarele categorii de contribuabili: - organizatiile nonprofit; - contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor, a plantelor tehnice si a cartofului, pomicultura si viticultura. Intrucat termenul limita...» citeste mai departe aici

  • Trecerea de la micro la impozit pe profit. Cum procedam la aplicarea plafonului de 45.000 euro?
    • In analiza de mai jos, avem o societate a trecut de la data de 01.01.2017 la impozitul pe venit. La data de 31.12.2016 veniturile erau sub 100.000 euro. Capitalul social al societatii este de 69.000 lei, societatea opteaza sa treaca la impozit pe profit de la data de 01.02.2017. Vom vedea cum trebuie depusa declatia 100 pentru primul trimestru si daca se depune D100 cu impozit microintreprindere pentru luna ianuarie pana in data de 25.02.2017 si pana in data de 25.04.2017 se va depune D100 cu...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 010 microintreprindere dizolvare cu lichidare. Ce ne sfatuieste specialistul?
    • In analiza noastra de mai jos, avem ca exemplu o societate comerciala, platitoare de impozit pe venit, care hotaraste dizolvarea cu lichidare a intreprinderii. Vom stabili cand trebuie depusa la ANAF declaratia 010 cu trecere de la platitor de impozit pe venit la platitor de impozit pe profit. Microintreprinderea este persoana juridica romana care indeplineste cumulativ la data de 31 decembrie a anului anterior conditiile prevazute la art. 47 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Asigurarea medicala de sanatate pentru companii, deductibilitate fiscala de 400 de euro pe an
    • La inceput de 2017, una dintre cele mai cunoscute companii de servicii profesionale, de consultanta si audit din lume, PWC, afirma ca rata de crestere a costurilor medicale va fi de 6,5%, procent egal cu cel din anul precedent. In ceea ce priveste companiile care ofera planuri de asigurare de sanatate ca beneficiu la angajare, cea mai mare contributie la costurile angajatorului o au serviciile medicale in regim de spitalizare continua. Mai exact, ponderea acestora in costurile medicale suportate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.