Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Consultanta fundatie non-profit. Ce obligatii apar?

15-Apr-2013
4085
In randurile de mai jos, vom analiza cazul unei fundatii din Romania (non-profit, neplatitoare de TVA) care primeste consultanta in mobilizarea resurselor financiare de la o alta fundatie non-profit dintr-un alt stat membru UE. Unul din membrii fondatori apartine ambelor societati. Vom stabili astfel ce obligatii are fundatia din Romania in aceasta tranzactie, daca se va inregistra in R.O.I. si va deveni platitoare de TVA doar pentru achizitii intracomunitare pentru aceste servicii.

De asemenea, vom vedea daca se va inregistra contractul de consultanta la Finante in termen de 30 de zile si daca va plati efectiv TVA la bugetul de stat calculat la valoarea facturii, urmand sa depuna si decontul special de TVA.

Solutia consultantului:

Din punct de vedere fiscal, organizatiile nonprofit sunt reglementate de art. 13 din Codul fiscal si pct. 1 din Normele metodologice aferente.

Asociatiile nonprofit nu sunt impozitate pentru veniturile de natura cotizatiilor si taxelor de inscriere, contributiilor membrilor si simpatizantilor, donatiilor, sponsorizarilor etc., asa cum sunt reglementate acestea la art. 15, alin. (2) din Codul fiscal cu modificarile ulterioare.
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Vezi detalii

Acestea sunt platitoare de impozit pe profit pentru sumele care depasesc echivalentul in lei a 15.000 euro din activitati economice, in conditiile exprese ale prevederilor art. 15, alin. (3) din Codul fiscal.

Conform dispozitiilor art. 34, alin. (5) din Codul fiscal toate organizatiile nonprofit, indiferent ca desfasoara sau nu activitati economice, au obligatia de a declara impozitul pe profit anual, pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul. Astfel acestea trebuie sa completeze si sa depuna formularul 101. In timpul anului nu se completeaza si nu se depune formularul 100.

Conform art. 153^1 alin. (1) lit. a), persoana impozabila care are sediul activitatii economice in Romania, neinregistrata si care nu are obligatia sa se inregistreze conform art. 153 si care nu este deja inregistrata conform lit. b) sau c) sau alin. (2), care efectueaza o achizitie intracomunitara taxabila in Romania, trebuie sa se inregistreze in scopuri de TVA inainte de efectuarea achizitiei intracomunitare, daca valoarea achizitiei intracomunitare respective depaseste plafonul pentru achizitii intracomunitare in anul calendaristic in care are loc achizitia intracomunitara.

Astfel, la un plafon de achizitii sub 10.000 euro, societatea nu are obligatia de a se inregistra in ROI, de a depune Decontul special de TVA (formular 301) si de a plati TVA in tara.

La un plafon de achizitii mai mare decat 10.000 euro, societatea trebuie sa se inregistreze in scopuri TVA pentru achizitii intracomunitare, sa se inregistreze in ROI, intocmeste Decontul special de taxa- respectiv Declaratia 301 si plateste TVA in Romania aferenta achizitiei (din afara Romaniei fara a colecta TVA la vanzare).

In acest caz societatea este obligata sa intocmeasca si sa depuna la organele fiscale competente, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare Declaratia 390 "Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/ prestarile intracomunitare". Astfel, se vor depune Declaratiile 301 (decont special de TVA) si Declaratia 390 pentru livrarile achizitiile intracomunitare (cu exceptia situatiilor in care se presteaza servicii legate de bunuri imobile care sunt exceptate de la declararea in Declaratia 390).

Contractul se va declara la autoritatile competente in 30 de zile, iar de scutirea de impozit (impozitul cu retinere la sursa) puteti beneficia daca veti obtine un certificat de rezidenta fiscala (valabil pentru anul pentru care se face plata) din Ungaria de la prestatorul serviciilor.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Consultanta fundatie non-profit. Ce obligatii apar?":
Rating:

Nota: 4.83 din 3 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Subventii noi pentru firme si salariati! Masurile luate de Guvern se aplica deja de la 3 decembrie!
    • Pachetul de masuri active pentru stimularea ocuparii fortei de munca va intra in vigoare incepand cu 3 decembrie 2016, dupa ce Guvernul a adoptat astazi normele de aplicare a OUG 60/2016, iar finantarea este asigurata din fonduri nationale si europene. Normele metodologice adoptate la 29 noiembrie stabilesc modalitatea practica de acordare a primelor de activare, incadrare, instalare de care beneficiaza la angajare persoanele fara un loc de munca, precum si documentele in baza carora se obtin...» citeste mai departe aici

  • Noi reglementari privind Registrul general de evidenta a salariatilor
    • Prin HG 877/2016 au fost aduse modificari si completari Hotararii Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, modificari ce au intrat in vigoare la data de 28 noiembrie 2016. Principalele modificari vizeaza: 1. Gestiunea separata a registrului general de evidenta a salariatilor care lucreaza in mediul privat si a registrului general de evidenta a personalului platit din fonduri publice. Astfel, incepand cu 28.11.2016 registrul general de evidenta a salariatilor...» citeste mai departe aici

  • Campanie ANAF: Cum ne afecteaza coruptia in plan personal, economic si social
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala deruleaza o campanie nationala pentru constientizarea modului in care faptele de coruptie ne afecteaza in plan personal, economic si social. Campania este formata din doua componente, care se adreseaza publicului larg, pe de-o parte, si personalului ANAF pe de alta parte. 85% din finantare - 1,07 mil lei - provine din Granturi Norvegiene 2009-2014, in cadrul proiectului "Cresterea integritatii in Agentia Nationala de Administrare Fiscala prin cooperare...» citeste mai departe aici

  • Guvernul majoreaza cu 75% indemnizatiile acordate invalizilor, veteranilor si vaduvelor de razboi
    • Indemnizatiile pentru invalizi, veterani si vaduve de razboi au fost majorate cu 75%, potrivit unei ordonante de urgenta aprobate de Executiv la finele lunii noiembrie. Conform actului normativ, cele trei categorii vor primi indemnizatii majorate, de la 1 ianuarie 2017, dupa cum urmeaza: a) pentru invalizii de razboi - marii mutilati si cei incadrati in gradul 1 de invaliditate vor primi o indemnizatie de 259 de lei lunar (majorata de la 148 de lei) - cei incadrati in gradul II de invaliditate...» citeste mai departe aici

  • Tratament fiscal pentru ambalaje. Care sunt implicatiile TVA?
    • In cazul pe care vi-l prezentam, o firma isi desfasoara activitatea in sistem lohn in domeniul confectii textile. Societatea primeste materie prima prin transfer, pentru prelucrare, o incorporeaza in produsul finit si incaseaza doar contravaloarea manoperei. Pana acum ambalarea articolelor se facea in cutii speciale, personalizate si primite in acelasi regim. Firmei i se cere ca, din aceasta luna, sa achizitioneze aceste cutii direct din Romania facturate catre firma direct si de asemenea...» citeste mai departe aici

  • Se declara in Declaratia 394 facturile unor livrari cu valoare individuala sub 10.000 lei?
    • In Declaratia 394 pana in ianuarie 2017 nu se declara livrarile catre persoane fizice care au valoarea individuala sub 10.000 lei. Stabilim daca seriile acestor facturi se declara sau in Declaratia 394. Conform prevederilor din Ghidul ANAF din 4.11.2016, pagina 27: Facturile emise catre persoanele fizice se raporteaza in Declaratia 394 la sectiunea D. Pentru perioada 1 octombrie 2016 -31 decembrie 2016, vor fi cuprinse in lista de detaliu, numai facturile emise cu valoare individuala mai mare de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.