Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Contabilii si contribuabilii reclama la Guvern problemele pe care le aduce Declaratia 394. Campul CNP e pe lista reclamatiilor

26-Feb-2016
12745

Am prezentat recent ce reprezinta pentru contribuabili si pentru profesionistii din domeniul contabil si financiar lansarea platformei MaiSimplu.gov.ro. Discutam de un nou sprijin pentru imbunatatirea sistemului administrativ in relatia dintre contribuabili si autoritatile fiscale, in principal.

Redam mai jos trei propuneri/reclamatii principale emise de cetateni prin intermediul acestei platforme. Nu uitati ca puteti trimite si dumneavoastra propunerile de modificare sau cerintele pe care le aveti cu privire la anumite taxe, declaratii, proceduri greoaie, probleme in comunicarea cu institutiile etc.

Iata cele trei cererei care vizeaza Declaratia 394 care a creat agitatie semnificativa la acest inceput de an.

Propunere/reclamatie: Declaratia 394
(368 evaluari, media: 4,54 din maxim posibil 5)

Incepand cu 1 martie 2016, Declaratia 394 care trebuie depusa de firmele platitoare de TVA va contine campul CNP pentru clientii persoane fizice. Aceasta noua cerinta va ridica probleme majore pentru companii, deoarece multe persoane fizice refuza sa il furnizeze pentru intocmirea facturii. Avand in vedere ca acest tip de clienti nu deduc TVA-ul, nu pot face evaziune fiscala, legitimarea lor cu codul numeric personal pare o necesitate absurda.

Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii

Unul dintre domeniile care vor fi afectate sever de aceasta procedura este comertul online unde toate datele clientului sunt inregistrate online, in pagina de comanda. O mare majoritate a persoanelor fizice refuza sa introduca astfel de date personale pe internet.

Un alt aspect contradictoriu al obligativitatii CNP-ului este faptul ca fata de CUI-ul persoanelor juridice nu poate fi verificat, iar in cazul in care este dat de catre client un CNP gresit (voit sau din greseala), declaratia nu va putea fi depusa.

Inca incert, se pare ca toate societatile comerciale vor fi nevoite sa depuna aceasta declaratie rectificata pentru lunile ianuarie si februarie, ori este aproape imposibil sa colectezi aceste date retroactiv.

Va rugam sa ne spuneti care este autoritatea statului responsabila : ANAF
Va rugam estimati durata medie necesara furnizarii datelor/indeplinirii procedurii : 10 zile/lunar
Care este natura functiei persoanei care depune documentului/indeplineste procedura (ex: jurist, contabil)? : Antreprenor
Aceasta sarcina necesita externalizare : Da
Alte costuri suplimentare : Costuri crescute contabilitate 100-150ron/luna, cresterea fortei de munca responsabile cu facturarea: aprox 2500 ron/luna
Simplificarea procedurii : reducerea volumului de date solicitate

 

Propunere/reclamatie: OpANAF nr. 3769/2015
(179 evaluari, media: 4,44 din maxim posibil 5)

In noua forma Declaratia 394 devine dintr-un document simplu si util o declaratie monstru care va fi un cosmar pentru orice contabil din aceasta tara, iar rezultatul imediat este (cel putin) dublarea muncii contabililor si bineinteles adaptarea corespunzatoare a cheltuielilor pentru serviciile contabile. O mare parte din informatiile cerute nu pot fi preluate automat din datele existente in contabilitatea firmelor, exista posibilitatea de a comite erori involuntare, toata declaratia este un mix de situatii referitoare la taxarea inversa (care, asa cum au recunoscut toti cei implicati a fost si ea o eroare, din pacate inca neabrogata), incasari, plati, TVA, aproape imposibil de intocmit corect, ceea ce va duce la foarte multe erori si pe deasupra toata aceasta complicatie nu serveste nimanui. Cred ca nici ANAF-ul nu dispune inca de aplicatiile necesare pentru a valorifica informatiile din aceasta declaratie.
In concluzie, chiar daca ordinul nu este abrogat (deocamdata) cred ca este absolut necesara prorogarea cel putin pana la 31 decembrie.

Va rugam sa ne spuneti care este autoritatea statului responsabila : ANAF
Va rugam estimati durata medie necesara furnizarii datelor/indeplinirii procedurii : Cel putin cu 50% mai mult decat era necesar inainte de aparitia ordinului
Care este natura functiei persoanei care depune documentului/indeplineste procedura (ex: jurist, contabil)? : economist
Aceasta sarcina necesita externalizare: Da
Simplificarea procedurii : eliminare/reducerea volumului de date solicitate

Am testat, am actualizat, am creat Noul Cod fiscal in cel mai potrivit format tiparit. Un biblioraft usor de folosit, actualizat lunar, cu spatiu pentru adnotari si norme sub fiecare articol. Tot ce va puteti oferi prin acest format aici >>>

 


Propunere/reclamatie: Introducerea unei singure declaratii in functie de vectorul fiscal al companiei
(25 evaluari, media: 4,68 din maxim posibil 5)

In acest moment o societate mica, platitoare de tva cu angajati, fie ea chiar microintreprindere procesul de depunere a declaratiilor fiscale a devenit extrem de anevoios pentru contabili, timpul alocat de acestia pentru o singura societate ajungand lunar la cateva ore. Contabilii au ajuns sa aloce mai mult timp declaratiilor decat evidentei fiscal-contabile.

O societate mica are de depus un numar de cel putin 3 declaratii lunar (d112, d300, d394) si 4 declaratii trimestriale, la fel ca si o societate mare! Intr-un an o microintreprindere, platitoare de tva lunar si cu operatiuni pe comunitatea europeana are de depus un numar de aprox 53 declaratii. (D112x12+D390x12+D300x12+D394x12+D100x4+D205)
In nicio tara din comunitatea europeana volumul de munca nu este atat de mare pentru un contabil.

Sunt declaratii inutile, de exemplu D205 prin care se inregistreaza cumulat tot ce a declarat prin declaratia 112 un agent economic intr-un an, deasemeni declaratiile 094, 392 care fac trimitere la cifra de afaceri a intreprinderii, informatii care se comunica oricum organului fiscal prin bilantul anual.

Va rugam sa ne spuneti care este autoritatea statului responsabila : MFP, ANAF
Va rugam estimati durata medie necesara furnizarii datelor/indeplinirii procedurii : -
Care este natura functiei persoanei care depune documentului/indeplineste procedura (ex: jurist, contabil)? : Contabili/experti contabili/economisti
Aceasta sarcina necesita externalizare : Nu
Alte costuri suplimentare : Nu e cazul, acesta se vor reduce
Simplificarea procedurii : comasare date in alt document/procedura| reducerea volumului de date solicitate| raportare in format electronic

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Contabilii si contribuabilii reclama la Guvern problemele pe care le aduce Declaratia 394. Campul CNP e pe lista reclamatiilor":
Rating:

Nota: 3.1 din 94 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • Cum se pot evita problemele generate de o acuzatie de aparenta evaziune fiscala
    • Noul Cod de Procedura Fiscala, intrat in vigoare pe 1 ianuarie 2016, permite "criminalizarea" litigiilor fiscale, adica posibilitatea ca organele fiscale sa considere evaziune fiscala sau frauda fiscala aplicarea unui tratament fiscal diferit fata de cel avut in vedere de organul fiscal. Practica judiciara recenta a organelor de urmarire penala confirma tendinta acestora de a considera ca s-a savarsit o infractiune de evaziune fiscala ori de cate ori regimul fiscal al unei cheltuieli...» citeste mai departe aici

  • Se pregatesc noi masuri impotriva evaziunii fiscale
    • Ministrii de Finante din Uniunea Europeana au discutat saptamana aceasta, la Bruxelles, despre combaterea evaziunii fiscale, in special despre masurile de stopare a practicilor prin care societatile exploateaza neconcordantele dintre sistemele fiscale ale statelor membre si cele ale tarilor terte, pentru a se sustrage de la plata impozitelor. Subiectul va fi si pe agenda presedintiei malteze, pentru a se ajunge la un acord asupra propunerii de directiva. "Apreciem si sustinem propunerea Comisiei...» citeste mai departe aici

  • Imprumuturi acordate. Aflam de la un auditor financiar cu experienta care sunt implicatiile fiscale!
    • Avem urmatorul exemplu: o persoana fizica, asociat in cadrul unei societati comerciale, imprumuta suma de 175.000 euro pe care ii depune direct in contul unui creditor al societatii imprumutate. In contractul de imprumut se prevede ca durata imprumutului este de 6 ani, iar nivelul dobanzii este de 456.000 euro. Dobanda este foarte mare, ea depaseste cu mult nivelul dobanzii de pe piata. Vom vedea care sunt implicatiile fiscale pentru societate, cat si pentru persoana fizica (asociatul care a...» citeste mai departe aici

  • Reguli importante actuale privind deductibilitatea amortizarii fiscale
    • Retineti, in primul rand, ca pentru mijloacele fixe amortizabile, deducerile de amortizare se determina fara a lua in calcul amortizarea contabila. * Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin...» citeste mai departe aici

  • Infiintare punct de lucru. Ce regim fiscal se aplica si ce procedura urmam?
    • In randurile de mai jos, cazul pe care vi-l propunem azi se refera la o firma cu sediu social intr-un judet care efectueaza import de marfuri in alt judet unde nu are deschis punct de lucru, dar are incheiat un contract de prestari servicii cu o firma specializata in domeniu. Firma asigura efectuarea urmatoarelor servicii: formalitati vamale, descarcare, incarcare in mijloace auto. Toata marfa care se importa in respectiva locatie este livrata la un singur client in baza unui contract de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.