Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Contabilii si contribuabilii reclama la Guvern problemele pe care le aduce Declaratia 394. Campul CNP e pe lista reclamatiilor

26-Feb-2016
16232

Am prezentat recent ce reprezinta pentru contribuabili si pentru profesionistii din domeniul contabil si financiar lansarea platformei MaiSimplu.gov.ro. Discutam de un nou sprijin pentru imbunatatirea sistemului administrativ in relatia dintre contribuabili si autoritatile fiscale, in principal.

Redam mai jos trei propuneri/reclamatii principale emise de cetateni prin intermediul acestei platforme. Nu uitati ca puteti trimite si dumneavoastra propunerile de modificare sau cerintele pe care le aveti cu privire la anumite taxe, declaratii, proceduri greoaie, probleme in comunicarea cu institutiile etc.

Iata cele trei cererei care vizeaza Declaratia 394 care a creat agitatie semnificativa la acest inceput de an.

Propunere/reclamatie: Declaratia 394
(368 evaluari, media: 4,54 din maxim posibil 5)

Incepand cu 1 martie 2016, Declaratia 394 care trebuie depusa de firmele platitoare de TVA va contine campul CNP pentru clientii persoane fizice. Aceasta noua cerinta va ridica probleme majore pentru companii, deoarece multe persoane fizice refuza sa il furnizeze pentru intocmirea facturii. Avand in vedere ca acest tip de clienti nu deduc TVA-ul, nu pot face evaziune fiscala, legitimarea lor cu codul numeric personal pare o necesitate absurda.

Unul dintre domeniile care vor fi afectate sever de aceasta procedura este comertul online unde toate datele clientului sunt inregistrate online, in pagina de comanda. O mare majoritate a persoanelor fizice refuza sa introduca astfel de date personale pe internet.

Un alt aspect contradictoriu al obligativitatii CNP-ului este faptul ca fata de CUI-ul persoanelor juridice nu poate fi verificat, iar in cazul in care este dat de catre client un CNP gresit (voit sau din greseala), declaratia nu va putea fi depusa.

Inca incert, se pare ca toate societatile comerciale vor fi nevoite sa depuna aceasta declaratie rectificata pentru lunile ianuarie si februarie, ori este aproape imposibil sa colectezi aceste date retroactiv.

Va rugam sa ne spuneti care este autoritatea statului responsabila : ANAF
Va rugam estimati durata medie necesara furnizarii datelor/indeplinirii procedurii : 10 zile/lunar
Care este natura functiei persoanei care depune documentului/indeplineste procedura (ex: jurist, contabil)? : Antreprenor
Aceasta sarcina necesita externalizare : Da
Alte costuri suplimentare : Costuri crescute contabilitate 100-150ron/luna, cresterea fortei de munca responsabile cu facturarea: aprox 2500 ron/luna
Simplificarea procedurii : reducerea volumului de date solicitate

 

Propunere/reclamatie: OpANAF nr. 3769/2015
(179 evaluari, media: 4,44 din maxim posibil 5)

In noua forma Declaratia 394 devine dintr-un document simplu si util o declaratie monstru care va fi un cosmar pentru orice contabil din aceasta tara, iar rezultatul imediat este (cel putin) dublarea muncii contabililor si bineinteles adaptarea corespunzatoare a cheltuielilor pentru serviciile contabile. O mare parte din informatiile cerute nu pot fi preluate automat din datele existente in contabilitatea firmelor, exista posibilitatea de a comite erori involuntare, toata declaratia este un mix de situatii referitoare la taxarea inversa (care, asa cum au recunoscut toti cei implicati a fost si ea o eroare, din pacate inca neabrogata), incasari, plati, TVA, aproape imposibil de intocmit corect, ceea ce va duce la foarte multe erori si pe deasupra toata aceasta complicatie nu serveste nimanui. Cred ca nici ANAF-ul nu dispune inca de aplicatiile necesare pentru a valorifica informatiile din aceasta declaratie.
In concluzie, chiar daca ordinul nu este abrogat (deocamdata) cred ca este absolut necesara prorogarea cel putin pana la 31 decembrie.

Va rugam sa ne spuneti care este autoritatea statului responsabila : ANAF
Va rugam estimati durata medie necesara furnizarii datelor/indeplinirii procedurii : Cel putin cu 50% mai mult decat era necesar inainte de aparitia ordinului
Care este natura functiei persoanei care depune documentului/indeplineste procedura (ex: jurist, contabil)? : economist
Aceasta sarcina necesita externalizare: Da
Simplificarea procedurii : eliminare/reducerea volumului de date solicitate

Am testat, am actualizat, am creat Noul Cod fiscal in cel mai potrivit format tiparit. Un biblioraft usor de folosit, actualizat lunar, cu spatiu pentru adnotari si norme sub fiecare articol. Tot ce va puteti oferi prin acest format aici >>>

 


Propunere/reclamatie: Introducerea unei singure declaratii in functie de vectorul fiscal al companiei
(25 evaluari, media: 4,68 din maxim posibil 5)

In acest moment o societate mica, platitoare de tva cu angajati, fie ea chiar microintreprindere procesul de depunere a declaratiilor fiscale a devenit extrem de anevoios pentru contabili, timpul alocat de acestia pentru o singura societate ajungand lunar la cateva ore. Contabilii au ajuns sa aloce mai mult timp declaratiilor decat evidentei fiscal-contabile.

O societate mica are de depus un numar de cel putin 3 declaratii lunar (d112, d300, d394) si 4 declaratii trimestriale, la fel ca si o societate mare! Intr-un an o microintreprindere, platitoare de tva lunar si cu operatiuni pe comunitatea europeana are de depus un numar de aprox 53 declaratii. (D112x12+D390x12+D300x12+D394x12+D100x4+D205)
In nicio tara din comunitatea europeana volumul de munca nu este atat de mare pentru un contabil.

Sunt declaratii inutile, de exemplu D205 prin care se inregistreaza cumulat tot ce a declarat prin declaratia 112 un agent economic intr-un an, deasemeni declaratiile 094, 392 care fac trimitere la cifra de afaceri a intreprinderii, informatii care se comunica oricum organului fiscal prin bilantul anual.

Va rugam sa ne spuneti care este autoritatea statului responsabila : MFP, ANAF
Va rugam estimati durata medie necesara furnizarii datelor/indeplinirii procedurii : -
Care este natura functiei persoanei care depune documentului/indeplineste procedura (ex: jurist, contabil)? : Contabili/experti contabili/economisti
Aceasta sarcina necesita externalizare : Nu
Alte costuri suplimentare : Nu e cazul, acesta se vor reduce
Simplificarea procedurii : comasare date in alt document/procedura| reducerea volumului de date solicitate| raportare in format electronic

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Contabilii si contribuabilii reclama la Guvern problemele pe care le aduce Declaratia 394. Campul CNP e pe lista reclamatiilor":
Rating:

Nota: 3.1 din 94 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Contributia asiguratorie pentru munca - Capitolul II - Taxe si impozite stabilite de Codul fiscal

    • Baza legala Codul fiscal, Titlul V, Capitolul IX, art. 220 - 220 Contributia asiguratorie pentru munca In continuare vom vedea cine datoreaza contributia asiguratorie pentru munca, dar si categoriile de venituri pentru care se aplica aceasta. Contribuabilii care datoreaza contributia asiguratorie pentru munca Contribuabilii obligati la plata contributiei asiguratorii pentru munca sunt, dupa caz: a) persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora,...» citeste mai departe aici

  • NOUTATE E-Transport! Lista produselor cu risc fiscal ridicat va fi actualizata in 2024

    • Conform unui nou Proiect de Ordin al ANAF va fi actualizata, pentru prima data in 2024, lista produselor cu risc fiscal ridicat. Dintre produsele pentru care vor fi efectuate raportari in E-Transport, incepand din iulie 2024, amintim urmatoarele produse alimentare: carne, peste, lapte, oua, miere, etc., dar si cateva produse mai putin obisnuite, precum hainele uzate si zdrentele. Prin OUG 41/2022 pentru instituirea Sistemului RO e-Transport si de abrogare a art. XXVIII din OUG 130/2021...» citeste mai departe aici

  • Modificari importante aduse impozitului pe veniturile micro in 2024

    • ANAF aduce la cunostinta contribuabililor interesati ca, prin O.U.G. nr.31/2024, au fost aduse modificari Codului fiscal care au vizat, printre altele si impozitul pe veniturile microintreprinderilor, fiind explicata si detaliata definitia intreprinderilor legate. Modificari impozit micro in 2024 Persoana juridica romana este legata cu o alta persoana daca exista oricare dintre urmatoarele raporturi: a) persoana juridica romana care verifica conditia detine la o alta persoana juridica...» citeste mai departe aici

  • Pentru anul 2023 se mai poate ajusta norma de venit in cazul unui PFA?

    • Pentru un PFA in sistem de norma care a avut activitate doar 6 luni in anul 2023, se poate ajusta norma conform art. 69, alin. 9 din norme? Mentionez ca a avut un singur contract de prestari servicii pe perioada determinata si nu a avut alti clienti in cursul anului. Multumesc! Ajustare norma de venit PFA – raspunsul specialistului: Potrivit art. 69 alin. (5) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, in cazul in care un contribuabil desfasoara o activitate care genereaza...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Cum va fi inregistrat in contabilitate impozitul minim pentru firmele mari

    • Finantele au pus recent, in dezbatere publica, un nou Proiect de Ordin prin care se stabileste modul in care se vor inregistra in contabilitate anumite impozite. Este vorba despre impozitul minim si impozitul suplimentar datorat de persoanele juridice care desfasoara activitati in sectoarele petrol si gaze naturale. Conform Referatului de Aprobare, potrivit Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, inregistrarea in contabilitate a operatiunilor...» citeste mai departe aici

  • D212 in 2024: Trebuie depusa rectificativa D212 pentru dobanzile incasate in 2023?

    • Administratorul societatii a depus in luna iunie 2023 declaratia D212 pentru dividendele incasate in anul 2023, calculandu-se CASS la valoarea a 24 salarii minime brute. La inceputul acestui an, administratorul a primit de la banca o informare privind dobanzile incasate in cursul anului 2023 pentru depozitele ce le detine la banca. Intrebare: trebuie depusa D212 rectificativa pentru anul 2023, sau dobanzile sunt incadrate in venituri din investitii si sunt cuprinse in valoarea maxima de 24...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2024 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016