Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Continua controalele Antifrauda. Comerciantii si patronii acuza Antifrauda de hartuire si de inchiderea activitatii pentru sume derizorii

24-Mar-2015
1813


Chiar daca seful Fiscului mentioneaza ca acuzele aduse de reclamanti si patronii de restaurante si cluburi nu sunt adevarate, cei din urma acuza Antifrauda de inchiderea activitatii pentru sume derizorii din casele de marcat, de hartuirea prin amenzi, de comportamentul agresiv si de falimentarea afacerilor.

Mediul de afaceri, scrie Capital.ro, considera ca puterea Directiei Generale Antifrauda Fiscala a fost marita in mod abuziv de schimbarea legislatiei din ultimele luni. In doar zece zile, noteaza aceeasi sursa, "inspectorii Directiei Generale de Antifrauda Fiscala (DGAF) au semanat teroarea printre comercianti si patronii de restaurante".

Acestia, potrivit sursei, "descind intempestiv in timpul programului cu clientii, verifica registrele, banii din casele de marcat si pe cele aflate asupra angajatilor, decid pe loc confiscarea sumelor, suspendarea activitatii, sigilarea unitatii si afisarea pe toate usile de acces a anuntului Activitate suspendata de Antifrauda ANAF pentru neemiterea bonurilor fiscale".

In aceasta privinta, citat de Capital.ro, Constantin Sebesanu, presedintele Organizatiei Patronale a Hotelurilor si Restaurantelor din Romania, HORA, a declarat:
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii

"Masurile luate sunt disproportionate fata de fapte. Nu exista o casierie in care sa nu gasesti un ban in plus fata de cat este inregistrat si atunci inseamna ca oricui din retail i se poate inchide activitatea pentru o luna sau 3 luni, cu efecte tangibile si intangibile greu de masurat. Marfurile sunt perisabile, angajatii raman pe drumuri, exista riscul ca afacerea sa fie pusa de butuci".

In zece zile, DGAF a inchis activitatea a zeci de magazine, restaurante, case de schimb valutar pentru nereguli privind casele de marcat prevazute de ordinul 218/2015 care se aplica din martie si in urma campaniei de control inceputa la 15 martie.
Pentru Capital.ro, presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), Gelu Stefan Diaconu, a declarat:

"In primul rind, vreau sa va confirm intensificarea acestor controale care fac parte dintr-o ampla actiune la nivel national ce vizeaza imbunatatirea conformarii voluntare si a disciplinei fiscale, anuntata anterior inclusiv de catre mine (la inceputul anului, anuntul a fost facut intr-un interviu pentru Capital, aici n.r.). in al doilea rand, este important de stiut ca, la baza conceperii listei cu agentii economici ce urmeaza a fi controlati, s-au aflat atat sesizarile primite la Tel Verde, cat si analizele de risc efectuate de structurile de specialitate care utilizeaza un set de criterii de selectivitate riguroase".

Mediul de afaceri acuza abordarea inspectorilor in conditiile in care acestia pot decide daca sa acorde o amenda sau sa sigileze unitatea, indiferent daca suma gasita in casa de marcat e de 100 lei sau de 10.000 lei, scrie aceeasi sursa.

"Au dat navala seara cand restaurantul era plin de clienti si au cerut tot felul de lucruri absurde", spune reprezentantul unui restaurant. "Au cerut sa aratam ca produsele din farfuriile pe care tocmai le duceam clientilor se afla in menu. Bineinteles ca mancarea s-a racit, clientii asteptau si au fost foarte suparati. Le-au cerut ospatarilor sa scoata tot ce au in buzunare. Culmea a fost cand ne-au intrebat de ce oferta zilei este alb-negru, si nu color", a declarat patronul unui restaurant pentru aceeasi sursa.

Riscurile ca aceste afaceri sa dea faliment este foarte mare. In plus, Constantin Sebesanu a declarat ca pentru afacerile din domeniul serviciilor pagubele de imagine se traduc in scaderea veniturilor. "Este si o problema de forma pentru ca tot comportamentul este demonstrativ. Descind in fata restaurantului cu 15 masini. Vin in timpul programului, cu clientii de fata. Parca am fi in perioada prohibitiei", a adaugat acesta, pentru sursa amintita.


Ordinul 218/2015 este cel care a aprobat procedura de sigilare a unitatii odata cu suspendarea activitatii. Sigilarea se face la toate caile de acces pentru clienti si este insotita de afisarea la loc vizibil a anuntului referitor la suspendarea activitatii.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Continua controalele Antifrauda. Comerciantii si patronii acuza Antifrauda de hartuire si de inchiderea activitatii pentru sume derizorii":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate si eliminate prin planul de reorganizare. Ce cheltuieli se deduc?
    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societate comerciala A, parte afiliata a societatii B, are creante (clienti neincasati) fata de societatea B. Societatea B se afla in inolventa conform Legii 85/2006. I se aproba un plan de reorganizare conform caruia creantele societatii A nu se vor putea achita vreodata. Stabilim ce trebuie sa faca societate A pentru a asigura o imagine fidela a patrimoniului, daca sunt deductibile cheltuielile cu anularea acestor creante, precum si in ce fel se...» citeste mai departe aici

  • Firmele pot emite cereri de finantare nerambursabila. Ce conditii trebuie indeplinite?
    • Intreprinderile mici si mijlocii pot aplica, incepand de azi, pentru finantare nerambursabila cuprinsa intre 200.000 euro si 1 milion de euro. Ajutorul nerambursabil, cuprins intre 200.000 de euro si 1 milion de euro, se acorda ca ajutor nerambursabil firmelor pentru investii in active corporale noi, construirea si extinderea spatiilor de productie, dotari diverse, investitii in realizarea de instrumente de comercializare online. Obiectivul prezentei masuri de sprijin il reprezinta imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar
    • Redam mai jos Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2017 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. nr. 126 din 16/02/2017. Art. 1. - Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art. 26 alin. (2) si art. 29 alin. (1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata. Art. 2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca...» citeste mai departe aici

  • Retur bunuri in garantie din UE. Masuri de simplificare pentru TVA. Ce inregistrari contabile se fac?
    • O societate comerciala vinde produse finite in UE. Produsele au si garantie. In cazul in care produsele se defecteaza, clientul extern le returneaza si furnizorul le va inlocui. Cand produsele se intorc au nota de retur, dar clientul extern plateste factura catre furnizorul din Romania mai putin cu valoarea produselor returnate. Vom vedea care sunt inregistrarile contabile la furnizorul din Romania si care este tratamentul fiscal in ce priveste TVA-ul. De asemenea, vom vedea care este documentul...» citeste mai departe aici

  • Romania a sustinut masurile de combatere a evaziunii fiscale in cadrul ECOFIN
    • Ministrul finantelor publice, Viorel stefan, a sustinut pozitia Romaniei in cadrul Consiliului pentru Afaceri Economice si Financiare al Uniunii Europene (ECOFIN) la reuniunea din 21 februarie a.c., consacrata in principal tematicii combaterii evaziunii fiscale. Primul punct pe agenda discutiilor l-a reprezentat propunerea de modificare a directivei Consiliului (UE) 2016/1164 in ceea ce priveste tratamentele neuniforme ale elementelor hibride care implica tari terte (ATAD 2). Propunerea face...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.