Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Contract de inchiriere cladire intre societati afiliate. Cum deducem cheltuielile?

30-Apr-2015
1528


In cazul urmator, societatea A are in patrimoniu o cladire unde are si sediul social. O parte din cladire a fost inchiriata in baza unor contracte de inchiriere altor doua societati B si C in care asociati sunt aceleasi pesoane ca la societatea A, in acest sens societatile fiind considerate persoane juridice afiliate.

Societatea A care are in patrimoniu cladirea a efectuat o serie de cheltuieli de reparatii si modernizare, majorand valoarea cladirii si recuperarea acestora prin intermediul amortizarii. Chiria perceputa pentru spatiul inchiriat este la valoarea pietei si s-a optat pentru facturarea cu TVA. Toate societatile sunt inregistrate in scopuri de TVA.

Vom stabili daca aceste cheltuieli sunt deductibile si daca veniturile sunt impozabile avand in vedere ca se desfasoara intre persoane juridice afiliate si daca este obligatoriu a se intocmi dosarul preturilor de transfer.

 

In speta de mai sus, o societate comerciala inchiriaza o parte din cladirea a carui propietar este altor doua societati comerciale. Toate cele trei societati au aceleasi peroane in structura actionariatului, deci exista o relatie de afiliere intre societatea locatoare si cele doua societati locatare, conform art.7 alin.(1) pct.21 Cod fiscal.

Nu sunt interzise relatiile economice intre persoanele afiliate, dar trebuiesc respectate prevederile legale cu privire la derularea lor.

Avand in vedere ca valoarea chiriei stabilita prin contract este stabilita la valoarea pietei, se respecta prevederile art.11 alin.(2) Cod fiscal, inlaturand riscul ca autoritatile fiscale sa ajusteze, cu ocazia unei inspectii fiscale, suma veniturilor (in cazul locatorului) si ale cheltuielilor (in cazul locatarilor).

Societatea care inchiriaza a optat pentru facturarea chiriei cu impozitare TVA. Se impune, in acest caz, ca societatea sa notifice organele fiscale competente pe formularul specificat in Codul fiscal – anexa 1 din Norme, conform art.141 alin.(3) Cod fiscal coroborat cu pct.38(3) din Normele de aplicare. Optiunea se va exercita de la data inscrisa in notificare. O copie de pe notificare va fi transmisa clientului.

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii

Depunerea cu intarzierea nu va anula dreptul pesoanei impozabile de a aplica regimul de taxare si nici dreptul de deducere exercitat de beneficiar.

Veniturile din inchiriere sunt impozabile, conform art.19 alin.(1) Cod fiscal, in cazul locatorului.
Cheltuielile sunt deductibile la calculul impozitului pe profit, cu indeplinirea conditiilor precizate la art.21 Cod fiscal, in cazul celor doua firme locatare.

In ceea ce priveste dosarul preturilor de transfer, exista obligatia de de a intocmi si prezenta dosarul preturilor de transfer numai la solicitarea organului fiscal competent, conform art.79 alin.(2) Cod de procedura fiscala, in vederea stabilirii preturilor de transfer.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Marilena Radulescu, economist si expert contabil

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Contract de inchiriere cladire intre societati afiliate. Cum deducem cheltuielile?":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • OUG 84/2016 si noul Cod fiscal: Firmele pot deduce TVA din 2017 pentru perioadele cu cod TVA anulat
    • Odata cu noile reglementari privind codul de TVA aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal, va prezentam aspectele esentiale de care sa tineti cont din 2017. Astfel, ca modificare principala, retineti ca persoanele impozabile pot refactura, din 2017, cu TVA catre clienti vanzarile realizate in perioada in care codul de TVA era anulat. Astfel, se schimba regulile privind deducerea TVA in...» citeste mai departe aici

  • Plata impozit pe profit si CASS aferent: Termen-limita 15 decembrie
    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor anuale de...» citeste mai departe aici

  • Comert cu ridicata. Ce documente solicita ANAF la un control inopinat?
    • Va prezentam mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, desfasurat la contribuabilii din domeniul comertului cu ridicata. Avem astfel urmatoarele documente care trebuie prezentate OBLIGATORIU: 1. Atestat pentru distribuitie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat (daca este cazul) 2. Documente care atesta provenienta marfurilor si de evidenta gestionara, care pot fi: - facturi/facturi externe (invoice) - avize de insotite a...» citeste mai departe aici

  • Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018
    • La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene: - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), - Directiva (UE) 2016/680 referitoare la...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit. Cum procedam pentru a beneficia de facilitate?
    • In cazul urmator, societatea (platitoare de impozit profit trimestrial pe baza de calcule efective) are profit contabil si fiscal in primele 3 trimestre cumulat in suma de 1.000.000 lei. Nu a facut investitii in primele 3 trimestre si a inregistrat impozit profit in suma de 160.000 lei. Trimestrul IV luat separat se incheie pe zero profit sau pierdere atat brut cat si fiscal. In trimestrul IV se achizitioneaza si se pune in functiune un utilaj de 50.000 lei. Stabilim daca firma beneficiaza de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.