Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Contract leasing achizitie autoturism. Cum inregistram?

10-Iul-2012
8702
Va prezentam mai jos inregistrarile contabile in cazul achizitiei unui autoturism in sistem leasing financiar, precum si situatia cheltuielilor deductibile la calculul impozitului pe profit.


Raspuns:

Inregistrarea in contabilitate a contractului de leasing si a ratelor aferente se efectueaza astfel:

2133 = 167 valoare din contract x curs valutar la data contractului (daca este exprimat in valuta)
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii

Inregistrare extracontabil autoturism:
Debit cont 8036 Redevente, locatii de gestiune, chirii si alte datorii assimilate

Inregistrarea factura avans - daca este cazul
% = 404
167 valoare avans x curs contract
4426
668 /768 diferenta de curs dintre cursul la data contractului si cel din data facturii

Plata avans:
404 = 5121
Inregistrare factura rata 1 de leasing

% = 404
167 rata leasing x curs contract
666 (valoarea in lei din factura
628 comision (daca este cazul)
4426 TvA aferent
668 diferente de curs valutar dintre curs contract si valoarea facturata efectiv (aferenta ratei) - cu plus sau cu minus in functie de natura difernetelor de curs (negative sau positive)

Inregistrare asigurare Casco
613 = 401
Plata facturilor:
% = 5121
404
401

Credit cont 8036 cu valoarea ratei

Analog se vor inregistra toate ratele de leasing pana la finalizarea perioadei de leasing.
Valoarea reziduala se va inregistra la sfarsitul perioadei de leasing:
% = 404
167
4426
668 diferente de curs valutar (pozitive sau negative rezultate dintre cursul istoric si cel din data facturii cu valoarea reziduala).

In ceea ce priveste deductibilitatea ratelor - acestea nu reprezinta o cheltuiala propriu zisa, astfel ca din punct de vedere al impozitului pe profit nu exista implicatii. In ceea ce priveste celelalte cheltuieli aferente contractului de leasing financiar (dobanda, asigurare, comision, diferente de curs valutar, etc.), acestea vor fi deductibile in procent doar de 50% in situatia in care nu faceti dovada ca autoturismul respectiv este utilizat exclusiv in scopul activitatilor economice si /sau in scopul activitatilor exceptate prevazute la art 21 ali 4 lit t.

Cheltuielile cu amortizarea nu fac obiectul acestor limitari.
In ceea ce priveste TVA, in situatia in care nu se face dovada ca autoturismul nu este utilizat exclusiv in scopul activitatilor exceptate prevazute la art 145^1 din Codul fiscal, TVA -ul aferent avans, ratelor de leasing, dobanzilor , comisioanelor, cheltueililor de intretinere, reparatii, combustibil, etc., se vor deduce doar in procent de 50%.

Dovada utilizarii in scopul activitatilor economice se va face cu foia de parcurs.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Contract leasing achizitie autoturism. Cum inregistram?":
Rating:

Nota: 3.42 din 6 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA
    • ANAF a transmis recent informatii oficiale referitoare la modul de anulare a codului de TVA. Raspunsul a vizat cateva interventii ale domnului Adrian Benta, consultant fiscal, in ce priveste anularea codului de TVA. Iata explicatiile oferite de ANAF: Procedura efectiva de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA se realizeaza in urma unei discutii fata in fata cu persoana impozabila, identificata cu risc fiscal. Aceste persoane sunt invitate la sediul organului fiscal, in vederea evaluarii...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii fiscale depunem pana la 27 februarie?
    • Prin cele ce urmeaza, reamintim contribuabililor interesati ca, luni, 27 ianuarie 2017, inclusiv, este ultima zi in care se pot depuna la administratiile financiare teritoriale, urmatoarele declaratii: - Formular 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica. Se completeaza, pentru anul 2017, de persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 indeplinesc...» citeste mai departe aici

  • Luni, 27 februarie 2017, expira termenul pentru declararea impozitului pe profit pentru anumite categorii de contribuabili
    • Potrivit art.41, alin.(5) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul, urmatoarele categorii de contribuabili: - organizatiile nonprofit; - contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor, a plantelor tehnice si a cartofului, pomicultura si viticultura. Intrucat termenul limita...» citeste mai departe aici

  • Trecerea de la micro la impozit pe profit. Cum procedam la aplicarea plafonului de 45.000 euro?
    • In analiza de mai jos, avem o societate a trecut de la data de 01.01.2017 la impozitul pe venit. La data de 31.12.2016 veniturile erau sub 100.000 euro. Capitalul social al societatii este de 69.000 lei, societatea opteaza sa treaca la impozit pe profit de la data de 01.02.2017. Vom vedea cum trebuie depusa declatia 100 pentru primul trimestru si daca se depune D100 cu impozit microintreprindere pentru luna ianuarie pana in data de 25.02.2017 si pana in data de 25.04.2017 se va depune D100 cu...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 010 microintreprindere dizolvare cu lichidare. Ce ne sfatuieste specialistul?
    • In analiza noastra de mai jos, avem ca exemplu o societate comerciala, platitoare de impozit pe venit, care hotaraste dizolvarea cu lichidare a intreprinderii. Vom stabili cand trebuie depusa la ANAF declaratia 010 cu trecere de la platitor de impozit pe venit la platitor de impozit pe profit. Microintreprinderea este persoana juridica romana care indeplineste cumulativ la data de 31 decembrie a anului anterior conditiile prevazute la art. 47 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Asigurarea medicala de sanatate pentru companii, deductibilitate fiscala de 400 de euro pe an
    • La inceput de 2017, una dintre cele mai cunoscute companii de servicii profesionale, de consultanta si audit din lume, PWC, afirma ca rata de crestere a costurilor medicale va fi de 6,5%, procent egal cu cel din anul precedent. In ceea ce priveste companiile care ofera planuri de asigurare de sanatate ca beneficiu la angajare, cea mai mare contributie la costurile angajatorului o au serviciile medicale in regim de spitalizare continua. Mai exact, ponderea acestora in costurile medicale suportate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.