Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Contract leasing achizitie autoturism. Cum inregistram?

10-Iul-2012
8389
Va prezentam mai jos inregistrarile contabile in cazul achizitiei unui autoturism in sistem leasing financiar, precum si situatia cheltuielilor deductibile la calculul impozitului pe profit.


Raspuns:

Inregistrarea in contabilitate a contractului de leasing si a ratelor aferente se efectueaza astfel:

2133 = 167 valoare din contract x curs valutar la data contractului (daca este exprimat in valuta)
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii

Inregistrare extracontabil autoturism:
Debit cont 8036 Redevente, locatii de gestiune, chirii si alte datorii assimilate

Inregistrarea factura avans - daca este cazul
% = 404
167 valoare avans x curs contract
4426
668 /768 diferenta de curs dintre cursul la data contractului si cel din data facturii

Plata avans:
404 = 5121
Inregistrare factura rata 1 de leasing

% = 404
167 rata leasing x curs contract
666 (valoarea in lei din factura
628 comision (daca este cazul)
4426 TvA aferent
668 diferente de curs valutar dintre curs contract si valoarea facturata efectiv (aferenta ratei) - cu plus sau cu minus in functie de natura difernetelor de curs (negative sau positive)

Inregistrare asigurare Casco
613 = 401
Plata facturilor:
% = 5121
404
401

Credit cont 8036 cu valoarea ratei

Analog se vor inregistra toate ratele de leasing pana la finalizarea perioadei de leasing.
Valoarea reziduala se va inregistra la sfarsitul perioadei de leasing:
% = 404
167
4426
668 diferente de curs valutar (pozitive sau negative rezultate dintre cursul istoric si cel din data facturii cu valoarea reziduala).

In ceea ce priveste deductibilitatea ratelor - acestea nu reprezinta o cheltuiala propriu zisa, astfel ca din punct de vedere al impozitului pe profit nu exista implicatii. In ceea ce priveste celelalte cheltuieli aferente contractului de leasing financiar (dobanda, asigurare, comision, diferente de curs valutar, etc.), acestea vor fi deductibile in procent doar de 50% in situatia in care nu faceti dovada ca autoturismul respectiv este utilizat exclusiv in scopul activitatilor economice si /sau in scopul activitatilor exceptate prevazute la art 21 ali 4 lit t.

Cheltuielile cu amortizarea nu fac obiectul acestor limitari.
In ceea ce priveste TVA, in situatia in care nu se face dovada ca autoturismul nu este utilizat exclusiv in scopul activitatilor exceptate prevazute la art 145^1 din Codul fiscal, TVA -ul aferent avans, ratelor de leasing, dobanzilor , comisioanelor, cheltueililor de intretinere, reparatii, combustibil, etc., se vor deduce doar in procent de 50%.

Dovada utilizarii in scopul activitatilor economice se va face cu foia de parcurs.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Contract leasing achizitie autoturism. Cum inregistram?":
Rating:

Nota: 3.42 din 6 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • OUG 84/2016 si noul Cod fiscal: Firmele pot deduce TVA din 2017 pentru perioadele cu cod TVA anulat
    • Odata cu noile reglementari privind codul de TVA aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal, va prezentam aspectele esentiale de care sa tineti cont din 2017. Astfel, ca modificare principala, retineti ca persoanele impozabile pot refactura, din 2017, cu TVA catre clienti vanzarile realizate in perioada in care codul de TVA era anulat. Astfel, se schimba regulile privind deducerea TVA in...» citeste mai departe aici

  • Plata impozit pe profit si CASS aferent: Termen-limita 15 decembrie
    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor anuale de...» citeste mai departe aici

  • Comert cu ridicata. Ce documente solicita ANAF la un control inopinat?
    • Va prezentam mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, desfasurat la contribuabilii din domeniul comertului cu ridicata. Avem astfel urmatoarele documente care trebuie prezentate OBLIGATORIU: 1. Atestat pentru distribuitie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat (daca este cazul) 2. Documente care atesta provenienta marfurilor si de evidenta gestionara, care pot fi: - facturi/facturi externe (invoice) - avize de insotite a...» citeste mai departe aici

  • Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018
    • La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene: - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), - Directiva (UE) 2016/680 referitoare la...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit. Cum procedam pentru a beneficia de facilitate?
    • In cazul urmator, societatea (platitoare de impozit profit trimestrial pe baza de calcule efective) are profit contabil si fiscal in primele 3 trimestre cumulat in suma de 1.000.000 lei. Nu a facut investitii in primele 3 trimestre si a inregistrat impozit profit in suma de 160.000 lei. Trimestrul IV luat separat se incheie pe zero profit sau pierdere atat brut cat si fiscal. In trimestrul IV se achizitioneaza si se pune in functiune un utilaj de 50.000 lei. Stabilim daca firma beneficiaza de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.