Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Contractele la distanta s-au modificat. Modificarile privesc cerintele de informare, incheierea si dreptul de retragere

23-Iun-2014
1458
OUG 34/2014 a modificat mai multe aspecte privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii. Contractele la distanta se supun astfel unor noi reglementari pe care le explicam prin cele ce urmeaza, intr-o scurta analiza.

Va informam totodata ca OUG nr. 34/2014 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 427/2014 si a intrat in vigoare din 13.06.2014.

Prin OUG 34/2014 este definit contractul la distanta ca fiind orice contract incheiat intre profesionist si consumator in cadrul unui sistem de vanzari sau de prestare de servicii la distanta organizat, fara prezenta fizica simultana a profesionistului si a consumatorului, cu utilizarea exclusiva a unuia sau a mai multor mijloace de comunicare la distanta, pana la si inclusiv in momentul in care este incheiat contractul.


OUG 34/2014 modifica Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicatiile electronice. Astfel, definitia contractului la distanta, noteaza Lege5.ro, tine cont de materia specifica, astfel: contractul de furnizare a unor servicii de comunicatii electronice destinate publicului sau a unor servicii de acces si conectare la retele publice de comunicatii electronice, precum si de livrare a unor echipamente terminale care au legatura cu furnizarea serviciului, incheiat cu utilizatorii finali, persoane juridice, fara prezenta fizica simultana a partilor, care utilizeaza in mod exclusiv, inainte si inclusiv la momentul incheierii contractului, unul sau mai multe mijloace de comunicatie la distanta.

Marea Carte Verde a  Monografiilor Contabile 2016
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2016
Vezi detalii
Subiecte rezolvate pentru examenul CECCAR 2016
Subiecte rezolvate pentru examenul CECCAR 2016
Vezi detalii
Manual Politici contabile pentru ONG
Manual Politici contabile pentru ONG
Vezi detalii

Se stabileste ca site-urile comerciale trebuie sa indice, cel mai tarziu la inceputul procesului de formulare a comenzii, daca se aplica vreo restrictie in ceea ce priveste livrarea si care sunt mijloacele de plata acceptate.

Contractele la distanta

Aceeasi sursa atrage atentia asupra faptului ca, potrivit noilor prevederi, in situatia in care profesionistul apeleaza telefonic consumatorul, in cazul in care urmeaza sa se incheie un contract la distanta, profesionistul trebuie sa confirme oferta consumatorului, al carui angajament incepe doar dupa ce acesta a semnat oferta sau dupa ce si-a trimis consimtamantul scris. Aceste confirmari trebuie facute pe un suport durabil.

De asemenea, profesionistul este obligat sa trimita consumatorului confirmarea incheierii contractului, pe un suport durabil, intr-un termen rezonabil din momentul incheierii contractului la distanta si cel tarziu la momentul livrarii produselor sau inainte de inceperea prestarii serviciului solicitat.

Momentul incheierii contractului la distanta il constituie momentul confirmarii, pe un suport durabil, de catre profesionist a acceptarii comenzii transmise de consumator, informeaza Lege5.ro.

ATENTIE! Aceste reglementari, precum si celelalte din prezenta ordonanta, nu aduc atingere dispozitiilor privind incheierea prin mijloace electronice a contractelor si comenzile prin internet, astfel cum sunt stabilite la art. 7 si 9 din Legea nr. 365/2002, republicata, cu modificarile ulterioare.


In ce priveste dreptul de retragere, prevederile stabilesc ca respectivul consumator beneficiaza de o perioada de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanta sau dintr-un contract in afara spatiilor comerciale, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat:

- costurile suplimentare in cazul in care consumatorul a ales in mod explicit un alt tip de livrare decat livrarea standard oferita;

- costurile directe legate de returnarea produselor, cu exceptia cazului in care profesionistul accepta sa suporte acele costuri sau in care profesionistul nu a informat consumatorul ca aceste costuri trebuie suportate de consumator. in cazul contractelor in afara spatiilor comerciale, in cazul carora produsele au fost livrate la domiciliul consumatorului la momentul incheierii contractului, profesionistul preia produsele pe cheltuiala sa daca produsele, prin natura lor, nu pot fi returnate in mod normal prin posta.

Nota: Noile reglementari se aplica pentru contractele incheiate dupa data intrarii sale in vigoare, in vreme ce pentru contractele in curs de derulare se aplica legislatia in vigoare la data incheierii acestora.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Contractele la distanta s-au modificat. Modificarile privesc cerintele de informare, incheierea si dreptul de retragere":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Subiectele saptamanii

  • O reorganizare a informatiei privind Declaratia 201 si depunerea pana la 25 mai
    • Ministerul de Finante a prezentat recent o structura noua a informatiilor referitoare la depunerea Declaratiei 201 privind declararea veniturilor din strainatate. Formularul 201 - DECLARATIE PRIVIND VENITURILE REALIZATE DIN STRAINATATE CINE TREBUIE SA DEPUNA DECLARATIA 201? 1. Persoanele fizice rezidente romane cu domiciliul in Romania 2. Persoanele fizice nerezidente care indeplinesc cel putin una din conditiile de rezidenta: A) centrul intereselor vitale (averea, familia, copiii) este in...» citeste mai departe aici

  • Formularul 088 nu presupune o procedura legislativa elaborata, ci o simpla decizie
    • Florin Jianu, presedintele CNIPMMR, a facut recent mai multe declaratii cu privire la Forumul Capitalului Romanesc, subliniind aspecte importante pentru mediul de afaceri si reamintind situatia formularului 088. Astfel, in opinia acestuia, “mediul de afaceri are nevoie de masuri rapide si simple pentru cresterea capitalului autohton", de “initiative care vizeaza mediul fiscal", precum si de finantarea, o problema majora in randul antreprenorilor. Totodata, acesta a amintit ca CNIPMMR...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 394: Reguli depunere si termen limita la 1 iulie 2016
    • In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.242/2016, a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.1105//2016 privind declararea livrarilor/prestarilor si achizitiilor efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA si pentru aprobarea modelului si continutului declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA. Termenul de intrare...» citeste mai departe aici

  • Declaratiile pe care le depune un PFA. Ce obligatii declarative apar pentru veniturile incasate in Romania?
    • In randurile de mai jos discutam despre obligatiile declarative pe care le are de indeplinit un PFA. Dam ca exemplu cazul unei persoane fizice autorizate care presteaza servicii de consultanta in Romania, dar si in alte state din UE. Vom vedea astfel daca pe langa declaratia 220 si declaratia 390, mai exista si alte formulare de depus, precum si daca se depune Declaratia 201 atata timp cat veniturile sunt incasate in Romania. Pentru prestari servicii intracomunitare, daca PFA nu este...» citeste mai departe aici

  • Anularea inregistrarii in scop de TVA si regularizarea TVA neexigibila rezultata din sistemul TVA la incasare. Cum procedam?
    • In cele ce urmeaza, analizam cazul unei societati care a fost platitoare de TVA la incasare lunar pana la data de 21.04.2016 cand a primit Decizia de anulare din oficiu. Marfa a fost inregistrata la pret de achizitie si nu exista in balanta 378 si 4428.Marfuri. La aceasta data in balanta exista soldurile 4428. TI (TVA neexigibila) Incasare si 4428.TP (TVA neexigibila) Plata. Vom vedea cum se inchid aceste conturi si cum va proceda societatea. TVA aferenta livrarilor de bunuri ori prestarilor de...» citeste mai departe aici

  • Modificare adaos la vanzarile cu amanuntul. Ce procedura urmam?
    • In analiza de mai jos, discutam in detaliu despre etapele pe care le urmam in cazul modificarii unui adaos la vanzarile cu amanuntul. Avem astfel ca exemplu un magazin care vinde cu amanuntul produse second-hand. La intrarea in gestiune avem 50 kg haine x 25 lei = 1.250 lei pret achizitie. In momentul receptionarii exista un adaos de 35%, iar pe parcursul unei saptamani pretul se modifica. Astfel, luni se vinde marfa cu un adaos de 30%, miercuri cu un adaos de 25%, joi cu adaos de 10%. Vom vedea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.