Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Control efectuat de inspectori antifrauda. Masuri asiguratorii

11-Nov-2014
3972
"Am avut control de la Antifrauda. Au considerat ca o factura de achizitie nu reflecta operatiuni reale si, fara sa analizeze documentele justificative puse la dispozitie de catre societate, au scris proces verbal prin care s-a stabilit un debit reprezentand TVA, impozit profit. Mai mult decat atat, au instituit si sechestru asiguratoriu pe bunuri mobile, imobile, creante certe si viitoare, conturile blocate. Societatea a depus contestatie la judecatorie (asteptam sa se judece) pentru ridicarea sechestrului asiguratoriu.

- Cum mai incasam banii de la clienti daca avem conturile blocate si nu se va ridica sechestrul? Avem clienti care incaseaza banii de la fonduri europene si trebuie sa ne si faca plata, conform graficului stabilit.
- Impotriva debitelor stabilite de antifruda prin proces verbal, ce se poate face? Se contesta? Daca da, unde se depune contestatia si in cate zile de la data acestuia? In procesul verbal nu se specifica aceste aspecte."


Raspunsul expertilor care au realizat ghidul "Totul despre factura":

Proprirea si sechestrul asiguratoriu sunt reglementate la art. 129 din Codul de procedura fiscala. Aceste masurile asiguratorii se dispun si se duc la indeplinire, prin procedura administrativa, de organele fiscale competente. 
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
Vezi detalii


Se dispun masuri asiguratorii sub forma popririi asiguratorii si sechestrului asiguratoriu asupra bunurilor mobile si/sau imobile proprietate a debitorului, precum si asupra veniturilor acestuia, cand exista pericolul ca acesta sa se sustraga, sa isi ascunda ori sa isi risipeasca patrimoniul, periclitand sau ingreunand in mod considerabil colectarea. 

Aceste masuri pot fi luate si inainte de emiterea titlului de creanta, inclusiv in cazul efectuarii de controale sau al antrenarii raspunderii solidare. Masurile asiguratorii dispuse atat de organele fiscale competente, cat si de instantele judecatoresti ori de alte organe competente, daca nu au fost desfiintate in conditiile legii, raman valabile pe toata perioada executarii silite, fara indeplinirea altor formalitati. Odata cu individualizarea creantei si ajungerea acesteia la scadenta, in cazul neplatii, masurile asiguratorii se transforma in masuri executorii. 

Masurile asiguratorii se dispun prin decizie emisa de organul fiscal competent. In decizie organul fiscal va preciza debitorului ca prin constituirea unei garantii la nivelul creantei stabilite sau estimate, dupa caz, masurile asiguratorii vor fi ridicate. 
Prin OANAF 260/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, este aprobata Procedura de aplicare efectiva a masurilor asiguratorii prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala

In cazul in care se infiinteaza poprire asiguratorie asupra disponibilitatilor banesti se indisponibilizeaza, in masura in care este necesar pentru achitarea sumei datorate, sumele existente, precum si cele viitoare provenite din incasarile zilnice in conturile in lei si/sau valuta. Sumele vor fi retinute si, in cazul inceperii procedurii de executare silita, vor fi virate la buget, in conturile deschise la unitatea de trezorerie a statului. Din momentul indisponibilizarii nu se mai deconteaza documentele de plata transmise unitatii bancare si nu se mai accepta de catre unitatea bancara plati din conturile respective pana la data ridicarii masurii asiguratorii sau pana la achitarea integrala a obligatiilor fiscale, dupa caz, cu exceptia sumelor necesare platii drepturilor salariale.

Asadar, pe perioada indisponibilizarii se vor opera incasarile in contul bancar insa nu se vor accepta plati din conturile respective pana la data ridicarii masurii asiguratorii sau pana la achitarea integrala a obligatiilor fiscale, dupa caz, cu exceptia sumelor necesare platii drepturilor salariale.

Conform art. 93 indice 3 din Codul de procedura fiscala, controlul operativ si inopinat se efectueaza de catre inspectorii antifrauda, cu exceptia celor din cadrul Directiei de combatere a fraudelor, in conditiile legii. 

Controlul operativ si inopinat se poate efectua si in scopul realizarii de operatiuni de control tematic care reprezinta activitatea de verificare prin care se urmareste constatarea, analizarea si evaluarea unui risc fiscal specific uneia sau mai multor activitati economice determinate. 

La inceperea controlului operativ si inopinat, inspectorul antifrauda este obligat sa prezinte contribuabilului legitimatia de control si ordinul de serviciu. 

Ori de cate ori controlul operativ si inopinat se efectueaza la sediul social sau la sediile secundare ale contribuabilului, acesta se consemneaza in registrul unic de control. 

La finalizarea controlului operativ si inopinat se incheie procese-verbale de control/acte de control, in conditiile legii. 

Modelul si continutul formularului tipizat "Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor", cod A.N.A.F. 14.13.22.99/7, destinat utilizarii in activitatea de control a inspectorilor antifrauda din cadrul Directiei Generale Antifrauda Fiscala este prezentatat in anexa nr. 1 la OANAF 3494/2013 privind aprobarea modelului si continutului formularului tipizat "Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor", cod A.N.A.F. 14.13.22.99/7, destinat utilizarii in activitatea de control a inspectorilor antifrauda din cadrul Directiei Generale Antifrauda Fiscala.

Conform modelului, Procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor trebuie sa contina mentiunea „In conformitate cu prevederile O.G. nr. 2/2001, aprobata prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, impotriva prezentului proces-verbal care tine loc si de instiintare de plata se poate face plangere in termen de 15 zile de la data inmanarii sau comunicarii la judecatoria in a carei circumscriptie a fost savarsita contraventia. Intocmit in 3 exemplare, din care un exemplar s-a inmanat azi............................../sau se va comunica contravenientului in cel mult o luna de la data incheierii.”

Studiu de caz extras din ghidul care lamureste orice aspect ce tine de factura>>>>

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Control efectuat de inspectori antifrauda. Masuri asiguratorii":
Rating:

Nota: 2.92 din 6 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratii si plati obligatorii pana la 20, respectiv 25 ianuarie 2017
    • Cele mai importante obligatii declarative si de plata sunt reamintite in aceasta de perioada de catre ANAF. Aducem astfel in atentia contribuabililor interesati lista de declaratii si plati cu termene stabilite pentru 20, respective 25 ianuarie 2017. ATENTIE! ANAF a propus prelungirea cu doua zile a termenului limita pentru depunerea declaratiilor fiscale si plata creantelor scadente la 25 ianuarie 2017 ANAF a inaintat proiectul de Ordonanta de Urgenta privind prorogarea termenului de depunere a...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune spre aprobare formulare pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru persoanele fizice
    • ANAF adapteaza formularele utilizate de organele fiscale pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru presoanele fizice, in cazul in care acestea nu-si indeplinesc obligatiile declarative conform prevederilor legale stabilite la art.106, art.107 si art.342 alin. (1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Persoanele fizice care datoreaza contributie de asigurari sociale au, potrivit legii, obligatii declarative. Nedepunerea declaratiei fiscale da dreptul organului fiscal sa...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune un nou model de decont de TVA. Formular 300
    • Din 1 ianuarie 2017 a fost introdus regimul special pentru agricultori care le permite acestora sa beneficieze de o compensatie in cota forfetara pentru taxa aferenta achizitiilor. Totodata persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care efectueaza achizitii de la agricultori pot deduce aceasta compensatie. Cota standard de TVA este de 19%, incepand cu data de 1 ianuarie 2017, potrivit art. 291 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Cota standard de TVA se...» citeste mai departe aici

  • Implicatii pierdere fiscala. In ce conditii se poate recupera pierderea fiscala?
    • In analiza de mai jos, stabilim daca o societate comerciala X mai inregistreaza la data de 31.12.2016 pierdere fiscala aferenta exercitiului 2009 in valoare de 10.000 lei in conditiile in care in anii 2015 si 2016 a aplicat regimul fiscal al microintreprinderii, iar incepand cu data de 01.01.2017 va trece din nou la impozit pe profit. Vom vedea daca societatea poate recupera fiscal in anul 2017 pierderea fiscala in valoare de 10.000 lei a exercitiului 2009. Potrivit art. 31 alin. (1) pierderea...» citeste mai departe aici

  • Obligatii fiscale de plata si declarative privind drepturile de autor in anul 2017
    • In analiza de mai jos, avem cazul in care trebuie sa se plateasca drepturi de autor in baza unui contract incheiat cu o persoana fizica. Stabilim ce impozite si contributii sociale trebuie sa se retina la sursa in 2017 (la momentul platii veniturilor din drepturi de autor), modul in care se calculeaza acestea atat in cazul impozitului final de 16%, cat si in cazul impozitului anticipat de 10% si daca in 2017 mai sunt categorii de persoane exceptate de la plata contributiilor sociale. De...» citeste mai departe aici

  • ANAF extinde sfera de competenta a Administratiei fiscale pentru contribuabili nerezidenti
    • Pentru o mai buna administrare a sumelor datorate de catre persoane nerezidente cu titlu de cheltuieli judiciare si avand in vedere atributiile Administratiei fiscale pentru contribuabili nerezidenti, precum si dificultatile intampinate de organele fiscale teritoriale in ceea ce priveste recuperarea sumelor stabilite de instantele competente, reprezentand cheltuieli judiciare datorate Statului Roman de catre cetateni straini, dar si pentru administrarea obligatiilor reprezentand cheltuieli...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.