Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Control la PFA. Care sunt criteriile de selectie de care tine cont controlul de fond?

19-Feb-2015
2737
In randurile urmatoare, stabilim la ce intervale de timp pot veni in control inspectorii fiscali la un PFA. In cazul subiectului de mai jos, controlul de fond vine din 2 in 2 ani. Sunt respectate criteriile prevazute de lege in ce priveste inspectia fiscala?

OUG 94/2011 privind organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare la operatorii economici si HG 101/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice privind infiintarea,organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare, cuprind prevederi referitoare la efectuarea inspectiei-economico financiare.

Inspectia economico-financiara la operatorii economici de regula preceda inspectia fiscala.

Art.9 din HG 101/2012 mentioneaza criteriile pe baza carora sunt selectati operatorii economici care urmeaza a fi supusi actiunii de inspectie economico-financiara,utilizandu-se analiza de risc.

"Selectarea operatorilor economici ce urmeaza a fi inclusi in programele proprii de activitate se face folosindu-se analiza de risc, in principal pe baza urmatoarelor criterii:
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Vezi detalii
Contabilitatii microintreprinderilor
Contabilitatii microintreprinderilor
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Vezi detalii


a) importanta operatorului economic (regionala, locala);

b) situatia economico-financiara (inclusiv, dar nelimitandu-se la pierderi, arierate, creante);

c) facilitati acordate (inclusiv, dar nelimitandu-se la subventii/transferuri, credite interne si externe cu garantia statului);

d) raportarea si indeplinirea indicatorilor economico-financiari aprobati prin bugetele de venituri si cheltuieli;

e) perioada de la precedenta verificare de aceeasi natura si cu aceleasi obiective si pana la implinirea termenului de prescriptie;

f) solicitari ale unor institutii/autoritati publice."

De asemenea, Art. 9 din OUG 94/2011 mentioneaza ca dreptul organului de inspectie economico-financiara de a stabili obligatii in sarcina operatorilor economici se prescrie in termen de 5 ani de la incheierea exercitiului financiar, cu exceptia cazului in care legea dispune altfel.
Termenul de prescriptie a dreptului mentionat anterior incepe sa curga de la data de 1 ianuarie a anului urmator exercitiului financiar incheiat.

Dreptul de a stabili obligatii, dupa caz, in sarcina operatorilor economici controlati se prescrie in termen de 10 ani in cazul in care acestea rezulta din savarsirea unei fapte prevazute de legea penala.
Termenul de 10 ani curge de la data savarsirii faptei ce constituie infractiune sanctionata ca atare printr-o hotarare judecatoreasca definitiva.

Art.10 alin. (1) din OUG 94/2011 mentioneaza urmatoarele:

"(1) Inspectia economico-financiara se efectueaza in cadrul termenului de prescriptie a dreptului de a stabili obligatii in sarcina operatorilor economici.

(2) Perioada supusa inspectiei economico-financiare incepe de la sfarsitul perioadei precedentei verificari de aceeasi natura si cu aceleasi obiective, in conditiile mentionate alin. (1).

3) In situatia in care se constata abateri de la legalitate, care provin din exercitiile financiare anterioare celor verificate si care nu au facut obiectul unui control anterior, perioada supusa inspectiei economico-financiare se poate extinde si asupra acestora, in conditiile alin. (1)."

Astfel, din cele mentionate anterior, nu este precizat intervalul de timp la care se pot efectua activitatile de inspectie economico-financiara, doarece acestea se desfasoara pe baza unor criterii de selectie, utilizandu-se analiza de risc.

Raspuns oferit de expertul contabil Gabriela Ilicea pentru www.portalcontabilitate.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Control la PFA. Care sunt criteriile de selectie de care tine cont controlul de fond?":
Rating:

Nota: 4.07 din 7 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sisteme moderne de plata la comercianti. Oficial ANAF
    • Autoritatile fiscale aduc in atentia contribuabililor faptul ca in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 913 din 14 noiembrie 2016 a fost publicata Legea 209/2016 pentru modificarea si completarea OUG nr.193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata. Astfel, odata cu Legea 209/2016 pentru modificarea si completarea OUG 193/2002 si noile reglementari aferente, se instituie obligatia pentru persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si care realizeaza anual o...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Inregistrarea contribuabililor nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente
    • Prin OANAF 3140/2016, publicat in Monitorul Oficial nr. 893/2016, a fost aprobata Procedura de inregistrare fiscala a contribuabililor nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente, precum si a modelului si continutului formularului 013 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru contribuabili nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente", astfel: >>...» citeste mai departe aici

  • O sansa unica pentru profesionistii din domeniul fiscal-contabil
    • Ca profesionist, aveti sansa de a testa gratuit si de a beneficia astfel de cel mai puternic instrument de informare legislativa si consultanta specializata in domeniul taxelor si impozitelor!. Consilierul de Taxe si Impozite pentru Contabili cuprinde raspunsurile in concordanta cu litera legii, va asigura ca inregistrarile fiscal-contabile sunt perfecte in cazul unei inspectii si va aduce un sprijin esential pentru a avea declaratiile completate corect si raportate la timp! Profitati de o sansa...» citeste mai departe aici

  • Modificari legislative privind comercializarea produselor accizabile: produse energetice, bauturi alcolice sau tutun prelucrat
    • La data de 20.12.2016 expira termenul limita de depunere a cererilor de inregistrare privind eliberarea atestatelor pentru distributie si comercializare in sistem angro sau en detail de produse energetice si a atestatelor pentru distributie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat. Aceste reglementari sunt cuprinse in OPANAF 2329/2016 - "Ordinul presedintelui ANAF nr. 2329 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 1849/17.06.2016 pentru...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.