Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Costuri de transport si taxe de aeroport

20-Apr-2011
5711
Cum se inregistreaza in contabilitate o factura primita de la o companie aeriana care cuprinde valoarea biletului de avion pe parcurs intern, taxe parcurs intern care sunt scutite cu drept de deducere si taxa serviciu parcurs intern.

Biletul si taxa de serviciu cuprinde si TVA. Taxele se vor inregistra separat sau in valoarea biletului? Contul folosit va fi 624? Daca deplasarea este facuta de asociat pentru incheierea unui contract, va fi insotita obligatoriu si de ordin de deplasare?

Anumite servicii efectuate de companiile aeriene (depozitare bagaje, manipulare documente) sunt impropriu numite taxe, ele fiind in realitate prestari de servicii cu plata.

Astfel consideram corecta inregistrare a acestor sume de cheltuieli in contul 625 ?Cheltuieli cu deplasari, detasari si transferari? conform planului de conturi si a functionarii acestui cont, aprobate prin ordin.
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii


Functionarea contului o redam in continuare:

In debitul contului 625 "Cheltuieli cu deplasari, detasari si transferari" se inregistreaza:

- sumele datorate sau achitate reprezent?nd cheltuieli cu deplasari, detasari si transferari (inclusiv transportul) (401, 408, 471, 512, 531,
532, 542);

In ce priveste existenta ?ordinului de deplasare? consideram ca este obligatoriu de intocmit pentru alte cheltuieli ce nu pot fi inregistrate pe baza unor documente , cum ar fi, diurna pentru zilele de delegatie, dupa caz, diferentele de plata sau restituit fata de avansurile acordate la plecare etc., conform procedurii stabilite de OMFP nr 3512/2008, privind regimul documentelor financiar-contabile, ordin ce stabileste de altfel si modul de completare, circulatie si arhivare a ordinului de deplasare (delegatie).

Evident ca prevederea din legea contabilitatii ca orice operatie economica se consemneaza intr-un document ce va avea calitate de document justificativ, trebuie respectata, chiar cu mare strictete, insa in speta descrisa in acest studiu de caz, consideram ca factura detine calitatea de document justificativ pentru inregistrarea cheltuielii in contabilitate.

Sigur ca se pune intrebarea daca aceste cheltuieli sunt deductibile la calculul profitului impozabil, si evident in mod exhaustiv daca nu sunt cheltuieli in favoarea administratorului cu regimul specific de impozitare, in acest caz fiind incidenta regula generala de deducere a cheltuielilor stabilita de art.21 din Codul fiscal, ce stabileste:

Pentru determinarea profitului impozabil sunt considerate cheltuieli deductibile numai cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare.

S-a precizat in studiul de caz ca scopul deplasarii este semnarea unui contract, presupunem ca este un contract in numele societatii in scopul efectuarii unei v?nzari, astfel putem considera ca aceasta cheltuiala este deductibila la calculul impozitului pe profit.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Costuri de transport si taxe de aeroport":
Rating:

Nota: 4.67 din 3 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Plafon microintreprindere. Care e regimul fiscal in 2017?
    • In cele ce urmeaza, tinem cont de faptul ca pentru incadrarea microintreprinderilor criteriul referitor la numarul salariatilor a fost eliminat din Codul fiscal. Asadar, stabilim in ce masura o societate cu peste 10 salariati poate plati cota de 1% daca respecta celelalte conditii. De asemenea, vom vedea ce plafon se ia in calcul pentru anul 2017 de la sfarsitul anului 2016 in vederea pastrarii cotei de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sau a trecerii de la platitor de impozit pe...» citeste mai departe aici

  • Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii
    • Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite. Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum de documente...» citeste mai departe aici

  • ANAF in control! Cei vizati au atestate de comercializare produse accizabile
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Directia Generala a Vamilor, efectueaza in perioada 03.01.2017-31.01.2017, o operatiune de identificare si avertizare a agentilor economici asupra consecintelor nedepunerii, pana la data de 15.02.2017, a cererilor pentru obtinerea noilor atestate pentru comercializare si distributie in sistem angro/en detail de produse energetice, bauturi alcoolice si tutun prelucrat. Astfel, cei ce detin atestate pentru desfasurarea activitatii de distributie si...» citeste mai departe aici

  • Despre microintreprinderi si economia Romaniei. Ce cred specialistii
    • Mai multi specialisti si oameni de afaceri sunt de parere ca economia Romaniei isi continua trendul ascendent si ca unele masuri lipsite de predictibilitate fiscala nu vor influenta semnificativ dezvoltarea economica. Intr-un interviu pentru Capital.ro, consultantul fiscal Adrian Benta a precizat ca, in opinia sa, stabilitea economica a Romaniei, per ansamblu, "nu poate fi amenintata prin masurile propuse de noua putere politica din Romania. Cu siguranta vor fi masuri care afecteaza echilibrul...» citeste mai departe aici

  • Refacturarea cheltuielilor. Cum procedam pentru o microintreprindere?
    • Stabilim mai jos care este tratamentul fiscal pentru o societate platitoare de impozit pe venit (microintreprindere) pentru veniturile realizate din refacturarea cheltuielilor cu utilitatile (curent, apa, intretinere etc). Societatea detine un spatiu comercial pe care il inchiriaza unei alte societati, iar refacturarea cheltuielilor de utilitati se face exact la valoarea acestora (fara a se adauga nimic in plus). Vom vedea daca societatea datoreaza impozit pe venit pentru sumele incasate din...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.