Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum arata proiectul de buget pentru 2016?

07-Dec-2015
609

Constructia bugetara pentru anul 2016 se bazeaza pe prognoza indicatorilor macroeconomici si ia in considerare toate actele normative, cu impact asupra veniturilor si cheltuielilor bugetare, adoptate in ultima perioada.

Deficit bugetar (cash) pe anul 2016 se estimeaza la 2,8% din PIB, ceea ce corespunde unui deficit ESA de 2,95% din PIB si unui deficit structural de 2,73% din PIB.

Cheltuielile bugetului general consolidat - sunt in suma de 252 de miliarde lei reprezentand 33,8% din PIB.

La estimarea cheltuielilor s-au avut in vedere masurile care au fost adoptate atat de catre Parlament cat si de catre Guvern in anul 2015 care au ca efect in anul 2016 majorarea cheltuielilor bugetare cu cca. 13 miliarde lei.

Dintre masurile cu impact asupra cheltuielilor bugetului general consolidat pe anul 2016, exemplificam: dublarea alocatiei de stat pentru copii (1,8 miliarde lei), majorarea indemnizatiilor veteranilor de razboi si ale persoanelor persecutate din motive etnice si politice (0,6 miliarde lei), majorarea cu 25% a salariilor pentru personalul din unita?ile sanitare (1,8 miliarde lei), majorarea cu 15% a salariilor pentru personalul din sistemul de invatamant (1,7 miliarde lei), majorarea cu 12% a salariilor pentru personalul din institutiile publice de subordonare locala (1,3 miliarde lei), majorarea cu 25% a salariilor pentru personalul din sistemul de asistenta sociala (556 milioane lei) inclusiv a indemnizatiilor persoanelor cu handicap (240,6 milioane lei), majorarea cu 10% a salariilor pentru restul personalului bugetar (3.026 milioane lei), actualizare norma de hrana si echipament pentru militari si politisti (1 miliard lei), instituire pensii de serviciu pentru grefieri, personal navigant, personal diplomatic si consular, functionari publici parlamentari (0,3 miliarde lei).

De asemenea, la estimarea cheltuielilor bugetare s-a avut in vedere majorarea pensiilor cu 5% fata de anul curent.

La constructia bugetului general consolidat s-au avut in vedere cheltuieli pentru sanatate de 31,2 miliarde lei, reprezentand 4,2% din PIB, cu 3,1 miliarde lei mai mult decat in anul 2015 si cu 4,5 miliarde lei mai mult decat in anul 2014; pentru invatamant 27 miliarde lei, reprezentand 3,6% din PIB, cu 2,4 miliarde lei mai mult decat in anul 2015 (exclusiv sumele aferente titlurilor executorii) si cu 6 miliarde lei mai mult decat in anul 2014 (exclusiv sumele aferente titlurilor executorii); pentru asigurari si asistenta sociala 83,3 miliarde lei, reprezentand 11,1% din PIB, cu 3,2 miliarde lei mai mult decat in anul 2015 si cu 7,9 miliarde lei mai mult decat in anul 2014. Cheltuielile cu investitii cuprinse in bugetul general consolidat sunt in suma de 37,7 miliarde lei reprezentand 5,1% din PIB. Este o crestere fata de estimatul pentru 2015 de peste 4 miliarde de lei. Sumele suplimentare sunt alocate in special pentru CNADNR, Aparare si pentru finalizarea proiectelor din cadrul programelor cu finantare nerambursabila de la U.E. afererenta exercitiului financiar 2007 – 2013.

Pentru Aparare s-au alocat 12,8 miliarde lei, 1,7% din PIB, cu 2,4 miliarde lei mai mult decat in anul 2015.

Precizam totodata ca, la constructia bugetara s-au avut in vedere :

Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii

- men?inerea ?i in anul 2016 a unor masuri adoptate in anii anteriori, precum: neacordarea pentru personalul bugetar de tichete de masa (1,5 miliarde lei), tichete/vouchere de vacan?a (8,5 miliarde lei), premii ?i ore suplimentare (1,5 miliarde lei), tichete cadou ( 2,9 miliarde lei) ?i indemniza?ii la ie?irea la pensie/trecere in rezerva (0,2 miliarde lei);
- mentinerea si in anul 2016 a masurilor de impozitare a resurselor naturale aplicate in anii 2014-2015;
- majorarea varsamintelor pentru Pilonul II de pensii cu 0,1 puncte procentuale in anul 2016;

Veniturile bugetului general consolidat - sunt in suma de 231,1 miliarde lei reprezentand 31% din PIB.

Noul Cod fiscal aprobat prin Legea nr. 227/2015 isi va produce principalele efecte de stimulare a economiei in anul 2016. Prin masurile de relaxare fiscala din noul Cod fiscal, agentii economici sunt stimulati, pe de o parte sa majoreze castigurile salariale sau sa creeze noi locuri de munca, iar pe de alta parte sa faca noi investitii. in conditiile reducerii preturilor ca urmare a masurii de scadere a cotei de TVA, populatia va putea cumpara marfuri mai multe. in timp, pentru asigurarea cererii suplimentare, agentii economici se vor preocupa pentru cresterea productiei inclusiv prin noi capacitati de productie.

Ca urmare, intr-un scenariu moderat, evolutia economica estimata pentru anul 2016, in conditiile acestui Cod fiscal, se va caracteriza printr-o crestere economica de 4,1%, bazata pe cresterea consumului si a investitiilor.

Cererea interna se va majora cu 4,7% reprezentand motorul cresterii economice, cu un ritm de crestere a formarii brute de capital fix de 6,2%, bazat, indeosebi pe majorarea investitiilor private interne (ale populatiei si agentilor economici) si a intrarilor de investitii straine.

Pentru 2016 se estimeaza o crestere reala a consumului populatiei de circa 4,4%.

Numarul mediu de salariati din economia oficiala se va majora cu 3,5%, rezultand un plus net de locuri de munca de 160 mii fata de anul 2015. in acelasi timp, numarul somerilor inregistrati se va reduce, astfel ca rata somajului inregistrat se va diminua de la 5,1% la sfarsitul anului 2015 la 4,8% la sfarsitul anului 2016.

Castigul salarial mediu brut pe economie este estimat sa creasca cu 7,2%, ceea ce creeaza premisele de majorare a castigului salarial real pe economie cu 6,6 %.

De asemenea, pentru anul 2016, la estimarea veniturilor s-a avut in vedere un impact estimat intr-o maniera precauta al OUG nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale.

in ce priveste veniturile din contributii de asigurari sociale de stat, s-a avut in vedere majorarea varsamintelor pentru Pilonul II de pensii cu 0,1 puncte procentuale.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum arata proiectul de buget pentru 2016?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Modificarile valabile in 2017 pentru Declaratia 300 decont TVA
    • OPANAF 591/2017 a modificat la acest inceput de an modelul si continutul pentru Declaratia 300 (Decont TVA). De retinut ca se utilizeaza noul model de formular 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata” in varianta impusa de OPANAF nr. 591/27 ianuarie 201 pentru obligatiile fiscale valabile incepand cu 1 ianuarie 2017. Principalele modificari aduse in ce priveste Declaratia 300 decont TVA in 2017: Click aici pentru D 300 model 2017! - s-a introdus randul 26: Compensatia in cota...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Sinteza Fiscalitatea.ro: Noutati din legislatia fiscala si modificari TVA
    • In ultima perioada au fost propuse mai multe modificari legislative si au fost adoptate masuri noi care schimba din nou reglementarile din domeniul fiscal. Avem astfel o procedura clarificata de ANAF in ce priveste anularea codului de TVA, beneficii noi pentru bugetari, un termen-limita de depunere pentru unele declaratii si, totodata, se va aplica TVA zero pentru vanzarea de cladiri si alte tranzactii. ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA ANAF a transmis recent...» citeste mai departe aici

  • In ce conditii se poate incheia un contract de antrepriza reglementat de Codul civil?
    • Regasiti mai jos conditiile in care se poate incheia un contract de antrepriza, reglementat de Codul Civil, art. 1851-1873, cu o persoana fizica, cu exceptia persoanei fizice autorizate. Iata raspunsul oferit de specialist: In functie de tipul activitatii, se va putea incheia fie un contract individual de munca, fie un contract de antrepriza incheiat in baza Codului civil. Daca activitatea este dependenta se va incheia contract individual de munca cu timp partial sau norma intreaga. Daca...» citeste mai departe aici

  • Acordare tichete de incentivare. Care e regimul fiscal?
    • Stabilim prin cele de mai jos ce tratament fiscal se aplica la acordarea de tichete incentivare catre partenerii comerciali in vederea stimularii vanzarilor si care este cadrul legal. Tichetele de incentivare se acorda in cadrul campaniilor pentru fidelizarea clientilor care, pentru un numar de achizitii, beneficiaza de aceste tichete in locul reducerilor comerciale. Potrivit punctului 437 alin. (3) din OMFP 1802/2014, in cazul in care entitatea practica alte sisteme de fidelizare a clientilor...» citeste mai departe aici

  • Ce regim TVA se aplica pentru bunuri expediate in afara UE de catre furnizor in contul cumparatorului din UE?
    • In randurile de mai jos, stabilim cum se procedeaza in situatia unui contract cu un partener din Austria, iar marfa este transportata in Turcia in calitate de furnizor sau o persoana in contul meu (firma transportatoare). Stabilim daca factura emisa catre partenerul din statul strain UE va fi fara TVA, caz in care vom vedea daca se va mentiona pe factura locul livrarii (Turcia). De asemenea, stabilim ce documente sunt necesare pentru a justifica scutirea de TVA. Iata raspunsul specialistului:...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.