Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum au modificat doua ordine regulile privind executarea silita pentru cazuri speciale si statutul de operator economic autorizat

06-Mai-2016
311

Va informam ca un nou comunicat transmis de ANAF explica modificarile aduse de OPANAF 1437/2016 privind executarea silita cazuri speciale si de OPANAF 1486/2016 privind statutul de operator economic autorizat.


1. Ordinul presedintelui ANAF nr. 1437/2016 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.744/2015 privind stabilirea cazurilor speciale de executare silita, precum si a structurilor abilitate cu ducerea la indeplinire a masurilor asiguratorii si efectuarea procedurii de executare silita (Monitorul Oficial nr. 336 din 3 mai 2016).

2. Ordinul presedintelui ANAF nr. 1486/2016 pentru aprobarea Normelor tehnice privind acordarea statutului de operator economic autorizat (Monitorul Oficial nr. 337 din 3 mai 2016).

Precizari suplimentare:

1. OPANAF 1437/2016 - EXECUTARE SILITA CAZURI SPECIALE

- A fost abrogat art. 1 pct. 3 din actul normativ de baza (OPANAF 3744/2015). Astfel, nu mai constituie cazuri speciale de executare silita hotararile judecatoresti definitive pronuntate ca urmare a sesizarilor formulate de catre comisiile de cercetare a averilor de pe langa curtile de apel, prin care s-a dispus fie confiscarea unei cote-parti dintr-un bun sau a anumitor bunuri determinate, constatate ca fiind dobandite nejustificat, fie plata unei sume de bani egale cu valoarea bunului dobandit nejustificat;

- Totodata, a fost modificat si art. 1 pct. 1, constituind cazuri speciale de executare silita hotararile judecatoresti definitive pronuntate in materie penala, prin care s-a dispus recuperarea unor creante bugetare de la debitori persoane fizice, juridice sau de la orice alte entitati, cu exceptia hotararilor judecatoresti definitive pronuntate in materie penala prin care s-a dispus doar recuperarea unor cheltuieli judiciare care se pun in executare de catre organele fiscale centrale competente cu atributii in administrarea creantelor bugetare.

 

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii

2. OPANAF 1486/2016 – STATUTUL DE OPERATOR ECONOMIC AUTORIZAT

- Ordinul este emis pentru aplicarea regulamentelor vamale aleUniunii Europene;
- Se prevede astfel procedura pentru acordarea statutului de operator economic autorizat (AEO);
- Titularii de autorizatii AEO beneficiaza de facilitati in ceea ce priveste controalele vamale referitoare la securitate si de acordurile de recunoastere reciproca (MRA), cu tarile din afara UE.
- Statutul de operator economic autorizat este acordat la solicitarea operatorilor economici prin eliberarea de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) - Directia Generala a Vamilor a unei autorizatii AEO, in baza evaluarii rezultatelor obtinute in urma unui proces de auditare al solicitantului.

Pentru obtinerea de informatii suplimentare cu privire la o anume problematica fiscala va recomandam sa consultati, informatiile disponibile pe site-ul ANAF (www.anaf.ro). Astfel, accesand portalul ANAF pot fi gasite urmatoarele genuri de informatii: legislatie fiscala (Codul fiscal si Codul de procedura fiscala actualizate, impreuna cu Normele metodologice date in aplicare), proceduri fiscale (ex. modalitatea de declarare on-line), ghiduri fiscale (ex. Ghidul pentru asociatiile de proprietari), nomenclatoare (ex. Normele de venit agricol pe judete), formulare fiscale si instructiuni de completare si multe alte informatii fiscale de interes general.

Pentru indrumare si asistenta, va puteti adresa Biroului asistenta contribuabili la tel. 0252306233 si 0252330097 sau accesand site-ul ANAF la adresa: https://www.anaf.ro/arondare, completand FORMULARUL PENTRU ASISTENTA.

Sursa: Administratia Judeteana a Finantelor Publice Mehedinti

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum au modificat doua ordine regulile privind executarea silita pentru cazuri speciale si statutul de operator economic autorizat":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Plafon microintreprindere. Care e regimul fiscal in 2017?
    • In cele ce urmeaza, tinem cont de faptul ca pentru incadrarea microintreprinderilor criteriul referitor la numarul salariatilor a fost eliminat din Codul fiscal. Asadar, stabilim in ce masura o societate cu peste 10 salariati poate plati cota de 1% daca respecta celelalte conditii. De asemenea, vom vedea ce plafon se ia in calcul pentru anul 2017 de la sfarsitul anului 2016 in vederea pastrarii cotei de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sau a trecerii de la platitor de impozit pe...» citeste mai departe aici

  • Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii
    • Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite. Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum de documente...» citeste mai departe aici

  • ANAF in control! Cei vizati au atestate de comercializare produse accizabile
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Directia Generala a Vamilor, efectueaza in perioada 03.01.2017-31.01.2017, o operatiune de identificare si avertizare a agentilor economici asupra consecintelor nedepunerii, pana la data de 15.02.2017, a cererilor pentru obtinerea noilor atestate pentru comercializare si distributie in sistem angro/en detail de produse energetice, bauturi alcoolice si tutun prelucrat. Astfel, cei ce detin atestate pentru desfasurarea activitatii de distributie si...» citeste mai departe aici

  • Despre microintreprinderi si economia Romaniei. Ce cred specialistii
    • Mai multi specialisti si oameni de afaceri sunt de parere ca economia Romaniei isi continua trendul ascendent si ca unele masuri lipsite de predictibilitate fiscala nu vor influenta semnificativ dezvoltarea economica. Intr-un interviu pentru Capital.ro, consultantul fiscal Adrian Benta a precizat ca, in opinia sa, stabilitea economica a Romaniei, per ansamblu, "nu poate fi amenintata prin masurile propuse de noua putere politica din Romania. Cu siguranta vor fi masuri care afecteaza echilibrul...» citeste mai departe aici

  • Refacturarea cheltuielilor. Cum procedam pentru o microintreprindere?
    • Stabilim mai jos care este tratamentul fiscal pentru o societate platitoare de impozit pe venit (microintreprindere) pentru veniturile realizate din refacturarea cheltuielilor cu utilitatile (curent, apa, intretinere etc). Societatea detine un spatiu comercial pe care il inchiriaza unei alte societati, iar refacturarea cheltuielilor de utilitati se face exact la valoarea acestora (fara a se adauga nimic in plus). Vom vedea daca societatea datoreaza impozit pe venit pentru sumele incasate din...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.