Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum casam mijloacele fixe?

30-Iul-2009
6754


Problema fiscala Care este procedura de casare a mijloacelor fixe? Care este tratamentul fiscal al mijloacelor fixe casate, dar care nu au fost amortizate in totalitate?
Cheltuielile cu valoarea neamortizata sunt considerate cheltuieli deductibile la calculul profitului impozabil? Se calculeaza TVA pentru valoarea neamortizata?

1. Procedura de casare
Agentii economici, indiferent de forma de organizare si de tipul de proprietate, au obligatia evidentierii in contabilitate, in conturi distincte, a mijloacelor fixe si a amortizarii acestora.

Scoaterea din functiune a mijloacelor fixe cu valoarea de intrare complet amortizata sau cu valoarea de intrare ramasa nerecuperata o vom face numai cu aprobarea consiliului de administratie, respectiv a responsabilului cu gestiunea patrimoniului.

Noile reglementari contabile - OMFP 1802/2014
Noile reglementari contabile - OMFP 1802/2014
Vezi detalii
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2015
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2015
Vezi detalii
Declaratia 101! - NOUL model de formular + 57 studii de caz
Declaratia 101! - NOUL model de formular + 57 studii de caz
Vezi detalii

Dupa aprobarea scoaterii din functiune a mijloacelor fixe vom proceda la valorificarea acestora. Procedura de valorificare prin vanzare (licitatie sau negociere directa) sau prin casare trebuie aprobata de catre consiliul de administratie sau de catre responsabilul cu gestiunea patrimoniului.

Casarea mijloacelor fixe se va face de catre o comisie de casare numita prin decizia organului care a aprobat scoaterea din functiune.

Cu ocazia casarii vom proceda la dezmembrarea mijloacelor fixe si la valorificarea acestora, astfel:

* vanzarea componentelor rezultate in urma dezmembrarii;
* utilizarea componentelor rezultate la executarea altor mijloace fixe din cadrul unitatii.

Evaluarea componentelor se va face de catre comisia de casare;
* valorificarea ca materiale nerecuperabile.

2. Casarea din punctul de vedere al impozitului pe profit
Cheltuielile inregistrate ca urmare a casarii unui mijloc fix cu valoarea de intrare incomplet amortizata sunt cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile.

Cu alte cuvinte, cheltuielile inregistrate ca urmare a casarii unui mijloc fix amortizabil, calculate ca diferenta intre valoarea fiscala de intrare a acestora si amortizarea fiscala, dupa caz, sunt cheltuieli efectuate in scopul realiza rii de venituri impozabile. Asadar, aceste cheltuieli sunt deductibile la calculul profitului impozabil.

Casarea unui mijloc fix reprezinta operatia de scoatere din functiune a activului respectiv, urmata de dezmembrarea acestuia si valorificarea partilor componente rezultate, prin vanzare sau prin folosirea in activitatea curenta.

Acte normative aplicabile:
Art. 20 si 21 din Legea nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale

Pct. 23 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale, cu modificarile ulterioare, aprobate prin H.G. nr. 909/1997

Pct. 3 din Decizia Comisiei Fiscale Centrale nr. 2/2004 privind aplicarea unitara a unor prevederi referitoare la impozitul pe profit, conventiile de evitare a dublei impuneri, accize si taxa pe valoarea adaugata

Art. 128 alin. (4) lit. d), art. 128 alin. (8) lit. b), art. 149 alin. (2), art. 149 alin. (4) lit. d) si art. 149 alin. (5) lit. c) din Codul fiscal

Pct. 716 la Titlul II Impozitul pe profit din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal

Pct. 6 alin. (4), pct. 54 alin. (8) si (12) la Titlul VI Taxa pe valoarea adaugata din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal

Anexa nr. 2 la Ordinul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.746/2008 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (300) ?Decont de taxa pe valoarea adaugata?

Art. II din Ordinul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.166/ 2009 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare
Fiscala nr. 1.746/2008 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (300) ?Decont de taxa pe valoarea adaugata?

Articol preluat din Newsletter-ul Taxe si Impozite Actual nr. 31/ iunie 2009

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul fiscalitatea.ro" si link catre www.fiscalitatea.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum casam mijloacele fixe?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Subiectele saptamanii

  • Angajatii care obtin venituri si ca PFA, impozitati suplimentar prin noul Cod fiscal propus de Guvern
    • O noua contributie se va retine acelor persoane care, desi sunt angajati, obtin venituri si din activitatea prestata ca persoana fizica autorizata (PFA). In concret, proiectul noului Cod Fiscal stabileste ca acestia vor avea obligatia sa plateasca pentru fondul de pensii un procent de 10,5% din veniturile obtinute in afara salariului, atrage atentia Digi24.ro. Se considera ca prin aceasta noua propunere sunt vizati specialistii IT care obtin castiguri mari din proiectele independente. In aceasta...» citeste mai departe aici

  • Intrebati ANAF daca o tara poate sa functioneze fara firme. Declaratii noi facute de presedintele Iohannis
    • In ce priveste activitatea ANAF, presedintele Klaus Iohannis a declarat saptamana aceasta ca institutia in cauza lucreaza ca pendulul, dat fiind faptul ca uneori nu se ocupa de probleme, iar alteori isi concentreaza atentia asupra unor detalii nu tocmai semnificative. In ce priveste activitatea din ultimele zile si inchiderea mai multor firme, potrivit Mediafax, presedintele Klaus Iohannis a declarat: "Romania este o tara in plina reformare, tot timpul facem o reforma, ba in invatamant, ba in...» citeste mai departe aici

  • Ce riscati in cazul in care colaborati cu firme inactive fiscal!
    • Firmele care nu verifica datele altor companii alaturi de care deruleaza proiecte si incheie tranzactii se supun unor riscuri semnificative, potrivit regulilor aplicate de Fisc. In concret, in cazul in care colaborati cu firme inactive fiscal, riscati sa nu va fie luate in considerare tranzactiile de catre ANAF, sa nu beneficiati de deducerea TVA-ului sau chiar sa va treziti ca sunt confiscate veniturile din vanzarea catre un contribuabil inactiv. Asupra acestor reglementari atrage atentia...» citeste mai departe aici

  • Analiza segmentului de business: Peste 16% dintre companii romanesti sunt inactive fiscal
    • Asa cum arata o analiza recent intocmita, aproximativ 17% dintre companii romanesti sunt inactive fiscal, cu mentiunea ca cele mai multe firme cu risc de inactivitate fiscala se regasesc in Bucuresti, unde exista peste 90.000 de asemenea firme. Analiza a fost realizata prin MemoX, informeaza HotNews.ro, aplicatie care verifica daca o firma e trecuta in registrul contribuabililor inactivi, daca datele firmei in cauza corespund cu cele de la Finante, precum si daca se regaseste in Buletinul...» citeste mai departe aici

  • Controale antifrauda si aplicarea amenzilor. Care e baza legala?
    • In baza caror reglementari actuale organele de control (Antifrauda, ANAF) pot solicita si amenda lipsa unei case de bani (in care sa se tina numerarul din casierie) la o societate comerciala? Sunt mai multe situatii, in care poate fi obligatorie sau nu detinerea unei casete de valori sau case de bani pentru o societate comerciala. In primul rand, in functie de activitatea desfasurata si de modul de efectuare a incasarilor, trebuie respectata OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere si achizitia de bunuri second-hand. Ce documente se intocmesc?
    • In cazul de mai jos, o societate neplatitoare de TVA, platitoare de impozit pe microintreprinderi, are ca obiect de activitate vanzare de marfa second-hand. Marfa se achizitioneaza dintr-un depozit din Romania. Cum gestionam achizitia de produse second-hand? Cum facem inregistrarile contabile pentru activitatea de second-hand? Cum se inregistreaza reducerea comerciala si ce documente se intocmesc cand facem reducere de pret la marfa second-hand? Ce documente primare se intocmesc? Receptia...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

MFP a anuntat modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit, TVA-ul si Accizele!
Cititi care dintre ele va afecteaza activitatea! 

Modificari fiscal-contabile 2015

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special "Modificari fiscal-contabile 2015"!
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.