Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum casam mijloacele fixe?

30-Iul-2009
8921


Problema fiscala Care este procedura de casare a mijloacelor fixe? Care este tratamentul fiscal al mijloacelor fixe casate, dar care nu au fost amortizate in totalitate?
Cheltuielile cu valoarea neamortizata sunt considerate cheltuieli deductibile la calculul profitului impozabil? Se calculeaza TVA pentru valoarea neamortizata?

1. Procedura de casare
Agentii economici, indiferent de forma de organizare si de tipul de proprietate, au obligatia evidentierii in contabilitate, in conturi distincte, a mijloacelor fixe si a amortizarii acestora.

Scoaterea din functiune a mijloacelor fixe cu valoarea de intrare complet amortizata sau cu valoarea de intrare ramasa nerecuperata o vom face numai cu aprobarea consiliului de administratie, respectiv a responsabilului cu gestiunea patrimoniului.

Dupa aprobarea scoaterii din functiune a mijloacelor fixe vom proceda la valorificarea acestora. Procedura de valorificare prin vanzare (licitatie sau negociere directa) sau prin casare trebuie aprobata de catre consiliul de administratie sau de catre responsabilul cu gestiunea patrimoniului.

Manual de politici contabile, 100% editabil
Manual de politici contabile, 100% editabil
Vezi detalii
Totul despre documentele de contabilitate primara
Totul despre documentele de contabilitate primara
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2016
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2016
Vezi detalii

Casarea mijloacelor fixe se va face de catre o comisie de casare numita prin decizia organului care a aprobat scoaterea din functiune.

Cu ocazia casarii vom proceda la dezmembrarea mijloacelor fixe si la valorificarea acestora, astfel:

* vanzarea componentelor rezultate in urma dezmembrarii;
* utilizarea componentelor rezultate la executarea altor mijloace fixe din cadrul unitatii.

Evaluarea componentelor se va face de catre comisia de casare;
* valorificarea ca materiale nerecuperabile.

2. Casarea din punctul de vedere al impozitului pe profit
Cheltuielile inregistrate ca urmare a casarii unui mijloc fix cu valoarea de intrare incomplet amortizata sunt cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile.

Cu alte cuvinte, cheltuielile inregistrate ca urmare a casarii unui mijloc fix amortizabil, calculate ca diferenta intre valoarea fiscala de intrare a acestora si amortizarea fiscala, dupa caz, sunt cheltuieli efectuate in scopul realiza rii de venituri impozabile. Asadar, aceste cheltuieli sunt deductibile la calculul profitului impozabil.

Casarea unui mijloc fix reprezinta operatia de scoatere din functiune a activului respectiv, urmata de dezmembrarea acestuia si valorificarea partilor componente rezultate, prin vanzare sau prin folosirea in activitatea curenta.

Acte normative aplicabile:
Art. 20 si 21 din Legea nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale

Pct. 23 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale, cu modificarile ulterioare, aprobate prin H.G. nr. 909/1997

Pct. 3 din Decizia Comisiei Fiscale Centrale nr. 2/2004 privind aplicarea unitara a unor prevederi referitoare la impozitul pe profit, conventiile de evitare a dublei impuneri, accize si taxa pe valoarea adaugata

Art. 128 alin. (4) lit. d), art. 128 alin. (8) lit. b), art. 149 alin. (2), art. 149 alin. (4) lit. d) si art. 149 alin. (5) lit. c) din Codul fiscal

Pct. 716 la Titlul II Impozitul pe profit din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal

Pct. 6 alin. (4), pct. 54 alin. (8) si (12) la Titlul VI Taxa pe valoarea adaugata din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal

Anexa nr. 2 la Ordinul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.746/2008 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (300) ?Decont de taxa pe valoarea adaugata?

Art. II din Ordinul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.166/ 2009 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare
Fiscala nr. 1.746/2008 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (300) ?Decont de taxa pe valoarea adaugata?

Articol preluat din Newsletter-ul Taxe si Impozite Actual nr. 31/ iunie 2009

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul fiscalitatea.ro" si link catre www.fiscalitatea.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum casam mijloacele fixe?":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Subiectele saptamanii

  • Va cunoasteti drepturile atunci cand faceti achizitii online?
    • Comertul online este intr-un proces de crestere accelerata. Acest tip de afacere se bazeaza pe relatia de incredere intr-o masura mult mai mare decat comertul traditional si, totodata, mediul virtual expune consumatorul unor riscuri noi. Din aceste motive, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor anticipeaza cateva posibile intrebari ale consumatorilor, ce pot aparea in momentul deciziei de a cumpara online produse sau servicii, si ofera raspunsurile in acord cu legislatia in...» citeste mai departe aici

  • Autorizatii si avize: toate documentele de functionare sunt in regula?
    • Peste 20 de organe de control supravegheaza si verifica functionarea legala a afacerii Dvs. ANAF, ISU, ITM, Agentia de Mediu sunt doar o mica parte din organele de control care inspecteaza tot ceea ce tine de legalitatea functionarii unei companii. Numarul total al documentelor care va pot fi cerute in orice moment de catre diversii inspectori este coplesitor. Cu siguranta, exista acte importante pe care nu le cunosteati, dar care pot fi solicitate la un eventual control. Acum beneficiati de...» citeste mai departe aici

  • Livrari de produse catre persoane fizice si comert cu amanuntul. E obligatorie casa de marcat?
    • In cazul de mai jos, in fiecare luna, in proportie de 3%, o societate efectueaza livrari si persoanelor fizice (livrarile de produse sunt diverse materiale rezultate), insa exista situatii cand se livreaza si produse finite). Vom vedea daca firma trebuie sa utilizeze casa de marcat si daca trebuie sa existe in actul constitutiv si activitatea de comert cu amanantul. Iata raspunsul oferit de specialist: Din cele expuse intelegem ca sunteti o societate care are ca obiect principal de activitate...» citeste mai departe aici

  • MFP pregateste preluarea presedintiei Consiliului UE din perspectiva finantelor publice
    • Ministerul Finantelor Publice continua reforma administrativa si propune schimbari in organizarea si functionarea institutiei care sa duca la o mai mare eficienta a cheltuielilor publice, la impulsionarea investitiilor, la intarirea rolului Romaniei in cadrul Uniunii Europene si la imbunatatirea eficacitatii politicilor publice in domeniul finantelor. Ministerul Finantelor propune infiintarea unui post de secretar de stat care sa coordoneze activitatea legata de afacerile europene, ca urmare a...» citeste mai departe aici

  • Reduceri comerciale acordate pentru defecte calitative. E obligatorie o politica a preturilor pentru toti clientii?
    • In randurile de mai jos, vom vedea care este procedura de acordare a reducerilor comerciale. Dam exemplul unei firme care executa tablouri electrice la comanda clientului. In luna aprilie, clientul a solicitat o factura de reducere comerciala pentru defecte de calitate. Vom vedea daca societatea poate emite o factura de reducere avand in vedere ca este primul client caruia i se face factura de reducere. In caz contrar, stabilim daca e necesara o politica de acordare a reducerilor comerciale...» citeste mai departe aici

  • Cum puteti obtine bani de la stat in perioada urmatoare
    • Ministerul Finantelor Publice anunta deschiderea unei noi sesiuni de inregistrare a Cererilor de acord pentru finantare in baza H.G. nr.807/2014 pentru instituirea unor scheme de ajutor de stat avand ca obiectiv stimularea investitiilor cu impact major in economie, cu modificarile si completarile ulterioare, care se va desfasura in perioada 11.07 - 22.08.2016. Bugetul sesiunii este de 638 milioane lei, mai mare cu aproximativ 50% decat cel alocat sesiunii anterioare. Obiectivul schemei de ajutor...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.