Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum facem compensarea unor facturi care nu au ajuns la scadenta?

24-Ian-2014
11195
In ce priveste compensarea facturilor care nu au ajuns la scadenta, se va vedea cum procedam in cazul in care trebuie sa emitem un ordin de compensare in valoare de 73.000 RON si daca trebuie e sa se initieze ordin de compensare de catre ambele firme.

De asemenea, vom stabili daca este obligatorie inregistrarea la IMI, conditiile fiind urmatoarele: factura societatii e scadenta in 28.12, factura furnizorului in 14.02, iar ordinul de compensare se emite cu 20.12.

In conformitate cu art. 2 alin.(1) din Anexa 1 a HG 685/1999 pentru aprobarea Normelor metodologice privind monitorizarea datoriilor nerambursate la scadenta ale contribuabililor, persoane juridice, in vederea diminuarii blocajului financiar si a pierderilor din economie, contribuabilii, persoane juridice, sunt obligati sa se conecteze prin INTERNET sau sa foloseasca suportul magnetic (dischete) pentru a transmite in baza de date a Institutului de Management si Informatica (IMI) numai datele privind platile restante mai vechi de 30 de zile, dar cu o valoare mai mare de 10.000 lei.

Dupa introducerea in sistem a datelor prevazute la art. 2 contribuabilii, persoane juridice, au obligatia sa le actualizeze permanent la intervale de cel mult 30 de zile, operand modificarile survenite (art.4 Anexa 1 a HG 685/1999).

Foarte important este faptul ca daca facturile NU au depasit 30 de zile de la data scadentei si care au o valoare mai mare de 10.000 lei (conform restrictiilor prevazute la art. 2) nu sunt obligate sa transmita informatiile , asa cum precizeaza art.5 Anexa 1 a HG 685/1999)
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Vezi detalii
Contabilitatii microintreprinderilor
Contabilitatii microintreprinderilor
Vezi detalii
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Vezi detalii

Art. 6 permite contribuabilor, persoane juridice, care doresc sa intre in sistemul de compensare sa poata transmite si facturile mai noi de 30 de zile, cu valori mai mici de 10.000 lei/factura.

In cazul societatii dvs, chiar daca valoarea depaseste limita minima, 10.000 lei, care impune obligatia transmiterii datelor catre IMI, fiind vorba de o compensare cu o valoare de 73.000 lei, trebuie sa tineti cont de faptul ca facturile ce fac obiectul acesteia nu au depasit scadenta de 30 zile. Astfel, din prevederile legale citate mai sus, rezulta ca societatea dvs. NU are obligatia de a transmite in baza de date a Institutului de Management si Informatica datele privind compensarea . Puteti opta pentru transmitere, chiar daca facturile sunt mai noi de 30 de zile, pentru valorile mai mici de 10.000 lei/factura.

Referitor la Ordinul de compensare, Regulamentul de compensare art.2 pct.(9) din Anexa 2 la HG 685/1999 precizeaza in mod expres ca Instrument de plata - ordinul de compensare emis de serviciul de compensare in baza procesului-verbal de compensare prin care clientul si furnizorul isi lichideaza datoriile de valoare egala.

Astfel, chiar daca NU aveti obligatia transmiterii informatiilor spre inregistrare a compensarii de 73.000 lei, dar in baza unor facturi care NU au depasit termenul de scadenta de 30 zile, aveti obligatia folosirii ca document justificativ pentru aceasta Ordinul de compensare.

Atentionez ca conform art.11 din acelas cadru legal, ordinele de compensare au regim special, sunt numerotate din tipografie, iar evidenta lor este stricta. Ordinele de compensare eronat completate sau necompletate si degradate se distrug de o comisie desemnata special de catre conducatorul Serviciului de compensare pentru aceasta, intocmindu-se un proces-verbal.

Ordinul de compensare emis de Serviciul de compensare reprezinta document justificativ de inregistrare in contabilitate a stingerii creantelor si a datoriilor care au facut obiectul compensarii. Ordinul de compensare se anexeaza la nota contabila.

Compensarea se initiaza de ambele firme, astfel ca ambele societati vor initia ordine de compensare.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum facem compensarea unor facturi care nu au ajuns la scadenta?":
Rating:

Nota: 4.5 din 7 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi reglementari privind Registrul general de evidenta a salariatilor
    • Prin HG 877/2016 au fost aduse modificari si completari Hotararii Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, modificari ce au intrat in vigoare la data de 28 noiembrie 2016. Principalele modificari vizeaza: 1. Gestiunea separata a registrului general de evidenta a salariatilor care lucreaza in mediul privat si a registrului general de evidenta a personalului platit din fonduri publice. Astfel, incepand cu 28.11.2016 registrul general de evidenta a salariatilor...» citeste mai departe aici

  • Subventii noi pentru firme si salariati! Masurile luate de Guvern se aplica deja de la 3 decembrie!
    • Pachetul de masuri active pentru stimularea ocuparii fortei de munca va intra in vigoare incepand cu 3 decembrie 2016, dupa ce Guvernul a adoptat astazi normele de aplicare a OUG 60/2016, iar finantarea este asigurata din fonduri nationale si europene. Normele metodologice adoptate la 29 noiembrie stabilesc modalitatea practica de acordare a primelor de activare, incadrare, instalare de care beneficiaza la angajare persoanele fara un loc de munca, precum si documentele in baza carora se obtin...» citeste mai departe aici

  • Campanie ANAF: Cum ne afecteaza coruptia in plan personal, economic si social
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala deruleaza o campanie nationala pentru constientizarea modului in care faptele de coruptie ne afecteaza in plan personal, economic si social. Campania este formata din doua componente, care se adreseaza publicului larg, pe de-o parte, si personalului ANAF pe de alta parte. 85% din finantare - 1,07 mil lei - provine din Granturi Norvegiene 2009-2014, in cadrul proiectului "Cresterea integritatii in Agentia Nationala de Administrare Fiscala prin cooperare...» citeste mai departe aici

  • Guvernul majoreaza cu 75% indemnizatiile acordate invalizilor, veteranilor si vaduvelor de razboi
    • Indemnizatiile pentru invalizi, veterani si vaduve de razboi au fost majorate cu 75%, potrivit unei ordonante de urgenta aprobate de Executiv la finele lunii noiembrie. Conform actului normativ, cele trei categorii vor primi indemnizatii majorate, de la 1 ianuarie 2017, dupa cum urmeaza: a) pentru invalizii de razboi - marii mutilati si cei incadrati in gradul 1 de invaliditate vor primi o indemnizatie de 259 de lei lunar (majorata de la 148 de lei) - cei incadrati in gradul II de invaliditate...» citeste mai departe aici

  • Se declara in Declaratia 394 facturile unor livrari cu valoare individuala sub 10.000 lei?
    • In Declaratia 394 pana in ianuarie 2017 nu se declara livrarile catre persoane fizice care au valoarea individuala sub 10.000 lei. Stabilim daca seriile acestor facturi se declara sau in Declaratia 394. Conform prevederilor din Ghidul ANAF din 4.11.2016, pagina 27: Facturile emise catre persoanele fizice se raporteaza in Declaratia 394 la sectiunea D. Pentru perioada 1 octombrie 2016 -31 decembrie 2016, vor fi cuprinse in lista de detaliu, numai facturile emise cu valoare individuala mai mare de...» citeste mai departe aici

  • Tratament fiscal pentru ambalaje. Care sunt implicatiile TVA?
    • In cazul pe care vi-l prezentam, o firma isi desfasoara activitatea in sistem lohn in domeniul confectii textile. Societatea primeste materie prima prin transfer, pentru prelucrare, o incorporeaza in produsul finit si incaseaza doar contravaloarea manoperei. Pana acum ambalarea articolelor se facea in cutii speciale, personalizate si primite in acelasi regim. Firmei i se cere ca, din aceasta luna, sa achizitioneze aceste cutii direct din Romania facturate catre firma direct si de asemenea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.