Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum infiintezi un SRL-D? Tot ce trebuie sa stii despre societatea cu raspundere limitata

10-Nov-2014
3486
Retinem ca un SRL-D sau Societatea cu Raspundere Limitata - Debutant este reglementata de catre Ordonanta de Urgenta 6/2011, act normativ care isi propune sa stimuleze infiintarea si dezvoltarea microintreprinderilor de catre intreprinzatorii tineri.


Un SRL-D poate fi infiintat de intreprinzator debutant, o persoana fizica majora ce indeplineste cumulativ, in principal, urmatoarele conditii, redate de planul-de-afaceri.ro:

- Criteriul varstei de pana la 35 ani a fost eliminat din 11.7.2014. Acum oricine indiferent de varsta poate sa-si infiinteze un SRL-D.

- Nu a mai fost actionar in cadrul altor firme. Daca a avut un PFA sau un II, poate sa-si infiinteze un SRL-D. Important e sa nu fi fost actionar intr-un SRL(-D) sau SA.
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii

- SRL-D-ul poate sa aiba pana la 5 asociati, insa toti trebuie sa respecte cele doua conditii de mai sus. De asemenea, compania trebuie sa fie administrata de cel putin unul dintre ei, ori de asociatul unic.

La infiintarea SRL-D-ului, se pot alege maximum 5 grupe de activitate pentru obiectul de activitate, fiind excluse o serie de coduri CAEN specifice, ce pot fi regasite in Normele de aplicare.

Avantajele unui SRL-D


In vederea sprijinirii tinerilor si incurajarea acestora spre deschiderea unor noi afaceri, SRL-D-ul vine cu o serie de avantaje fata de un SRL normal sau un PFA:

- infiintarea este gratuita. Veti avea nevoie totusi de un timbru de 4 lei la Registrul Comertului si de capitalul social minim de 200 de lei, ce se poate ulterior retrage.

- Poate sa aplice pentru obtinerea unui ajutor financiar nerambursabil de 10.000 de euro. Mai multe detalii despre program puteti gasi aici.

- Garantii acordate de Fondul National de Garantare a creditelor pentru IMM-uri, pana la 80% din valoarea creditului solicitat, in limita sumei de 80.000 de euro

- Scutirea de la plata contributiilor de asigurari sociale (pensia, 15,8% din brut) datorate de angajatori pentru 4 angajati in limita salariului mediu brut pe economie din anul anterior

Care sunt obligatiile specifice SRL-D?

Pe langa obligatiile specifice oricarei societati cu raspundere limitata, SRL-D-ul are o serie de obligatii tipice:

- in termen de cel mult 30 zile lucratoare de la inregistrare, SRL-D-ul trebuie sa instiinteze oficiul teritorial pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie al AIPPIMM in a carui raza de competenta isi are sediul social.

- Sa angajeze cel putin 2 salariati in momentul in care face prima tragere din cadrul AFN-ului de 10.000 de euro si sau beneficiaza de creditul contragarantat

- Sa reinvesteasca anual cel putin 50% din profitul realizat in anul anterior

- Sa depuna la AIPPIMM situatiile financiare semestriale si anuale.

ATENTIE!

Calitatea de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutand se pierde prin efectul legii:

- La data de 31 decembrie a anului cand se indeplinesc 3 ani de la data inregistrarii

- La implinirea a 45 de zile lucratoare de la data scadentei unei obligatii fiscale neindeplinite

- La data depunerii situatiei financiare semestriale sau anuale, daca cifra de afaceri a atins echivalentul in lei a 500.000 de euro



Retinem ca infiintarea unui SRL-D este similara cu infiintarea oricarui SRL si ar trebui sa nu dureze mai mult de 3 zile.

Acte necesare: contract de comodat pentru sediul social, actul constitutiv, rezervarea de nume pe care o obtii de la Registrul Comertului, chitanta care atesta depunerea capitalului social (minimum 200 de lei) si o serie de formulare pe care le veti primi si completa pe loc la Registrul Comertului.

ATENTIE! In termen de 10 zile de la infiintare, aveti obligatia sa instiintati Agentia pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru IMM-uri printr-un email catre Oficiul teritorial de care apartine noua firma. Acesta trebuie sa contina o copie dupa CI a intreprinzatorului, copie a Certificatului de inregistrare si o notificare scrisa, de instiintare, semnata si stampilata. Modelul il regasiti mai jos.


Sursa: planul-de-afaceri.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum infiintezi un SRL-D? Tot ce trebuie sa stii despre societatea cu raspundere limitata":
Rating:

Nota: 4.33 din 6 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratia 112 actualizata in ianuarie 2017!
    • Va informam ca ANAF a actualizat in luna ianuarie 2017 PDF-ul inteligent pentru D 112 - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun al ministrului finantelor publice nr. 1977/ 09.12.2013, ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr.2757/ 23.12.2013 si al ministrului sanatatii nr. 1580/ 23.12.2013, valabil incepand cu 01/2017. Declaratia 112 a ajuns la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Conditii de aplicare 2017
    • Prin ceea ce urmeaza, retineti ca de la 1 februarie, societatile care la data de 31.12.2016 au realizat o cifra de afacere sub 500.000 euro sunt obligate sa treaca la platitor de impozit microintreprindere. Vom vedea astfel daca obligativitatea de a avea un angajat pentru a plati numai 1% impozit din februarie se refera la 31.12 sau daca se pot face angajari in ianuarie pentru a avea din data de 1 februarie un angajat. De asemenea, vom vedea daca este suficient ca la sfarsitul anului societatea...» citeste mai departe aici

  • Intocmirea dosarului preturilor de transfer. Ce riscam daca depasim termenul de predare?
    • Supunem atentiei dumneavoastra cazul unui contribuabil mijlociu care achizitioneaza servicii de la parte afiliata cu o suma ce depaseste 250.000 euro pentru anul 2016. Stabilim daca exista obligatia ca incepand cu data de 25.03.2017 acesta sa puna la dispozitia ANAF dosarul preturilor de transfer in 10 zile sau intr-un termen de 30-60 zile si daca exista alte riscuri, in cazul in care nu il prezinta, in afara amenzii de 14.000 lei. Iata raspunsul specialistului: In conformitate cu prevederile...» citeste mai departe aici

  • 25 ianuarie 2017 e termenul-limita pentru declarare si plata impozit pe dividende
    • Va reamintim ca 25 ianuarie 2017 este termenul limita de plata si de declarare al impozitului pe dividende, in urmatoarele situatii: - in cazul dividendelor distribuite in anul 2016 si care nu au fost platite actionarilor/asociatilor persoane juridice pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale. Aceste prevederi nu se aplica pentru dividendele distribuite si neplatite pana la sfarsitul anului 2016, daca in ultima zi a anului calendaristic, persoana juridica romana...» citeste mai departe aici

  • Bogdan-Nicolae Stan este noul presedinte al ANAF
    • Bogdan-Nicolae Stan a fost numit in functia de presedinte, cu rang de secretar de stat, al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in urma deciziei prim-ministrului, publicata in Monitorul Oficial nr 0039, din 13 ianuarie 2017. Bogdan-Nicolae Stan a avut atributii de coordonare a activitatilor de combatere a evaziunii si fraudei fiscale, in func?ii precum cea de Director general/Director general adjunct, in cadrul Activitatii de inspectie fiscala de la DGRFP Ilfov (2012 - 2013) si respectiv...» citeste mai departe aici

  • O noua metodologie de calcul a contributiilor si taxelor datorate la Fondul pentru mediu
    • Prin O.U.G. nr. 39/2016 din 28 iunie 2016 a fost modificata si completata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 196/2005 in sensul modificarii unor taxe si introducerii unor noi taxe si contributii la bugetul Fondului pentru mediu. Contributiile nou introduse sunt: >> o contributie datorata de operatorii economici care introduc pe piata nationala echipamente electrice si electronice, astfel: 1. de la data de 1 ianuarie 2017 pana la data de 31 decembrie 2017, pentru diferenta dintre cantitatile...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.