Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum obtinem acces la componentele Sistemului informatic integrat vamal (SIIV)?

23-Sep-2014
666
In Monitorul Oficial nr. 672 din 12.09. 2014 a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2782/2014 pentru aprobarea Normelor privind accesul la componentele Sistemului informatic integrat vamal (SIIV).

Prin aceste norme s-au stabilit regulile, procedurile si conditiile necesare pentru obtinerea accesului la Sistemul roman de procesare a declaratiei vamale (RCDPS), Sistemul de control al importului (ICS-RO) si Sistemul de control al exportului (ECS-RO), sisteme componente ale Sistemului informatic integrat vamal (SIIV) aplicabile incepand cu data de 15 septembrie 2014.

Componentele SIIV pentru care se aplica aceste norme sunt:
- Sistemul roman de procesare a declaratiei vamale RCDPS. RCDPS este un sistem informatic care permite procesarea declaratiilor vamale de import prin procedee informatice.
- Sistemul de control al exportului ECS-RO. ECS-RO este un sistem informatic care asigura managementul urmaririi marfurilor exportate pana la iesirea din Comunitate
- Sistemul de control al importului ICSRO. ICS-RO este un sistem informatic bazat pe schimburi de mesaje electronice, care asigura gestiunea datelor din declaratiile sumare de intrare si contribuie la sporirea sigurantei si securitatii lantului logistic international privind circulatia marfurilor care intra pe teritoriul vamal al Comunitatii.

Accesul la componentele SIIV se realizeaza pe baza autorizatiei eliberate de Directia tehnologia informatiei, comunicatii si statistica vamala din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF-DTICSV)
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Vezi detalii


Autorizatiile de acces la componentele Sistemului informatic integrat vamal emise inainte de intrarea in vigoare a acestui ordin isi pastreaza valabilitatea pana cel tarziu la data de 1 martie 2015.

Pentru obtinerea autorizatiei de acces la componentele SIIV, solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele cerinte tehnice hardware si software
- Hardware (cerinte minime):
• procesor - Pentium IV;
• memorie RAM - minimum 1 GB;
• HDD 150 GB;
• USB;
• Conexiune internet stabila (minimum 1 Mbps)
• Imprimanta laser
- Software:
• sistem de operare: Windows XP, Windows 7 sau superior;
• Internet Explorer versiunea 6.0 sau superioara;
• Java Runtime Environment versiunea 1.6 sau superioara;
• Acrobat Reader PDF - versiune 7.0 sau superioara.

Autorizatia de acces la componentele SIIV se acorda pe baza unei cereri scrise ce se transmite la ANAF-DTICSV.

Dupa obtinerea autorizatiei de acces la componentele SIIV, titularul acesteia va depune o copie a acesteia la fiecare birou vamal pentru care a fost autorizat, impreuna cu lista persoanelor pentru care se solicita crearea conturilor utilizatori. Persoanele desemnate din cadrul biroului vamal, in baza documentelor depuse, creeaza conturi de utilizatori si atribuie roluri specifice utilizatorilor pentru accesul la componentele SIIV. Informatiile necesare conectarii la componentele SIIV vor fi transmise pe adresele de e-mail ale persoanelor desemnate de solicitant sa utilizeze sistemul informatic.

Autor: Irina Dumitrescu

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum obtinem acces la componentele Sistemului informatic integrat vamal (SIIV)?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi reglementari privind Registrul general de evidenta a salariatilor
    • Prin HG 877/2016 au fost aduse modificari si completari Hotararii Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, modificari ce au intrat in vigoare la data de 28 noiembrie 2016. Principalele modificari vizeaza: 1. Gestiunea separata a registrului general de evidenta a salariatilor care lucreaza in mediul privat si a registrului general de evidenta a personalului platit din fonduri publice. Astfel, incepand cu 28.11.2016 registrul general de evidenta a salariatilor...» citeste mai departe aici

  • Subventii noi pentru firme si salariati! Masurile luate de Guvern se aplica deja de la 3 decembrie!
    • Pachetul de masuri active pentru stimularea ocuparii fortei de munca va intra in vigoare incepand cu 3 decembrie 2016, dupa ce Guvernul a adoptat astazi normele de aplicare a OUG 60/2016, iar finantarea este asigurata din fonduri nationale si europene. Normele metodologice adoptate la 29 noiembrie stabilesc modalitatea practica de acordare a primelor de activare, incadrare, instalare de care beneficiaza la angajare persoanele fara un loc de munca, precum si documentele in baza carora se obtin...» citeste mai departe aici

  • Campanie ANAF: Cum ne afecteaza coruptia in plan personal, economic si social
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala deruleaza o campanie nationala pentru constientizarea modului in care faptele de coruptie ne afecteaza in plan personal, economic si social. Campania este formata din doua componente, care se adreseaza publicului larg, pe de-o parte, si personalului ANAF pe de alta parte. 85% din finantare - 1,07 mil lei - provine din Granturi Norvegiene 2009-2014, in cadrul proiectului "Cresterea integritatii in Agentia Nationala de Administrare Fiscala prin cooperare...» citeste mai departe aici

  • Se declara in Declaratia 394 facturile unor livrari cu valoare individuala sub 10.000 lei?
    • In Declaratia 394 pana in ianuarie 2017 nu se declara livrarile catre persoane fizice care au valoarea individuala sub 10.000 lei. Stabilim daca seriile acestor facturi se declara sau in Declaratia 394. Conform prevederilor din Ghidul ANAF din 4.11.2016, pagina 27: Facturile emise catre persoanele fizice se raporteaza in Declaratia 394 la sectiunea D. Pentru perioada 1 octombrie 2016 -31 decembrie 2016, vor fi cuprinse in lista de detaliu, numai facturile emise cu valoare individuala mai mare de...» citeste mai departe aici

  • Guvernul majoreaza cu 75% indemnizatiile acordate invalizilor, veteranilor si vaduvelor de razboi
    • Indemnizatiile pentru invalizi, veterani si vaduve de razboi au fost majorate cu 75%, potrivit unei ordonante de urgenta aprobate de Executiv la finele lunii noiembrie. Conform actului normativ, cele trei categorii vor primi indemnizatii majorate, de la 1 ianuarie 2017, dupa cum urmeaza: a) pentru invalizii de razboi - marii mutilati si cei incadrati in gradul 1 de invaliditate vor primi o indemnizatie de 259 de lei lunar (majorata de la 148 de lei) - cei incadrati in gradul II de invaliditate...» citeste mai departe aici

  • Tratament fiscal pentru ambalaje. Care sunt implicatiile TVA?
    • In cazul pe care vi-l prezentam, o firma isi desfasoara activitatea in sistem lohn in domeniul confectii textile. Societatea primeste materie prima prin transfer, pentru prelucrare, o incorporeaza in produsul finit si incaseaza doar contravaloarea manoperei. Pana acum ambalarea articolelor se facea in cutii speciale, personalizate si primite in acelasi regim. Firmei i se cere ca, din aceasta luna, sa achizitioneze aceste cutii direct din Romania facturate catre firma direct si de asemenea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.