Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum procedam la modernizarea unei constructii tinand cont de impozit?

16-Iun-2014
2783
Pentru o societate comerciala care efectueaza amenajari la sediul societatii, se mentioneaza ca aceasta dispune de sediu in baza contractului de comodat, incheiat pe perioada nedeterminata.

Vom oferi raspuns urmatoarelor intrebari:

1. Cum se inregistreaza in contabilitate cheltuielile ozacionate de amenajarea sediului?

2. Daca se inregistreaza in contul 212, societatea plateste impozit pe contructii incepand cu anul 2015?
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii


3. Cand va trebui sa se inregistreze societatea ca si platitor de impozit pe constructii prin declaratia 010?

4. Pe ce perioada se amortizeaza amenajarea, avand in vedere faptul ca acest contract este pe perioada nedeterminata?

5. E necesara o notificare catre proprietar la terminarea amenajarii?

Din descrierea intrebarii intelegem ca societatea efectueaza transformari substantiale ale constructiei unde se afla sediul social al entitatii fapt ce conduce la opinia ca se imbunatatesc parametrii tehnici initiali atat sub aspect practic cat si de prezentare. Societatea poate realiza beneficii economice superioare celor existente fie prin reducerea costurilor cu intretinerea fie din ratiuni de marcheting printr-un numar sporit de clienti.

Din punct de vedere contabil, aceasta situatiei este reglementata de art. 106 coroborat cu art.111 din OMFP 3055/2009 privind contabilitate conform carora tratamentul contabil al acestor cheltuieli este de realizare a unei modernizari a constructiei.

Pentru entitatea ce efectueaza modernizarile, acestea se inregistreaza in aceleasi conturi ca si pentru modernizarile la constructiile in proprietate respectiv in contul 212 "Constructii" . Pe parcursul efectuarii acestor modernizari, considerand ca se efectueaza achizitii de la furnizori, inregistrarile contabile sunt:

231" Imobilizari corporale in curs" = 401 "Furnizori" cu valoarea modernizarii;
4426/4428 " TVA deductibila/TVA neexigibila" = 401 "Furnizori", cu valoarea TVA in functie de sistemul de TVA aplicat;

La finele modernizarii se va efectua inregistrarea:
212 "Constructii" = 231" Imobilizari corporale in curs" cu valoarea totala a imobilizarii.


Amortizarea acestei modernizari se face pe durata contractului de comodat. In lipsa unui termen in contractul de comodat, consideram ca amortizarea se efectueaza in perioada ramasa de amortizare a constructiei, avand in vedere prevederile din sectiune III Alte precizari, din HG 2139/2004 privind Catalogul mijloacelor fixe. Daca nu se cunoaste perioada ramasa, se va stabilii printr-o comisie tehnica perioada de amortizare.

Din punctul de vedere al valorii modernizarii sunt posibile doua aspecte:

- daca valoarea cumulata a modernizarii este mai mica de 25% din valoarea anterioara a constructiei, societatea notifica proprietarul de drept in termen de 30 de zile de la finalizarea lucrarilor, conform norme pentru art. 253 din Codul fiscal.

In consecinta aceasta modernizare nu se afla in sfera impozitului pe constructii datorat la bugetul de stat, deoarece se achita impozit la bugetul local de catre proprietar, conform art. 296^35 alin. (1) din Codul fiscal;

- daca valoarea modernizarii este mai mica de 25% din valoarea constructiei existente anterior modernizarii, in acest caz nu se va notifica proprietarul constructiei, iar modernizarea este in sfera impozitului datorat la bugetul de stat, conform art. 296^35 din Codul fiscal.

Impozitul este platibil incepand cu anul urmator in procent de 1,5% din valoarea constructiei reflectate in soldul brut al contului de constructii, existent la dat de 31 decembriei. Pana la data de 30 Ianuarie a anului urmator se necesita depunerea declaratiei de mentiuni formular 010 in vederea actualizarii vectorului fiscal cu impozitul pe constructii.
 
Impozitul se declara integral la buget prin declaratia 100 pana pe data de 25 mai si se achita in doua rate egale in data de 25 mai si 25 septembrie.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum procedam la modernizarea unei constructii tinand cont de impozit?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Modificarile valabile in 2017 pentru Declaratia 300 decont TVA
    • OPANAF 591/2017 a modificat la acest inceput de an modelul si continutul pentru Declaratia 300 (Decont TVA). De retinut ca se utilizeaza noul model de formular 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata” in varianta impusa de OPANAF nr. 591/27 ianuarie 201 pentru obligatiile fiscale valabile incepand cu 1 ianuarie 2017. Principalele modificari aduse in ce priveste Declaratia 300 decont TVA in 2017: Click aici pentru D 300 model 2017! - s-a introdus randul 26: Compensatia in cota...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Sinteza Fiscalitatea.ro: Noutati din legislatia fiscala si modificari TVA
    • In ultima perioada au fost propuse mai multe modificari legislative si au fost adoptate masuri noi care schimba din nou reglementarile din domeniul fiscal. Avem astfel o procedura clarificata de ANAF in ce priveste anularea codului de TVA, beneficii noi pentru bugetari, un termen-limita de depunere pentru unele declaratii si, totodata, se va aplica TVA zero pentru vanzarea de cladiri si alte tranzactii. ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA ANAF a transmis recent...» citeste mai departe aici

  • In ce conditii se poate incheia un contract de antrepriza reglementat de Codul civil?
    • Regasiti mai jos conditiile in care se poate incheia un contract de antrepriza, reglementat de Codul Civil, art. 1851-1873, cu o persoana fizica, cu exceptia persoanei fizice autorizate. Iata raspunsul oferit de specialist: In functie de tipul activitatii, se va putea incheia fie un contract individual de munca, fie un contract de antrepriza incheiat in baza Codului civil. Daca activitatea este dependenta se va incheia contract individual de munca cu timp partial sau norma intreaga. Daca...» citeste mai departe aici

  • Acordare tichete de incentivare. Care e regimul fiscal?
    • Stabilim prin cele de mai jos ce tratament fiscal se aplica la acordarea de tichete incentivare catre partenerii comerciali in vederea stimularii vanzarilor si care este cadrul legal. Tichetele de incentivare se acorda in cadrul campaniilor pentru fidelizarea clientilor care, pentru un numar de achizitii, beneficiaza de aceste tichete in locul reducerilor comerciale. Potrivit punctului 437 alin. (3) din OMFP 1802/2014, in cazul in care entitatea practica alte sisteme de fidelizare a clientilor...» citeste mai departe aici

  • Ce regim TVA se aplica pentru bunuri expediate in afara UE de catre furnizor in contul cumparatorului din UE?
    • In randurile de mai jos, stabilim cum se procedeaza in situatia unui contract cu un partener din Austria, iar marfa este transportata in Turcia in calitate de furnizor sau o persoana in contul meu (firma transportatoare). Stabilim daca factura emisa catre partenerul din statul strain UE va fi fara TVA, caz in care vom vedea daca se va mentiona pe factura locul livrarii (Turcia). De asemenea, stabilim ce documente sunt necesare pentru a justifica scutirea de TVA. Iata raspunsul specialistului:...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.