Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum procedam la modernizarea unei constructii tinand cont de impozit?

16-Iun-2014
2737
Pentru o societate comerciala care efectueaza amenajari la sediul societatii, se mentioneaza ca aceasta dispune de sediu in baza contractului de comodat, incheiat pe perioada nedeterminata.

Vom oferi raspuns urmatoarelor intrebari:

1. Cum se inregistreaza in contabilitate cheltuielile ozacionate de amenajarea sediului?

2. Daca se inregistreaza in contul 212, societatea plateste impozit pe contructii incepand cu anul 2015?
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii


3. Cand va trebui sa se inregistreze societatea ca si platitor de impozit pe constructii prin declaratia 010?

4. Pe ce perioada se amortizeaza amenajarea, avand in vedere faptul ca acest contract este pe perioada nedeterminata?

5. E necesara o notificare catre proprietar la terminarea amenajarii?

Din descrierea intrebarii intelegem ca societatea efectueaza transformari substantiale ale constructiei unde se afla sediul social al entitatii fapt ce conduce la opinia ca se imbunatatesc parametrii tehnici initiali atat sub aspect practic cat si de prezentare. Societatea poate realiza beneficii economice superioare celor existente fie prin reducerea costurilor cu intretinerea fie din ratiuni de marcheting printr-un numar sporit de clienti.

Din punct de vedere contabil, aceasta situatiei este reglementata de art. 106 coroborat cu art.111 din OMFP 3055/2009 privind contabilitate conform carora tratamentul contabil al acestor cheltuieli este de realizare a unei modernizari a constructiei.

Pentru entitatea ce efectueaza modernizarile, acestea se inregistreaza in aceleasi conturi ca si pentru modernizarile la constructiile in proprietate respectiv in contul 212 "Constructii" . Pe parcursul efectuarii acestor modernizari, considerand ca se efectueaza achizitii de la furnizori, inregistrarile contabile sunt:

231" Imobilizari corporale in curs" = 401 "Furnizori" cu valoarea modernizarii;
4426/4428 " TVA deductibila/TVA neexigibila" = 401 "Furnizori", cu valoarea TVA in functie de sistemul de TVA aplicat;

La finele modernizarii se va efectua inregistrarea:
212 "Constructii" = 231" Imobilizari corporale in curs" cu valoarea totala a imobilizarii.


Amortizarea acestei modernizari se face pe durata contractului de comodat. In lipsa unui termen in contractul de comodat, consideram ca amortizarea se efectueaza in perioada ramasa de amortizare a constructiei, avand in vedere prevederile din sectiune III Alte precizari, din HG 2139/2004 privind Catalogul mijloacelor fixe. Daca nu se cunoaste perioada ramasa, se va stabilii printr-o comisie tehnica perioada de amortizare.

Din punctul de vedere al valorii modernizarii sunt posibile doua aspecte:

- daca valoarea cumulata a modernizarii este mai mica de 25% din valoarea anterioara a constructiei, societatea notifica proprietarul de drept in termen de 30 de zile de la finalizarea lucrarilor, conform norme pentru art. 253 din Codul fiscal.

In consecinta aceasta modernizare nu se afla in sfera impozitului pe constructii datorat la bugetul de stat, deoarece se achita impozit la bugetul local de catre proprietar, conform art. 296^35 alin. (1) din Codul fiscal;

- daca valoarea modernizarii este mai mica de 25% din valoarea constructiei existente anterior modernizarii, in acest caz nu se va notifica proprietarul constructiei, iar modernizarea este in sfera impozitului datorat la bugetul de stat, conform art. 296^35 din Codul fiscal.

Impozitul este platibil incepand cu anul urmator in procent de 1,5% din valoarea constructiei reflectate in soldul brut al contului de constructii, existent la dat de 31 decembriei. Pana la data de 30 Ianuarie a anului urmator se necesita depunerea declaratiei de mentiuni formular 010 in vederea actualizarii vectorului fiscal cu impozitul pe constructii.
 
Impozitul se declara integral la buget prin declaratia 100 pana pe data de 25 mai si se achita in doua rate egale in data de 25 mai si 25 septembrie.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum procedam la modernizarea unei constructii tinand cont de impozit?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratii si plati obligatorii pana la 20, respectiv 25 ianuarie 2017
    • Cele mai importante obligatii declarative si de plata sunt reamintite in aceasta de perioada de catre ANAF. Aducem astfel in atentia contribuabililor interesati lista de declaratii si plati cu termene stabilite pentru 20, respective 25 ianuarie 2017. ATENTIE! ANAF a propus prelungirea cu doua zile a termenului limita pentru depunerea declaratiilor fiscale si plata creantelor scadente la 25 ianuarie 2017 ANAF a inaintat proiectul de Ordonanta de Urgenta privind prorogarea termenului de depunere a...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune spre aprobare formulare pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru persoanele fizice
    • ANAF adapteaza formularele utilizate de organele fiscale pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru presoanele fizice, in cazul in care acestea nu-si indeplinesc obligatiile declarative conform prevederilor legale stabilite la art.106, art.107 si art.342 alin. (1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Persoanele fizice care datoreaza contributie de asigurari sociale au, potrivit legii, obligatii declarative. Nedepunerea declaratiei fiscale da dreptul organului fiscal sa...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune un nou model de decont de TVA. Formular 300
    • Din 1 ianuarie 2017 a fost introdus regimul special pentru agricultori care le permite acestora sa beneficieze de o compensatie in cota forfetara pentru taxa aferenta achizitiilor. Totodata persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care efectueaza achizitii de la agricultori pot deduce aceasta compensatie. Cota standard de TVA este de 19%, incepand cu data de 1 ianuarie 2017, potrivit art. 291 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Cota standard de TVA se...» citeste mai departe aici

  • Obligatii fiscale de plata si declarative privind drepturile de autor in anul 2017
    • In analiza de mai jos, avem cazul in care trebuie sa se plateasca drepturi de autor in baza unui contract incheiat cu o persoana fizica. Stabilim ce impozite si contributii sociale trebuie sa se retina la sursa in 2017 (la momentul platii veniturilor din drepturi de autor), modul in care se calculeaza acestea atat in cazul impozitului final de 16%, cat si in cazul impozitului anticipat de 10% si daca in 2017 mai sunt categorii de persoane exceptate de la plata contributiilor sociale. De...» citeste mai departe aici

  • Implicatii pierdere fiscala. In ce conditii se poate recupera pierderea fiscala?
    • In analiza de mai jos, stabilim daca o societate comerciala X mai inregistreaza la data de 31.12.2016 pierdere fiscala aferenta exercitiului 2009 in valoare de 10.000 lei in conditiile in care in anii 2015 si 2016 a aplicat regimul fiscal al microintreprinderii, iar incepand cu data de 01.01.2017 va trece din nou la impozit pe profit. Vom vedea daca societatea poate recupera fiscal in anul 2017 pierderea fiscala in valoare de 10.000 lei a exercitiului 2009. Potrivit art. 31 alin. (1) pierderea...» citeste mai departe aici

  • ANAF extinde sfera de competenta a Administratiei fiscale pentru contribuabili nerezidenti
    • Pentru o mai buna administrare a sumelor datorate de catre persoane nerezidente cu titlu de cheltuieli judiciare si avand in vedere atributiile Administratiei fiscale pentru contribuabili nerezidenti, precum si dificultatile intampinate de organele fiscale teritoriale in ceea ce priveste recuperarea sumelor stabilite de instantele competente, reprezentand cheltuieli judiciare datorate Statului Roman de catre cetateni straini, dar si pentru administrarea obligatiilor reprezentand cheltuieli...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.