Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum procedam la stornarea unor facturi din exercitii anterioare?

23-Mai-2014
2430
In randurile de mai jos, stabilim procedura pe care o urmam in cazul unui furnizor extern extracomunitar care vrea sa storneze cumulat facturi din 2007 pana in 2012. Vom vedea daca acest lucru este posibil si cum se vor inregistra aceste facturi in contabilitate in 2014.

Daca motivul pentru care se doreste stornarea facturilor este unul valid si legal, atunci da, se pot storna mai multe facturi pe o singura factura in conditiile in care se fac referiri foarte clare la facturile care se storneaza.

In contabilitate veti proceda in modul urmator :

Daca la inregistrarea initiala ati utilizat conturi de cheltuieli 6XX, la inregistrarea stornarii nu veti inregistra 6XX cu suma in minus , ci veti utiliza contul 117.
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Vezi detalii
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Vezi detalii

Exemplu :

vi s-a prestat un serviciu : 628 = 401 1.000
la stornarea in alt exercitiu financiar : 117 = 401 -1.000. (pentru a nu afecta rezultatul exercitiului curent cu o cheltuiala care nu ii apartine)


Daca in inregistrarea initiala a facturilor nu ati utilizat conturi de venituri sau cheltuieli, la stornarea veti face inregistrarea initiala dar cu sumele in minus.


Exemplu :

Ati cumparat materiale : 302 = 401 1.000
Stornati factura initiala : 302 = 401 - 1.000

Atentie! In urma facturii de stornare - facuta pentru a corecta factura initiala – trebuie sa urmeze o alta cu valoarea corecta. Nu se poate anula pur si simplu prin factura de stornare o achizitie care a avut loc in mod real de vreme ce a fost emisa si acceptata o factura ce atesta acest lucru.

Daca materialele au fost date pe cheltuieli in 2007 – 2009 veti corecta corespunzator si inregistrarea initiala 602 = 302 1.000 prin 117 = 302 – 1.000.

Daca facturile initiale au fost avansuri iar acum se storneaza si se factureaza valoarea totala a serviciului/bunului inregistrati :

Factura initiala 409 = 401 1.000
Stornarea avansului 409 = 401 -1.000

Fiind vorba de un furnizor extern operatiunea va genera probabil si diferente de curs valutar care vor fi venituri sau cheltuieli aferente exercitiului 2014, cel in care se primeste factura de stornare.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum procedam la stornarea unor facturi din exercitii anterioare?":
Rating:

Nota: 4.5 din 2 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.