Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum procedam pentru inregistrarea diferentelor rezultate dintr-un act de inspectie fiscala?

10-Mar-2015
9856

In analiza urmatoare, facem referire la o societate care a fost supusa unei inspectii fiscale pentru perioada noiembrie 2013-septembrie 2014, in urma careia au fost stabilite urmatoarele cheltuieli si TVA-ul aferent acestora ca fiind nedeductibile:



1.cheltuieli cu protocolulul considerate nedeductibile inclusiv TVA-ul aferent acestor cheltuieli.

2.cheltuieli cu reparatiile si intretinerea unui imobil proprietatea persoanei juridice, inchiriat catre o persoana juridica afiliata, inclusiv TVA-ul aferent acestor cheltuieli.

3. ajustarea pretului de inchiriere pentru imobilul inchiriat la persoana afiliata, inclusiv TVA-ul aferent chriei.

4. Dobanzi si penalitati la
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
impozit pe profit si TVA.

Vom vedea in ce perioada si cum trebuie inregistrate in contabilitate cheltuielile si TVA-ul mentionate mai sus.

De asemenea, stabilim daca TVA-ul este considerat cheltuiala nedeductibila la calculul impozitului pe profit, cu precizarea ca firma a intrat in posesia raportului de inspectie fiscala in data de 04.02.2015.

Pentru ajustarea pretului chiriei daca trebuie emise facturi de corectie catre persoana afiliata si daca da cum trebuie inregistrate aceste facturi in contabilitate ,normal pe venituri din chirie si TVA colectat sau in alte conturi?
Ce implicatii fiscale si contabile ar mai putea avea problemele de mai sus ?

Diferentele suplimentare de plata stabilite de organul fiscal ca urmare a efectuarii unei inspectii fiscale, inscrise in decizia de impunere ca act administrativ fiscal (debite + accesorii) reprezinta cheltuieli nedeductibile din punct de vedere fiscal la determinarea profitului impozabil, indiferent de natura acestora.

In cazul prezentat de d-voastra, impozitul pe profit a fost stabilit suplimentar fata de calculele efectuate de catre societate pentru perioada 2013 - 2014 (inclusiv cheltuielile de protocol si cheltuielile cu reparatiile care influenteaza calculul impozitului) iar pentru suma respectiva a fost emisa o decizie de impunere, prin care s-a comunicat baza suplimentara de impunere si impozitul suplimentar.

In baza deciziei de impunere comunicata ulterior anului 2014, societatea efectueaza inregistrarea in contabilitate in anul 2015 a sumelor respective si achita aceste sume, fara a recalcula impozitul pe profit pentru anii 2013 – 2014.

Nu exista obligatia depunerii declaratiilor rectificative pentru impozitul pe profit stabilit suplimentar, sumele respective fiind evidentiate de catre organul fiscal si in evidenta fiscala de platitor.

Declaratii rectificative pentru impozitul pe profit se vor depune numai daca organul fiscal a prevazut in Dispozitia de masuri obligatia societatii sa efectueze acest lucru.
Corectarea sumelor aferente exercitiilor financiare precedente se face prin contul 1174 “Rezultat reportat provenit din corectarea erorilor contabile".

In cazul corectarii sumelor aferente exercitiilor financiare precedente, nu se face si ajustarea informatiilor comparative prezentate in situatiile financiare.

Dupa finalizarea controlului, organele de inspectie intocmesc raportul de inspectie fiscala si, in baza acestuia emit Decizia de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata.
Diferentele de impozit pe profit, taxa pe valoare adaugata, penalitati si majorari de intarziere constatate de catre organul fiscal, in urma controlului fiscal, aferente anilor precedenti, se inregistreaza prin urmatoarea formula contabila:

1174 "Rezultat reportat" = %
provenit din corectarea 4481 "Alte datorii fata de bugetul statului"
erorilor contabile" 4423 "TVA de plata"
441 " Impozit pe profit"

Suma de TVA de plata stabilita suplimentar prin decizia de impunere este operata in fisa pe platitor a entitatii de catre organul fiscal.Ca urmare, suma suplimentara nu mai trebuie raportata de catre societate prin decontul de TVA, ci trebuie doar achitata de catre aceasta.

Penalitatile de intarziere calculate pentru anul in curs se inregistreaza:

658 "Alte cheltuieli de exploatare" = 4481 "Alte datorii fata de bugetul statului"

Din punct de vedere fiscal, atat cheltuielile privind impozitul pe profit cat si cele aferente TVA (inscrise in ct. 658) sunt nedeductibile la calculul impozitului pe profit, conform prevederilor art. 21, alin. (4), lit. b) din Codul fiscal.

In ceea ce priveste ajustarea pretului chiriei mentionam ca acest lucru trebuie facut numai daca prin dispozitia de masuri organul fiscal a prevazut ceva in acest sens.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum procedam pentru inregistrarea diferentelor rezultate dintr-un act de inspectie fiscala?":
Rating:

Nota: 3.78 din 9 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Modificarile valabile in 2017 pentru Declaratia 300 decont TVA
    • OPANAF 591/2017 a modificat la acest inceput de an modelul si continutul pentru Declaratia 300 (Decont TVA). De retinut ca se utilizeaza noul model de formular 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata” in varianta impusa de OPANAF nr. 591/27 ianuarie 201 pentru obligatiile fiscale valabile incepand cu 1 ianuarie 2017. Principalele modificari aduse in ce priveste Declaratia 300 decont TVA in 2017: Click aici pentru D 300 model 2017! - s-a introdus randul 26: Compensatia in cota...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Sinteza Fiscalitatea.ro: Noutati din legislatia fiscala si modificari TVA
    • In ultima perioada au fost propuse mai multe modificari legislative si au fost adoptate masuri noi care schimba din nou reglementarile din domeniul fiscal. Avem astfel o procedura clarificata de ANAF in ce priveste anularea codului de TVA, beneficii noi pentru bugetari, un termen-limita de depunere pentru unele declaratii si, totodata, se va aplica TVA zero pentru vanzarea de cladiri si alte tranzactii. ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA ANAF a transmis recent...» citeste mai departe aici

  • In ce conditii se poate incheia un contract de antrepriza reglementat de Codul civil?
    • Regasiti mai jos conditiile in care se poate incheia un contract de antrepriza, reglementat de Codul Civil, art. 1851-1873, cu o persoana fizica, cu exceptia persoanei fizice autorizate. Iata raspunsul oferit de specialist: In functie de tipul activitatii, se va putea incheia fie un contract individual de munca, fie un contract de antrepriza incheiat in baza Codului civil. Daca activitatea este dependenta se va incheia contract individual de munca cu timp partial sau norma intreaga. Daca...» citeste mai departe aici

  • Acordare tichete de incentivare. Care e regimul fiscal?
    • Stabilim prin cele de mai jos ce tratament fiscal se aplica la acordarea de tichete incentivare catre partenerii comerciali in vederea stimularii vanzarilor si care este cadrul legal. Tichetele de incentivare se acorda in cadrul campaniilor pentru fidelizarea clientilor care, pentru un numar de achizitii, beneficiaza de aceste tichete in locul reducerilor comerciale. Potrivit punctului 437 alin. (3) din OMFP 1802/2014, in cazul in care entitatea practica alte sisteme de fidelizare a clientilor...» citeste mai departe aici

  • Ce regim TVA se aplica pentru bunuri expediate in afara UE de catre furnizor in contul cumparatorului din UE?
    • In randurile de mai jos, stabilim cum se procedeaza in situatia unui contract cu un partener din Austria, iar marfa este transportata in Turcia in calitate de furnizor sau o persoana in contul meu (firma transportatoare). Stabilim daca factura emisa catre partenerul din statul strain UE va fi fara TVA, caz in care vom vedea daca se va mentiona pe factura locul livrarii (Turcia). De asemenea, stabilim ce documente sunt necesare pentru a justifica scutirea de TVA. Iata raspunsul specialistului:...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.