Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum stam cu insolventele: cate 2.000 de firme au intrat lunar in insolventa

01-Aug-2014
581
Conform datelor Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC), in primul semestru din acest an a scazut numarul firmelor care au intrat in insolventa cu 11,51%, la 13.031, de la 14.726 in perioada similara a anului trecut.

Retinem insa ca in luna iunie 2.000 de firme au intrat in incapacitate de plata, fata de 2.149 in mai, 2.089 in aprilie, 2.115 in martie, 2.631 in februarie si 2.054 in ianuarie, arata datele ONRC, citate de Mediafax.

In acelasi timp, in Bucuresti, Bihor si Prahova au fost inregistrate cele mai multe insolvente in primele sase luni ale anului - 2.172 (in crestere cu 8,49% fata de 2013), 817 (cu 7,22% mai multe decat in ianuarie-iunie anul trecut), respectiv 591 firme (+66,01%).

Aceeasi sursa noteaza ca la nivel national, in 25 de judete au fost inregistrate scaderi ale numarului de insolvente, cu rate de la 2,86% la 70,3%.

In Calarasi, Neamt si Vaslui au fost raportate cele mai putine firme care au intrat in insolventa in primele sase luni - 54, 81 si, respectiv, 84 cazuri.
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice
Vezi detalii


Potrivit ONRC, cele mai multe societati cu dificultati financiare sunt in continuare cele din domeniul comertului, 4.605 intrand in insolventa, in scadere de la 5.166 in 2013, dar si cele din constructii - 1.797, comparativ cu 2.007 in primele sase luni ale anului trecut, si din industria prelucratoare - 1.337, in scadere de la 1.600.

In 2013 au intrat in insolventa peste 29.500 de companii, astfel ca de la declansarea crizei circa 130.000 de firme au ajuns in incapacitatea de a-si plati datoriile.

I primul semestru a fost suspendata activitatea pentru 8.661 de firme, cu 30% mai putine decat in intervalul similar din 2013.

A scazut considerabil numarul de firme noi, scaderea fiind de aproape 24% (55.000). Cele mai multe firme inmatriculate in ianuarie-mai sunt in domeniul comertului, respectiv 22.494, in crestere cu 16,18% fata de anul trecut. Un numar mare de inmatriculari de firme a fost consemnat si in domeniul activitatilor profesionale, stiintifice si tehnice (5.133) si constructiilor (3.998).

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum stam cu insolventele: cate 2.000 de firme au intrat lunar in insolventa":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

04-Aug-2014

Acesta este un anun? online la un bani/fonduri private creditare firma. Ai nevoie de un Ómprumut pentru a achita facturile, cump?ra o cas?, de Ómprumut pentru a extinde afacerea dvs., creditul pentru investi?ii? Oferim credite personale pentru persoane fizice, companii, oameni de afaceri ?i femei.Pentru a aplica ?i a ob?ine un Ómprumut de azi, contactul cu amabilitate ne acum prin intermediul e-mail nostru oficial adresa de mai jos pentru mai multe informa?ii. mul?umesc.Contact e-mail: info.calvingeorgefirm@gmail.comNum?rul de telefon mobil: + 123-4214-5141.Agent de publicitate

Articole similare

Numarul insolventelor a scazut cu 15%
Mai multe articole despre infiintare firme




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Plafon microintreprindere. Care e regimul fiscal in 2017?
    • In cele ce urmeaza, tinem cont de faptul ca pentru incadrarea microintreprinderilor criteriul referitor la numarul salariatilor a fost eliminat din Codul fiscal. Asadar, stabilim in ce masura o societate cu peste 10 salariati poate plati cota de 1% daca respecta celelalte conditii. De asemenea, vom vedea ce plafon se ia in calcul pentru anul 2017 de la sfarsitul anului 2016 in vederea pastrarii cotei de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sau a trecerii de la platitor de impozit pe...» citeste mai departe aici

  • Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii
    • Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite. Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum de documente...» citeste mai departe aici

  • Despre microintreprinderi si economia Romaniei. Ce cred specialistii
    • Mai multi specialisti si oameni de afaceri sunt de parere ca economia Romaniei isi continua trendul ascendent si ca unele masuri lipsite de predictibilitate fiscala nu vor influenta semnificativ dezvoltarea economica. Intr-un interviu pentru Capital.ro, consultantul fiscal Adrian Benta a precizat ca, in opinia sa, stabilitea economica a Romaniei, per ansamblu, "nu poate fi amenintata prin masurile propuse de noua putere politica din Romania. Cu siguranta vor fi masuri care afecteaza echilibrul...» citeste mai departe aici

  • Refacturarea cheltuielilor. Cum procedam pentru o microintreprindere?
    • Stabilim mai jos care este tratamentul fiscal pentru o societate platitoare de impozit pe venit (microintreprindere) pentru veniturile realizate din refacturarea cheltuielilor cu utilitatile (curent, apa, intretinere etc). Societatea detine un spatiu comercial pe care il inchiriaza unei alte societati, iar refacturarea cheltuielilor de utilitati se face exact la valoarea acestora (fara a se adauga nimic in plus). Vom vedea daca societatea datoreaza impozit pe venit pentru sumele incasate din...» citeste mai departe aici

  • ANAF in control! Cei vizati au atestate de comercializare produse accizabile
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Directia Generala a Vamilor, efectueaza in perioada 03.01.2017-31.01.2017, o operatiune de identificare si avertizare a agentilor economici asupra consecintelor nedepunerii, pana la data de 15.02.2017, a cererilor pentru obtinerea noilor atestate pentru comercializare si distributie in sistem angro/en detail de produse energetice, bauturi alcoolice si tutun prelucrat. Astfel, cei ce detin atestate pentru desfasurarea activitatii de distributie si...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


© 2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.