Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum tratam fiscal si contabil repararea unui mijloc fix neamortizat integral?

10-Mar-2014
1992
Amortizarea fiscala a unui mijloc fix care nu a fost amortizat in intregime va fi tratata prin prisma unui circuit aerian de telecomunicatii inregistrat in contabilitate cu o valoare de inventar de 1.000 lei din care s-a amortizat, contabil si fiscal, doar 200 lei.

Lungimea traseului este de 10 km din care in luna decembrie 2013 s-a furat de catre autori necunoscuti 1 km. Partea de traseu furata a fost refacuta cu forte proprii cu costuri de 200 de lei (cheltuieli salariale 110 lei, materiale 80 lei, alte cheltuieli 10 lei).

Vom stabili care sunt inregistrarile din punct de vedere contabil si care sunt calculele care trebuie efectuate pentru a se determina amortismentul fiscal conform art 24 Cod fiscal art 15 cu 1.
OMFP 1802. Modificari, exemple, interpretari
OMFP 1802. Modificari, exemple, interpretari
Vezi detalii
Marea Carte Verde a  Monografiilor Contabile 2016
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2016
Vezi detalii
Declaratia 394 -  Ghid practic de completare si depunere
Declaratia 394 - Ghid practic de completare si depunere
Vezi detalii

Potrivit prevederilor art. 24 alin. 15^1 din Codul Fiscal in cazul in care se inlocuiesc parti componente ale mijloacelor fixe amortizabile cu valoare fiscala ramasa neamortizata, cheltuielile reprezentand valoarea fiscala ramasa neamortizata aferenta partilor inlocuite reprezinta cheltuieli deductibile la calculul profitului impozabil. Valoarea fiscala ramasa neamortizata a mijloacelor fixe amortizabile/imobilizarilor necorporale se recalculeaza in mod corespunzator, prin diminuarea acesteia cu valoarea fiscala ramasa neamortizata aferenta partilor inlocuite si majorarea cu valoarea fiscala aferenta partilor noi inlocuite, pe durata normala de utilizare ramasa.

Rezulta deci ca valoarea ramasa a traseului de telecomunicatii in suma de 800 lei (valoarea de inventar – amortizare cumulata, respectiv 1000 lei – 200 lei) se diminueaza cu valoarea fiscala ramasa a traseului furat de 80 lei (valoarea ramasa / lungimea traseului = 800 lei / 10 km).
La valoarea ramasa a traseului de 720 lei se adauga costul de reparare in suma totala de 200 lei, rezultand noua valoare ramasa a traseului de 920 lei care urmeaza a se amortiza pe durata ramasa.

Potrivit pgf. 107, alin. (1) din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a CEE si cu Directiva a VII-a a CEE, aprobate prin OMFP 3055/2009 cu modificarile si completarile ulterioare, o entitate nu recunoaste in valoarea contabila a unui element de imobilizari corporale costurile intretinerii zilnice a elementului respectiv, costuri recunoscute in contul de profit si pierdere pe masura ce sunt efectuate. Scopul acestor cheltuieli il constituie reparatiile si intretinerea curente ale elementului de imobilizari corporale.

La alineatul (2) din paragraful mentionat sunt specificate costurile care se capitalizeaza in valoarea activului imobilizat, respectiv cheltuielile cu lucrarile de reparatii, altele decat cele curente, efectuate potrivit conditiilor tehnice de exploatare a activelor respective, care au ca rezultat imbunatatirea parametrilor tehnici sau sunt indispensabile, la intervale regulate, pentru a asigura continuarea exploatarii activelor la parametrii normali.

In cazul mentionat de dumneavoastra chiar daca reparatia nu este una programata este impusa de aducerea la parametrii normali de functionare a circuitului de telecomunicatii.

Cheltuielile cu reparatiile pot include:

- sumele facturate de furnizori pentru lucrarile efectuate
- valoarea manoperei
- consumurile de stocuri
- amortizarea si alte cheltuieli atribuibile in cazul lucrarilor executate in regie proprie.

Entitatea trebuie sa stabileasca prin politicile contabile criteriile in functie de care cheltuielile ulterioare efectuate in legatura cu imobilizarile corporale majoreaza valoarea acestora sau se evidentiaza in contul de profit si pierdere.

Prin urmare si din punct de vedere contabil costurile de reparare ale circuitului vor fi capitalizate (se va creste valoarea ramasa contabila a activului care va fi apoi amortizata pe durata ramasa de utilizare contabila).

Inregistrarile contabile sunt urmatoarele:
- cheltuieli salariale:
231 "Imobilizari corporale in curs de executie" = % 110
421 "Personal - salarii datorate"
431 "Asigurari sociale"
437 "Ajutor de somaj"
447 "Fonduri speciale - taxe si varsaminte asimilate"

- cheltuieli materiale:
231 "Imobilizari corporale in curs de executie" = 302 "Materiale consumabile" 80



Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum tratam fiscal si contabil repararea unui mijloc fix neamortizat integral?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.