Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cum va modifica ANAF o procedura si un formular

18-Mar-2016
432

Va reamintim ca recent ANAF a publicat proiectul de ordin pentru aprobarea procedurii privind recalcularea platilor anticipate cu titlu de impozit, contributii de asigurari sociale de sanatate si contributii de asigurari sociale precum si pentru aprobarea si modificarea unor formulare.

In situatia incetarii sau suspendarii temporare a activitatii, in cursul anului fiscal, precum si in situatia rezilierii contractelor de cedare a folosintei bunurilor, contribuabilii pot solicita organului fiscal, recalcularea platilor anticipate cu titlu de impozit, potrivit prevederilor art.121 alin.(8), alin.(9) si alin.(10) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si a celor cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate, in conformitate cu prevederile art.174 alin.(6) din acelasi act normativ.

De asemenea, potrivit art.151 alin.(8) din legea mentionata, in vederea recalcularii platilor anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale, persoanele fizice care in cursul anului isi inceteaza activitatea si nu se mai incadreaza in categoria persoanelor care au obligatia platii contributiei de asigurari sociale, respectiv se incadreaza in categoria persoanelor care au calitatea de pensionari sau in categoria persoanelor asigurate in sisteme proprii de asigurari sociale care nu au obligatia asigurarii in sistemul public de pensii, precum si persoanele care intra in suspendare temporara a activitatii potrivit legislatiei in materie, au obligatia de a depune la organul fiscal competent formularul 220 "Declaratia privind venitul estimat/norma de venit".

Avand in vedere dispozitiile legale in vigoare de mai sus, incepand cu 1 ianuarie 2016, se impune actualizarea procedurii privind recalcularea platilor anticipate cu titlu de impozit, aprobate prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.2365/2014, dupa cum urmeaza:

- introducerea recalcularii platilor anticipate cu titlu de contributii sociale obligatorii;
- stabilirea platilor anticipate in cazul persoanelor fizice cu handicap grav sau accentuat care realizeaza venituri impozabile pe fractiuni de an din activitati independente, din activitati agricole, din silvicultura si piscicultura;
- actualizarea termenelor de depunere a declaratiei privind venitul estimat/norma de venit;

PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii

- actualizarea unor referinte legislative;
- actualizarea continutului actelor procedurale emise in desfasurarea procedurii de recalculare.

Totodata, in continutul formularului 600 "Declaratie privind indeplinirea conditiilor de incadrare in categoria persoanelor asigurate obligatoriu in sistemul public de pensii" se propune clarificarea unor informatii privind statutul de asigurat la sistemul public de pensii, necesare stabilirii contributiei de asigurari sociale, in cazul notarilor publici.

 

Sursa: ANAF

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum va modifica ANAF o procedura si un formular":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate si eliminate prin planul de reorganizare. Ce cheltuieli se deduc?
    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societate comerciala A, parte afiliata a societatii B, are creante (clienti neincasati) fata de societatea B. Societatea B se afla in inolventa conform Legii 85/2006. I se aproba un plan de reorganizare conform caruia creantele societatii A nu se vor putea achita vreodata. Stabilim ce trebuie sa faca societate A pentru a asigura o imagine fidela a patrimoniului, daca sunt deductibile cheltuielile cu anularea acestor creante, precum si in ce fel se...» citeste mai departe aici

  • Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar
    • Redam mai jos Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2017 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. nr. 126 din 16/02/2017. Art. 1. - Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art. 26 alin. (2) si art. 29 alin. (1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata. Art. 2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca...» citeste mai departe aici

  • Firmele pot emite cereri de finantare nerambursabila. Ce conditii trebuie indeplinite?
    • Intreprinderile mici si mijlocii pot aplica, incepand de azi, pentru finantare nerambursabila cuprinsa intre 200.000 euro si 1 milion de euro. Ajutorul nerambursabil, cuprins intre 200.000 de euro si 1 milion de euro, se acorda ca ajutor nerambursabil firmelor pentru investii in active corporale noi, construirea si extinderea spatiilor de productie, dotari diverse, investitii in realizarea de instrumente de comercializare online. Obiectivul prezentei masuri de sprijin il reprezinta imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Retur bunuri in garantie din UE. Masuri de simplificare pentru TVA. Ce inregistrari contabile se fac?
    • O societate comerciala vinde produse finite in UE. Produsele au si garantie. In cazul in care produsele se defecteaza, clientul extern le returneaza si furnizorul le va inlocui. Cand produsele se intorc au nota de retur, dar clientul extern plateste factura catre furnizorul din Romania mai putin cu valoarea produselor returnate. Vom vedea care sunt inregistrarile contabile la furnizorul din Romania si care este tratamentul fiscal in ce priveste TVA-ul. De asemenea, vom vedea care este documentul...» citeste mai departe aici

  • Romania a sustinut masurile de combatere a evaziunii fiscale in cadrul ECOFIN
    • Ministrul finantelor publice, Viorel stefan, a sustinut pozitia Romaniei in cadrul Consiliului pentru Afaceri Economice si Financiare al Uniunii Europene (ECOFIN) la reuniunea din 21 februarie a.c., consacrata in principal tematicii combaterii evaziunii fiscale. Primul punct pe agenda discutiilor l-a reprezentat propunerea de modificare a directivei Consiliului (UE) 2016/1164 in ceea ce priveste tratamentele neuniforme ale elementelor hibride care implica tari terte (ATAD 2). Propunerea face...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.