Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Curtea de Conturi Europeana: Serviciul European de Actiune Externa nu functioneaza la potentialul sau maxim

01-Iul-2014
472
Cu putina vreme in urma, un raport publicat de Curtea de Conturi Europeana arata ca Serviciul European de Actiune Externa (SEAE) ar trebui sa isi sporeasca eficienta si sa depuna mai multe eforturi in beneficiul UE si al cetatenilor acesteia.

"Infiintarea SEAE a avut loc intr-un context initial dificil, intr-o perioada marcata de constrangeri financiare si de tulburari din ce in ce mai numeroase la granitele UE ", a declarat dl Szabolcs Fazakas, membrul Curtii responsabil de raport, care a mai adaugat ca "SEAE este un serviciu al UE operational la nivel extern, care ar putea insa sa functioneze mai bine cu ajutorul unor mecanisme financiare si administrative mai eficiente si printr-o cooperare mai stransa cu serviciile diplomatice ale statelor membre."

Tratatul de la Lisabona a creat functia de inalt Reprezentant pentru afaceri externe si politica de securitate cu scopul de a imbunatati coordonarea in materie de politica externa si de a promova valorile de baza ale Uniunii Europene in toata lumea. inaltul Reprezentant indeplineste concomitent functia de vicepresedinte al Comisiei Europene si este asistat de un nou corp diplomatic al UE, SEAE. Prin crearea SEAE, UE dispune in prezent de un serviciu operational in domeniul politicii externe, format din unitati responsabile de politica si din structuri de gestionare a crizelor, dintr‑o vasta retea de reprezentante diplomatice si din personal provenind in mod echilibrat din diferite surse.

SEAE a devenit operational in mod oficial la 1 ianuarie 2011, avand un sediu principal la Bruxelles si o retea globala de 140 de delegatii care reprezinta interesele intregii UE. Pentru exercitiul 2014, SEAE dispune de un buget de 519 milioane de euro, impartit intre sediul principal (41%) si delegatii (59%). Comisia suplimenteaza cu aproximativ 270 de milioane de euro anual bugetul aferent delegatiilor, intrucat in cadrul acestora este inca prezent un numar important de functionari ai Comisiei, majoritatea ocupandu‑se de implementarea ajutorului pentru dezvoltare si a ajutorului umanitar furnizat de UE, de extindere si de dimensiunea externa a politicilor interne, aspecte pentru care este responsabila Comisia.

Curtea a constatat ca coordonarea dintre SEAE si Comisie a fost eficace numai partial, in principal din cauza absentei unor mecanisme eficace de coordonare la nivel inalt si din cauza rigiditatii cadrului financiar si administrativ existent la nivelul delegatiilor, care necesita mai multe resurse, in detrimentul sarcinilor politice. Coordonarea cu statele membre s-a imbunatatit, desi poate fi dezvoltata in continuare pentru a exploata sinergii precum schimbul de informatii sau regruparea sediilor, precum si serviciile consulare, inclusiv protectia consulara pentru cetatenii UE.
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii

Note catre editori:

Rapoartele speciale ale Curtii de Conturi Europene se publica pe tot parcursul anului si prezinta rezultatele unor audituri selectate care au ca obiect domenii specifice ale bugetului UE sau aspecte specifice legate de gestiune.

In cadrul acestui raport special (RS nr. 11/2014) intitulat "infiintarea Serviciului European de Actiune Externa", Curtea a evaluat daca infiintarea SEAE a fost pregatita in mod corespunzator, daca resursele SEAE au fost prioritizate, organizate si alocate in mod eficient si daca SEAE a asigurat o coordonare eficace cu Comisia si cu statele membre.

Prezentul raport se bazeaza pe o evaluare independenta cu privire la infiintarea SEAE. Auditul Curtii s-a derulat concomitent cu pregatirea evaluarii de la jumatatea perioadei realizate de SEAE. Constatarile si recomandarile Curtii urmeaza in general linia autoevaluarii SEAE, in care se subliniaza necesitatea de a aborda deficientele identificate.

Curtea a constatat ca infiintarea SEAE a avut loc in graba si a fost pregatita in mod necorespunzator, intr‑o perioada marcata de constrangeri financiare si de tulburari din ce in ce mai numeroase in regiunea sud‑mediteraneeana. in acelasi timp, infiintarea serviciului a avut loc intr-un context caracterizat de prea multe constrangeri si de sarcini definite in mod imprecis. Acesti factori au contribuit la crearea unui context initial dificil.

Deficientele existente la nivelul prioritizarii, al organizarii si al alocarii resurselor au redus eficienta SEAE. Gradul de integrare a reprezentantilor speciali ai UE in activitatea SEAE este inca insuficient. in ceea ce priveste recrutarea, Curtea a constatat ca persista inca dezechilibre semnificative in materie de gen si de reprezentare geografica si ca procedurile de recrutare sunt costisitoare si lungi.

In final, Curtea a concluzionat ca, in ceea ce priveste coordonarea cu statele membre si cu Comisia, aceasta s-a imbunatatit, dar nu intr-o masura suficienta pentru ca SEAE sa functioneze la potentialul sau maxim. Coordonarea dintre SEAE si Comisie a fost afectata de faptul ca SEAE este un organism separat, de absenta unor mecanisme eficace de coordonare la nivel inalt si de rigiditatea cadrului financiar si administrativ existent la nivelul delegatiilor, care necesita mai multe resurse, in detrimentul sarcinilor politice. Coordonarea cu statele membre nu exploateaza pe deplin sinergii precum schimbul de informatii sau regruparea sediilor si nu include serviciile consulare, inclusiv protectia consulara pentru cetatenii UE care se afla in afara teritoriului Uniunii. Faptul ca SEAE prezideaza in mod permanent unele organisme pregatitoare ale Consiliului a facilitat coordonarea, insa potentialele avantaje ale noilor mecanisme nu au fost exploatate la maximum.

Raportul include o serie de recomandari care vizeaza sporirea valorii adaugate si a eficientei SEAE, cum ar fi clarificarea sarcinilor si a obiectivelor sale, simplificarea structurii sale organizationale si a cadrului sau administrativ, consolidarea rolului sau strategic si dezvoltarea sistemului sau de planificare. De asemenea, raportul recomanda reexaminarea procesului de numire si a modului de functionare a reprezentantilor speciali ai UE, precum si a procedurilor de recrutare aplicate de SEAE. SEAE ar trebui sa colaboreze cu Comisia pentru a reduce impactul pe care caracterul rigid al Regulamentului financiar si al Statutului functionarilor il exercita asupra eficientei delegatiilor UE. in sfarsit, SEAE ar trebui sa depuna in continuare eforturi pentru a promova colaborarea cu statele membre sub forma schimbului de informatii si a regruparii reprezentantelor diplomatice in sedii comune, si ar trebui sa analizeze posibilitatea de a furniza anumite servicii consulare, inclusiv protectie pentru cetatenii UE.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Curtea de Conturi Europeana: Serviciul European de Actiune Externa nu functioneaza la potentialul sau maxim":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Transfer dreptul de proprietate asupra bunurilor. Ce regim fiscal se aplica?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o persoana fizica rezidenta in Romania care a vandut altei persoane fizice NON-UE bunuri facute in Romania. Vom vedea ce declaratii este obligata persoana fizica din Romania sa depuna si ce impozite trebuie sa plateasca pentru venitul obtinut din vanzarea acestor bunuri. In stabilirea obligatiilor fiscale trebuie identificata natura si scopul operatiunii, precum si provenienta bunurilor. Astfel in situatia in care vanzarea vizeaza un transfer a dreptului de...» citeste mai departe aici

  • ONG-urile trebuie sa declare si sa achite impozitul pe profit pana la 27 februarie 2017
    • Organizatiile nonprofit sunt obligate sa declare si sa achite impozitul pe profit aferent anului 2016 mai devreme decat alti contribuabili, potrivit Codului fiscal. Concret, desi obligatia de raportare si plata intervine, in general, in luna martie, organizatiile nonprofit trebuie sa faca aceste lucruri cu o luna mai devreme, adica in februarie. In caz contrar, amenzile pe care le risca acesti contribuabili sunt de pana la 5.000 de lei. Declararea si plata impozitului pe profit (in cota de 16%)...» citeste mai departe aici

  • UE elimina neconcordantele hibride de care profita unele companii pentru a plati mai putine taxe
    • Uniunea Europeana extinde masurile de combatere a evaziunii fiscale de catre marile companii. In concret, Consiliul Europei a decis sa aplice noi masuri prin care sa combata evitarea impozitelor prin intermediul tarilor care sunt membre ale Uniunii Europene. Inca de anul trecut au fost dezvoltate noi reguli sau au fost incheiate noi conventii care au ca obiectiv combaterea situatiilor prin care multinationalele profita de lacunele din legislatia europeana pentru a evita plata taxelor datorate....» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 13-19 februarie 2017
    • In randurile de mai jos, regasiti o lista de acte normative noi din domeniul fiscal. ANAF a publicat astfel un nou buletin informativ care se refera la perioada 13-19 februarie 2017. 1. Legea bugetului de stat pe anul 2017 nr.6/2017 (M.Of. nr.127 din 17 februarie 2017); 2. Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2017 nr.7/2017 (M.Of. nr.128 din 17 februarie 2017); 3. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.15/2017 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.51/2015 privind...» citeste mai departe aici

  • Obligatii declarative privind veniturile platite nerezidentilor. Ce declaratii se depun?
    • In randurile de mai jos, analiza noastra de azi se refera la serviciile prestate de nerezidenti (din SUA, Singapore, Republica Moldova) in anul 2016 catre o societate din Romania pentru a stabili daca acestea trebuie declarate veniturile in declaratia D207 in cazul in care serviciile au fost efectuate pe teritoriul tarii nerezidente si nu in Romania. Se mentioneaza ca societatea platitoare nu a retinut impozit pe venituri aferente nerezidentilor tocmai pentru ca serviciile nu au fost prestate in...» citeste mai departe aici

  • ASF este obligata sa plateasca Fondului Proprietatea circa 28.000 de lei
    • Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) va trebui sa plateasca Fondului Proprietatea 27.726 lei cu titlu de cheltuieli de judecata, in urma deciziei Tribunalului Bucuresti cu privire la un dosar care are legatura cu FNI. Decizia a fost recent publicata si pe site-ul Bursei de Valori Bucuresti (BVB). "Franklin Templeton Investment Management Ltd. United Kingdom Sucursala Bucuresti, in calitate de administrator de investitii al Fondul Proprietatea, doreste sa informeze actionarii si...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.