Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Curtea de Conturi Europeana: Serviciul European de Actiune Externa nu functioneaza la potentialul sau maxim

01-Iul-2014
443
Cu putina vreme in urma, un raport publicat de Curtea de Conturi Europeana arata ca Serviciul European de Actiune Externa (SEAE) ar trebui sa isi sporeasca eficienta si sa depuna mai multe eforturi in beneficiul UE si al cetatenilor acesteia.

"Infiintarea SEAE a avut loc intr-un context initial dificil, intr-o perioada marcata de constrangeri financiare si de tulburari din ce in ce mai numeroase la granitele UE ", a declarat dl Szabolcs Fazakas, membrul Curtii responsabil de raport, care a mai adaugat ca "SEAE este un serviciu al UE operational la nivel extern, care ar putea insa sa functioneze mai bine cu ajutorul unor mecanisme financiare si administrative mai eficiente si printr-o cooperare mai stransa cu serviciile diplomatice ale statelor membre."

Tratatul de la Lisabona a creat functia de inalt Reprezentant pentru afaceri externe si politica de securitate cu scopul de a imbunatati coordonarea in materie de politica externa si de a promova valorile de baza ale Uniunii Europene in toata lumea. inaltul Reprezentant indeplineste concomitent functia de vicepresedinte al Comisiei Europene si este asistat de un nou corp diplomatic al UE, SEAE. Prin crearea SEAE, UE dispune in prezent de un serviciu operational in domeniul politicii externe, format din unitati responsabile de politica si din structuri de gestionare a crizelor, dintr‑o vasta retea de reprezentante diplomatice si din personal provenind in mod echilibrat din diferite surse.

SEAE a devenit operational in mod oficial la 1 ianuarie 2011, avand un sediu principal la Bruxelles si o retea globala de 140 de delegatii care reprezinta interesele intregii UE. Pentru exercitiul 2014, SEAE dispune de un buget de 519 milioane de euro, impartit intre sediul principal (41%) si delegatii (59%). Comisia suplimenteaza cu aproximativ 270 de milioane de euro anual bugetul aferent delegatiilor, intrucat in cadrul acestora este inca prezent un numar important de functionari ai Comisiei, majoritatea ocupandu‑se de implementarea ajutorului pentru dezvoltare si a ajutorului umanitar furnizat de UE, de extindere si de dimensiunea externa a politicilor interne, aspecte pentru care este responsabila Comisia.

Curtea a constatat ca coordonarea dintre SEAE si Comisie a fost eficace numai partial, in principal din cauza absentei unor mecanisme eficace de coordonare la nivel inalt si din cauza rigiditatii cadrului financiar si administrativ existent la nivelul delegatiilor, care necesita mai multe resurse, in detrimentul sarcinilor politice. Coordonarea cu statele membre s-a imbunatatit, desi poate fi dezvoltata in continuare pentru a exploata sinergii precum schimbul de informatii sau regruparea sediilor, precum si serviciile consulare, inclusiv protectia consulara pentru cetatenii UE.
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii

Note catre editori:

Rapoartele speciale ale Curtii de Conturi Europene se publica pe tot parcursul anului si prezinta rezultatele unor audituri selectate care au ca obiect domenii specifice ale bugetului UE sau aspecte specifice legate de gestiune.

In cadrul acestui raport special (RS nr. 11/2014) intitulat "infiintarea Serviciului European de Actiune Externa", Curtea a evaluat daca infiintarea SEAE a fost pregatita in mod corespunzator, daca resursele SEAE au fost prioritizate, organizate si alocate in mod eficient si daca SEAE a asigurat o coordonare eficace cu Comisia si cu statele membre.

Prezentul raport se bazeaza pe o evaluare independenta cu privire la infiintarea SEAE. Auditul Curtii s-a derulat concomitent cu pregatirea evaluarii de la jumatatea perioadei realizate de SEAE. Constatarile si recomandarile Curtii urmeaza in general linia autoevaluarii SEAE, in care se subliniaza necesitatea de a aborda deficientele identificate.

Curtea a constatat ca infiintarea SEAE a avut loc in graba si a fost pregatita in mod necorespunzator, intr‑o perioada marcata de constrangeri financiare si de tulburari din ce in ce mai numeroase in regiunea sud‑mediteraneeana. in acelasi timp, infiintarea serviciului a avut loc intr-un context caracterizat de prea multe constrangeri si de sarcini definite in mod imprecis. Acesti factori au contribuit la crearea unui context initial dificil.

Deficientele existente la nivelul prioritizarii, al organizarii si al alocarii resurselor au redus eficienta SEAE. Gradul de integrare a reprezentantilor speciali ai UE in activitatea SEAE este inca insuficient. in ceea ce priveste recrutarea, Curtea a constatat ca persista inca dezechilibre semnificative in materie de gen si de reprezentare geografica si ca procedurile de recrutare sunt costisitoare si lungi.

In final, Curtea a concluzionat ca, in ceea ce priveste coordonarea cu statele membre si cu Comisia, aceasta s-a imbunatatit, dar nu intr-o masura suficienta pentru ca SEAE sa functioneze la potentialul sau maxim. Coordonarea dintre SEAE si Comisie a fost afectata de faptul ca SEAE este un organism separat, de absenta unor mecanisme eficace de coordonare la nivel inalt si de rigiditatea cadrului financiar si administrativ existent la nivelul delegatiilor, care necesita mai multe resurse, in detrimentul sarcinilor politice. Coordonarea cu statele membre nu exploateaza pe deplin sinergii precum schimbul de informatii sau regruparea sediilor si nu include serviciile consulare, inclusiv protectia consulara pentru cetatenii UE care se afla in afara teritoriului Uniunii. Faptul ca SEAE prezideaza in mod permanent unele organisme pregatitoare ale Consiliului a facilitat coordonarea, insa potentialele avantaje ale noilor mecanisme nu au fost exploatate la maximum.

Raportul include o serie de recomandari care vizeaza sporirea valorii adaugate si a eficientei SEAE, cum ar fi clarificarea sarcinilor si a obiectivelor sale, simplificarea structurii sale organizationale si a cadrului sau administrativ, consolidarea rolului sau strategic si dezvoltarea sistemului sau de planificare. De asemenea, raportul recomanda reexaminarea procesului de numire si a modului de functionare a reprezentantilor speciali ai UE, precum si a procedurilor de recrutare aplicate de SEAE. SEAE ar trebui sa colaboreze cu Comisia pentru a reduce impactul pe care caracterul rigid al Regulamentului financiar si al Statutului functionarilor il exercita asupra eficientei delegatiilor UE. in sfarsit, SEAE ar trebui sa depuna in continuare eforturi pentru a promova colaborarea cu statele membre sub forma schimbului de informatii si a regruparii reprezentantelor diplomatice in sedii comune, si ar trebui sa analizeze posibilitatea de a furniza anumite servicii consulare, inclusiv protectie pentru cetatenii UE.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Curtea de Conturi Europeana: Serviciul European de Actiune Externa nu functioneaza la potentialul sau maxim":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • OUG 84/2016 si noul Cod fiscal: Firmele pot deduce TVA din 2017 pentru perioadele cu cod TVA anulat
    • Odata cu noile reglementari privind codul de TVA aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal, va prezentam aspectele esentiale de care sa tineti cont din 2017. Astfel, ca modificare principala, retineti ca persoanele impozabile pot refactura, din 2017, cu TVA catre clienti vanzarile realizate in perioada in care codul de TVA era anulat. Astfel, se schimba regulile privind deducerea TVA in...» citeste mai departe aici

  • Plata impozit pe profit si CASS aferent: Termen-limita 15 decembrie
    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor anuale de...» citeste mai departe aici

  • Comert cu ridicata. Ce documente solicita ANAF la un control inopinat?
    • Va prezentam mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, desfasurat la contribuabilii din domeniul comertului cu ridicata. Avem astfel urmatoarele documente care trebuie prezentate OBLIGATORIU: 1. Atestat pentru distribuitie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat (daca este cazul) 2. Documente care atesta provenienta marfurilor si de evidenta gestionara, care pot fi: - facturi/facturi externe (invoice) - avize de insotite a...» citeste mai departe aici

  • Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018
    • La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene: - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), - Directiva (UE) 2016/680 referitoare la...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit. Cum procedam pentru a beneficia de facilitate?
    • In cazul urmator, societatea (platitoare de impozit profit trimestrial pe baza de calcule efective) are profit contabil si fiscal in primele 3 trimestre cumulat in suma de 1.000.000 lei. Nu a facut investitii in primele 3 trimestre si a inregistrat impozit profit in suma de 160.000 lei. Trimestrul IV luat separat se incheie pe zero profit sau pierdere atat brut cat si fiscal. In trimestrul IV se achizitioneaza si se pune in functiune un utilaj de 50.000 lei. Stabilim daca firma beneficiaza de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.