Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Daca vreti ca magazinul sa nu fie inchis de Directia Antifrauda, respectati aceste 10 reguli!

31-Mar-2015
4635

Controalele derulate de Directia Antifrauda in ultima perioada au ajuns la un numar semnificativ. In urma acestor demersuri, au fost inchise sau amendate peste 170 de magazine sau restaurante din toata tara.

In ce priveste informatiile acumulate cu privire la aspectele avute in vedere de inspectori in cadrul acestor controale, Magister.ro face urmatoarele recomandari pentru a evita sanctiunile legii:

1. Emiteti bonul fiscal pentru absolut toate produsele sau serviciile vandute. In cazul magazinelor, instruiti casierii sa introduca in aplicatia POS suma primita de la client si sa returneze restul asa cum este el calculat de aplicatie, pana la ultimul ban.

2. In cazul restaurantelor sau cafenelelor, recomandam adaugarea unui serviciu nou in lista de articole cu denumirea "Servicii servire ospatar“. Ori de cate ori clientul ofera asa-numitul "tips" unui ospatar, acesta trebuie sa introduca in casa de marcat suma primita folosind articolul mai devreme mentionat si sa plaseze respectiva suma in sertar. La finalul zilei, managerul poate decide ce sa faca cu aceasta suma cumuland vanzarile de peste zi. In caz contrar, evitati orice fel de "tips".

3. Intocmiti registrul prevazut de lege pentru declararea sumelor pe care casierii le au asupra lor atat in momentul intrarii, cat si la iesirea din schimb. In controalele din ultima vreme, au existat cazuri cand sumele nedeclarate pe care casierii le aveau asupra lor au fost considerate ca supliment in numerar la valoarea incasata inregistrata in casa de marcat, ducand la inchiderea locatiei.

Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii

4. Listati toate documentele de intrare sau iesire generate de SmartCash. Acestea trebuie semnate si stampilate zilnic de catre responsabil. Alaturati toate aceste documente raportului de gestiune zilnic pe care il listati de asemenea din SmartCash.

5. In cazul transferurilor de marfa efectuate in cadrul retelelor de magazine, folosind avize de insotire, emiteti avizele respective si efectuati receptia marfurilor atunci cand transferul de marfa se intampla efectiv. Au fost date amenzi pentru situatia in care s-au depasit 3 zile intre data emiterii avizului si data receptiei NIR.

6. Ca masura de precautie in cazul utilizatorilor care folosesc case de marcat in locul unor imprimante fiscale, verificati periodic pe durata zilei de lucru cu ajutorul unui Raport X, emis de la casa de marcat, valoarea inregistrata si comparati cu listarea vanzarilor curente din programul SmartCash Shop pentru respectiva casa de marcat. Verificati de asemenea regulat data si ora de pe bonurile fiscale.

7. Retineti ca utilizarea caselor de marcat in regim de imprimanta fiscala este o solutie de compromis (utilizata in opinia noastra la limita legii, fara a trece prin vreun proces de avizare impreuna cu programul identificabil de vanzare) care va expune la riscuri datorita posibilitatii acesteia de a emite sau anula bonuri fiscale si in afara comunicatiei cu calculatorul. In aceste conditii pot exista diferente intre sertar si valoarea listata de casa de marcat situatie care in conditiile actuale de strictete va pot inchide magazinul.

8. Recomandam pe cat posibil utilizarea de imprimante fiscale autorizate de Ministerul Finantelor impreuna cu programul SmartCash POS pentru a evita posibile sanctiuni ca urmare a interpretarii neuniforme a legislatiei privind utilizarea caselor de marcat.

9. Recomandam utilizarea registrului de casa din SmartCash Shop in fiecare magazin, acesta preluand automat vanzarile prin casa de marcat si putand fi gestionat rapid si la sursa fara a prelungi durata controlului Directiei Antifrauda.

10. Utilizatorii care comercializeaza produse cantarite si etichetate in cadrul magazinului trebuie sa acorde atentie afisarii corecte pe etichetele de cantar a datei de expirare pentru produsele pastrate in ambalajul original. In cazul celor vrac, se va specifica durata de consum in zile incepand cu data ambalarii (din campul "Explicatii" din SmartCash Shop). Produsele alimentare cu unitati de vanzare alternative (bucata/kilogram) trebuie sa aiba specificat pe eticheta de raft si pretul pe unitatea alternativa.

Sursa: Magister.ro

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Daca vreti ca magazinul sa nu fie inchis de Directia Antifrauda, respectati aceste 10 reguli!":
Rating:

Nota: 3.84 din 16 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • Modificarile valabile in 2017 pentru Declaratia 300 decont TVA
    • OPANAF 591/2017 a modificat la acest inceput de an modelul si continutul pentru Declaratia 300 (Decont TVA). De retinut ca se utilizeaza noul model de formular 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata” in varianta impusa de OPANAF nr. 591/27 ianuarie 201 pentru obligatiile fiscale valabile incepand cu 1 ianuarie 2017. Principalele modificari aduse in ce priveste Declaratia 300 decont TVA in 2017: Click aici pentru D 300 model 2017! - s-a introdus randul 26: Compensatia in cota...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Firmele pot emite cereri de finantare nerambursabila. Ce conditii trebuie indeplinite?
    • Intreprinderile mici si mijlocii pot aplica, incepand de azi, pentru finantare nerambursabila cuprinsa intre 200.000 euro si 1 milion de euro. Ajutorul nerambursabil, cuprins intre 200.000 de euro si 1 milion de euro, se acorda ca ajutor nerambursabil firmelor pentru investii in active corporale noi, construirea si extinderea spatiilor de productie, dotari diverse, investitii in realizarea de instrumente de comercializare online. Obiectivul prezentei masuri de sprijin il reprezinta imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate si eliminate prin planul de reorganizare. Ce cheltuieli se deduc?
    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societate comerciala A, parte afiliata a societatii B, are creante (clienti neincasati) fata de societatea B. Societatea B se afla in inolventa conform Legii 85/2006. I se aproba un plan de reorganizare conform caruia creantele societatii A nu se vor putea achita vreodata. Stabilim ce trebuie sa faca societate A pentru a asigura o imagine fidela a patrimoniului, daca sunt deductibile cheltuielile cu anularea acestor creante, precum si in ce fel se...» citeste mai departe aici

  • Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar
    • Redam mai jos Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2017 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. nr. 126 din 16/02/2017. Art. 1. - Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art. 26 alin. (2) si art. 29 alin. (1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata. Art. 2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.