Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

De ce sa pornesti o afacere. 5 motive pentru care sa-ti faci firma

08-Iul-2014
581
Ne adresam intotdeauna cititorilor nostri cu convingerea ca activeaza in domeniul comercial si ca, intr-o forma sau alta, sunt interesati direct de domeniul fiscal-contabil.

Si chiar daca foarte multi se ocupa deja de activitatea unor firme, cu siguranta mai exista foarte multe persoane interesate de demararea unei afaceri. Poate ca nu intotdeauna gasim informatiile care sa ne motiveze sau care sa raspunda unor intrebari in asa fel incat sa ne hotaram sa facem acest pas.

Ne abatem astazi putin de la programul nostru editorial obisnuit si va prezentam cinci motive pentru care ar trebui sa demarati o afacere exact asa cum va doriti. Intr-un context in care povara fiscala nu e deloc usoara, cunoastem deja motivele care ar trebui sa ne tina departe de antreprenoriat.

La polul opus, daca ne dorim insa o libertate financiara mai mare si un parcurs in domeniul afacerilor, aceasta incercare isi merita cu siguranta eforturile.

Intr-o analiza a unora dintre cele mai importante argumente in favoarea initierii unei afaceri, DailyBusiness.ro citeaza 5 motive principale si, precizeaza sursa, "suficient de bune" care nu se refera totusi la partea financiara. Le redam si noi, cu adaugirile noastre, prin cele ce urmeaza, cu speranta sincera ca va vor fi de folos si ca vor avea un efect de incurajare si motivare:
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Vezi detalii


1. Vom economisi timp. Ca in orice etapa de inceput, munca va fi mai multa, timpul mai putin, orele libere numarate pe degetele de la o mana. Dar daca ne organizam cum trebuie, daca intelegem ca timpul e de partea noastra, ne vom bucura de mult mai multa libertate din acest punct de vedere.

Mai mult, am vrea sa adaugam, ca asa cum arata mai toate studiile recente din domeniul resurselor umane, pretul se pune astazi mult mai mult pe un program flexibil decat pe un program de la 9 la 5 si un salariu fix.

2. Vom avea cu timpul niste povesti minunate de spus. Incercarile pe care le facem ne dezvolta ca oameni, dar si ca profesionisti. E intotdeauna mai bine sa incercam si sa ne dam silinta sa ne indeplinim visele decat sa ramanem doar cu gandul a ceea ce ar fi putut sa fie. Si e foarte placut sa povestim altcuiva cum se invart rotitele afacerii pe care o conducem.

3. Avem de ce sa fim mandri. Intotdeauna o sa fim cel mai mandri de ceea ce am realizat prin propriile forte, iar asta o sa ne faca oameni mai buni, daca stim sa ne pastram modestia si daca nu ne temem sa ii invatam si pe altii ceea ce am descoperit si invatat noi, in timp. Viziunea noastra ne va rasplati pe masura eforturilor depuse. Avem toate sansele sa devenim din ce in ce mai buni la ceea ce facem daca ne tinem de munca si invatam din greselile noastre.

4. Lasam ceva in urma. Este important pentru orice om sa creeze, sa stie ca a lasat ceva in urma lui. Fie ca lasam afacerea ca mostenire, fie ca reusim sa schimbam in societate, astfel de realizari ne vor implini intotdeauna mult mai mult decat un simplu loc de munca unde nu vom face poate niciun bine societatii.

5. Oferim ceva mediului in care am reusit. Putem avea resursele financiare de a face bine, de a oferi inapoi ceva societatii. Chiar daca in contextul autohton, nu suntem intotdeauna sprijiniti de stat, sa nu uitam ca vom fi sprijiniti de oameni. Si vom fi rasplatiti chiar prin binele pe care il facem. Putem alege un act de caritate, o organizatie, o cauza. Antreprenoriatul ne faciliteaza calea catre a face un astfel de bine.

Daca aveti si alte opinii cu privire la motive care nu tin neaparat de recompensa financiara, le asteptam cu drag si interes in casuta de comentarii din josul articolului.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "De ce sa pornesti o afacere. 5 motive pentru care sa-ti faci firma":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • OUG 84/2016 si noul Cod fiscal: Firmele pot deduce TVA din 2017 pentru perioadele cu cod TVA anulat
    • Odata cu noile reglementari privind codul de TVA aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal, va prezentam aspectele esentiale de care sa tineti cont din 2017. Astfel, ca modificare principala, retineti ca persoanele impozabile pot refactura, din 2017, cu TVA catre clienti vanzarile realizate in perioada in care codul de TVA era anulat. Astfel, se schimba regulile privind deducerea TVA in...» citeste mai departe aici

  • Plata impozit pe profit si CASS aferent: Termen-limita 15 decembrie
    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor anuale de...» citeste mai departe aici

  • Comert cu ridicata. Ce documente solicita ANAF la un control inopinat?
    • Va prezentam mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, desfasurat la contribuabilii din domeniul comertului cu ridicata. Avem astfel urmatoarele documente care trebuie prezentate OBLIGATORIU: 1. Atestat pentru distribuitie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat (daca este cazul) 2. Documente care atesta provenienta marfurilor si de evidenta gestionara, care pot fi: - facturi/facturi externe (invoice) - avize de insotite a...» citeste mai departe aici

  • Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018
    • La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene: - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), - Directiva (UE) 2016/680 referitoare la...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit. Cum procedam pentru a beneficia de facilitate?
    • In cazul urmator, societatea (platitoare de impozit profit trimestrial pe baza de calcule efective) are profit contabil si fiscal in primele 3 trimestre cumulat in suma de 1.000.000 lei. Nu a facut investitii in primele 3 trimestre si a inregistrat impozit profit in suma de 160.000 lei. Trimestrul IV luat separat se incheie pe zero profit sau pierdere atat brut cat si fiscal. In trimestrul IV se achizitioneaza si se pune in functiune un utilaj de 50.000 lei. Stabilim daca firma beneficiaza de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.