Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

De la 1 ianuarie 2011, noi criterii de selectie a contribuabililor

14-Dec-2010
5452
Directia Generala a Finantelor Publice a Judetului Valcea informeaza ca, de la 1 ianuarie 2011, in functie de mai multe criterii, primele 3.000 de persoane juridice vor avea calitatea de mari contribuabili.

Criteriile pentru marii contribuabili au fost stabilite prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.730/2010 privind organizarea activitatii de administrare a marilor contribuabili, Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 820/8 decembrie 2010.

Criteriile pentru stabilirea statului de mare contribuabil sunt:

- volumul obligatiilor bugetare datorate, pondere 40%;

- volumul veniturilor din exploatare - 30%;
Subiecte rezolvate pentru examenul CECCAR 2016
Subiecte rezolvate pentru examenul CECCAR 2016
Vezi detalii
Totul despre documentele de contabilitate primara
Totul despre documentele de contabilitate primara
Vezi detalii
Noul Cod fiscal 2016
Noul Cod fiscal 2016
Vezi detalii

- volumul cheltuielilor cu personalul - 15%,

- volumul activelor imobilizate - 15%.

Prin exceptie, este inclusa in aceasta categorie o firma nou infiintata care face o declaratie pe proprie raspundere ca va realiza investitii a caror valoare in lei sa fie echivalentul a minimum 10 milioane euro.

Criterii similare au fost stabilite si pentru firmele mijlocii, prin Ordinul presedintelui ANAF 2.731/2010, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 820/8 decembrie 2010. In cazul contribuabililor mijlocii, lista va stabilita prin ordin al presedintelui ANAF.

Intrucat procedura prevede transferul electronic al dosarului fiscal, DGFP Valcea recomanda contribuabililor vizati de noile reglementari sa urmareasca cu mare atentie incadrarea intr-o categorie sau alta, in vederea depunerii declaratiilor fiscale la locul arondarii, respectiv la Directia generala de administrare mari contribuabili Bucuresti - pentru marii contribuabil si la directiile generale ale finantelor publice judetene - pentru contribuabilii mijlocii.

Listele cu categoriile de contribuabili stabilite pe baza noilor criterii pot fi consultate de cei interesati prin accesarea website-ului www.anaf.ro, categoria Informatii Publice, subcategoria Lista contribuabililor mari si mijlocii.

Monitorul Oficial nr. 820/2010: Ordinul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.730/2010

(Ordinul ANAF nr. 2.730/2010)

privind organizarea activitatii de administrare a marilor contribuabili

Publicat in Monitorul Oficial 820 din 8 decembrie 2010 (M. Of. 820/2010)

In temeiul prevederilor art. 32 alin. (1) si ale art. 33 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, avand in vedere prevederile art. 12 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru cresterea eficientei administrarii marilor contribuabili si in scopul imbunatatirii colectarii veniturilor bugetare, presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

Art. 1. - (1) Incepand cu data de 1 ianuarie 2011, au calitatea de mari contribuabili primele 3.000 de persoane juridice romane, inclusiv entitatile rezultate in urma divizarii ori a fuziunii cu alti contribuabili si exclusiv institutiile publice, selectate descrescator potrivit criteriilor de selectie prevazute in anexa nr. 1.

(2) Criteriile de selectie prevazute in anexa nr. 1 se pot actualiza anual prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

(3) Contribuabilii mari definiti conform alin. (1), administrati de Directia generala de administrare a marilor contribuabili, sunt cuprinsi in anexa nr. 2.

Art. 2. - (1) Sediile secundare ale marilor contribuabili care isi desfasoara activitatea pe raza teritoriala a municipiului Bucuresti si a judetului Ilfov sunt administrate de Directia generala de administrare a marilor contribuabili.

(2) Sediile secundare ale marilor contribuabili, altele decat cele de pe teritoriul municipiului Bucuresti si al judetului Ilfov, sunt administrate de administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene pe a caror raza teritoriala isi desfasoara activitatea.

(3) Lista nominala a sediilor secundare ale contribuabililor mari care indeplinesc criteriile de selectie prevazute in anexa nr. 1 se publica pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice - portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Art. 3. - Contribuabilii nou-infiintati, care indeplinesc criteriile de selectie prevazute la lit. B si C din anexa nr. 1, vor fi preluati spre administrare de Directia generala de administrare a marilor contribuabili in termen de 10 zile de la data autorizarii sau de la data inregistrarii lor la registrul comertului, dupa caz.

Art. 4. - (1) Contribuabilii mari aflati in procedura insolventei in conformitate cu prevederile legale privind procedura insolventei, cu exceptia celor prevazuti la lit. B din anexa nr. 1, vor fi scosi din administrarea Directiei generale de administrare a marilor contribuabili incepand cu data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care sentinta prin care a fost deschisa procedura insolventei a ramas irevocabila si vor fi predati spre administrare, pe baza de protocol de predare-primire, organelor fiscale teritoriale care au competenta in administrarea acestora.

(2) In situatia in care, de la data actualizarii listelor si pana la data de 1 ianuarie a anului urmator, sentinta prin care a fost deschisa procedura insolventei a ramas irevocabila pentru unii dintre contribuabilii care urmeaza a fi preluati in administrare de Directia generala de administrare a marilor contribuabili, cu exceptia celor prevazuti la lit. B din anexa nr. 1, acestia vor ramane in administrarea fostului organ fiscal teritorial.

(3) Contribuabilii rezultati in urma divizarii unui mare contribuabil vor fi administrati in continuare ca mari contribuabili, in conditiile prezentului ordin.

(4) Contribuabilul nou-rezultat din fuziunea unui mare contribuabil cu un alt contribuabil va fi administrat de Directia generala de administrare a marilor contribuabili.

(5) Daca un contribuabil absoarbe prin fuziune un mare contribuabil, acesta va fi preluat spre administrare de catre Directia generala de administrare a marilor contribuabili, in termen de 10 zile de la data inregistrarii acestei operatiuni la registrul comertului.

(6) Contribuabilii mari care nu mai indeplinesc criteriile de selectie prevazute la lit. A din anexa nr. 1, precum si contribuabilii nou-infiintati care nu realizeaza investitii la nivelul prevazut la lit. C din aceeasi anexa vor fi scosi din administrarea Directiei generale de administrare a marilor contribuabili dupa 2 ani consecutivi in care nu indeplinesc aceste criterii de selectie. Directia generala de administrare a marilor contribuabili

va notifica respectivii contribuabili, prevederile art. 44 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, aplicandu-se in mod corespunzator.

Art. 5. - Contribuabilii mari prevazuti la art. 3 si art. 4 alin. (3), (4) si (5) vor fi preluati in administrare de Directia generala de administrare a marilor contribuabili de la celelalte organe fiscale teritoriale, pe baza de protocol de predare primire.

Art. 6. - (1) Lista marilor contribuabili se actualizeaza anual, prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, conform criteriilor de selectie prevazute in anexa nr. 1 si prevederilor art. 4.

(2) Lista marilor contribuabili prevazuti la alin. (1) se intocmeste pana la data de 31 octombrie a fiecarui an, se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, precum si pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice - portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

(3) Predarea-primirea dosarelor fiscale ale marilor contribuabili se face pe baza de protocol incheiat intre Directia generala de administrare a marilor contribuabili si organele fiscale teritoriale implicate.

(4) Lista nominala a sediilor secundare ale marilor contribuabili se actualizeaza anual si se publica, pana la data de 31 octombrie, pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice - portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Art. 7. - (1) Procedura de predare-primire a dosarelor fiscale ale marilor contribuabili si ale sediilor secundare ale acestora intre organele fiscale implicate va fi aprobata prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

(2) Procedura de administrare si monitorizare a marilor contribuabili prevazuti in prezentul ordin va fi aprobata prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

(3) Pentru contribuabilii prevazuti la art. 1 si pentru sediile secundare ale acestora, informatiile aflate in sistemul informatic de administrare a creantelor fiscale vor fi transferate in format electronic intre organele fiscale implicate in procedura de predare-primire, in data de 31 decembrie 2010.

(4) Pana la data de 20 ianuarie 2011 se va finaliza protocolul de predare-primire a dosarelor fiscale ale contribuabililor mari si ale sediilor secundare ale acestora.

Art. 8. - Anexele nr. 1 si 2*) fac parte integranta din prezentul ordin.

Art. 9. - Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare, Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de planificare strategica si monitorizare a realizarii creantelor bugetare, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, Directia generala de tehnologia informatiei, Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, directiile generale ale finantelor publice judetene, precum si administratiile finantelor publice implicate vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 10. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,

Sorin Blejnar


Bucuresti, 30 noiembrie 2010.

Nr. 2.730.


*) Anexa nr. 2 se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 820 bis, care se poate achizitiona de la Centrul pentru relatii cu publicul al Regiei Autonome ?Monitorul Oficial?, Bucuresti, sos. Panduri nr. 1

ANEXA Nr. 1

CRITERIILE DE SELECT I E


A. Criteriul de baza, denumit si criteriul valoric agregat, este rezultatul agregarii a 4 indicatori calculati pe ultimii 2 ani consecutivi celui in care se face actualizarea, selectati din punct de vedere economic si bugetar in urmatoarele proportii, care arata importanta fiecarui indicator, astfel:


- volumul obligatiilor fiscale datorate, declarate de catre contribuabili - 40%;

- volumul veniturilor din activitatea de exploatare - 30%;

- volumul cheltuielilor cu personalul - 15%;

- volumul activelor imobilizate corporale si necorporale (total) - 15%.

Prin exceptie de la prevederile prezentei litere, institutiile publice si contribuabilii aflati sub incidenta Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare, nu vor fi selectati ca mari contribuabili.

B. Criteriul specific de activitate desfasurata:

- Banca Nationala a Romaniei;

- societatile bancare;

- societatile de asigurari;

- institutiile financiare nebancare definite conform art. 18 alin. (1) din Legea nr. 93/2009 privind institutiile financiare nebancare;

- societatile de investitii financiare.

C. Criteriul investitional

Prin derogare de la prevederile lit. A, se inregistreaza ca mari contribuabili contribuabilii nou-infiintati care, la data infiintarii, se angajeaza prin declaratie pe propria raspundere sa realizeze investitii a caror valoare in lei sa fie echivalentul a minimum 10 milioane euro.

Contribuabilii vor depune declaratia pe propria raspundere la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal declarat al acestora, in termen de cel mult 5 zile de la data inregistrarii lor la registrul comertului.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "De la 1 ianuarie 2011, noi criterii de selectie a contribuabililor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Subiectele saptamanii

  • Autorizatii si avize: toate documentele de functionare sunt in regula?
    • Peste 20 de organe de control supravegheaza si verifica functionarea legala a afacerii Dvs. ANAF, ISU, ITM, Agentia de Mediu sunt doar o mica parte din organele de control care inspecteaza tot ceea ce tine de legalitatea functionarii unei companii. Numarul total al documentelor care va pot fi cerute in orice moment de catre diversii inspectori este coplesitor. Cu siguranta, exista acte importante pe care nu le cunosteati, dar care pot fi solicitate la un eventual control. Acum beneficiati de...» citeste mai departe aici

  • Va cunoasteti drepturile atunci cand faceti achizitii online?
    • Comertul online este intr-un proces de crestere accelerata. Acest tip de afacere se bazeaza pe relatia de incredere intr-o masura mult mai mare decat comertul traditional si, totodata, mediul virtual expune consumatorul unor riscuri noi. Din aceste motive, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor anticipeaza cateva posibile intrebari ale consumatorilor, ce pot aparea in momentul deciziei de a cumpara online produse sau servicii, si ofera raspunsurile in acord cu legislatia in...» citeste mai departe aici

  • Livrari de produse catre persoane fizice si comert cu amanuntul. E obligatorie casa de marcat?
    • In cazul de mai jos, in fiecare luna, in proportie de 3%, o societate efectueaza livrari si persoanelor fizice (livrarile de produse sunt diverse materiale rezultate), insa exista situatii cand se livreaza si produse finite). Vom vedea daca firma trebuie sa utilizeze casa de marcat si daca trebuie sa existe in actul constitutiv si activitatea de comert cu amanantul. Iata raspunsul oferit de specialist: Din cele expuse intelegem ca sunteti o societate care are ca obiect principal de activitate...» citeste mai departe aici

  • MFP pregateste preluarea presedintiei Consiliului UE din perspectiva finantelor publice
    • Ministerul Finantelor Publice continua reforma administrativa si propune schimbari in organizarea si functionarea institutiei care sa duca la o mai mare eficienta a cheltuielilor publice, la impulsionarea investitiilor, la intarirea rolului Romaniei in cadrul Uniunii Europene si la imbunatatirea eficacitatii politicilor publice in domeniul finantelor. Ministerul Finantelor propune infiintarea unui post de secretar de stat care sa coordoneze activitatea legata de afacerile europene, ca urmare a...» citeste mai departe aici

  • Reduceri comerciale acordate pentru defecte calitative. E obligatorie o politica a preturilor pentru toti clientii?
    • In randurile de mai jos, vom vedea care este procedura de acordare a reducerilor comerciale. Dam exemplul unei firme care executa tablouri electrice la comanda clientului. In luna aprilie, clientul a solicitat o factura de reducere comerciala pentru defecte de calitate. Vom vedea daca societatea poate emite o factura de reducere avand in vedere ca este primul client caruia i se face factura de reducere. In caz contrar, stabilim daca e necesara o politica de acordare a reducerilor comerciale...» citeste mai departe aici

  • Cum puteti obtine bani de la stat in perioada urmatoare
    • Ministerul Finantelor Publice anunta deschiderea unei noi sesiuni de inregistrare a Cererilor de acord pentru finantare in baza H.G. nr.807/2014 pentru instituirea unor scheme de ajutor de stat avand ca obiectiv stimularea investitiilor cu impact major in economie, cu modificarile si completarile ulterioare, care se va desfasura in perioada 11.07 - 22.08.2016. Bugetul sesiunii este de 638 milioane lei, mai mare cu aproximativ 50% decat cel alocat sesiunii anterioare. Obiectivul schemei de ajutor...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.