Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

De la zvon la realitate: plata TVA de catre PFA

07-Aug-2008
3309

Problema fiscala
Sunteti persoana fizica autorizata (PFA) si ati depasit plafonul de scutire de TVA de 35.000 euro. Cum procedati in acest caz? Aveti obligatia sa va inregistrati in scopuri de TVA?

1. Cum stabileste o PFA plafonul

Daca in cursul unui an calendaristic atingeti sau depasiti o cifra de afaceri anuala superioara plafonului de 35.000 euro, in termen de 10 zile de la sfarsitul lunii in care ati atins sau depasit acest plafon, trebuie sa solicitati inregistrarea in scopuri de TVA la organul fiscal competent.

Manualul de politici contabile, 100% editabil
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii


Echivalentul in lei se stabileste la cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data aderarii si se rotunjeste la urmatoarea mie. Cifra de afaceri care serveste drept referinta este constituita din valoarea totala a livrarilor de bunuri si a prestarilor de servicii care ar fi taxabile, daca nu ar fi fost desfasurate de o mica intreprindere, efectuate in cursul unui an calendaristic. Sunt incluse si operatiunile scutite cu drept de deducere si cele scutite fara drept de deducere, daca acestea nu sunt accesorii activitatii principale, cu exceptia urmatoarelor:

* livrarile de active fixe corporale sau necorporale;
* livrarile intracomunitare de mijloace de transport noi.

Inregistrarea in scopuri de TVA se va considera valabila incepand cu prima zi a lunii urmatoare celei in care PFA a solicitat inregistrarea.

2. Obligatia de inregistrare dupa depasirea plafonului se aplica si persoanei fizice autorizate (PFA)?

Este considerata persoana impozabila orice persoana (de ex. PFA) care desfasoara, de o maniera independenta si indiferent de loc, activitati economice de natura activitatilor producatorilor, comerciantilor sau prestatorilor de servicii, inclusiv activitatile extractive, agricole si activitatile profesiilor libere sau asimilate acestora, oricare ar fi scopul sau rezultatul acestor activitati.

De asemenea, constituie activitate economica exploatarea bunurilor corporale sau necorporale in scopul obtinerii de venituri cu caracter de continuitate.

Asadar, persoanele fizice autorizate (PFA) sunt persoane impozabile care au obligatia inregistrarii in scopuri de TVA in momentul in care ating sau depasesc plafonul de scutire.

3. Ce trebuie sa faca o PFA

Persoanele impozabile (ca PFA) trebuie sa tina evidente corecte si complete ale tuturor operatiunilor efectuate in desfasurarea activitatii lor economice.

Pentru a cunoaste momentul depasirii plafonului de scutire aveti obligatia de a intocmi jurnale pentru vanzari pentru activitatea economica desfasurata, care sa permita stabilirea in orice moment a valorii totale, fara taxa, a tuturor livrarilor de bunuri si/sau prestarilor de servicii efectuate.

De asemenea, PFA are obligatia de a intocmi jurnale pentru cumparari care sa cuprinda valoarea totala, fara taxa, a tuturor achizitiilor pentru fiecare perioada fiscala.

Momentul depasirii plafonului de scutire este necesar si pentru ajustarea taxei deductibile aferente bunurilor aflate in stoc si serviciilor neutilizate in momentul trecerii la regimul normal de taxare, precum si a bunurilor de capital aflate inca in folosinta, in scopul desfasurarii activitatii economice, in momentul trecerii la regimul normal de taxa, cu conditia ca perioada de ajustare a deducerii sa nu fi expirat.

Persoanele fizice autorizate (PFA) care desfasoara activitati pentru care venitul net se determina pe baza de norme de venit nu au obligatia sa organizeze si sa conduca contabilitate in partida simpla pentru activitatea respectiva. Totusi, aceste persoane sunt obligate sa intocmeasca jurnale pentru vanzari si pentru cumparari.

Concluzie
Persoanele fizice autorizate (PFA) au obligatia inregistrarii in scopuri de TVA daca realizeaza operatiuni taxabile si/sau scutite de TVA cu drept de deducere in cazul in care depasesc o cifra de afaceri superioara plafonului de scutire, respectiv de 35.000 euro, calculata la cursul B.N.R. din data aderarii. Pentru aceasta, sunt obligate sa intocmeasca jurnale pentru vanzari si cumparari.

Acte normative aplicabile:
Art. 49 alin. (8), art. 127 alin. (1) si (2), art. 152 alin. (1)-(2), art. 153 alin. (1) litera b), art. 156 alin. (1) din Codul fiscal
Punctul 61 alin. (4), punctul 62 alin. (1) si punctul 66 alin. (1) litera c) la Titlul VI, Taxa pe valoarea adaugata din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal

Mai multe articole despre PFA gasiti pe www.fiscalitatea.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "De la zvon la realitate: plata TVA de catre PFA":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi reglementari privind Registrul general de evidenta a salariatilor
    • Prin HG 877/2016 au fost aduse modificari si completari Hotararii Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, modificari ce au intrat in vigoare la data de 28 noiembrie 2016. Principalele modificari vizeaza: 1. Gestiunea separata a registrului general de evidenta a salariatilor care lucreaza in mediul privat si a registrului general de evidenta a personalului platit din fonduri publice. Astfel, incepand cu 28.11.2016 registrul general de evidenta a salariatilor...» citeste mai departe aici

  • Subventii noi pentru firme si salariati! Masurile luate de Guvern se aplica deja de la 3 decembrie!
    • Pachetul de masuri active pentru stimularea ocuparii fortei de munca va intra in vigoare incepand cu 3 decembrie 2016, dupa ce Guvernul a adoptat astazi normele de aplicare a OUG 60/2016, iar finantarea este asigurata din fonduri nationale si europene. Normele metodologice adoptate la 29 noiembrie stabilesc modalitatea practica de acordare a primelor de activare, incadrare, instalare de care beneficiaza la angajare persoanele fara un loc de munca, precum si documentele in baza carora se obtin...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Care sunt modificarile Codului fiscal, aplicabile de la 1 ianuarie 2017?
    • Noul Cod fiscal a intrat in vigoare la inceputul anului in curs, insa unele prevederi devin aplicabile incepand cu prima zi a anului viitor. Totodata, exista si reglementari care vor disparea efectiv din 2017, precum impozitul pe constructii cunoscut mai bine ca "taxa pe stalp". Despre acestea, dar si despre celelalte noutati fiscale ce vor intra in vigoare la 1 ianuarie 2017, aflati din cele ce urmeaza. TVA standard de 19% Una dintre principalele prevederi aplicabile din prima zi a anului...» citeste mai departe aici

  • Campanie ANAF: Cum ne afecteaza coruptia in plan personal, economic si social
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala deruleaza o campanie nationala pentru constientizarea modului in care faptele de coruptie ne afecteaza in plan personal, economic si social. Campania este formata din doua componente, care se adreseaza publicului larg, pe de-o parte, si personalului ANAF pe de alta parte. 85% din finantare - 1,07 mil lei - provine din Granturi Norvegiene 2009-2014, in cadrul proiectului "Cresterea integritatii in Agentia Nationala de Administrare Fiscala prin cooperare...» citeste mai departe aici

  • Se declara in Declaratia 394 facturile unor livrari cu valoare individuala sub 10.000 lei?
    • In Declaratia 394 pana in ianuarie 2017 nu se declara livrarile catre persoane fizice care au valoarea individuala sub 10.000 lei. Stabilim daca seriile acestor facturi se declara sau in Declaratia 394. Conform prevederilor din Ghidul ANAF din 4.11.2016, pagina 27: Facturile emise catre persoanele fizice se raporteaza in Declaratia 394 la sectiunea D. Pentru perioada 1 octombrie 2016 -31 decembrie 2016, vor fi cuprinse in lista de detaliu, numai facturile emise cu valoare individuala mai mare de...» citeste mai departe aici

  • Tratament fiscal pentru ambalaje. Care sunt implicatiile TVA?
    • In cazul pe care vi-l prezentam, o firma isi desfasoara activitatea in sistem lohn in domeniul confectii textile. Societatea primeste materie prima prin transfer, pentru prelucrare, o incorporeaza in produsul finit si incaseaza doar contravaloarea manoperei. Pana acum ambalarea articolelor se facea in cutii speciale, personalizate si primite in acelasi regim. Firmei i se cere ca, din aceasta luna, sa achizitioneze aceste cutii direct din Romania facturate catre firma direct si de asemenea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.