Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Declararea sediului social si deducerea chiriei

28-Iun-2012
3483
O firma cu sediul social in provincie doreste inchirierea unui apartament in Bucuresti, in vederea intalnirii periodice cu clientii pentru negocieri. Trebuie deschis un punct de lucru?

Chiria este deductibila fiscal? Ce alte implicatii fiscale mai decurg din acest contract?

Daca se deschide un punct de lucru trebuie angajata o persoana acolo?

Va invitam sa urmariti filmarea pentru solutia oferita de specialistii www.portalmonografiicontabile.ro
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Vezi detalii
Contabilitatii microintreprinderilor
Contabilitatii microintreprinderilor
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii


Solutie contabila: Din punctul de vedere al reglementarilor fiscale aplicabile, consideram ca acest apartament este un sediu secundar al societatii dvs, pentru care aveti obligatia declararii la autoritatea fiscala, tinand cont de precizarile de la art. 74 alin. (3) din Codul de procedura fiscala , ce definesc un sediu secundar, dupa cum urmeaza:
„In sensul prezentului articol, prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului, cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea.”

Declararea sediilor secundare la autoritatea fiscala se efectueaza prin depunerea declaratiei 060 in termen de 30 de zile de la infiintare sau inchiriere. Desigur, noi consideram ca aveti obligatia sa inregistrati si acest sediu la Registrul comertului, conform precizarilor din reglementarile stabilite din legislatia societatilor comerciale.

In ce priveste deducerea chiriei, consideram ca si pentru aceasta situatie sunt aplicabile reglementarile de la art. 21 alin. (1) din Codul fiscal , ce stabileste ca sunt deductibile cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri. Astfel, dvs puteti decide in mod concret utilizarea apartamentului si puteti stabilii natura cheltuielii.

Retinem si aspectul ca daca inchirierea se efectueaza de la o persoana fizica, se necesita ca acest contract de inchiriere sa fie inregistrat la autoritatea fiscala, ca si forma de deducere a cheltuielii.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Declararea sediului social si deducerea chiriei":
Rating:

Nota: 4.25 din 2 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Articole similare

Ce documente sunt necesare la DEDUCEREA CHIRIEI?
Mai multe articole despre deducerea chiriei




Subiectele saptamanii

  • Sisteme moderne de plata la comercianti. Oficial ANAF
    • Autoritatile fiscale aduc in atentia contribuabililor faptul ca in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 913 din 14 noiembrie 2016 a fost publicata Legea 209/2016 pentru modificarea si completarea OUG nr.193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata. Astfel, odata cu Legea 209/2016 pentru modificarea si completarea OUG 193/2002 si noile reglementari aferente, se instituie obligatia pentru persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si care realizeaza anual o...» citeste mai departe aici

  • O sansa unica pentru profesionistii din domeniul fiscal-contabil
    • Ca profesionist, aveti sansa de a testa gratuit si de a beneficia astfel de cel mai puternic instrument de informare legislativa si consultanta specializata in domeniul taxelor si impozitelor!. Consilierul de Taxe si Impozite pentru Contabili cuprinde raspunsurile in concordanta cu litera legii, va asigura ca inregistrarile fiscal-contabile sunt perfecte in cazul unei inspectii si va aduce un sprijin esential pentru a avea declaratiile completate corect si raportate la timp! Profitati de o sansa...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.