Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Declaratia 112 - Declaratia unica

03-Mar-2011
3906
Guvernul a adoptat in luna decembrie 2010 Declaratia 112 referitoare la cotributiile la fondul de asigurari sociale, realizandu-se unificarea bazei legale privind reglementarea impozitarii veniturilor si a contributiilor sociale datorate de persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajatori, precum si entitatile asimilate angajatorului care au calitatea de platitori de venituri din activitati dependente.

Declaratia 112 se depune, lunar, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza obligatia fiscala si se utilizeaza pentru declararea contributiilor sociale si a impozitului pentru veniturile realizate incepand cu data de 1 ianuarie 2011, cu termen de declarare 25 februarie 2011.


Declaratia 112 - Anexa 1 angajator

Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii
Declaratia 112 - Anexa 1.1 angajator


Declaratia 112 - Anexa 1.2 asigurat

Declaratia 112 se depune de catre persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajator, la organul fiscal in a carui evidenta contribuabilul este inregistrat ca platitor de impozite, taxe si contributii sau la oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pe portalul e-Romania.

Sunt obligate sa depuna Declaratia 112 urmatoarele categorii de persoane:

1. Persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajator, precum si entitatile asimilate angajatorului, care au calitatea de: platitori de venituri din activitati dependente, venituri de natura salariala si asimilate salariilor atat pe perioada in care persoanele fizice, rezidente sau nerezidente, isi desfasoara activitatea, cat si pe perioada in care beneficiaza de concedii medicale si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate;
2. Platitorii de venituri de natura profesionala, altele decat cele salariale si pentru care exista obligatia platii contributiei individuale de asigurari sociale si asigurari pentru somaj
3. Institutiile publice care calculeaza, retin, platesc si, dupa caz, suporta contributii sociale obligatorii in numele asiguratului.

Declaratia 112 inlocuieste declaratia 102 ?Declaratie privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale", care trebuie depusa pana la data de 25 ianuarie 2011.

HOTARAREA nr. 1397/2010 din 28 decembrie 2010 privind modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a ?Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate?.

Data intrarii in vigoare a declaratiei 112: 1 ianuarie 2011 ? incepand cu obligatiile aferente lunii ianuarie 2011, cu termen de depunere pana la data de 25 februarie 2011.

Declaratia 112

Art. 1. ? (1) Se aproba modelul si continutul ?Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate?, precum si anexele nr. 1.1 ?Anexa angajator? si nr. 1.2 ?Anexa asigurat? la aceasta, prevazute in anexa nr. 1.

(2) Anexa nr. 1.1 ?Anexa angajator? si anexa nr. 1.2 ?Anexa asigurat? fac parte integranta din formularul prevazut la alin. (1).

(3) Se aproba nomenclatoarele prevazute in anexele nr. 2?6.

Art. 2. ? Formularul prevazut la art. 1 se completeaza si se depune conform instructiunilor prevazute in anexa nr. 7.

Art. 3. ? (1) Persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajator sau entitati asimilate angajatorului, prevazute la art. 296^3 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia depunerii declaratiilor prevazute la art. 1 prin mijloace electronice de transmitere la distanta, cu respectarea conditiilor prevazute in anexa nr. 8, prin intermediul portalului e-Romania.

(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), pana la data de 1 iulie 2011, formularul ?Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate? se poate depune la organul fiscal competent sau la oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice, in format hartie, semnat si stampilat, conform legii, insotit de declaratia in format electronic, pe suport electronic.

Art. 4. ? Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si pastrare a formularului prevazut la art. 3 alin. (2) sunt stabilite in anexa nr. 9.

Art. 5. ? Anexele nr. 1?9 fac parte integranta din prezenta hotarare.

Art. 6. ? ?Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate? se utilizeaza pentru declararea contributiilor sociale datorate, incepand cu obligatiile aferente lunii ianuarie 2011, cu termen de depunere pana la data de 25 februarie 2011 inclusiv.

Art. 7. ? Prezenta hotarare intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2011.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Declaratia 112 - Declaratia unica":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratia 112 actualizata in ianuarie 2017!
    • Va informam ca ANAF a actualizat in luna ianuarie 2017 PDF-ul inteligent pentru D 112 - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun al ministrului finantelor publice nr. 1977/ 09.12.2013, ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr.2757/ 23.12.2013 si al ministrului sanatatii nr. 1580/ 23.12.2013, valabil incepand cu 01/2017. Declaratia 112 a ajuns la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Conditii de aplicare 2017
    • Prin ceea ce urmeaza, retineti ca de la 1 februarie, societatile care la data de 31.12.2016 au realizat o cifra de afacere sub 500.000 euro sunt obligate sa treaca la platitor de impozit microintreprindere. Vom vedea astfel daca obligativitatea de a avea un angajat pentru a plati numai 1% impozit din februarie se refera la 31.12 sau daca se pot face angajari in ianuarie pentru a avea din data de 1 februarie un angajat. Va recomandam o analiza completa privind impozitul pe microintreprinderi in...» citeste mai departe aici

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane...» citeste mai departe aici

  • Intocmirea dosarului preturilor de transfer. Ce riscam daca depasim termenul de predare?
    • Supunem atentiei dumneavoastra cazul unui contribuabil mijlociu care achizitioneaza servicii de la parte afiliata cu o suma ce depaseste 250.000 euro pentru anul 2016. Stabilim daca exista obligatia ca incepand cu data de 25.03.2017 acesta sa puna la dispozitia ANAF dosarul preturilor de transfer in 10 zile sau intr-un termen de 30-60 zile si daca exista alte riscuri, in cazul in care nu il prezinta, in afara amenzii de 14.000 lei. Iata raspunsul specialistului: In conformitate cu prevederile...» citeste mai departe aici

  • 25 ianuarie 2017 e termenul-limita pentru declarare si plata impozit pe dividende
    • Va reamintim ca 25 ianuarie 2017 este termenul limita de plata si de declarare al impozitului pe dividende, in urmatoarele situatii: - in cazul dividendelor distribuite in anul 2016 si care nu au fost platite actionarilor/asociatilor persoane juridice pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale. Aceste prevederi nu se aplica pentru dividendele distribuite si neplatite pana la sfarsitul anului 2016, daca in ultima zi a anului calendaristic, persoana juridica romana...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.