Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Declaratia 112 se depune online pana la 26 septembrie

20-Sep-2011
2365
Formularul 112 "Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" aferent lunii august a.c., cu termen de depunere 25 septembrie 2011, se va depune numai online. Aceasta obligatie a contribuabilului va putea fi indeplinita si pe data de 26 septembrie deoarece 25 septembrie este zi nelucratoare.

Pentru depunerea declaratiei prin Internet, contribuabilii trebuie sa detina un certificat calificat, eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica.

Pentru a transmite o declaratiei fiscala prin Internet este necesara o semnatura electronica obtinuta printr-un certificat digital. Conform Legii nr. 455/2001, certificatele calificate se obtin de la furnizorii de servicii de certificare acreditati. Registrul furnizorilor de servicii de certificare acreditati este stabilit si publicat de Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale pe websiteul www.mcsi.ro.

Dupa obtinerea certificatului calificat de la un furnizor de servicii de certificare acreditat, persoana imputernicita trebuie sa se inregistreze ca utilizator al serviciului de depunere online pe websiteul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), www.anaf.ro, sectiunea Declaratii electronice, astfel:

- instaleaza programul Adobe Reader 8.2;
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii

- descarca documentul de confirmare de pe portalul ANAF, il completeaza si il transmite pe e-mail la furnizorul certificatului;

- dupa primirea Documentului de confirmare, semnat de furnizorul acreditat, se transmite optiunea inregistrare certificate calificate prin portal la ANAF, modulul Declaratii electronice;

- listeaza, semneaza si stampileaza Cererea de utilizare a serviciului de depunere electronica - formular 150;

- in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului, se prezinta documentul de imputernicire autentificat de notarul public din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil. Daca titularul certificatului calificat are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului, se prezinta documentul in original si copie care atesta aceasta calitate (acest document poate fi Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor sau Statutul societatii comerciale);

- prezinta documentele la orice unitate fiscala (actul de identitate, formularul 150 si imputernicirea/documentul care atesta calitatea de reprezentant legal);

- confirmarea dreptului de utilizare a serviciului se face prin e-mail pe adresa comunicata in formularul 150, in termen de 4-7 zile lucratoare de la depunerea documentatiei la organul fiscal. Dupa acest termen persoana poate incerca sa utilizeze serviciul de depunere declaratii chiar daca nu a primit confirmarea pe e-mail. Daca sunt intampinate probleme se trimite mesajul de eroare pe adresa de e-mail Admin.Portal@mfinante.ro.

Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate se completeaza/valideaza cu ajutorul programelor de asistenta.

Programele de asistenta sunt puse la dispozitia contribuabililor gratuit, de unitatile fiscale teritoriale sau pot fi descarcate de pe websiteul ANAF, de la adresa www.anaf.ro, sectiunea Declaratii electronice, categoria Descarcare declaratii.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Declaratia 112 se depune online pana la 26 septembrie":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

23-Sep-2011

Ma intreb a cui este aceasta afacere cu semnatura electronica, pentru care s-au incasat multi bani, pentru care mai ai nevoie si de o mie de alte acte, si care nici nu este functionala. Pentru banii pe care ii incaseaza statul de pe spatele contribuabililor, puteau macar de dragul miilor de lei incasati deja pe semnatura, sa faca un efort de a permite transmiterea ceva mai usor.





Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Plafon microintreprindere. Care e regimul fiscal in 2017?
    • In cele ce urmeaza, tinem cont de faptul ca pentru incadrarea microintreprinderilor criteriul referitor la numarul salariatilor a fost eliminat din Codul fiscal. Asadar, stabilim in ce masura o societate cu peste 10 salariati poate plati cota de 1% daca respecta celelalte conditii. De asemenea, vom vedea ce plafon se ia in calcul pentru anul 2017 de la sfarsitul anului 2016 in vederea pastrarii cotei de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sau a trecerii de la platitor de impozit pe...» citeste mai departe aici

  • Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii
    • Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite. Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum de documente...» citeste mai departe aici

  • ANAF in control! Cei vizati au atestate de comercializare produse accizabile
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Directia Generala a Vamilor, efectueaza in perioada 03.01.2017-31.01.2017, o operatiune de identificare si avertizare a agentilor economici asupra consecintelor nedepunerii, pana la data de 15.02.2017, a cererilor pentru obtinerea noilor atestate pentru comercializare si distributie in sistem angro/en detail de produse energetice, bauturi alcoolice si tutun prelucrat. Astfel, cei ce detin atestate pentru desfasurarea activitatii de distributie si...» citeste mai departe aici

  • Despre microintreprinderi si economia Romaniei. Ce cred specialistii
    • Mai multi specialisti si oameni de afaceri sunt de parere ca economia Romaniei isi continua trendul ascendent si ca unele masuri lipsite de predictibilitate fiscala nu vor influenta semnificativ dezvoltarea economica. Intr-un interviu pentru Capital.ro, consultantul fiscal Adrian Benta a precizat ca, in opinia sa, stabilitea economica a Romaniei, per ansamblu, "nu poate fi amenintata prin masurile propuse de noua putere politica din Romania. Cu siguranta vor fi masuri care afecteaza echilibrul...» citeste mai departe aici

  • Refacturarea cheltuielilor. Cum procedam pentru o microintreprindere?
    • Stabilim mai jos care este tratamentul fiscal pentru o societate platitoare de impozit pe venit (microintreprindere) pentru veniturile realizate din refacturarea cheltuielilor cu utilitatile (curent, apa, intretinere etc). Societatea detine un spatiu comercial pe care il inchiriaza unei alte societati, iar refacturarea cheltuielilor de utilitati se face exact la valoarea acestora (fara a se adauga nimic in plus). Vom vedea daca societatea datoreaza impozit pe venit pentru sumele incasate din...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.