Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Decontarea utilitatilor. Ce document e indispensabil?

28-Feb-2012
5652
In ceea ce priveste decontarea utilitatilor, e bine sa stim care este documentul in baza caruia putem intocmi procedura corecta de decontare. Dam astfel ca exemplu o societate care are spatiul in care isi desfasoara activitatea inchiriat de la o persoana fizica. In consecinta, vom stabili in baza carui document poate societatea sa isi deconteze cheluielile cu chiria si utilitatile care vin pe numele proprietarului.

Raspuns:

Documentul in baza caruia societatea isi poate deconta chiria este contractul de inchiriere inregistrat la autoritatea fiscala si care este prevazut in Actul constitutiv ca sediu social /punct de lucru, inregistrat la Registrul Comertului. Pentru plata chiriei, proprietarul trebuie sa va emita o chitanta, document care sta la baza inregistrarii in contabilitate a cheltuielii cu chiria si a platilor efectuate.
Pentru decontarea utilitatilor veti avea ca document facturile emise de furnizorii de utilitati, emise pe numele proprietarului, care se vor deconta si deduce in baza contractului de inchiriere si a spatiului pus la dispozitie.

Nu aveti drept de deducere a TVA pentru facturile primite, avand in vedere ca nu sunt emise pe numele societatii.
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii

Cheltuielile sunt deductibile in baza art 21 alin 3 lit m din Codul fiscal , care prevede:

"(3) Urmatoarele cheltuieli au deductibilitate limitata:
m) cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii aferente unui sediu aflat in locuinta proprietate personala a unei persoane fizice, folosita si in scop personal, deductibile in limita corespunzatoare suprafetelor puse la dispozitia societatii in baza contractelor incheiate intre parti, in acest scop"

Normele metodologice prevad:

"37. In cazul in care sediul unui contribuabil se afla in locuinta proprietate a unei persoane fizice, cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii aferente sediului sunt deductibile in limita determinata pe baza raportului dintre suprafata pusa la dispozitie contribuabilului, mentionata in contractul incheiat intre parti, si suprafata totala a locuintei. Contribuabilul va justifica cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii aferente sediului cu documente legale, cum sunt contractele incheiate cu furnizorii de utilitati si alte documente."


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Decontarea utilitatilor. Ce document e indispensabil?":
Rating:

Nota: 5 din 5 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (2)

29-Feb-2012

Buna ziua, Va rog sa dati exemplu si cazul in care o firma este in chirie la o persoana juridica, care are ca obiect de activitate inchirierea spatiilor. Cum se face ca, firma care inchiriaza, sa-si recupereze banii de pe facturile de utilitati aferente spatiilor inchiriate.

29-Feb-2012

ok, dar daca proprietarul imobilului este aceeasi persoana cu proprietarul firmei, si contractul de inchiriere se face cu titlu gratuit, atunci ce trebuie facut?





Subiectele saptamanii

  • Declaratii si plati obligatorii pana la 20, respectiv 25 ianuarie 2017
    • Cele mai importante obligatii declarative si de plata sunt reamintite in aceasta de perioada de catre ANAF. Aducem astfel in atentia contribuabililor interesati lista de declaratii si plati cu termene stabilite pentru 20, respective 25 ianuarie 2017. ATENTIE! ANAF a propus prelungirea cu doua zile a termenului limita pentru depunerea declaratiilor fiscale si plata creantelor scadente la 25 ianuarie 2017 ANAF a inaintat proiectul de Ordonanta de Urgenta privind prorogarea termenului de depunere a...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune spre aprobare formulare pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru persoanele fizice
    • ANAF adapteaza formularele utilizate de organele fiscale pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru presoanele fizice, in cazul in care acestea nu-si indeplinesc obligatiile declarative conform prevederilor legale stabilite la art.106, art.107 si art.342 alin. (1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Persoanele fizice care datoreaza contributie de asigurari sociale au, potrivit legii, obligatii declarative. Nedepunerea declaratiei fiscale da dreptul organului fiscal sa...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune un nou model de decont de TVA. Formular 300
    • Din 1 ianuarie 2017 a fost introdus regimul special pentru agricultori care le permite acestora sa beneficieze de o compensatie in cota forfetara pentru taxa aferenta achizitiilor. Totodata persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care efectueaza achizitii de la agricultori pot deduce aceasta compensatie. Cota standard de TVA este de 19%, incepand cu data de 1 ianuarie 2017, potrivit art. 291 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Cota standard de TVA se...» citeste mai departe aici

  • Implicatii pierdere fiscala. In ce conditii se poate recupera pierderea fiscala?
    • In analiza de mai jos, stabilim daca o societate comerciala X mai inregistreaza la data de 31.12.2016 pierdere fiscala aferenta exercitiului 2009 in valoare de 10.000 lei in conditiile in care in anii 2015 si 2016 a aplicat regimul fiscal al microintreprinderii, iar incepand cu data de 01.01.2017 va trece din nou la impozit pe profit. Vom vedea daca societatea poate recupera fiscal in anul 2017 pierderea fiscala in valoare de 10.000 lei a exercitiului 2009. Potrivit art. 31 alin. (1) pierderea...» citeste mai departe aici

  • Obligatii fiscale de plata si declarative privind drepturile de autor in anul 2017
    • In analiza de mai jos, avem cazul in care trebuie sa se plateasca drepturi de autor in baza unui contract incheiat cu o persoana fizica. Stabilim ce impozite si contributii sociale trebuie sa se retina la sursa in 2017 (la momentul platii veniturilor din drepturi de autor), modul in care se calculeaza acestea atat in cazul impozitului final de 16%, cat si in cazul impozitului anticipat de 10% si daca in 2017 mai sunt categorii de persoane exceptate de la plata contributiilor sociale. De...» citeste mai departe aici

  • Se modifica mai multe declaratii de inregistrare fiscala
    • Impozitul specific pentru persoanele juridice romane care desfasoara activitati corespunzatoare anumitor coduri CAEN este reglementat de Legea nr.170/07.10.2016 privind impozitul specific unor activitati (codurile CAEN sunt mentionate la art. 1 din acelasi act normativ). Conform art. 3 din Legea nr. 170/2016, sunt obligate la plata acestui impozit persoanele juridice care la data de 31 decembrie a anului precedent au indeplinit, cumulativ, urmatoarele conditii: a) aveau inscrisa in actele...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.