Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Decontarea utilitatilor. Ce document e indispensabil?

28-Feb-2012
5507
In ceea ce priveste decontarea utilitatilor, e bine sa stim care este documentul in baza caruia putem intocmi procedura corecta de decontare. Dam astfel ca exemplu o societate care are spatiul in care isi desfasoara activitatea inchiriat de la o persoana fizica. In consecinta, vom stabili in baza carui document poate societatea sa isi deconteze cheluielile cu chiria si utilitatile care vin pe numele proprietarului.

Raspuns:

Documentul in baza caruia societatea isi poate deconta chiria este contractul de inchiriere inregistrat la autoritatea fiscala si care este prevazut in Actul constitutiv ca sediu social /punct de lucru, inregistrat la Registrul Comertului. Pentru plata chiriei, proprietarul trebuie sa va emita o chitanta, document care sta la baza inregistrarii in contabilitate a cheltuielii cu chiria si a platilor efectuate.
Pentru decontarea utilitatilor veti avea ca document facturile emise de furnizorii de utilitati, emise pe numele proprietarului, care se vor deconta si deduce in baza contractului de inchiriere si a spatiului pus la dispozitie.

Nu aveti drept de deducere a TVA pentru facturile primite, avand in vedere ca nu sunt emise pe numele societatii.
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Vezi detalii
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Vezi detalii
Contabilitatii microintreprinderilor
Contabilitatii microintreprinderilor
Vezi detalii

Cheltuielile sunt deductibile in baza art 21 alin 3 lit m din Codul fiscal , care prevede:

"(3) Urmatoarele cheltuieli au deductibilitate limitata:
m) cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii aferente unui sediu aflat in locuinta proprietate personala a unei persoane fizice, folosita si in scop personal, deductibile in limita corespunzatoare suprafetelor puse la dispozitia societatii in baza contractelor incheiate intre parti, in acest scop"

Normele metodologice prevad:

"37. In cazul in care sediul unui contribuabil se afla in locuinta proprietate a unei persoane fizice, cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii aferente sediului sunt deductibile in limita determinata pe baza raportului dintre suprafata pusa la dispozitie contribuabilului, mentionata in contractul incheiat intre parti, si suprafata totala a locuintei. Contribuabilul va justifica cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii aferente sediului cu documente legale, cum sunt contractele incheiate cu furnizorii de utilitati si alte documente."


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Decontarea utilitatilor. Ce document e indispensabil?":
Rating:

Nota: 5 din 5 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (2)

29-Feb-2012

Buna ziua, Va rog sa dati exemplu si cazul in care o firma este in chirie la o persoana juridica, care are ca obiect de activitate inchirierea spatiilor. Cum se face ca, firma care inchiriaza, sa-si recupereze banii de pe facturile de utilitati aferente spatiilor inchiriate.

29-Feb-2012

ok, dar daca proprietarul imobilului este aceeasi persoana cu proprietarul firmei, si contractul de inchiriere se face cu titlu gratuit, atunci ce trebuie facut?





MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.