Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Deducere TVA pentru facturile emise de client in numele meu

07-Mai-2010
6979

Intrebare: Cum inregistrez in contabilitate facturile emise de un client in numele meu (eu fiind furnizorul). Ca si o factura de vanzari emisa de mine?

Atunci imi spuneti cum deduc acest tva din facturile emise de client in numele meu ?

Raspuns oferit de Serviciul de Consultanta al Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
beneficiaza si tu de consultanta personalizata.. detalii aici

Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii

In primul rand, emiterea unei facturi de catre client in numele firmei dvs. presupune colectarea TVA, caz in care nu aveti cum sa va exercitati un drept de deducere. Acest drept de deducere il exercita clientul dvs. care a achizitionat bunurile, chiar daca factura este emisa de acesta.

Dreptul de deducere se exercita doar pentru achizitia de bunuri si servicii iar dvs. realizati o operatiune de vanzare pentru care trebuie sa colectati TVA.

In al doilea rand, emiterea unei facturi de catre client in numele firmei dvs. se poate efectua numai cu respectarea anumitor conditii reglementate prin articolul 155 alineatul 8 litera b) si punctul 72 alineatul 8 din normele de aplicare ale acestui articol.

Conditiile de emitere ale facturii catre client sunt urmatoarele:

1) incheierea unui acord intre cele doua parti participante la tranzactie cu privire la aceasta procedura de facturare;
2) existenta unei proceduri scrise de acceptare a facturii;
3) cumparatorul sa fie stabilit in Comunitate si sa fie inregistrat in scopuri de TVA in Romania, in regim normal;
4) sa notifice prin scrisoare recomandata organului fiscal competent procedura de facturare convenita. Notificarea se efectueaza atat de catre furnizor cat si de catre cumparator, numai daca sunt inregistrate in Romania in scopuri de TVA. Notificarea se efectueaza cu cel putin o luna calendaristica inainte de a fi pusa in practica. La notificare se anexeaza acordul si procedura de acceptare incheiate intre parti.
5) factura intocmita in numele si in contul furnizorului de catre cumparator trebuie trimisa furnizorului;
6) factura trebuie sa cuprinda elementele prevazute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal;
7) daca furnizorul este inregistrat in scopuri de TVA in Romania, acesta trebuie sa evidentieze factura intr-un jurnal special de vanzari.

Pentru astfel de situatii factura primita de la client, emisa in numele si in contul firmei dvs. in calitate de furnizor, urmeaza acelasi regim de evidentiere fiscala si inregistrare contabila, identic cu cel aplicabil facturilor emis de catre firma dvs. in baza prevederilor O.M.F.P. nr. 2226 din 27 decembrie 2006 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile de catre persoanele prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata.

Singura diferenta intre o factura emisa de firma dvs. si o factura emisa de catre cumparator in numele firmei dvs. este evidentierea facturilor primite de la client in baza procedurii scrise de acceptare a facturii intr-un jurnal special de vanzari, organizat doar pentru astfel de facturi.

Consider ca nu este suficienta inscrierea facturilor astfel primite in jurnalul special de vanzari si tocmai de aceea facturile respective trebuie evidentiate fiscal si in jurnalul pentru vanzari intocmit pentru toate operatiunile de livrari de bunuri si prestari de servicii realizate de catre firma dvs. in cadrul unei perioade fiscale.

Totalul acestui jurnal "general" de vanzari se raporteaza prin decontul de TVA la randurile corespunzatoare, aferente regimului de taxare aplicabil fiecarei operatiuni, de exemplu la randul 1 daca este o livrare intracomunitara, la randul 3 daca este o prestare de serviciu neimpozabila in Romania, la randul 9 si 10 daca este operatiune taxabila cu cota 19% sau 9%.

Jurnalul special de vanzari se intocmeste doar pentru evidenta distincta a facturilor emise prin aceasta procedura permisa de lege, notificata atat de catre client cat si de catre furnizor, organului fiscal competent de care apartine fiecare parte participanta la tranzactie. In concluzie, astfel de facturi au un regim special de evidenta fiscala, dar un regim comun de declarare pentru toate operatiunile realizate.

Desi sunt emise de catre client, facturile respective urmeaza aceleasi reguli si principii de inregistrare in evidenta contabila. De exemplu, pentru vanzarea unor marfuri de catre firma dvs. pentru care cumparatorul bunurilor este persoana care a emis factura, firma dvs. efectueaza inregistrarile contabile:

411 = % 
"Clienti" 707
"Venituri din vanzarea marfurilor"
4427
"TVA colectata"

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Deducere TVA pentru facturile emise de client in numele meu":
Rating:

Nota: 3 din 3 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Modificarile valabile in 2017 pentru Declaratia 300 decont TVA
    • OPANAF 591/2017 a modificat la acest inceput de an modelul si continutul pentru Declaratia 300 (Decont TVA). De retinut ca se utilizeaza noul model de formular 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata” in varianta impusa de OPANAF nr. 591/27 ianuarie 201 pentru obligatiile fiscale valabile incepand cu 1 ianuarie 2017. Principalele modificari aduse in ce priveste Declaratia 300 decont TVA in 2017: Click aici pentru D 300 model 2017! - s-a introdus randul 26: Compensatia in cota...» citeste mai departe aici

  • Firmele pot emite cereri de finantare nerambursabila. Ce conditii trebuie indeplinite?
    • Intreprinderile mici si mijlocii pot aplica, incepand de azi, pentru finantare nerambursabila cuprinsa intre 200.000 euro si 1 milion de euro. Ajutorul nerambursabil, cuprins intre 200.000 de euro si 1 milion de euro, se acorda ca ajutor nerambursabil firmelor pentru investii in active corporale noi, construirea si extinderea spatiilor de productie, dotari diverse, investitii in realizarea de instrumente de comercializare online. Obiectivul prezentei masuri de sprijin il reprezinta imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate si eliminate prin planul de reorganizare. Ce cheltuieli se deduc?
    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societate comerciala A, parte afiliata a societatii B, are creante (clienti neincasati) fata de societatea B. Societatea B se afla in inolventa conform Legii 85/2006. I se aproba un plan de reorganizare conform caruia creantele societatii A nu se vor putea achita vreodata. Stabilim ce trebuie sa faca societate A pentru a asigura o imagine fidela a patrimoniului, daca sunt deductibile cheltuielile cu anularea acestor creante, precum si in ce fel se...» citeste mai departe aici

  • Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar
    • Redam mai jos Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2017 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. nr. 126 din 16/02/2017. Art. 1. - Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art. 26 alin. (2) si art. 29 alin. (1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata. Art. 2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.