Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Deducere TVA si anulare cod TVA. Cum declaram in D 311 si cum inregistram in D 300?

03-Ian-2017
212

In analiza de mai jos, facem referire la o societate A care a fost platitoare de TVA la incasare insa din data de 31.10.2016 din cauza expirarii sediului social aceasta a fost declarata inactiva fiscal si implicit i-a fost suspendat codul de TVA. Conform Codului fiscal pe perioada in care figureaza inctiva aceasta are dreptul de a colecta TVA, dar nu poate deduce nicio cheltuiala si TVA aferenta acesteia.

Vom vedea ce se intampla cu TVA-ul aferent livarilor anterioare datei de 31.20.2016 si anume incasarea in decembrie a unei facturi emise in septembrie cu TVA in valoare de 10 000 lei. In mod normal acest TVA este exigibil si trebuie platit in decembrie. Vom vedea cum se precedeaza atat in cazul societatii A, cat si in cazul clientului care efectueaza plata daca acesta din urma deduce TVA de 10.000 lei tinand cont ca factura platita provine din perioada in care societatea A era activa fiscal. De asemenea, vom vedea cum se declara in D311 in cazul societatii A si cum se inregistreaza in D300 in cazul clientului care plateste.


Asa cum in mod corect ati remarcat societatea ANA depune declaratia 311 aferenta lunii decembrie (luna in care TVA devine exigibila) pana pe 25 ianuarie 2017, data pana la care achita si TVA de plata.
Extras din Instructiunile D311 :
"Declaratia se depune :
(…)
- pana la 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a intervenit exigibilitatea taxei pentru livrari de
bunuri/prestari de servicii, efectuate inainte de anularea inregistrarii in scopuri de TVA, potrivit prevederilor art. 316 alin. (11) lit. a) - e), g) sau h) din Codul fiscal, in situatia in care exigibilitatea taxei pentru aceste operatiuni intervine, potrivit sistemului TVA la incasare, in perioada in care persoanele impozabile nu au cod valabil de TVA.”

Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii


"B. Livrari de bunuri si/sau prestari de servicii efectuate inaintea anularii inregistrarii in scopuri de TVA in conditiile art. 316 alin. (11) lit. a) - e), g) sau h) din Codul fiscal, dar a caror exigibilitate intervine, potrivit sistemului TVA la incasare, in perioada in care persoana impozabila nu are cod valabil de TVA - se completeaza de catre persoanele impozabile care au aplicat sistemul TVA la incasare si carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA, conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. a) - e), g) sau h) din Codul fiscal, dupa caz, pentru livrari de bunuri si/sau prestari de servicii efectuate inaintea anularii inregistrarii in scopuri de TVA, dar a caror exigibilitate intervine, potrivit sistemului TVA la incasare, in perioada in care persoana impozabila nu are cod valabil de TVA.
Coloana „Baza impozabila” - se completeaza cu baza de impozitare, exclusiv taxa, aferenta tuturor livrarilor de bunuri si/sau prestarilor de servicii efectuate inaintea anularii inregistrarii in scopuri de TVA, a caror exigibilitate intervine, potrivit sistemului TVA la incasare, in perioada in care persoana impozabila nu are cod valabil de TVA.

Coloana "TVA de plata" - se completeaza suma totala a taxei colectate care trebuie platita pentru livrarile de bunuri si/sau prestarile de servicii efectuate inaintea anularii inregistrarii in scopuri de TVA, a caror exigibilitate intervine, potrivit sistemului TVA la incasare, in perioada in care persoana impozabila nu are cod valabil de TVA."

In ceea ce il priveste pe client, pe acesta nu ar trebui sa il afecteze faptul ca dvs. v-ati pierdut intre data emiterii facturii si data achitarii ei codul de TVA.

Conform art. 299 din Codul fiscal "Conditii de exercitare a dreptului de deducere", pentru a isi putea exercita dreptul de deducere , clientul dvs. trebuie sa detina factura in original si dovada platii.

Cum factura pe care o detine are mentionat pe ea atributul RO - dvs. fiind platitor de TVA la emiterea facturii - si acum clientul detine si dovada platii - acesta are dreptul sa deduca in mod normal TVA care devine exigibil la data platii.

Nu exista nicaieri reglementata obligatia de a verifica starea furnizorului la momentul platii unei facturi, ci numai la momentul primirii acesteia.

Deci clientul va proceda in mod obisnuit, la momentul platii situatia dvs. fiind irelevanta pentru deducerea de catre acesta a TVA.

(Daca factura ar fi fost emisa in decembrie si platita tot in decembrie clientul nu ar fi putut deduce TVA deoarece pe factura detinuta de el nu ar fi figurat atributul RO in dreptul CUI-ului dvs.)

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Deducere TVA si anulare cod TVA. Cum declaram in D 311 si cum inregistram in D 300?":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Din februarie inregistrati firmele si PFA-urile gratuit
    • Incepand cu luna februarie 2017, ca urmare a eliminarii a 102 taxe nefiscale, veti putea inregistra in mod gratuit, la Registrul Comertului, o societate cu raspundere limitata (SRL) sau o forma de organizare de tip persoana fizica autorizata (P.F.A). Astfel, noile reglementari privind taxele eliminate se regasesc in Legea nr. 1/2017. In cuprinsul legii se mentioneaza astfel ca se elimina si taxele cerute pana in prezent de catre Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) pentru...» citeste mai departe aici

  • PFA si baza de calcul contributii pensii. Ce includem la cheltuieli?
    • In randurile urmatoare, vom vedea cum se calculeaza baza pentru contributia la pensii datorata de un PFA: VENITURI - CHELTUIELI (exclusiv cheltuieli cu asigurarile sociale) si daca la cheltuieli includem si cheltuiala cu impozitul si cheltuiala cu sanatatea. Iata raspunsul specialistului: Conform art. 148 alin. (3) din Codul fiscal, pentru persoanele fizice fizice care realizeaza venituri din activitati independente si care determina venitul net anual in sistem real baza lunara de calcul al...» citeste mai departe aici

  • Cesiune parti sociale. Cum intocmim monografia contabila?
    • In cazul urmator, actionariatul societatii A este detinut de doua persoane fizice in proportii egale 50% X si 50% Y. Persoana X cedeaza partile sociale societatii B care devine actionar in A. Capitalul social al lui A este 200 lei. Vom vedea care este monografia contabila si ce declaratii trebuie depuse de cele doua societati A si B. Iata raspunsul specialistului: La nivelul societatii A, nu exista inregistrari contabile (schimbare asociatilor nu genereaza modificari). Daca partile sociale sunt...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.