Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Deducerea cheltuielilor aferente unor tichete impozitate si neacordate. Cum procedam?

18-Sep-2014
920
Solutia urmatoare se refera la o societate X care acorda, prin contract colectiv de munca, tichete de masa angajatilor. Societatea X nu are disponibil sa achite aceste tichete si nu acorda timp de 2 luni aceste tichete. Impozitul aferent cestor tichete a fost retinut de la angajati si virat la stat. Vom vedea cum se inregistreaza in contabilitate aceste tichete neacordate si impozitate, precum si ce tratament fiscal se aplica.

Tichetele deja luate in calculul drepturilor salariale prin impozitare se vor inregistra ca obligatii in legatura in legatura cu personalul, prin formula contabila 642 "Cheltuieli cu tichetele de masa acordate salariatilor" = 4281 "Alte datorii in legatura cu personalul".

Dupa achizitionarea tichetelor de masa, la acordarea lor efectiva se va recurge la formula contabila 4281 "Alte datorii in legatura cu personalul" = 5328 "Alte valori".

In ceea ce priveste impozitul pe profit, potrivit pct. 12 din Normele metodologice date in aplicarea art. 19 din Codul fiscal veniturile si cheltuielile care se iau in calcul la stabilirea profitului impozabil sunt cele inregistrate in contabilitate potrivit reglementarilor contabile date in baza Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si orice alte elemente similare veniturilor si cheltuielilor, din care se scad veniturile neimpozabile si se adauga cheltuielile nedeductibile conform prevederilor art. 21 din Codul fiscal.
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii

Cum in contabilitate trebuie respectat principiul independentei exercitiului prevazut de pct. 42 din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a CEE, aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.055/2009, aceasta inseamna ca trebuie sa se tina cont de veniturile si cheltuielile aferente exercitiului financiar, indiferent de data incasarii veniturilor sau data platii cheltuielilor. Totodata, conform pct. 262 alin. 1 din reglementarile contabile amintite cheltuielile reprezinta valorile platite sau de platit pentru cheltuieli cu personalul, printre altele, iar potrivit pct. 194 alin. 1 din aceleasi reglementari sumele datorate si neachitate personalului (concediile de odihna si alte drepturi de personal), respectiv eventualele sume care urmeaza sa fie incasate de la acesta, aferente exercitiului in curs, se inregistreaza ca alte datorii si creante in legatura cu personalul.

Cu alte cuvinte, intrucat cheltuielile cu tichetele de masa trebuie inregistrate in contabilitate in perioada pentru care au fost acordate, ele sunt deductibile la calculul profitului impozabil la momentul inregistrarii lor in contabilitate, chiar daca tichetele urmeaza a fi acordate ulterior.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Deducerea cheltuielilor aferente unor tichete impozitate si neacordate. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratia 112 actualizata in ianuarie 2017!
    • Va informam ca ANAF a actualizat in luna ianuarie 2017 PDF-ul inteligent pentru D 112 - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun al ministrului finantelor publice nr. 1977/ 09.12.2013, ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr.2757/ 23.12.2013 si al ministrului sanatatii nr. 1580/ 23.12.2013, valabil incepand cu 01/2017. Declaratia 112 a ajuns la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Conditii de aplicare 2017
    • Prin ceea ce urmeaza, retineti ca de la 1 februarie, societatile care la data de 31.12.2016 au realizat o cifra de afacere sub 500.000 euro sunt obligate sa treaca la platitor de impozit microintreprindere. Vom vedea astfel daca obligativitatea de a avea un angajat pentru a plati numai 1% impozit din februarie se refera la 31.12 sau daca se pot face angajari in ianuarie pentru a avea din data de 1 februarie un angajat. Va recomandam o analiza completa privind impozitul pe microintreprinderi in...» citeste mai departe aici

  • Intocmirea dosarului preturilor de transfer. Ce riscam daca depasim termenul de predare?
    • Supunem atentiei dumneavoastra cazul unui contribuabil mijlociu care achizitioneaza servicii de la parte afiliata cu o suma ce depaseste 250.000 euro pentru anul 2016. Stabilim daca exista obligatia ca incepand cu data de 25.03.2017 acesta sa puna la dispozitia ANAF dosarul preturilor de transfer in 10 zile sau intr-un termen de 30-60 zile si daca exista alte riscuri, in cazul in care nu il prezinta, in afara amenzii de 14.000 lei. Iata raspunsul specialistului: In conformitate cu prevederile...» citeste mai departe aici

  • 25 ianuarie 2017 e termenul-limita pentru declarare si plata impozit pe dividende
    • Va reamintim ca 25 ianuarie 2017 este termenul limita de plata si de declarare al impozitului pe dividende, in urmatoarele situatii: - in cazul dividendelor distribuite in anul 2016 si care nu au fost platite actionarilor/asociatilor persoane juridice pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale. Aceste prevederi nu se aplica pentru dividendele distribuite si neplatite pana la sfarsitul anului 2016, daca in ultima zi a anului calendaristic, persoana juridica romana...» citeste mai departe aici

  • Bogdan-Nicolae Stan este noul presedinte al ANAF
    • Bogdan-Nicolae Stan a fost numit in functia de presedinte, cu rang de secretar de stat, al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in urma deciziei prim-ministrului, publicata in Monitorul Oficial nr 0039, din 13 ianuarie 2017. Bogdan-Nicolae Stan a avut atributii de coordonare a activitatilor de combatere a evaziunii si fraudei fiscale, in func?ii precum cea de Director general/Director general adjunct, in cadrul Activitatii de inspectie fiscala de la DGRFP Ilfov (2012 - 2013) si respectiv...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.