Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Deductibilitate cheltuieli cu bunuri distruse in incendiu. Cum procedam?

11-Iul-2014
2233
In studiul de caz de azi, analizam situatia in care in urma unui incendiu s-a constatat marfa distrusa integral si marfa afectata.

Vom oferi raspuns urmatoarelor intrebari:

1.Se poate scoate din evidente acesta marfa dupa 2 luni de la incendiu si nu in luna in care a avut loc incendiul? ( Avand in vedere ca atat a durat pana a venit comisia de la firma de asigurare pentru a face inventarierea bunurilor afectate).

Se va lua in calcul termenul la care firma va primi suma de la asigurator? Avand in vedere faptul ca aceasta cheltuiala este deductibila, vom vedea in ce masura este corect ca acesta sa fie dedusa inainte de a inregistra venitul din despagubiri, cu mentiunea ca in prezent nu se cunoaste cuantumul despagubirii.

2. Avand in vedere ca asiguratorul nu doreste despagubirea pentru unele articole afectate deoarece pot fi reparate, iar firma contesta acest lucru, vom vedea ce se intampla cu aceste produse si daca pot fi scoase din gestiune ca fiind afectate in urma incendiului si predate pentru colectare si considerate cheltuieli deductibile.
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii

3. Pe ce cont se inregistreaza scoaterea din gestiune?


Scoaterea din evidenta o veti face in luna in care s-a constat marfa lipsa, respectiv in luna in care s-a terminat inventarierea si s-au stabilit cantitatile lipsa.

Consideram insa ca societatea trebuia sa efectueze un inventar in luna in care a avut loc incendiul, si nu sa astepte comisia de la firma de asigurare. Eventual, se poate efectua un inventar si in prezenta acesteia, daca asa prevede procedura. Nu trebuie sa asteptati pana veti primi suma de la asigurator, intrucat societatea trebuie sa prezinte patrimoniul real, existent in orice moment.

Este corect sa considerati cheltuiala deductibila la momentul scoaterii din gestiune a materialelor, si ulterior, cand veti incasa suma de la asigurator venitul sa il considerati impozabil la calculul impozitului pe profit.

Apreciem corect tratamentul fiscal propus de Dvs. pentru cheltuiala cu materialele care nu vor fi despagubite de firma de asigurare, acestea fiind considerate deductibile la calculul impozitului pe profit, urmand a fi predate a si deseuri, conform art. 21 alin. 4 lit.c din Codul fiscal.

Pentru acordarea deductibilitatii va trebui sa demonstrati cu documente legale faptul ca bunurile au fost distruse de incendiu (constatare de la pompieri, de la firma de asigurare).

Scoaterea din gestiune se inregistreaza pe contul 671.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Deductibilitate cheltuieli cu bunuri distruse in incendiu. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 4.25 din 2 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 ianuarie 2017
    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nationale si cercetarii...» citeste mai departe aici

  • MFP si ANAF extind spatiul privat virtual si pentru persoanele juridice
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, contribuabilii...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Scoaterea din evidenta vectorului fiscal a impozitului pe constructii se va face la nivel centralizat
    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

  • Calculul si declararea impozitului pe profit pentru organizatiile nonprofit. Cum procedam?
    • Prin cele ce urmeaza, facem referire la o asociatie care are drept obiect de activitate practicarea medicinei alternative si care inregistreaza in anul 2016 atat venituri din cotizatii si donatii, cat si venituri din predarea cursurilor in domeniu. In cazul in care cheltuielile asociatiei sunt de 1500 lei respectiv veniturile din cotizatii 1000 lei, iar cele din predarea de cursuri de 4000 lei (activitate economica), stabilim daca asociatia datoreaza impozit pe profit pe anul 2016, precum si...» citeste mai departe aici

  • Cifra de afaceri pentru plafon perioada fiscala. Cum procedam privind includerea in plafon a vanzarii de mijloace fixe?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care realizeaza venituri brute din: - incasari pe anul 2016 - aproximativ 200.000 lei - vanzari mijloace fixe (apartament) - aproximativ 300.000 lei - plafonul perioada TVA (lunar/trimestru) 2016 = 454.110 lei. Stabilim daca la calculul plafonului TVA de 100.000 euro se includ si veniturile din vanzarea mijloacelor fixe. De asemenea, cu precizarea ca in anul 2016 este cu TVA la trimestru, vom vedea daca pentru anul 2017 este cu TVA lunar. Potrivit art. 322...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.