Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Depunere si semnatura digitala. Cine poate obtine acest drept si care e procedura?

07-Ian-2015
7684
Stabilim daca pentru semnatura digitala la depunerea declaratiilor ANAF, administratorul firmei, care nu este economist sau contabil, are drept de semnatura sau daca poate obtine semnatura digitala.

Conform art. 2 din Ordinul nr. 2520/27.09.2010 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, semnarea declaratiilor fiscale se realizeaza prin utilizarea certificatului calificat emis de un furnizor de servicii de certificare, acreditat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica.

Inregistrarea titularilor certificatelor calificate in calitate de reprezentanti legali sau imputerniciti pentru semnarea declaratiilor fiscale se efectueaza pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, conform dispozitiilor cap. III din Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 858/2008 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, cu modificarile si completarile ulterioare.

Titularul unui certificat calificat poate fi desemnat/imputernicit pentru semnarea declaratiilor fiscale de catre mai multi contribuabili.

Certificatul digital calificat identifica o persoana care actioneaza fie in nume propriu, fie ca reprezentant al unui tert. In consecinta, administratorul societatii, in calitate de reprezentant legal al acesteia, poate detine un certificat calificat.
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
Vezi detalii
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii


Certificatul calificat (semnatura electronica) este eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001
privind semnatura electronica si trebuie achizitionat doar de la furnizorii autorizati si trecuti in Registrul de pe MCSI. In prezent exista 5 astfel de furnizori: SC Trans Sped (www.transsped.ro ), SC Digisign SA (www.digisign.ro ), SC Certsign SRL (www.certsign.ro ) , SC Alfatrust Certification SA (www.alfatrust.ro ) si SC Centrul de Calcul SA (www.centruldecalcul.ro ) .
Procedura de obtinere a certificatului este diferita de la un furnizor la altul, cu respectarea dispozitiilor legii nr. 455/2001, iar costul acestuia se situeaza in jurul echivalentului a 50 euro, fara TVA.

Pasii de urmat pentru obtinerea certificatului digital sunt:

Completarea unei cereri/formular , online, pe site-ul furnizorului acreditat ales;
Se primesc prin email documentele necesare emiterii certificatului;
Actele trebuie sa ajunga la furnizorul autorizat in original. De regula, posesorul certificatului trebuie sa se prezinte personal la furnizor pentru identificare.
Este posibil sa va fie solicitat si un Certificat constatator de la Oficiul National al Registrului Comertului (nu mai vechi de 30 de zile).

Eliberarea se efectueaza intr-un interval de 1 - 7 zile de la data depunerii documentatiei, in functie de furnizorul ales.

Dupa obtinerea certificatului, utilizarea acestuia pe site-ul ANAF se face dupa ce urmati urmatoarele etape (a se vedea si https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/instructiuni/etape_depunere.htm ) :

Se descarca documentul de confirmare de pe portalul ANAF, se completeaza si se transmite pe

e-mail la furnizorul certificatului. Dupa primirea documentului de confirmare semnat electronic de catre furnizorul acreditat de la care ati achizitionat certificatul il transmiteti prin portal la ANAF (modulul Declaratii electronice, optiunea Inregistrare certificate calificate).

Listati, semnati si stampilati cererea de utilizare a serviciului de depunere electronica (formularul 150). Daca exista calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului, se prezinta documentul, in original si copie, care atesta aceasta calitate (acest document poate fi Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor sau Statutul societatii comerciale).
Prezentati documentele la orice unitate fiscala (imputernicirea, actul de identitate, formularul 150).
Confirmarea dreptului de utilizare a serviciului se face de regula prin e-mail, pe adresa comunicata in formularul 150, in termen de 4-7 zile lucratoare de la depunerea documentatiei la organul fiscal; neprimirea acesteia de catre contribuabil nu reprezinta un obstacol procedural, tehnic sau de alta natura, pentru depunerea declaratiilor.


Legislatia aplicabila:

Ordinul nr. 2520/2010;
Legea nr. 451/2004;
Legea nr. 455/2001
privind semnatura electronica;
Ordinl nr. 858/2008 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Depunere si semnatura digitala. Cine poate obtine acest drept si care e procedura?":
Rating:

Nota: 3.92 din 13 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Zoom fiscal: Toate modificarile aduse de OUG 3/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 16/06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificare si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va prezentam principalele modificari aduse de actul normativ mentionat anterior: >> Scutirea de impozit pe profit a contribuabililor care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare. - Contribuabilii care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare, definite potrivit O.G. nr. 57/2002, precum si activitati conexe...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Capital social mai mare de 45.000 lei si impozit pe profit in anul 2017
    • In analiza de mai jos, la 31.12.2016, o societate platitoare de impozit pe profit are venituri totale in suma de 308.321 lei si indeplineste si celelalte conditii de la art.47 Cod fiscal (Definitia microintreprinderii). Societatea are la 31.12.2016, capital social in suma de 200.000 lei. Incepand cu 01.01.2017, stabilm daca ar trebui sa treaca la impozit pe veniturile microintreprinderii. Fiind platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderii, vom vedea daca ar putea sa-si exercite...» citeste mai departe aici

  • Conditia cu privire la salariati in 2017. Impozit pe venit microintreprinderi
    • In randurile urmatoare, avem cazul unei societati care are in 2017 doi angajati cu timp partial de cate 4 ore/fiecare. Vom vedea daca se poate considera ca fiind un angajat cu 8 ore si sa se aplice astfel cota de impozit pe venit de 1%. Conform prevederilor de la art. 51 alin.(4) din Codul fiscal, prin salariat se intelege persoana angajata cu contract individual de munca cu norma intreaga, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei: Formularul 088 va fi eliminat de la 1 februarie 2017
    • Prin ordinul Agentiei de Administrare Fiscala nr. 210 din 13 ianuarie 2017 a fost abrogat Ordinul nr. 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA". Astfel, incepand cu 01 februarie 2017 nu se mai depune Formularul 088. Formularul 088 a fost mult contestat de catre mediul de afaceri. De la introducerea acestuia, in...» citeste mai departe aici

  • Noul formular pentru declararea veniturilor nerezidentilor. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu
    • Incepand cu acest an, pentru veniturile nerezidentilor se depune formularul 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti", cod 14.13.01.13/v.n. Aceasta declaratie inlocuieste formularul fara numar utilizat in anii trecuti pentru declararea impozitului retinut la sursa/veniturilor scutite obtinute de nerezidenti din Romania. Formularul 207 si instructiunile de completare au fost aprobate prin OANAF 3695 din 30 decembrie...» citeste mai departe aici

  • Noutati ANAF: Inregistrarea fiscala a nerezidentilor de catre platitorii de venit
    • Va reamintim prevederile legale referitoare la inregistrarea fiscala a nerezidentilor de catre platitorii de venit, pentru veniturile supuse regulilor de impunere la sursa, pentru care impozitul retinut este final: Pentru nerezidentii care obtin venituri impozabile din Romania, platitorul de venit are obligatia de a calcula, retine,declara si plati bugetului de stat impozit pe venit sau impozit pe profit, dupa caz. Potrivit art.82 alin.1 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.