Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Detasarea lucratorilor din spatiul european in Romania

30-Mar-2015
667
Directiva 96/71/CE a fost transpusa in legislatia romaneasca prin Legea nr. 344/2006 privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale si Hotararea Guvernului nr. 104/2007 pentru reglementarea procedurii specifice privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale pe teritoriul Romaniei. Astfel, asemeni directivei, legea romana prevede urmatoarele situatii in care poate interveni detasarea din alte state membre UE in Romania:

1. Detasarea unui salariat pe teritoriul Romaniei, in numele intreprinderii si sub coordonarea acesteia, in cadrul unui contract incheiat intre intreprinderea care face detasarea si beneficiarul prestarii de servicii care isi desfasoara activitatea in Romania, daca exista un raport de munca, pe perioada detasarii, intre salariat si intreprinderea care face detasarea.

Intreprinderea care face detasarea si beneficiarul prestarii de servicii care isi desfasoara activitatea in Romania fac dovada existentei raportului de colaborare dintre ei numai prin contract incheiat in forma scrisa. Beneficiarul prestarii de servicii are obligatia de a pune la dispozitia inspectorilor de munca, la cerere acest contract.
2, Detasarea unui salariat la o unitate situata pe teritoriul Romaniei sau la o intreprindere care apartine unui grup de intreprinderi, situata pe teritoriul Romaniei, daca exista un raport de munca, pe perioada detasarii, intre salariat si intreprinderea care face detasarea.

Salariatul este detasat pe baza documentelor incheiate intre intreprinderea straina care detaseaza salariatii si unitatea/intreprinderea situata pe teritoriul Romaniei care vor contine inclusiv lista nominala a salariatilor detasati. Unitatea/intreprinderea situata pe teritoriul Romaniei are obligatia de a detine aceste documente pe toata perioada in care utilizeaza salariati straini detasati si de a le pune la dispozitia inspectorilor de munca ori de cate ori sunt solicitate.
3. Punerea la dispozitie a unui salariat, de catre o intreprindere de munca temporara sau agentie de plasare, la o intreprindere utilizatoare stabilita sau care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei, daca exista un raport de munca, pe perioada detasarii, intre salariat si intreprinderea de munca temporara sau agentia de plasare.
Intreprinderea utilizatoare a salariatului strain are obligatia de a prezenta inspectorilor de munca, la cerere, contractul de punere la dispozitie incheiat cu intreprinderea de munca temporara sau cu agentia de plasare straina.
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Vezi detalii
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Vezi detalii

Angajatorii din alte state membre UE care detaseaza lucratori in Romania au urmatoarele obligatii:
a) obligatia de a transmite o comunicare privind detasarea salariatilor conform anexei 1 la HG 104/2007, in limba romana, inspectoratului teritorial de munca in a carui raza urmeaza sa se desfasoare activitatea, cu minimum 5 zile anterior inceperii activitatii salariatilor detasati pe teritoriul Romaniei, dar nu mai tarziu de prima zi de activitate. O copie a comunicarii se transmite si beneficiarului prestarii de servicii, la aceeasi data la care a fost transmisa inspectoratului teritorial de munca.

b) obligatia de a transmite inspectoratului teritorial de munca orice modificare a elementelor prevazute in anexa nr. 1 la HG 104/2007, in termen de 5 zile de la data producerii acesteia;

c) in situatia in care intreprinderea detaseaza un salariat strain care este cetatean al unui stat nemembru al Uniunii Europene sau al Spatiului Economic European, aceasta va completa o declaratie, potrivit careia salariatul respectiv indeplineste conditiile legale de munca din statul membru al Uniunii Europene sau al Spatiului Economic European in care intreprinderea straina este stabilita. Declaratia se transmite, in limba romana, inspectoratului teritorial de munca in a carui raza urmeaza sa se desfasoare activitatea, cu minimum 5 zile inaintea inceperii activitatii salariatului cetatean al unui stat nemembru al Uniunii Europene sau al Spatiului Economic European, detasat pe teritoriul Romaniei.


Autor: Irina Dumitrescu
Economist
Experienta:
- 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale
Expert contabil, CECCAR BUCURESTI
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Detasarea lucratorilor din spatiul european in Romania":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Articole similare

Pregatiti sau nu, mentinem aderarea la euro in 2015
Mai multe articole despre spatiul european




Subiectele saptamanii

  • Noi reglementari privind Registrul general de evidenta a salariatilor
    • Prin HG 877/2016 au fost aduse modificari si completari Hotararii Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, modificari ce au intrat in vigoare la data de 28 noiembrie 2016. Principalele modificari vizeaza: 1. Gestiunea separata a registrului general de evidenta a salariatilor care lucreaza in mediul privat si a registrului general de evidenta a personalului platit din fonduri publice. Astfel, incepand cu 28.11.2016 registrul general de evidenta a salariatilor...» citeste mai departe aici

  • Subventii noi pentru firme si salariati! Masurile luate de Guvern se aplica deja de la 3 decembrie!
    • Pachetul de masuri active pentru stimularea ocuparii fortei de munca va intra in vigoare incepand cu 3 decembrie 2016, dupa ce Guvernul a adoptat astazi normele de aplicare a OUG 60/2016, iar finantarea este asigurata din fonduri nationale si europene. Normele metodologice adoptate la 29 noiembrie stabilesc modalitatea practica de acordare a primelor de activare, incadrare, instalare de care beneficiaza la angajare persoanele fara un loc de munca, precum si documentele in baza carora se obtin...» citeste mai departe aici

  • Campanie ANAF: Cum ne afecteaza coruptia in plan personal, economic si social
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala deruleaza o campanie nationala pentru constientizarea modului in care faptele de coruptie ne afecteaza in plan personal, economic si social. Campania este formata din doua componente, care se adreseaza publicului larg, pe de-o parte, si personalului ANAF pe de alta parte. 85% din finantare - 1,07 mil lei - provine din Granturi Norvegiene 2009-2014, in cadrul proiectului "Cresterea integritatii in Agentia Nationala de Administrare Fiscala prin cooperare...» citeste mai departe aici

  • Guvernul majoreaza cu 75% indemnizatiile acordate invalizilor, veteranilor si vaduvelor de razboi
    • Indemnizatiile pentru invalizi, veterani si vaduve de razboi au fost majorate cu 75%, potrivit unei ordonante de urgenta aprobate de Executiv la finele lunii noiembrie. Conform actului normativ, cele trei categorii vor primi indemnizatii majorate, de la 1 ianuarie 2017, dupa cum urmeaza: a) pentru invalizii de razboi - marii mutilati si cei incadrati in gradul 1 de invaliditate vor primi o indemnizatie de 259 de lei lunar (majorata de la 148 de lei) - cei incadrati in gradul II de invaliditate...» citeste mai departe aici

  • Se declara in Declaratia 394 facturile unor livrari cu valoare individuala sub 10.000 lei?
    • In Declaratia 394 pana in ianuarie 2017 nu se declara livrarile catre persoane fizice care au valoarea individuala sub 10.000 lei. Stabilim daca seriile acestor facturi se declara sau in Declaratia 394. Conform prevederilor din Ghidul ANAF din 4.11.2016, pagina 27: Facturile emise catre persoanele fizice se raporteaza in Declaratia 394 la sectiunea D. Pentru perioada 1 octombrie 2016 -31 decembrie 2016, vor fi cuprinse in lista de detaliu, numai facturile emise cu valoare individuala mai mare de...» citeste mai departe aici

  • Tratament fiscal pentru ambalaje. Care sunt implicatiile TVA?
    • In cazul pe care vi-l prezentam, o firma isi desfasoara activitatea in sistem lohn in domeniul confectii textile. Societatea primeste materie prima prin transfer, pentru prelucrare, o incorporeaza in produsul finit si incaseaza doar contravaloarea manoperei. Pana acum ambalarea articolelor se facea in cutii speciale, personalizate si primite in acelasi regim. Firmei i se cere ca, din aceasta luna, sa achizitioneze aceste cutii direct din Romania facturate catre firma direct si de asemenea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.