Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Dizolvare si lichidare societate comerciala. Ce documente fiscale intocmim?

14-Aug-2012
14268
In cazul dizolvarii si lichidarii unei societati, fara a se numi un lichidator, vom vedea care este data intocmirii Bilantului de Lichidare care se depune la Registrul Comertului si daca exista un formular special pentru acest bilant, stabilind si soldurile care se completeaza in prima coloana a acestuia.



Raspuns:

In conformitate cu prevederile art. 36 alin.(3) din Legea contabilitatii 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si art. 7 alin. 1 din OMFP 52/2012, pe perioada lichidarii, indiferent de stadiul acesteia, persoanele juridice aflate in lichidare trebuie sa depuna o raportare anuala, la organele fiscale teritoriale, in termen de 90 de zile de la incheierea anului calendaristic. Raportarea anuala este, in fapt, o situatie financiara prescurtata, formatul electronic pe pagina de internet a ANAF avand codul S1004 (spre deosebire de formatul S1001-S1003-S1005 pentru situatiile financiare obisnuite).

In bilantul de lichidare se vor trece in prima coloana datele de la sfarsitul anului, iar la coloana 2 zero.
Noul Cod fiscal 2016: textul in varianta completa si actualizata permanent!
Noul Cod fiscal 2016: textul in varianta completa si actualizata permanent!
Vezi detalii
 Cheltuieli deductibile si nedeductibile conform noului Cod fiscal
Cheltuieli deductibile si nedeductibile conform noului Cod fiscal
Vezi detalii
Codul fiscal 2016. Cele mai importante modificari legislative
Codul fiscal 2016. Cele mai importante modificari legislative
Vezi detalii

Situatia financiara anuala intocmita la sfarsitul lichidarii trebuie depusa atat la organele fiscale teritoriale conform art. 36 alin. (4) din Legea contabilitatii 82/1991, cat si la Oficiul Registrului Comertului. Totodata, la organul fiscal se vor depune ultimele declaratii fiscale pentru obligatiile existente in vectorul fiscal al societatii (100, 112, 300), declaratia 101 intocmita la finalizarea lichidarii societatii in care se va completa casuta "Societatea inceteaza sa existe in luna ...", precum si formularul 010 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica".

Operatiunile care se efectueaza in situatia dizolvarii societatii comerciale sunt redate de Norma metodologica privind reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni de fuziune, divizare, dizolvare si lichidare a societatilor comerciale, precum si retragerea sau excluderea unor asociati din cadrul societatilor comerciale si tratamentul fiscal al acestora aprobata prin OMFP 1376/2004 , astfel:
1. Inventarierea si evaluarea elementelor de activ si de pasiv ale societatilor comerciale care urmeaza sa se lichideze, potrivit Legii contabilitatii 82/1991, republicata, normelor si reglementarilor contabile, inregistrarea rezultatelor inventarierii si ale evaluarii, efectuate cu aceasta ocazie;
2. Intocmirea situatiilor financiare de catre societatile comerciale care urmeaza sa se lichideze.
3. Stabilirea de catre adunarea generala a actionarilor sau a asociatilor a operatiunilor care urmeaza sa fie efectuate de catre lichidator in numele societatii comerciale;
4. Valorificarea elementelor de activ (vanzarea imobilizarilor si a stocurilor, incasarea creantelor, a investitiilor financiare pe termen scurt etc.);

5. Achitarea datoriilor societatii comerciale catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, precum si a celorlalte obligatii sociale catre alte fonduri, salariati si alti terti;
1. Stabilirea rezultatului lichidarii (profit sau pierdere);
2. Calcularea, retinerea si virarea impozitului pe profit/venit si a impozitului pe venit in urma actiunii de dizolvare/lichidare;
3. Intocmirea bilantului de partaj.
4. Efectuarea partajului capitalului propriu (activului net) al societatii comerciale, rezultat din lichidarea societatii comerciale, in functie de:
a) prevederile statutului si/sau ale contractului de societate;
b) hotararea adunarii generale a actionarilor/asociatilor, consemnata in registrul sedintelor adunarii generale;
c) cota de participare la capitalul social.

Partajul consta in impartirea capitalului propriu (activului net), rezultat din lichidarea, intre actionarii sau asociatii societatii comerciale.

Din punct de vedere fiscal trebuie sa aveti in vedere articolele din Codul fiscal : 16, 19 alin. (1), 27 alin. (2), art. 34 alin. (14) si (15), art. 66 alin. (8) si punctul 143^2 din normele metodologice, art. 67 alin. (3) litera d) si punctul 144^4 din normele metodologice.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Dizolvare si lichidare societate comerciala. Ce documente fiscale intocmim?":
Rating:

Nota: 3.54 din 12 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Subiectele saptamanii

  • ANAF ar avea target impus pentru inspectori ca pentru agentii de vanzari
    • O stire a tinut prima pagina a publicatiilor in ultima vreme. Potrivit unor declaratii recente, Agentia Nationala de Administrare Fiscala ar stabili tinte de incasari, verificari si amenzi inspectorilor fiscali, similar modului in care companiile private sau marile corporatii stabilesc target-uri lunare pentru agentii de vanzari sau oamenii de marketing. Dragos Doros, fost secretar de stat in Ministerul Finantelor, actualmente director KPMG, a precizat astfel ca ANAF stabileste tinte pentru...» citeste mai departe aici

  • Depuneti pana la 25 februarie 2016 declaratiile informative 392A, 392B, 393
    • Pentru a se asigura informatiile necesare determinarii bazei TVA pentru resursa proprie a Romaniei, ANAF, prin Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Galati, informeaza contribuabilii cu privire la faptul ca s-au actualizat urmatoarele declaratii informative cu termen anual de depunere 25 februarie 2016: Ø (392A) "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul....", cod 14.13.01.02/ia. Ø (392B) "Declaratie informativa...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Obligatii privind penalitatile contractuale
    • Conform Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare consolidate, aprobate prin OMFP 1802/2014 in baza contabilitatii de angajamente, entitatile trebuie sa evidentieze in contabilitate toate veniturile si cheltuielile, respectiv creantele si datoriile rezultate ca urmare a unor prevederi legale sau contractuale. In conturile de furnizori si clienti se evidentiaza distinct datoriile, respectiv creantele din penalitati stabilite conform...» citeste mai departe aici

  • Inregistrare investitie amenajare la un spatiu inchiriat. Ce inregistrari contabile se fac?
    • In cazul de mai jos, discutam despre situatia in care, pentru un spatiu inchiriat, s-au efectuat mai multe lucrari de amenajare, fiind facute investitii astfel la imobilizarile corporale. Vom vedea mai jos care sunt inregistrarile contabile aferente. Din punct de vedere contabil: Investitiile efectuate la imobilizarile corporale utilizate in baza unui contract de inchiriere, locatie de gestiune, administrare sau alte contracte similare se supun amortizarii pe durata contractului respectiv,...» citeste mai departe aici

  • Tumultul fiscal din 2016. La ce sa ne asteptam?
    • Desi abia am intrat in cea de-a doua luna din an, se discuta deja despr dezechilibre de ordin fiscal. Saptamana aceasta, Mugur Isarescu, guvernatorul BNR, a vorbit in cadrul unei interventii video despre anul agitat care ne asteapta din punct de vedere financiar. "Anul 2016 va fi unul tumultuos. Piata valutara nu mai e atat de emotionala. Si va vorbeste o persoana care urmareste piata valutara in fiecare dimineata. In Romania avem mai multe preturi care cresc decat preturi care scad. De aceea nu...» citeste mai departe aici

  • Obligativitatea depunerii declaratiei 392 pentru anumite firme. Cum stabilim corect cine depune declaratia?
    • In randurile de mai jos, stabilim daca pentru societatile care desfasoara exclusiv activitati de asistenta stomatologica (cod CAEN 8623) sau/si de fabricare a protezelor si dispozitivelor stomatologice (cod CAEN 3250) este obligatorie intocmirea si depunerea declaratiei 392. Conform OPANAF nr.93/2014 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare de decaratii informative, formularul 392A se depune de catre persoanele impozabile care, la data de 31 decembrie a anului pentru care se...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.