Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Dizolvare si lichidare societate comerciala. Ce documente fiscale intocmim?

14-Aug-2012
16672
In cazul dizolvarii si lichidarii unei societati, fara a se numi un lichidator, vom vedea care este data intocmirii Bilantului de Lichidare care se depune la Registrul Comertului si daca exista un formular special pentru acest bilant, stabilind si soldurile care se completeaza in prima coloana a acestuia.



Raspuns:

In conformitate cu prevederile art. 36 alin.(3) din Legea contabilitatii 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si art. 7 alin. 1 din OMFP 52/2012, pe perioada lichidarii, indiferent de stadiul acesteia, persoanele juridice aflate in lichidare trebuie sa depuna o raportare anuala, la organele fiscale teritoriale, in termen de 90 de zile de la incheierea anului calendaristic. Raportarea anuala este, in fapt, o situatie financiara prescurtata, formatul electronic pe pagina de internet a ANAF avand codul S1004 (spre deosebire de formatul S1001-S1003-S1005 pentru situatiile financiare obisnuite).

In bilantul de lichidare se vor trece in prima coloana datele de la sfarsitul anului, iar la coloana 2 zero.
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Vezi detalii
Grile fiscale pentru examentul de consultant fiscal 2016
Grile fiscale pentru examentul de consultant fiscal 2016
Vezi detalii
Microintreprindere versus PFA: informatii complete
Microintreprindere versus PFA: informatii complete
Vezi detalii

Situatia financiara anuala intocmita la sfarsitul lichidarii trebuie depusa atat la organele fiscale teritoriale conform art. 36 alin. (4) din Legea contabilitatii 82/1991, cat si la Oficiul Registrului Comertului. Totodata, la organul fiscal se vor depune ultimele declaratii fiscale pentru obligatiile existente in vectorul fiscal al societatii (100, 112, 300), declaratia 101 intocmita la finalizarea lichidarii societatii in care se va completa casuta "Societatea inceteaza sa existe in luna ...", precum si formularul 010 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica".

Operatiunile care se efectueaza in situatia dizolvarii societatii comerciale sunt redate de Norma metodologica privind reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni de fuziune, divizare, dizolvare si lichidare a societatilor comerciale, precum si retragerea sau excluderea unor asociati din cadrul societatilor comerciale si tratamentul fiscal al acestora aprobata prin OMFP 1376/2004 , astfel:
1. Inventarierea si evaluarea elementelor de activ si de pasiv ale societatilor comerciale care urmeaza sa se lichideze, potrivit Legii contabilitatii 82/1991, republicata, normelor si reglementarilor contabile, inregistrarea rezultatelor inventarierii si ale evaluarii, efectuate cu aceasta ocazie;
2. Intocmirea situatiilor financiare de catre societatile comerciale care urmeaza sa se lichideze.
3. Stabilirea de catre adunarea generala a actionarilor sau a asociatilor a operatiunilor care urmeaza sa fie efectuate de catre lichidator in numele societatii comerciale;
4. Valorificarea elementelor de activ (vanzarea imobilizarilor si a stocurilor, incasarea creantelor, a investitiilor financiare pe termen scurt etc.);

5. Achitarea datoriilor societatii comerciale catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, precum si a celorlalte obligatii sociale catre alte fonduri, salariati si alti terti;
1. Stabilirea rezultatului lichidarii (profit sau pierdere);
2. Calcularea, retinerea si virarea impozitului pe profit/venit si a impozitului pe venit in urma actiunii de dizolvare/lichidare;
3. Intocmirea bilantului de partaj.
4. Efectuarea partajului capitalului propriu (activului net) al societatii comerciale, rezultat din lichidarea societatii comerciale, in functie de:
a) prevederile statutului si/sau ale contractului de societate;
b) hotararea adunarii generale a actionarilor/asociatilor, consemnata in registrul sedintelor adunarii generale;
c) cota de participare la capitalul social.

Partajul consta in impartirea capitalului propriu (activului net), rezultat din lichidarea, intre actionarii sau asociatii societatii comerciale.

Din punct de vedere fiscal trebuie sa aveti in vedere articolele din Codul fiscal : 16, 19 alin. (1), 27 alin. (2), art. 34 alin. (14) si (15), art. 66 alin. (8) si punctul 143^2 din normele metodologice, art. 67 alin. (3) litera d) si punctul 144^4 din normele metodologice.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Dizolvare si lichidare societate comerciala. Ce documente fiscale intocmim?":
Rating:

Nota: 3.04 din 14 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Subiectele saptamanii

  • Cesiune parti sociale la valoarea nominala si cesiune imprumut asociat. Ce implicatii fiscale apar?
    • In cazul urmator, analizam situatia in care unicul asociat nerezident din sociatatea A instraineaza partile sociale la valoarea nominala de 200 lei catre un asociat rezident in Romania si cesioneaza tot catre acesta creanta din contul 4551 in suma de 100.000 lei contra unei sume de 20.000 lei. 1. Ce implicatii fiscale rezulta din aceasta tranzactie atat in societate, cat si la persoanele fizice implicate? 2. In cazul in care noul asociat doreste sa retraga suma de 100.000 lei, ce impozite sunt...» citeste mai departe aici

  • Regimul TVA in cazul bunurilor transportate in alt Stat Membru pentru participarea la targuri si expozitii
    • Este important de analizat daca o operatiune intracomunitara reprezinta un nontransfer, deoarece, in cazul nontransferurilor nu trebuie urmate obligatiile declarative specifice livrarilor si achizitiilor intracomunitare de bunuri. De asemenea, nontransferurile nu genereaza obligatii de inregistrare in scopuri de TVA. Potrivit legislatiei in domeniul TVA, se considera nontransfer si, in consecinta, achizitie intracomunitara neasimilata, expedierea sau transportul unui bun din Romania in alt stat...» citeste mai departe aici

  • Dosarul preturilor de transfer - ce contine si cum trebuie intocmit
    • Preturile de transfer reprezinta preturile la care se fac tranzactiile de bunuri sau servicii intre firmele afiliate (care fac parte din acelasi grup). De la inceputul anului 2016, directia specializata din cadrul ANAF are dreptul de a verfica orice societate care se incadreaza in noile limite legale privind dosarul obligatoriu al preturilor de transfer. Dosarul preturilor de transfer este un document obligatoriu! Prin el justificati de ce ati ales un anumit pret pentru o anumita tranzactie cu o...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei: Regimul fiscal al veniturilor din dobanzi pentru imprumuturile acordate pe baza contractelor civile in 2016
    • Veniturile din dobanzi obtinute de persoanele fizice pentru imprumuturile acordate pe baza contractelor civile sunt venituri din investitii conform art. 91 lit. b) din Codul fiscal. In aceasta categorie se incadreaza si dobanzile pentru imprumuturile acorate de asociat societatii. Impozitul se retine la sursa. Calculul impozitului datorat de catre platitorii de venit se efectueaza la momentul platii dobanzii. Plata impozitului pentru veniturile din dobanzi se face lunar, pana la data de 25...» citeste mai departe aici

  • Noutati actualizate de ANAF: Obligatii privind formularul 230
    • ANAF a actualizat recent Ghidul fiscal al contribuabililor care intentioneaza sa redirectioneze 2% din impozitul pe venitul realizat in anul 2015. Acest ghid se adreseaza persoanelor fizice care intentioneaza sa redirectioneze 2% din impozitul pe venitul realizat in anul 2015, prin depunerea formularului 2301 "Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si asimilate salariilor". 1. CINE POATE DEPUNE FORMULARUL 230? Formularul se...» citeste mai departe aici

  • Firmele offshore vor avea noi obligatii, inclusiv in ce priveste cazierul judiciar
    • Un nou proiect propune ca firmele care doresc incheierea de contracte publice sa ofere toate datele pe care le cer autoritatile in ce priveste actionariatul. De asemenea, odata cu proiectul, daca va fi aprobat, se impun si obligatii privind caizerul judiciar. Statul va cere firmelor care vor sa obtina contracte publice date complete privind actionariatul si cazierul judiciar pentru fiecare actionar cu peste 10% din titluri, In acest moment, reglementarile prevad ca “autoritatea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.