Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Dizolvare si lichidare societate comerciala. Ce documente fiscale intocmim?

14-Aug-2012
18935
In cazul dizolvarii si lichidarii unei societati, fara a se numi un lichidator, vom vedea care este data intocmirii Bilantului de Lichidare care se depune la Registrul Comertului si daca exista un formular special pentru acest bilant, stabilind si soldurile care se completeaza in prima coloana a acestuia.



Raspuns:

In conformitate cu prevederile art. 36 alin.(3) din Legea contabilitatii 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si art. 7 alin. 1 din OMFP 52/2012, pe perioada lichidarii, indiferent de stadiul acesteia, persoanele juridice aflate in lichidare trebuie sa depuna o raportare anuala, la organele fiscale teritoriale, in termen de 90 de zile de la incheierea anului calendaristic. Raportarea anuala este, in fapt, o situatie financiara prescurtata, formatul electronic pe pagina de internet a ANAF avand codul S1004 (spre deosebire de formatul S1001-S1003-S1005 pentru situatiile financiare obisnuite).

In bilantul de lichidare se vor trece in prima coloana datele de la sfarsitul anului, iar la coloana 2 zero.
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Vezi detalii
Consilier Noul Cod fiscal 2016
Consilier Noul Cod fiscal 2016
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Vezi detalii

Situatia financiara anuala intocmita la sfarsitul lichidarii trebuie depusa atat la organele fiscale teritoriale conform art. 36 alin. (4) din Legea contabilitatii 82/1991, cat si la Oficiul Registrului Comertului. Totodata, la organul fiscal se vor depune ultimele declaratii fiscale pentru obligatiile existente in vectorul fiscal al societatii (100, 112, 300), declaratia 101 intocmita la finalizarea lichidarii societatii in care se va completa casuta "Societatea inceteaza sa existe in luna ...", precum si formularul 010 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica".

Operatiunile care se efectueaza in situatia dizolvarii societatii comerciale sunt redate de Norma metodologica privind reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni de fuziune, divizare, dizolvare si lichidare a societatilor comerciale, precum si retragerea sau excluderea unor asociati din cadrul societatilor comerciale si tratamentul fiscal al acestora aprobata prin OMFP 1376/2004 , astfel:
1. Inventarierea si evaluarea elementelor de activ si de pasiv ale societatilor comerciale care urmeaza sa se lichideze, potrivit Legii contabilitatii 82/1991, republicata, normelor si reglementarilor contabile, inregistrarea rezultatelor inventarierii si ale evaluarii, efectuate cu aceasta ocazie;
2. Intocmirea situatiilor financiare de catre societatile comerciale care urmeaza sa se lichideze.
3. Stabilirea de catre adunarea generala a actionarilor sau a asociatilor a operatiunilor care urmeaza sa fie efectuate de catre lichidator in numele societatii comerciale;
4. Valorificarea elementelor de activ (vanzarea imobilizarilor si a stocurilor, incasarea creantelor, a investitiilor financiare pe termen scurt etc.);

5. Achitarea datoriilor societatii comerciale catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, precum si a celorlalte obligatii sociale catre alte fonduri, salariati si alti terti;
1. Stabilirea rezultatului lichidarii (profit sau pierdere);
2. Calcularea, retinerea si virarea impozitului pe profit/venit si a impozitului pe venit in urma actiunii de dizolvare/lichidare;
3. Intocmirea bilantului de partaj.
4. Efectuarea partajului capitalului propriu (activului net) al societatii comerciale, rezultat din lichidarea societatii comerciale, in functie de:
a) prevederile statutului si/sau ale contractului de societate;
b) hotararea adunarii generale a actionarilor/asociatilor, consemnata in registrul sedintelor adunarii generale;
c) cota de participare la capitalul social.

Partajul consta in impartirea capitalului propriu (activului net), rezultat din lichidarea, intre actionarii sau asociatii societatii comerciale.

Din punct de vedere fiscal trebuie sa aveti in vedere articolele din Codul fiscal : 16, 19 alin. (1), 27 alin. (2), art. 34 alin. (14) si (15), art. 66 alin. (8) si punctul 143^2 din normele metodologice, art. 67 alin. (3) litera d) si punctul 144^4 din normele metodologice.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Dizolvare si lichidare societate comerciala. Ce documente fiscale intocmim?":
Rating:

Nota: 2.98 din 20 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Se lucreaza la un nou proiect al Legii salarizarii unitare si a salariului minim pe economie in 2017
    • Guvernul si reprezentantii confedratiilor patronale si sindicale reunite in Consiliul National Tripartit au convenit sa continue sa lucreze la un nou proiect al Legii salarizarii unitare si pentru stabilirea salariului minim pe economie pentru anul 2017. In ceea ce priveste proiectul noii Legi a salarizarii unitare, Executivul si partenerii sociali vor colabora in scopul stabilirii principiilor, clarificarii definitiilor si elaborarii proiectului de lege, partile implicate asumand faptul ca...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Omitere constituire rezerve legale de catre o societate care a depus la ANAF bilantul contabil
    • In analiza de mai jos vom stabili cum se poate rectifica faptul ca la data de 31.12.2015 nu s-a constituit rezerva legala, precum si care sunt pasii de urmat tinand cont ca s-a depus bilantul fara constituirea rezervei legale. De asemenea, vom avea in vedere si implicatiile fiscale aferente. In cazul prezentat, o societate emite din eroare sa-si constituie rezervele legale in anul 2015. Bilantul si contul de profit si pierdere, precum si repartizarea profitului contabil este aprobat de catre...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Procedura de emitere facturi in numele furnizorului dintr-o tara terta
    • Beneficiarul unor livrari de bunuri poate emite facturi in numele si in contul furnizorului persoana impozabila stabilit intr-o tara terta? In conformitate cu prevederile Codului fiscal pot fi emise facturi de catre beneficiar in numele si in contul furnizorului in conditiile stabilite prin normele metodologice. Potrivit prevederilor din normele metodologice, factura se poate intocmi de catre cumparatorul unui bun in urmatoarele conditii: - partile sa incheie un acord prealabil prin care sa se...» citeste mai departe aici

  • Amenajare sediu si taxare inversa. Cum facem monografia contabila?
    • In analiza de mai jos, avem ca exemplu o societate platitoare de TVA si impozit pe profit si care contracteaza in vederea amenajarii unui nou sediu care se va construi anul viitor o firma de design interior din alt stat membru UE. Firma respectiva, platitoare de TVA, factureaza lunar (fara TVA) servicii de design interior plus cheltuielile de delegatie pentru deplasarea profesionistului strain care vine in Romania pentru discutii referitoare la noul sediu aproximativ 2-3 zile pe luna etc....» citeste mai departe aici

  • Mai multe beneficii pentru firmele care angajeaza, dar si pentru somerii de lunga durata. Noile masuri propuse de Guvern
    • Noi masuri de stimulare a ocuparii fortei de munca au fost adoptate saptamana aceasta de Guvern, acestea vizand persoanele aflate in cautarea unui loc de munca, angajatorii, dar si romanii din diaspora. "Noul pachet reprezinta concretizarea demersurilor, asumate la inceputul mandatului, prin care fonduri europene si cele de la bugetul de stat sunt imbinate si directionate, in mod coerent, pentru sustinerea masurilor active de ocupare. Practic, aceste masuri au fost regandite si includ mai multe...» citeste mai departe aici

  • Norme metodologice pentru guvernanta corporativa a intreprinderilor publice au fost aprobate
    • Guvernul a aprobat saptamana aceasta, prin hotarare, Normele metodologice de aplicare la Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice, urmand ca in termen de 50 de zile de la intrarea in vigoare a normelor metodologice, autoritatile publice tutelare sa declanseze procedura de selectie pentru intreprinderile publice pentru care nu au fost aplicate prevederile OUG 109/2011. Aplicarea noii legislatii are scopul sa contribuie la...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.