Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Dizolvare si lichidare societate comerciala. Ce documente fiscale intocmim?

14-Aug-2012
18502
In cazul dizolvarii si lichidarii unei societati, fara a se numi un lichidator, vom vedea care este data intocmirii Bilantului de Lichidare care se depune la Registrul Comertului si daca exista un formular special pentru acest bilant, stabilind si soldurile care se completeaza in prima coloana a acestuia.



Raspuns:

In conformitate cu prevederile art. 36 alin.(3) din Legea contabilitatii 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si art. 7 alin. 1 din OMFP 52/2012, pe perioada lichidarii, indiferent de stadiul acesteia, persoanele juridice aflate in lichidare trebuie sa depuna o raportare anuala, la organele fiscale teritoriale, in termen de 90 de zile de la incheierea anului calendaristic. Raportarea anuala este, in fapt, o situatie financiara prescurtata, formatul electronic pe pagina de internet a ANAF avand codul S1004 (spre deosebire de formatul S1001-S1003-S1005 pentru situatiile financiare obisnuite).

In bilantul de lichidare se vor trece in prima coloana datele de la sfarsitul anului, iar la coloana 2 zero.
Contabilitatea activitatilor agricole
Contabilitatea activitatilor agricole
Vezi detalii
Consilier Noul Cod fiscal 2016
Consilier Noul Cod fiscal 2016
Vezi detalii
Tratamente fiscal-contabile  pentru gestiunea corecta a trezorerie
Tratamente fiscal-contabile pentru gestiunea corecta a trezorerie
Vezi detalii

Situatia financiara anuala intocmita la sfarsitul lichidarii trebuie depusa atat la organele fiscale teritoriale conform art. 36 alin. (4) din Legea contabilitatii 82/1991, cat si la Oficiul Registrului Comertului. Totodata, la organul fiscal se vor depune ultimele declaratii fiscale pentru obligatiile existente in vectorul fiscal al societatii (100, 112, 300), declaratia 101 intocmita la finalizarea lichidarii societatii in care se va completa casuta "Societatea inceteaza sa existe in luna ...", precum si formularul 010 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica".

Operatiunile care se efectueaza in situatia dizolvarii societatii comerciale sunt redate de Norma metodologica privind reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni de fuziune, divizare, dizolvare si lichidare a societatilor comerciale, precum si retragerea sau excluderea unor asociati din cadrul societatilor comerciale si tratamentul fiscal al acestora aprobata prin OMFP 1376/2004 , astfel:
1. Inventarierea si evaluarea elementelor de activ si de pasiv ale societatilor comerciale care urmeaza sa se lichideze, potrivit Legii contabilitatii 82/1991, republicata, normelor si reglementarilor contabile, inregistrarea rezultatelor inventarierii si ale evaluarii, efectuate cu aceasta ocazie;
2. Intocmirea situatiilor financiare de catre societatile comerciale care urmeaza sa se lichideze.
3. Stabilirea de catre adunarea generala a actionarilor sau a asociatilor a operatiunilor care urmeaza sa fie efectuate de catre lichidator in numele societatii comerciale;
4. Valorificarea elementelor de activ (vanzarea imobilizarilor si a stocurilor, incasarea creantelor, a investitiilor financiare pe termen scurt etc.);

5. Achitarea datoriilor societatii comerciale catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, precum si a celorlalte obligatii sociale catre alte fonduri, salariati si alti terti;
1. Stabilirea rezultatului lichidarii (profit sau pierdere);
2. Calcularea, retinerea si virarea impozitului pe profit/venit si a impozitului pe venit in urma actiunii de dizolvare/lichidare;
3. Intocmirea bilantului de partaj.
4. Efectuarea partajului capitalului propriu (activului net) al societatii comerciale, rezultat din lichidarea societatii comerciale, in functie de:
a) prevederile statutului si/sau ale contractului de societate;
b) hotararea adunarii generale a actionarilor/asociatilor, consemnata in registrul sedintelor adunarii generale;
c) cota de participare la capitalul social.

Partajul consta in impartirea capitalului propriu (activului net), rezultat din lichidarea, intre actionarii sau asociatii societatii comerciale.

Din punct de vedere fiscal trebuie sa aveti in vedere articolele din Codul fiscal : 16, 19 alin. (1), 27 alin. (2), art. 34 alin. (14) si (15), art. 66 alin. (8) si punctul 143^2 din normele metodologice, art. 67 alin. (3) litera d) si punctul 144^4 din normele metodologice.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Dizolvare si lichidare societate comerciala. Ce documente fiscale intocmim?":
Rating:

Nota: 2.94 din 18 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Atentie! Autorizatia de securitate la incendiu se va putea obtine pana la 30 iunie 2017
    • Persoanele care detin constructii si amenajari ce functioneaza fara autorizatie de securitate la incendiu vor putea obtine acest document pana cel tarziu 30 iunie 2017, potrivit unei Ordonante adoptata astazi de Guvern. Pana la data obtinerii autorizatiei de securitate la incendiu, raspunderea pentru functionarea constructiilor si amenajarilor din punct de vedere al asigurarii cerintei de securitate la incendiu ramane in exclusivitate beneficiarilor investitiilor. Prin prevederile Legii...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Procedura pentru declararea veniturilor din pensii obtinute din strainatate
    • Persoanele fizice rezidente fiscal in Romania care realizeaza venituri din pensii provenite dintr-un alt stat, cu respectarea prevederilor legislatiei europene aplicabile in domeniul securitatii sociale, precum si a acordurilor privind sistemele de securitate sociala la care Romania este parte, au obligatia ca , in termen de 30 de zile de la data incadrarii in aceasta categorie de persoane, sa declare la organul fiscal la care sunt arondate cu domiciliul fiscal venitul lunar din pensie, prin...» citeste mai departe aici

  • Declaratia cod 394. E obligatoriu acordul de consultare a datelor?
    • In randurile de mai jos, stabilim daca pentru declaratia 394 aferenta lunii iulie cu termen de depunere pana la 30 august 2016 este necesara manifestarea acordului de consultare a datelor inscrise in ea referitoare la tranzactiile derulate cu fiecare client furnizor, precum si ce implicatii apar atat in caz de refuz, cat si in caz de acceptare. Acest acord se exprima in conformitate cu prevederile art. 11 "Secretul fiscal" alin. (3) lit. d) din legea nr. 207 din 20 iulie 2015 privind Codul de...» citeste mai departe aici

  • Facturi simplificate versus facturi incomplete. Cine le poate emite si cum se pot deosebi?
    • In ce priveste facturile simplificate, vom vedea unde anume se poate verifica dreptul agentului economic de a emite acest tip de document fiscal si cum se poate deosebi o factura simplificata de o factura fiscala incomplet intocmita. Facturile emise in sistem simplificat, trebuie sa contina informatiile de la art. 319 alin. (21) din Codul fiscal: a) data emiterii; b) identificarea persoanei impozabile care a livrat bunurile sau a prestat serviciile; c) identificarea tipului de bunuri sau...» citeste mai departe aici

  • Reglementarile in domeniul strainilor, aliniate la directivele europene in domeniu
    • Guvernul a modificat si completat, prin ordonanta, o serie de acte normative in domeniul strainilor in ceea ce priveste accesul lucratorilor straini sezonieri si al celor detasati in cadrul aceleiasi companii pe teritoriul Romaniei, asigurand astfel conformitatea cu legislatia Uniunii Europene in domeniu si cu alte instrumente juridice cu caracter international la care statul roman este parte. Ordonanta Guvernului nr. 25/2014 privind incadrarea in munca si detasarea strainilor pe teritoriul...» citeste mai departe aici

  • Operatiunea Xenon: Prejudicii de 131 milioane de lei in domeniul achizitiilor intracomunitare de masini second-hand
    • In perioada aprilie-iunie 2016, in cadrul operatiunii XENON, inspectorii antifrauda au verificat 200 de firme care au efectuat achizitii intracomunitare de autoturisme second hand in valoare de peste 1 miliard de lei. Rezultatele preliminare au confirmat evaluarea initiala a riscului de frauda, intrucat doar 19 societati dintre cele verificate au avut un comportament fiscal adecvat. La 25 de societati, actiunile de verificare continua din cauza absentei administratorilor, refacerea evidentei...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.