Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Dizolvare si lichidare societate comerciala. Ce documente fiscale intocmim?

14-Aug-2012
17297
In cazul dizolvarii si lichidarii unei societati, fara a se numi un lichidator, vom vedea care este data intocmirii Bilantului de Lichidare care se depune la Registrul Comertului si daca exista un formular special pentru acest bilant, stabilind si soldurile care se completeaza in prima coloana a acestuia.



Raspuns:

In conformitate cu prevederile art. 36 alin.(3) din Legea contabilitatii 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si art. 7 alin. 1 din OMFP 52/2012, pe perioada lichidarii, indiferent de stadiul acesteia, persoanele juridice aflate in lichidare trebuie sa depuna o raportare anuala, la organele fiscale teritoriale, in termen de 90 de zile de la incheierea anului calendaristic. Raportarea anuala este, in fapt, o situatie financiara prescurtata, formatul electronic pe pagina de internet a ANAF avand codul S1004 (spre deosebire de formatul S1001-S1003-S1005 pentru situatiile financiare obisnuite).

In bilantul de lichidare se vor trece in prima coloana datele de la sfarsitul anului, iar la coloana 2 zero.
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri – conform Codului fiscal in vigoare
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri – conform Codului fiscal in vigoare
Vezi detalii
Preturi de transfer conform Noului Cod fiscal
Preturi de transfer conform Noului Cod fiscal
Vezi detalii
Manual de politici contabile, 100% editabil
Manual de politici contabile, 100% editabil
Vezi detalii

Situatia financiara anuala intocmita la sfarsitul lichidarii trebuie depusa atat la organele fiscale teritoriale conform art. 36 alin. (4) din Legea contabilitatii 82/1991, cat si la Oficiul Registrului Comertului. Totodata, la organul fiscal se vor depune ultimele declaratii fiscale pentru obligatiile existente in vectorul fiscal al societatii (100, 112, 300), declaratia 101 intocmita la finalizarea lichidarii societatii in care se va completa casuta "Societatea inceteaza sa existe in luna ...", precum si formularul 010 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica".

Operatiunile care se efectueaza in situatia dizolvarii societatii comerciale sunt redate de Norma metodologica privind reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni de fuziune, divizare, dizolvare si lichidare a societatilor comerciale, precum si retragerea sau excluderea unor asociati din cadrul societatilor comerciale si tratamentul fiscal al acestora aprobata prin OMFP 1376/2004 , astfel:
1. Inventarierea si evaluarea elementelor de activ si de pasiv ale societatilor comerciale care urmeaza sa se lichideze, potrivit Legii contabilitatii 82/1991, republicata, normelor si reglementarilor contabile, inregistrarea rezultatelor inventarierii si ale evaluarii, efectuate cu aceasta ocazie;
2. Intocmirea situatiilor financiare de catre societatile comerciale care urmeaza sa se lichideze.
3. Stabilirea de catre adunarea generala a actionarilor sau a asociatilor a operatiunilor care urmeaza sa fie efectuate de catre lichidator in numele societatii comerciale;
4. Valorificarea elementelor de activ (vanzarea imobilizarilor si a stocurilor, incasarea creantelor, a investitiilor financiare pe termen scurt etc.);

5. Achitarea datoriilor societatii comerciale catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, precum si a celorlalte obligatii sociale catre alte fonduri, salariati si alti terti;
1. Stabilirea rezultatului lichidarii (profit sau pierdere);
2. Calcularea, retinerea si virarea impozitului pe profit/venit si a impozitului pe venit in urma actiunii de dizolvare/lichidare;
3. Intocmirea bilantului de partaj.
4. Efectuarea partajului capitalului propriu (activului net) al societatii comerciale, rezultat din lichidarea societatii comerciale, in functie de:
a) prevederile statutului si/sau ale contractului de societate;
b) hotararea adunarii generale a actionarilor/asociatilor, consemnata in registrul sedintelor adunarii generale;
c) cota de participare la capitalul social.

Partajul consta in impartirea capitalului propriu (activului net), rezultat din lichidarea, intre actionarii sau asociatii societatii comerciale.

Din punct de vedere fiscal trebuie sa aveti in vedere articolele din Codul fiscal : 16, 19 alin. (1), 27 alin. (2), art. 34 alin. (14) si (15), art. 66 alin. (8) si punctul 143^2 din normele metodologice, art. 67 alin. (3) litera d) si punctul 144^4 din normele metodologice.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Dizolvare si lichidare societate comerciala. Ce documente fiscale intocmim?":
Rating:

Nota: 2.83 din 15 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Subiectele saptamanii

  • Procedura de autorizare pentru comercializarea tutunului brut si tutunului partial prelucrat
    • Prin OANAF 1510/2016 a fost aprobata Procedura de autorizare pentru comercializarea tutunului brut si tutunului partial prelucrat. Actul a intrat in vigoare la 20 mai 2016. Operatorii economici care detin autorizatii valabile, emise anterior, au la dispozitie un termen de 180 de zile de la intrarea in vigoare a acestui ordin, sa depuna la autoritatea competenta o noua cerere de inregistrare si documentele aferente, potrivit noilor reglementari. La expirarea termenului de 180 de zile...» citeste mai departe aici

  • Care e regimul accizelor in cazul achizitiilor intracomunitare si al importului de bauturi alcoolice?
    • In analiza de mai jos, vom stabili in ce conditii o firma din Romania poate efectua o achizitie intracomunitara din Bulgaria de vinuri linistite de la un producator in vederea degustarii si vanzarii in cadrul unei expozitii/targ de profil (autorizatii, cod CAEN, declaratii ANAF, vama). In urma expozitiei daca firma ramane pe stoc cu o anumita cantitate de sticle, vom vedea cum le poate comercializa en-gros si daca trebuie sa obtina atestatul de distributie inainte pentru a le putea vinde....» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Ajustarea bazei de impozitare a TVA dupa emiterea unei facturi. Cand si cum se efectueaza?
    • In anumite situatii baza de impozitare a taxei pe valoare adaugata colectata de catre furnizori/prestatori precum si baza de impozitare aferenta achizitiilor intracomunitare se modifica dupa emiterea unei facturi/efectuarea achizitiei intracomunitare. Aceste situatii sunt prevazute la art. 287 din Codul fiscal. Astfel, baza de impozitare a TVA se modifica: 1. in cazul desfiintarii totale sau partiale a contractului pentru livrarea de bunuri sau prestarea de servicii, inainte de efectuarea...» citeste mai departe aici

  • MFP: Executia bugetului general consolidat in perioada 1.01 - 30.04.2016
    • Executia bugetului general consolidat pe primele patru luni ale anului 2016 s-a incheiat cu un excedent de 130 milioane de lei, respectiv 0,02% din PIB, fata de 5,96 miliarde de lei, respectiv 0,84% din PIB, inregistrat la aceeasi perioada a anului 2015. 1. Veniturile bugetului general consolidat, in suma de 73,9 miliarde de lei, reprezentand 9,8% din PIB, au fost cu 2,8% mai mici in termeni nominali fata de aceeasi perioada a anului precedent, din care veniturile bugetare colectate de Agentia...» citeste mai departe aici

  • Premierul Ciolos a anuntat ca vor fi facute publice noile propuneri pentru dezvoltarea economica
    • Perspectivele de dezvoltare economica a Romaniei, in noile forme organizate de Executiv, ar urma sa fie facute publice in urmatoarele saptamani, asa cum a anuntat recent premierul Dacian Ciolos. In concret, premierul Dacian Ciolos a declarat saptamana trecuta ca in urmatoarele saptamani va pune "pe masa reprezentantilor societatii" viziunea de dezvoltare economica, mentionand ca exista cateva proiecte care au rezultat si in urma consultarilor cu mediul de afaceri. "Avem cateva proiecte in curs,...» citeste mai departe aici

  • ONG si plata impozit pe profit. Ce obligatii prevede legea?
    • Vom vedea in ce conditii se plateste impozitul pe profit de catre un ONG si care sunt prevederile actuale referitoare la organizatiile nonprofit. Conform prevederilor de la art. 15 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare si a prevederilor de la pct. 3 alin. (1) din Normele metodologice, in cazul organizatiilor nonprofit, la calculul rezultatului fiscal, urmatoarele tipuri de venituri sunt venituri neimpozabile: a) cotizatiile si taxele de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.