Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Doar 1.500 de firme vor beneficia de sprijin de la stat pentru cheltuielile salariale

04-Apr-2014
1972
Desi vestea parea sa ii bucure pe multi dintre cei care au firme, sprijinul de la stat in ce priveste cheltuielile salariale va fi acordat unui numar de aproximativ 1.500 de firme. Mai exact, statul se obliga sa plateasca jumatate din valoare totala a cheltuielilor salariale pentru acele firme care creeaza cel putin 20 de locuri de munca. Schema de ajutor ar urma sa se aplice de la 1 iulie 2014 si va fi valabila pe 7 ani.

In ce priveste conditiile pe care firmele sprijinite financiar vor trebui sa le respecte, Mediafax reda mai multe reglementari cuprinse in forma proiectului emis de MFP:

- vor fi considerate cheltuieli eligibile acele costuri salariale, in limita salariului mediu brut comunicat de Institutul National de Statistica si valabil pentru anul depunerii cererii, inregistrate pe o perioada de 2 ani consecutivi, ca urmare a crearii de locuri de munca.

- ajutorul de stat aferent cheltuielilor eligibile va fi acordat doar daca locurile de munca sunt create direct de un proiect de investitii si dupa data primirii acordului pentru finantare, dar nu mai tarziu de 3 ani de la data finalizarii investitiei.

- vor fi luate in considerare locurile de munca nou-create in cazul in care intre angajati si angajator sau actionarii acestuia nu exista raporturi de munca in ultimele 12 luni dinaintea angajarii.
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
Vezi detalii
Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii

Totodata, informeaza agentia de stiri, acest ajutor de stat va fi acordat numai acelor firme care, la data inregistrarii cererii de acord pentru finantare, indeplinesc o serie de criterii de eligibilitate:

- sunt inregistrate potrivit Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale,
- intentioneaza sa realizeze o investitie initiala in Romania, in orice sector, cu anumite exceptii,
- nu inregistreaza debite restante la bugetele componente ale bugetului general consolidat,
- nu intra in categoria intreprinderilor in dificultate,
- nu se afla in procedura de executare silita, insolventa, faliment, reorganizare judiciara, dizolvare, inchidere operationala, lichidare sau suspendare temporara a activitatii,
- nu au fost emise impotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau in cazul in care asemenea decizii au fost emise acestea au fost executate,
- nu au beneficiat de alte ajutoare de stat regionale pentru costuri eligibile de natura activelor corporale si necorporale in cadrul aceluiasi proiect unic de investitii,
- nu au inchis o activitate identica sau similara in spatiul economic european in cei doi ani care au precedat depunerea cererii de ajutor si, la momentul depunerii cererii, nu au planuri concrete de a inchide o astfel de activitate intr-o perioada de doi ani dupa finalizarea investitiei initiale, in regiunea in cauza,
-nu angajeaza salariati disponibilizati de o intreprindere asociata.


activerain.com

In plus, anunta Mediafax, proiectul impune si ca rentabilitatea cifrei de afaceri sa fie mai mare sau egala cu 1% in ultimul exercitiu financiar incheiat, iar firmele sa aiba capitalurile proprii pozitive in ultimul exercitiu financiar incheiat.

In plus, la data inregistrarii cererii de acord pentru finantare, firmele nou-infiintate trebuie sa aiba un capital social subscris varsat in valoare de minimum 20.000 lei, pe care il mentin pana la sfarsitul perioadei de monitorizare, si nu apartin unor actionari care detin sau au detinut in ultimii doi ani anterior depunerii cererii o alta intreprindere inregistrata conform Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale.

In acest moment, potrivit datelor furnizate de agentia de presa, la Registrul Comertului sunt inregistrate circa un milion de firme, fiind active doar jumatate.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Doar 1.500 de firme vor beneficia de sprijin de la stat pentru cheltuielile salariale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

07-Apr-2014

Dorim posibilitate printare articol si/sau conversie PDF. Multumim.





Subiectele saptamanii

  • Declaratii si plati obligatorii pana la 20, respectiv 25 ianuarie 2017
    • Cele mai importante obligatii declarative si de plata sunt reamintite in aceasta de perioada de catre ANAF. Aducem astfel in atentia contribuabililor interesati lista de declaratii si plati cu termene stabilite pentru 20, respective 25 ianuarie 2017. ATENTIE! ANAF a propus prelungirea cu doua zile a termenului limita pentru depunerea declaratiilor fiscale si plata creantelor scadente la 25 ianuarie 2017 ANAF a inaintat proiectul de Ordonanta de Urgenta privind prorogarea termenului de depunere a...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune spre aprobare formulare pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru persoanele fizice
    • ANAF adapteaza formularele utilizate de organele fiscale pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru presoanele fizice, in cazul in care acestea nu-si indeplinesc obligatiile declarative conform prevederilor legale stabilite la art.106, art.107 si art.342 alin. (1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Persoanele fizice care datoreaza contributie de asigurari sociale au, potrivit legii, obligatii declarative. Nedepunerea declaratiei fiscale da dreptul organului fiscal sa...» citeste mai departe aici

  • Plafon microintreprindere. Care e regimul fiscal in 2017?
    • In cele ce urmeaza, tinem cont de faptul ca pentru incadrarea microintreprinderilor criteriul referitor la numarul salariatilor a fost eliminat din Codul fiscal. Asadar, stabilim in ce masura o societate cu peste 10 salariati poate plati cota de 1% daca respecta celelalte conditii. De asemenea, vom vedea ce plafon se ia in calcul pentru anul 2017 de la sfarsitul anului 2016 in vederea pastrarii cotei de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sau a trecerii de la platitor de impozit pe...» citeste mai departe aici

  • Despre microintreprinderi si economia Romaniei. Ce cred specialistii
    • Mai multi specialisti si oameni de afaceri sunt de parere ca economia Romaniei isi continua trendul ascendent si ca unele masuri lipsite de predictibilitate fiscala nu vor influenta semnificativ dezvoltarea economica. Intr-un interviu pentru Capital.ro, consultantul fiscal Adrian Benta a precizat ca, in opinia sa, stabilitea economica a Romaniei, per ansamblu, "nu poate fi amenintata prin masurile propuse de noua putere politica din Romania. Cu siguranta vor fi masuri care afecteaza echilibrul...» citeste mai departe aici

  • Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii
    • Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite. Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum de documente...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.