Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Document justificativ pentru compensare

18-Aug-2009
5655

Intrebare:


Compensarea facturilor intre doi agenti economici se poate efectua in baza unui PV de compensare sau este obligatorie intocmire unui ordin de comensare sau efectuarea compensarii prin bursa de marfuri dupa caz.

Raspuns
Reglementarea care permite compensarea obligatiilor reciproce intre persoane juridice rezidente este HG 685/1999 pentru aprobarea Normelor metodologice privind monitorizarea datoriilor nerambursate la scadenta ale contribuabililor, persoane juridice, in vederea diminuarii blocajului financiar si a pierderilor din economie, si a Regulamentului de compensare a datoriilor nerambursate la scadenta ale contribuabililor, persoane juridice.

Documentul prin care se fac compensarile este Ordinul de compensare ? model prevazut in anexa la HG 685/1999.

Ordinele de compensare au regim special, sunt numerotate din tipografie, iar evidenta lor este stricta. Ordinele de compensare eronat completate sau necompletate si degradate se distrug de o comisie desemnata special de catre conducatorul Serviciului de compensare pentru aceasta, intocmindu-se un proces-verbal.

Ordinul de Compensare emis de Serviciul de compensare reprezinta document justificativ de inregistrare in contabilitate a stingerii creantelor si a datoriilor care au facut obiectul compensarii.

Ordinul de compensare se anexeaza la nota contabila.

Grile fiscale pentru examentul de consultant fiscal 2016
Grile fiscale pentru examentul de consultant fiscal 2016
Vezi detalii
Microintreprindere versus PFA: informatii complete
Microintreprindere versus PFA: informatii complete
Vezi detalii
Preturi de transfer conform Noului Cod fiscal
Preturi de transfer conform Noului Cod fiscal
Vezi detalii

Compensare datoriilor reciproce mai mari de 10.000 de lei se face numai prin intermediul Institutului de Management si Informatica din cadrul Ministerului Economiei.
Astfel, daca sumele din facturi ce urmeaza a se compensa sunt mai mari de 10.000 lei ? compensarile se fac prin intermediul IMI - Institutului de Management si Informatica.

Daca sumele din facturi ce urmeaza a se compensa sunt mai mici de 10.000 de lei ? atunci se completeaza ordine de compensare ? dar nu este obligatoriu ca acesta compensare sa fie derulata prin IMI.

Oricum, documentul de compensare este Ordinul de compensare.

Articol adaugat in 18 august 2009

Solutie acordata in luna iunie de Serviciul de Consultanta al
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 2009

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul fiscalitatea.ro" si link catre www.fiscalitatea.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Document justificativ pentru compensare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Subiectele saptamanii

  • Calendar fiscal ANAF: Ce declaratii depunem in mai 2016?
    • In cele ce urmeaza, puteti consulta lista integrala cu declaratiile fiscale pe care le avem de depus in calitate de contribuabili, dupa caz, pana la termenele stabilite de ANAF, conform celor de mai jos: TERMEN: 15 zile de la data de cand nu se mai realizeaza venituri OBLIGATIE: Depunerea Declaratiei de inregistrare in evidenta persoanelor fizice care nu realizeaza venituri, precum si pentru stabilirea obligatiilor de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate Formular 604 Se depune...» citeste mai departe aici

  • Sfatul specialistului: Tratamentul fiscal al cadourilor de Pasti acordate salariatilor
    • Se apropie sarbatorile pascale si, cum e obiceiul, ne facem daruri unii altora. Printre cei care daruiesc, ar fi frumos sa se afle si angajatorii, cu atat mai mult cu cat, Codul fiscal le permite acestora sa acorde salariatilor si copiilor minori ai acestora cadouri scutite de taxe si deductibile in limita de 5% din fondul de salarii. Dar, sa vedem in ce conditii. Iata o intrebare venita ieri pe adresa redactiei: Societatea A doreste sa acorde salariatilor (3 salariati), cu ocazia Pastelui, suma...» citeste mai departe aici

  • Venituri din chirii 2016. Reguli privind decizia de impunere plati anticipate cu titlu de impozit
    • In cele ce urmeaza, va prezentam aspecte importante privind veniturile din chiriii in anul 2016 si decizia de impunere privind platile anticipate, incluse de ANAF in Ghidul fiscal al contribuabililor persoane fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor. Decizia de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit Contribuabilii care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor pe parcursul unui an, cu exceptia veniturilor din arendare, datoreaza plati...» citeste mai departe aici

  • Ce tratament fiscal aplicam in 2016 pentru asocierile in participatiune?
    • Potrivit art 7 alin (1) pct 5 din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, asocierea in participatiune este o asociere fara personalitate juridica care nu este o persoanaimpozabila distincta, in intelesul impozitului pe profit. In cazul unei asocieri fara personalitate juridica, veniturile si cheltuielile inregistrate se atribuie fiecarui asociat, corespunzator cotei de participare in asociere (art 28 Cod fiscal). In ceea ce priveste TVA, conform art 156 alin (5) din Legea 571/2003 privind Codul...» citeste mai departe aici

  • Noile reglementari aduse de Ordinul 16/2016 in ce priveste certificatele verzi
    • Regasiti mai jos Ordinul nr. 16/2016 privind modificarea si completarea Metodologiei de stabilire a cotelor anuale obligatorii de energie electrica produsa din surse regenerabile de energie care beneficiaza de sistemul de promovare prin certificate verzi si a celor de achizitie de certificate verzi, aprobata prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei nr. 101/2015, in vigoare de la 27.04.2016. Avand in vedere prevederile art. 10 alin. (2) din Legea nr....» citeste mai departe aici

  • Aport la capitalul social al altei societati si planul de conturi bancar. Cum procedam?
    • Aducem in atentia dumneavoastra cateva notiuni de contabilitate bancara si, in acest context, facem referire la o societate institutie financiara nebancara supusa reglementarilor BNR si ANAF. Societatea urmeaza sa participe la constituirea capitalului social al unui unitati. Vom vedea cum se va inregistra in contabilitate iesirea de numerar pentru aportul la capitalul social al firmei nou-infiintate folosind planul de conturi bancar. Aportul la capitalul social al altei societati reprezinta...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.