Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Documentar fiscal: Conditiile privind aprobarea regimului de declarare derogatoriu

13-Aug-2012
1892
Va prezentam mai jos principalele aspecte privind Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu.

Societatile comerciale care isi inregistreaza inactivitatea temporara la Oficiul Registrului Comertului (ORC), pot opta pentru regimul de declarare derogatoriu. Regimul de declarare derogatoriu se solicita de contribuabili, prin depunerea unei cereri la organul fiscal in a carei evidenta fiscala acestia sunt inregistrati ca platitori de impozite, taxe si contributii. Odata cu cererea se depune dovada inscrierii inactivitatii temporare, respectiv o copie a extrasului de registru emis de catre ORC privind starea societatilor comerciale, referitoare la suspendarea temporara a activitatii acestora.

Procedura de aprobare

1. Perioada, conditii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii

In caz de inactivitate temporara, organul fiscal competent poate aproba, la cererea contribuabilului, alte termene sau conditii de depunere a declaratiilor fiscale pentru impozitele, taxele si contributiile administrate de ANAF.

Depunerea declaratiilor fiscale poate fi aprobata pentru perioade mai mari de 12 luni, dar nu mai mult de 3 ani consecutivi.

Pentru a beneficia de regimul de declarare derogatoriu, contribuabilii trebuie sa indeplineasca, cumulativ, urmatoarele conditii:

- sa nu desfasoare nici un fel de activitate;

- sa nu obtina venituri din exploatare, venituri financiare, venituri extraordinare si/sau alte elemente similare veniturilor;

- sa nu dispuna de personal angajat si sa nu plateasca venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului;

- sa figureze, in evidenta fiscala, cu toate obligatiile declarative si de plata indeplinite;

- sa nu aiba in curs de solutionare un decont cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare sau o cerere de restituire a impozitelor, taxelor si contributiilor;

- sa nu faca obiectul unei actiuni de inspectie fiscala, in curs de derulare;

- sa nu fie inscrisi in lista contribuabililor declarati inactivi;

in cerere, contribuabilul declara pe propria raspundere ca indeplineste conditiile enumerate mai sus si mentioneaza perioada pentru care solicita regimul de declarare derogatoriu.

Cererea se solutioneaza de organul fiscal in termen de 30 de zile de la data depunerii. Pentru cererile aprobate, decizia va cuprinde atat perioada pentru care regimul de declarare derogatoriu a fost aprobat, cat si conditiile in care acesta a fost aprobat.

Decizia privind aprobarea/respingerea cererii de acordare a regimului de declarare derogatoriu se comunica potrivit art. 44 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Pe perioada de aplicare a regimului de declarare derogatoriu, organul fiscal poate face oricand cercetari privind respectarea conditiilor mentionate mai sus. in situatia in care, in perioada aprobata pentru aplicarea regimului de declarare derogatoriu, organul fiscal constata neindeplinirea conditiilor, contribuabilul va reintra in regimul normal de declarare. in aceasta situatie, organul fiscal competent va notifica contribuabilul cu privire la incetarea regimului de declarare derogatoriu.

Obligatiile de declarare aferente activitatii desfasurate anterior perioadei de aplicare a regimului de declarare derogatoriu se mentin.

2. Sfera de aplicare, termen de depunere

Sunt supuse regimului de declarare derogatoriu urmatoarele declaratii:

- formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", cod 14.13.01.99/bs, aprobat prin OPANAF nr. 101/2008, cu modificarile si completarile ulterioare;

- formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit", cod 14.13.01.04, aprobat prin OPANAF nr. 101/2008, cu modificarile si completarile ulterioare;

- formularul 104 "Declaratie privind distribuirea intre asociati a veniturilor si cheltuielilor", cod 14.13.01.01/dv, aprobat prin OPANAF nr. 101/2008, cu modificarile si completarile ulterioare;

- formularul 120 "Decont privind accizele", cod 14.13.01.03, aprobat prin OPANAF nr.101/2008, cu modificarile si completarile ulterioare.

- formularul 130 "Decont privind impozitul la titeiul din productia interna", cod 14.13.01.05, aprobat prin OPANAF nr. 101/2008, cu modificarile si completarile ulterioare.

- formularul 300 "Decont de taxa pe valoarea adaugata", cod 14.13.01.02, aprobat prin OPANAF nr. 77/2010.

Regimul de declarare derogatoriu se solicita pentru toate obligatiile de declarare cuprinse in formularele mentionate mai sus si care sunt inscrise in vectorul fiscal al contribuabilului.

Pe perioada aplicarii regimului de declarare derogatoriu, contribuabilii nu au obligatia depunerii declaratiilor prevazute mai sus, cu urmatoarea exceptie:

- pentru fractiunea de an fiscal aflata in afara perioadei de aplicare a regimului de declarare derogatoriu, contribuabilii au obligatia depunerii urmatoarelor declaratii la termenele prevazute de lege:

- 101 "Declaratie privind impozitul pe profit";

- 120 "Decont privind accizele";

- 130 "Decont privind impozitul la titeiul din productia interna".

3. Administrare

Informatia privind aplicarea regimului de declarare derogatoriu si cea privind incetarea regimului de declarare derogatoriu se inscriu in vectorul fiscal al contribuabilului.

Contribuabilii care au obligatia depunerii pentru o fractiune de an a declaratiilor 101, 120 si 130, dupa caz, sunt supusi procedurilor curente de notificare pentru nedepunerea in termen a declaratiilor de impunere din oficiu.

Pentru celelalte obligatii fiscale sau declaratii informative, altele decat cele mentionate mai sus, pentru care contribuabilii au, potrivit legii, obligatia depunerii la organele fiscale, termenele de depunere si procedurile de administrare aplicabile sunt cele prevazute de legislatia fiscala in vigoare.

*

Baza legala: Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.221/2009, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 415/2009.

Sursa: DGFP Valcea
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Documentar fiscal: Conditiile privind aprobarea regimului de declarare derogatoriu":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Format nou pentru Declaratia 600, anuntat de ANAF
    • Reamintim contribuabililor prevederile OPANAF nr.3.655/ 2015, modificat si completat prin OPANAF nr.3.696/ 2016, referitoare la modalitatea de depunere si gestionare a formularului 600 "Declaratie privind indeplinirea conditiilor de incadrare in categoria persoanelor asigurate obligatoriu in sistemul public de pensii". Cine depune Declaratia 600 Declaratia 600 se completeaza, pentru anul 2017, de catre persoanele fizice care realizeaza venituri din activitati independente si determina venitul...» citeste mai departe aici

  • Venituri neimpozabile in 2017 si organizatii care datoreaza impozit pe profit
    • Avand in vedere prevederile art. 15 alin. (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, organizatiile nonprofit, organizatiile sindicale, organizatiile patronale, pentru calculul rezultatului fiscal sunt neimpozabile si alte venituri realizate, pana la nivelul echivalentului in lei a 15.000 euro, intr-un an fiscal, dar nu mai mult de 10% din veniturile totale neimpozabile prevazute la alin. (2). Aceste organizatii datoreaza impozit pe profit pentru...» citeste mai departe aici

  • OUG 3/2017. Cum se aplica scutirea de impozit a salariatilor sezonieri?
    • In randurile de mai jos, stabilim in ce masura, conform OUG 3/2017, salariatii sezonieri cu contract de munca vor fi scutiti de la plata impozitului pe venit. De asemenea, vom vedea daca se aplica si la contracte de munca temporara in cazul in care ar fi angajati pe statul de plata in Romania si detasati in Franta. Prin OUG 3/2017 s-au introdus in categoria persoanelor fizice scutite de la plata impozitului pe venit "persoanele fizice, pentru veniturile realizate din salarii si asimilate...» citeste mai departe aici

  • Noi reguli pentru ajustarea bunurilor de capital de la 1 ianuarie 2017. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu
    • Prin OUG 84/2016 au fost aduse modificari si reglementarilor privind ajustarea taxei deductibile pentru bunurile de capital. Astfel, incepand cu 1 ianuarie 2017, pentru anumite situatii care determina obligatia de ajustare nu se mai efectueaza ajustari pentru intreaga perioada de ajustare ramasa ci se ajusteaza taxa dedusa initial pentru fiecare an in care apare evenimentul care determina ajustarea. Ajustarea taxei deductibile se efectueaza in urmatoarele situatii: a) in situatia in care bunul...» citeste mai departe aici

  • Nivel accize pentru taxa de viciu 2017. Care sunt prevederile?
    • Vom vedea, prin cele de mai jos, care este nivelul taxei de viciu conform Legii 95/2006 art. 369 incepand cu data de 01.01.2017. Potrivit dispozitiilor art.369 alin.(2) din Legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, incepand cu anul 2016, nivelul contributiilor pentru finantarea unor cheltuieli de sanatate, prevazute la art.369 alin.(1) din aceeasi lege, se actualizeaza anual cu cresterea preturilor de consum din ultimele 12...» citeste mai departe aici

  • Noi reguli pentru scutirea de impozit pentru veniturile programatorilor
    • Incepand cu data de 1 februarie 2017, se aplica noi reguli pentru scutirea de impozit a veniturilor din salarii si asimilate salariilor realizate de programatori. Noile prevederi sunt cuprinse in Ordinul nr. 872/5932/2284/2903/2016 privind incadrarea in activitatea de creatie de programe pentru calculator publicat in M. OF. nr. 22 din 09/01/2017. Tot cu aceasta data se abroga prevederile Ordinului nr. 217/4.172/1.348/835/2015 privind incadrarea in activitatea de creatie de programe pentru...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.