Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Documentar fiscal: Obtinerea certificatului digital calificat pentru semnatura electronica

12-Sep-2012
3705
Certificatul digital calificat pentru semnatura electronica se obtine de la unul din cei trei furnizori de certificare acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica. Lista acestor furnizori se gaseste pe website-ul Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale, www.mcsi.ro, sectiunea Registrul furnizorilor de servicii de certificare, sau pe website-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), www.anaf.ro,, sectiunea Declaratii electronice, categoria Informatii depunere declaratii. in ordine alfabetica, acestia sunt:

- SC CERT SIGN SRL - www.certsign.ro;

- SC DIGI SIGN SA - www.digisign.ro;

- SC TRANS SPEED SRL - www.transsped.ro.

Inregistrarea certificatului digital calificat
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii

Pentru siguranta transmiterii datelor, certificatul digital calificat trebuie sa fie confirmat de firma care l-a eliberat. Pentru aceasta, se descarca in calculatorul de pe care se vor transmite declaratiile documentul de confirmare de pe website-ul ANAF,www.anaf.ro, categoria Asistenta Contribuabili, modulul Toate formularele cu explicatii, la adresa http://static.anaf.ro/10/Anaf/formulare/confirmare.pdf.

Se completeaza documentul de confirmare si se aplica semnatura digitala in casuta Semnatura utilizator.

Atentie! Se completeaza doar in jumatatea de sus, nu se semneaza si in locul Autoritatii de Certificare.

La tastarea butonului Validate Signature nu trebuie sa apara erori. Se trimite acest fisier prin e-mail la firma care a eliberat certificatul digital. Aceasta va verifica datele din documentul dvs. si va aplica semnatura electronica in casuta Semnatura autoritate de certificare, dupa care va inapoia pe adresa dvs. de e-mail documentul confirmat. Documentul de confirmare se salveaza pe discul calculatorului de pe care urmeaza sa fie transmise declaratiile.

Cu acest document de confirmare va inregistrati pe website-ul ANAF, astfel: intrati pe portalul ANAF, meniul Depunere declaratii, modulul inregistrare certificate calificate. Selectati (cu butonul Browse) documentul de confirmare, apoi il transmiteti tastand butonul Transmite documentul.

Dupa parcurgerea acestor pasi, se introduc in campurile care se genereaza, datele solicitate:

- codul unic de identificare al contribuabilului (adica operatorul economic pentru care veti transmite declaratiile fiscale);

- denumirea contribuabilului;

- adresa contribuabilului.

Dupa completarea acestor date se tasteaza butonul Submit pentru transmitere. Pe ecran se va afisa, formularul 150 "Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat", completat cu datele pe care le-ati introdus anterior. Pentru tiparirea acestui formular se apasa butonul Tipareste cererea.

Important! Daca doriti sa depuneti declaratii fiscale pentru mai multi contribuabili, apasati pe "Continua cu inregistrarea unui alt CUI" si procedura se reia ca mai sus.

Documentatia necesara pentru inregistrarea formularului 150 la unitatile fiscale

Pentru utilizarea serviciului "Depunere declaratii on-line", ulterior obtinerii formularului 150 "Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat", contribuabilii vor depune la orice unitate fiscala din subordinea ANAF:

- formularul 150 listat, semnat si stampilat de contribuabilul pentru care se depun declaratiile fiscale;

- documentul de identitate al titularului certificatului calificat, in original si copie;

- documentul in original si copie, care atesta calitatea titularului certificatului calificat, de reprezentant legal al contribuabilului (acest document poate fi Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor sau Statutul societatii comerciale);

- documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil, in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat.

Dupa depunerea documentatiei, contribuabilii vor primi o confirmare pe adresa de e-mail mentionata in formularul 150 pentru utilizarea serviciului Depunere declaratii on-line. Apoi, se acceseaza website-ul ANAF, de la adresa www.anaf.ro, sectiunea Declaratii electronice, categoria Descarcare declaratii, parcurgand etapele prezentate in ghidul Instructiuni de utilizare a serviciului de depunere a declaratiilor on-line, publicat pe website-ul institutiei.

Declaratii care se pot depune on-line

Se pot depune on-line urmatoarele formulare:

- 100 Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat;

- 710 Declaratie rectificativa;

- 101 Declaratie privind impozitul pe profit;

- 300 Decont de taxa pe valoarea adaugata;

- 301 Decont special de taxa pe valoarea adaugata;

- 120 Decont privind accizele;

- 130 Decont privind impozitul la titeiul din productia interna;

- 112 Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate;

- 390 Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare;

- 394 Declaratie informativa privind livrarile/prestarile/achizitiile efectuate pe teritoriul national;

- 200 Declaratie privind veniturile realizate din Romania;

- 230 Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual si deducerea cheltuielilor efectuate pentru economisirea in sistem colectiv pentru domeniul locativ;

- 318 Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile stabilite in Romania, depusa potrivit art. 147 indice 2 alin. (2) din Codul Fiscal;

- 208 Declaratie informativa privind impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal;

De asemenea, se depun on-line Situatiile financiare aferente anului 2011 si Raportarile contabile la 30 iunie 2012.

Atentie! Contribuabilii persoane fizice si juridice care au calitatea de angajator pot depune formularul 112 "Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" obligatoriu on-line, prin mijloace electronice de transmitere la distanta.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Documentar fiscal: Obtinerea certificatului digital calificat pentru semnatura electronica":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OUG 84/2016 si noul Cod fiscal: Firmele pot deduce TVA din 2017 pentru perioadele cu cod TVA anulat
    • Odata cu noile reglementari privind codul de TVA aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal, va prezentam aspectele esentiale de care sa tineti cont din 2017. Astfel, ca modificare principala, retineti ca persoanele impozabile pot refactura, din 2017, cu TVA catre clienti vanzarile realizate in perioada in care codul de TVA era anulat. Astfel, se schimba regulile privind deducerea TVA in...» citeste mai departe aici

  • Plata impozit pe profit si CASS aferent: Termen-limita 15 decembrie
    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor anuale de...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Noutati cu incidenta fiscala in perioada 28 noiembrie-4 decembrie 2016
    • ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili, publica lista si continutul noutatilor legislative cu incidenta fiscala. Iata cuprinsul numarului 47 (112) din 2016, care se refera la perioada 28 noiembrie-4 decembrie 2016. Regasiti mai jos lista acestor noutati legislative: 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.86/2016 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2016 (M.Of. nr.961 din 28 noiembrie 2016); 2. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.87/2016 pentru...» citeste mai departe aici

  • Oficial ANAF: Executarea silita in cazul debitorilor care au de incasat sume de la stat
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 968/ 29.11.2016, a fost publicat OPANAF nr. 3.454/ 25.11.2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silita in cazul debitorilor care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritati sau institutii de stat. Acest ordin se aplica de la data aparitiei in Monitorul Oficial, respectiv 29.11.2016. Contribuabilii care au obligatii fiscale restante pentru care sunt in derulare masuri de executare silita pot beneficia de ridicarea masurilor de...» citeste mai departe aici

  • Un nou pas catre operationalizarea Agentiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate
    • Guvernul a aprobat Regulamentul privind distribuirea sumelor incasate din valorificarea bunurilor confiscate in materie penala dupa ramanerea definitiva a hotararii de confiscare, unul din actele normative din legislatia secundara necesara operationalizarii Agentiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate (ANABI). Regulamentul stabileste modul in care sumele rezultate din valorificarea bunurilor mobile si imobile intrate prin confiscare in proprietatea privata a statului vor fi...» citeste mai departe aici

  • Tratament servicii turistice. Cum tratam cheltuielile sociale?
    • In randurile urmatoare, vom vedea care este modalitatea prin care se pot acorda salariatilor proprii contravaloarea de servicii turistice si/sau tratament inclusiv transportul acestora incadrate in categoria de cheltuieli sociale (5%). Contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament sunt neimpozabile din punct de vedere al impozitului pe venit si nu intra in baza de calcul a contributiilor sociale, doar daca posibilitatea de acordare a acestora este prevazuta prin contractul individual...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.